Egyelőre nem sikerült megnyugtató módon kijavítani az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) jogviszony-ellenőrzési rendszerének adatbázisában keletkezett hibát – közölte az egészségbiztosító szerdán. Az OEP megkérte az egészségügyi szolgáltatókat, hogy a hiba elhárításáig a jogviszonyra vonatkozó adatot ne vegyék figyelembe, és ne tájékoztassák a beteget a jogviszony hiányáról.
Az OEP emlékezetett, hogy egy informatikai probléma miatt hétfőtől kezdődően több beteg téves információt kapott jogviszonyáról, olvasható a Magyarország.hu kormányzati portálon. Így azoknak is “piros lámpát” mutathatott a rendszer, akik jogviszonya egyébként rendezett.
A hatályos jogszabályok alapján az “ellenőrzés eredménye az egészségügyi szolgáltatás biztosításának kötelezettségét nem érinti”, tehát az egészségügyi szolgáltató jogosultság-ellenőrzési, illetve ellátási kötelezettségét a kapott piros lámpa nem befolyásolja – áll a közleményben. A beteget továbbra is térítésmentesen kell ellátni, számára a támogatott gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket ártámogatással kell kiadni.