A Brin vezette csapat feladata, hogy meghatározzák, miben különbözik a Microsoft keresőmotorjának algoritmusa a Google-étól. Az újság arra is kitér, hogy szokatlan, hogy a cég ilyen magas pozícióban lévő alkalmazottja foglalkozna a társaság napi tevékenységével. Az elmúlt tíz év során számos keresőmotor próbálkozott megvetni a lábát a piacon, ám a Bing kiemelt figyelmet érdemelt Szergejtől – közölte egy a neve elhallgatását kérő belső forrás az újsággal. A Google szóvivője nem reagált arra vonatkozólag, hogy Brin mennyire vonta be magát a munkába, csak annyit közölt, hogy a társaságnál folyamatosan zajlik a keresőmotor fejlesztése.
A Microsoft június elején indított Bing reklámozására egyes híresztelések szerint 80-100 millió dollárt költ, míg a Google tavaly csak 25 millió dollárt költött reklámokra, derül ki egy AdAge felmérésből.
Amerikában a comScore adatai alapján az előző héten kedd és szombat között az internetes keresések 11,1 százalékát bonyolították a felhasználók a Microsoft oldalain, azaz a redmondi cégnek, ha kis mértékben is, de sikerült növelnie a piaci részesedését a keresések terén. Áprilisban ugyanis a Microsoft oldalain a keresések 8,2 a Yahoo oldalán 20,4 a Google lapján pedig a 64,2 százalékát indították el az amerikaiak.