Magyarországon május 14-én, software design kategóriában tartották meg a csapatversenyek döntőjét a Microsoft budapesti székházában. Az öt legjobb magyar csapatnak 30 perce volt, hogy prezentálja az ötletét. A háromtagú zsűri minden előadást egy 10 elemű szempontrendszer szerint 0-100 pont között értékelt, mely alapján a sorrend a következőképp alakult ki:
BitWelders (BME – Moholy-Nagy Művészeti Egyetem)
Earth Studio (Miskolci Egyetem – Eszterházy Károly Főiskola)
GreenBITs (BME)
SunCityException (Szegedi Tudomány Egyetem)
OMG Pwnies (BME – ELTE)
A hazai online versenyzők körében a legnépszerűbb kategóriák a Robotika és az IT voltak. Mivel ezen kategóriákban online várható a döntés, továbbra is több versenyző (44 egyéni és 5 csapat) van még versenyben, akik közül remélhetően többen is kijutnak még a kairói döntőre.
Az élő csapatdöntőn első helyezett csapat, a BitWelders július elején képviselheti hazánkat az Egyiptomban megrendezésre kerülő világszintű megmérettetésen. A nyertes csapat pályamunkája, az “Adopt-a-Cause” projekt keretében egy online portált készített, ahol különböző “nemes ügyeket” lehet támogatni, illetve örökbe fogadni, ezáltal végig követni egy ilyen projekt életét, és annak eredményeit is.
A portált és a hozzá kapcsolódó klienseket a lehető legmodernebb technológiák (Silverlight 3, Windows Azure, SQL Data Services, WPF, Windows Mobile, Sync Framework, ADO.Net Data Services, RIA services, Entity Framework, Microsoft Tag) felhasználásával építették fel, különös gondot fordítva a felhasználói élményre, a magas rendelkezésre állásra, skálázhatóságra, valamint a széleskörű elérhetőségre.
A csapat kitűzött célja, hogy köztudatba állítsák a humanitárius terepmunkát végző szakembereket, felkeltsék az érdeklődést irántuk és végzett munkájuk iránt.
A tavalyi versenyen a magyar DigitalMania csapat “Green Watering” című projektje harmadik helyezést ért el, szoftvertervezés kategóriában. Emellett egyike lettek annak a hat csapatnak, akik részt vehetnek a Microsoft és a British Telecommunications plc (BT) “Imagine Cup Innovation Accelerator” nevű programjában, amely során intenzív üzleti és technológiai tréningben részesülnek a csapatok tagjai. Egyéni versenyben pedig a mindössze 19 éves Szebeni Szilveszter az előkelő második helyezést érte el, algoritmus kategóriában.
Az Imagine Cup immár hetedik éve ösztönzi a diákokat, hogy képzeljenek el egy jobb világot, amelyben mindenki élvezheti a fiatalok tehetsége és innovációi nyomán megszülető, új technológiák előnyeit. Az Egyesült Nemzetek Szövetsége Millenniumi Fejlesztési Célok formájában fogalmazta meg napjaink legkomolyabb kihívásait. A célok között szerepel például az éhezők számának felére csökkentése, a HIV/AIDS terjedésének megfékezése és az alapfokú oktatás lehetőségének biztosítása a világ minden lakója számára. A Microsoft arra hívta fel a fiatal programozókat, művészeket és technológiai szakembereket, hogy tegyenek valamit ezekért a célokért: “Képzeljenek el egy olyan világot, ahol az emberiség a technológia segítségével oldja meg legsúlyosabb problémáit.”
Az idén a Microsoft kilenc, különböző képességeket igénylő kategóriában hirdette meg a versenyt: szoftverfejlesztés, beágyazott megoldások fejlesztése, játékfejlesztés, robotika és algoritmusok, IT-kihívások, MashUp, fotózás, rövidfilm, formatervezés.