Az eredmény szerint Franciaországban és Oroszországban a vállalatok alkalmazottaik produktivitását leginkább a megfelelő kommunikációs eszközök biztosításával tudják elérni, az Egyesült Királyságban és Olaszországban viszont a rugalmas munkavégzés a legfontosabb szempont a munkavállalók produktivitása és lojalitása szempontjából. A kutatást az Avaya megbízásából az e-Reward készítette 2009 áprilisában, azzal a céllal, hogy információt szerezzen az európai kisvállalatok (vállalatok 20-80 alkalmazottal) gazdasági, technológiai és kommunikációs szokásairól. A felmérés megmutatta, hogy a kisvállalatok a gazdasági visszaesés ellenére továbbra is fontosnak tartják kommunikációs technológiájuk fejlesztését.
A megkérdezettek többsége, ha kipróbálhatná és előnyt jelentene a számára, akkor olyan technológiát használna, amellyel az alkalmazottak képesek otthonról is dolgozni. A brit válaszolók 67, míg a francia válaszolók 60 százaléka szerint a kisvállalatok dolgozóit engedni kell otthonról dolgozni, mivel így a munkájuk hatékonyabb, a termelékenységük nő. Olaszországban és Oroszországban ezzel szemben többnyire úgy vélik, hogy az alkalmazottak otthoni munkája azért kiemelten fontos, mert így a rezsiköltségek nagyban csökkenthetők. Amikor viszont a megvalósítási fázisba érnek, a kisvállalatok közel kétharmada (Franciaország: 67 százalék, Oroszország: 66 százalék, Olaszország és Egyesült Királyság: 61 százalék) mégis úgy dönt, hogy alkalmazottai inkább az irodában dolgozzanak, mert nem rendelkeznek a távoli munkavégzéshez szükséges eszközökkel.
Olyan technológiák, mint például az Avaya IP Office, költséghatékony megoldást jelentenek a fejlett kommunikációs képességek kialakítására a kisvállalatok számára. Többek között könnyen elérhetővé válik már a kisvállalatok számára is a vállalati-szintű kommunikációs és ügyfélszolgálati működés, mely könnyen továbbfejleszthető komplexebb üzleti megoldásokká. Az Avaya Inc. világszerte több mint egymillió vállalkozás számára tervez, épít és üzemeltet kommunikációs hálózatokat.