A DFC Intelligence játékipari elemző cég a jövő hónapban egy átfogó tanulmányt tesz közzé a MMO szerepjátékok világáról (Massively Multiplayer Online – Masszív Többjátékos Online Szerepjáték), a legutóbbi kutatásuk a 2008-as év legtöbb bevételét termelő MMO és MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Game – Masszívan Többjátékos Online Szerepjáték) 10-es toplistáját mutatta be. A számadatok nyilvános adatok alapján készültek, így az elemző vállalat csak becsléseket tudott közzé tenni, de pontosan számokat ígérnek február 16.-ra. Az idei év legnagyobb bevételét ezúton is a WOW hozta, azonban a DFC elemzője David Cole a legnagyobb reményt az ázsiai MMO játékok iránt táplálja.
Az ázsiai játékok hatalmas tömegeket vonzanak, mert óránként a tarifa mindössze 5-6 cent. Nagyon nehéz megmondani, hogy melyik MMO játékkal játszanak a legtöbben, mert mindenhol rengeteg az inaktív felhasználó. A Fantasy Westward Journey-ra augusztusban 2-3 millióan regisztráltak. A Maple Story regisztrált felhasználóinak a száma decemberben több mint 87 millió volt, de ebből csak 13-17,4 millió aktív játékossal számolhat a vállalat. A WOW-nak hozzávetőlegesen 11 millió felhasználója van – adta hírül a NyTimes.
1. World Of Warcraft (2004)
Jövedelemforrások: havi előfizetés, kiskereskedelmi vétel, kártyás előfizetés (Ázsiában).
DFC által becsült bevétel: Több, mint 500 millió dollár.
2. Fantasy Westward Journey (2004)
Ázsiai MMORPG.
Jövedelemforrások: Csak kártyás előfizetés.
DFC által becsült bevétel: 150-500 millió dollár.
3. Maple Story (2003)
Ázsiai MMORPG.
Jövedelemforrások: Kisösszegű tranzakció, kártyás előfizetés, nemzetközi licensz. DFC által becsült bevétel: 150-500 millió dollár.
4. Shanda (2003)
Ázsiai MMORPG.
Jövedelemforrások: Kártyás előfizetés, virtuális tárgyak eladása.
DFC által becsült bevétel: 150-500 millió dollár.
5. Lineage (2003)
Ázsiai MMORPG.
Jövedelemforrások: Kártyás előfizetés.
DFC által becsült bevétel: 150-500 millió dollár.
6. Runescape
Nyugati MMORPG.
Jövedelemforrások: Prémium és kártyás előfizetés, valóvilág (IRL – In Real Life) reklámokkal.
DFC által becsült bevétel: 50-150 millió dollár.
7. Club Penguin (2006)
Gyerekeknek készült virtuális világ.
Jövedelemforrások: Prémium és kártyás előfizetés.
DFC által becsült bevétel: 50-150 millió dollár.
8. Lords Of The Ring Online
Nyugati MMORPG.
Jövedelemforrások: Előfizetés, kiskereskedelmi eladások.
DFC által becsült bevétel: 50-150 millió dollár.
9. Warhammer Online
Nyugati MMORPG.
Jövedelemforrások: Előfizetés, kiskereskedelmi eladások.
DFC által becsült bevétel: 50-150 millió dollár.
10. Age Of Conan
Nyugati MMORPG.
Jövedelemforrások: Előfizetés, kiskereskedelmi eladások.
DFC által becsült bevétel: 50-150 millió dollár.