2008 decembere során összesen közel 31 ezer e-mailezőhöz jutott el a “Netuddki” címről küldött levél, amely közli, hogy “egy barátod mesélt rólad néhány cifra dolgot”. A levélben szereplő linkre kattintva “olyat látsz majd, amit még te magad se hittél volna magadról” – üzente a levél.
A linken található videóban neveden szólítanak, és felidézik a jelened egy-két kényes részletét. Néhány provokáló kijelentés (és a MINI márkaelőnyök titokzatos említése) után felhívják a figyelmedet arra, hogy ideje végre bevállalnod “valamit, ami valódi, és a tiéd”. Ezután a MINI-kampány fogadóoldalára érkezel, és megkönnyebbülten továbbküldheted a videót, hogy barátaid is találkozhassanak az élménnyel.
Az Arcus Interactive Group kreatív csapata a koncepció részletes kidolgozásán túl a forgatókönyv megírását, a “bennfenntes” szereplő kiválasztását, a perszonalizált film megrendezését, és flash utómunkát is vállalt a népszerűvé vált film elkészítésében.
A fórumokon, ahol a vírusfilmről és az autóról szóló beszélgetések is elindultak, mindkét témában érkeztek lelkes visszajelzések, és a tervezettet jóval meghaladta a látogatószám: a www.simanvallalom.hu weboldal öt és félszeres látogatószámot ért el, a néhány napos aktív terjesztési időszak után a látogatószám folyamatosan magas maradt.