Az eddigi technológia alapján a tartalmi hálózaton legfőképp olyan Google-hirdetések jelenhetnek meg, amelyeket a weboldalak szövege, témája alapján társított a rendszerünk a megfelelő oldalhoz – például egy horvátországi utazással kapcsolatos weboldalon olyan hirdetések jelenhetnek meg, amelyek mondjuk horvátországi szállásokat népszerűsítenek, írja Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője az Inside AdWords blogjában.
A fejlesztők folyamatosan azon dolgoznak, hogy az internetezők számára egyre hasznosabbak legyenek a Google által kiszolgált hirdetések. Ez nemcsak az internetezők érdeke, hanem a hirdetőké és a megjelenítő partnereké is, hiszen a relevánsabb, ezáltal nagyobb mértékben megtérülő és hatékonyabb hirdetések nagyobb bevételt hoznak nekik is.
A bétatesztelés alatt álló célzási technológia alapján a Google AdWords hirdetési program felhasználói azokat az internetezőket is megcélozhatják a YouTube-on és a tartalmi hálózat egyéb oldalain, akik előzőleg meglátogatták a hirdető honlapját. Például, ha valaki egy utazási iroda weboldalán járt, az adott utazási iroda később is elérheti őt más honlapokon, mondjuk last minute ajánlatokkal.
Emellett az internetezők általános érdeklődési körük alapján is elérhetőek lesznek. Az érdeklődési körre pedig a korábban meglátogatott tartalmi hálózati oldalak és a megtekintett YouTube-videók alapján következtet a rendszerünk, de az internetezők ezt maguk is beállíthatják, sőt azt is megadhatják, hogy milyen témájú hirdetésekre nem kíváncsiak – írja Peresztegi.