Idén a recesszió hatására lelassul az elektronikus kereskedelem növekedésének üteme, jövőre viszont már újra 13 százalékkal bővülhet a szektor és az internetes eladások összértéke elérheti a 176 milliárd dollárt, derül ki a Forrester Research öt éves előrejelzéséből.
Az elemzőcég szerint tavaly a romló gazdasági körülmények miatt a vásárlók csak a legszükségesebb dolgokért adtak pénzt, és ez éreztette hatását az online értékesítési csatornák eladásain is. Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégeknek ráadásul erős konkurenciát jelentettek a vásárlókat nagy kedvezményekkel csábító hagyományos kereskedelemmel foglalkozó cégek is. Idén viszont a kormány gazdaságélénkítő politikájának hatására visszatérhet az emberek jövőbe vetett bizalma, ami az év végén vagy legkésőbb jövőre újra fellendítheti az elektronikus kereskedelmet.
“Nagyon kevés válság tartott egy évnél tovább”- olvasható az elemzésben, ami szerint jövőre nagy mértékben fog nőni az internetes eladások mennyisége. Ezután a Forrester Research szerint újra lassulni fog a növekedés, ennek azonban nem egy újabb válság lesz az oka, hanem az, hogy az elektronikus kereskedelem néhány éven belül eléri a növekedési lehetőségeinek a határát. Addig azonban még jó néhány vásárlót fog meggyőzni az elektronikus kereskedelem előnyeiről az olcsó árak utáni átfogó kutatás lehetősége az internetes vásárlás kényelme.
Franciaországban a gazdasági válság miatt érezhető fogyasztási visszaesés ellenére az internetes kereskedelem nem lanyhult, sőt, 2008 utolsó negyedévében 33 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért adatokat. A francia kormány jelenleg annak a lehetőségét vizsgálja, miként tudná új technológiák integrálásával fellendíteni gazdaságát.
A francia netezők leginkább utazásokat és ruhákat vásároltak online, előbbi értékesítése 20, utóbbié 15 százalékkal emelkedett tavaly. A hipermarketek online boltjai nem remekeltek, ugyanis a franciák az élelmiszervásárlás rítusát szeretik megőrizni.