Connect with us

technokrata

Mit lát egy külföldi netező Magyarországból?

Dotkom

Mit lát egy külföldi netező Magyarországból?

Magyarországon a turizmus rendkívül fontos bevételi forrás, ezért a Magyar Turizmus Zrt. a korábbinál sokkal nagyobb hangsúlyt fektet az online jelenlétre. Végvári Attilával, a Magyar Turizmus Zrt. Marketing Igazgatósága alatt működő E-marketing Iroda vezetőjével beszélgettünk.

A Magyar Turizmus Zrt. marketingkommunikációs eszközválasztását elsősorban a kereslet alakítja. Kommunikációs eszközeinek “erősorrendjében”, bel- és külföldön egyaránt az e-marketing szerepel az első helyen – mondta el Végvári.

A társaság a központi itthon.hu, illetve hungary.com oldalakon kívül, a világ 28 országában 23 nyelven üzemeltet honlapokat. Jelenleg is zajlik a külföldi honlapok összehangolása, az új Magyarország turisztikai arculat alapján. A hagyományos csatornákon megjelenő, érdeklődést felkeltő hirdetések célja, hogy minden esetben a cég honlapjaira irányítsák a közönség figyelmét.

Komplex hírverés

Külföldön az egyes kampányokhoz kapcsolódóan készítenek online felületeket, mint például a Budapest Winter Invitation, vagy a jelenleg is futó Budapest Summer Adventure kampány honlapjai: www.budapestadventure.com, www.budapestwinter.com – mondta az irodavezető.

A kiemelt termékek és az adott belföldi témaév (2009 a Kulturális Turizmus Éve) számára mindig saját honlapot hoznak létre (pl. kultura.itthon.hu., golf.itthon.hu). A központi, külképviseleti és az egy-egy kiemelt témával foglalkozó honlapok számos csatlakozási, hirdetési lehetőséget biztosítanak a társaság partnerei számára. Mind az elkészülő egységes portálokat, mind a kampányévek honlapját komplex online hírveréssel vezetik be, kihasználva az online közösségekben, a gerillamarketingben, az új típusú tartalomszolgáltatásban rejlő lehetőségeket.

Az itthon.hu weboldal

A “hivatalos” megjelenéseken túl egyre több figyelmet fordítanak a nagyközösségi megjelenésekre, ezért partnereik segítségével közösségi “mini-portált”, illetve a meglévőkön ún. Magyarország klubokat hoznak létre. Kép- és videomegosztó portálok tartalmait integrálják, illetve lehetővé teszik a kétirányú információáramlást új típusú eszközök segítségével (blogok, útinaplók, szolgáltatás ajánló rendszerek stb.) – summázza a feladatokat Végvári.

A klasszikus, ATL (Above The Line) csatornákon megjelenő imázshirdetések mellett konkrét szolgáltatói ajánlatokat tartalmazó hirdetéseket is megjelentet a Társaság. Emellett egyre nagyobb hangsúlyt kap az elektronikus felületeken való megjelenés és más BTL (Below The Line) azaz, nem klasszikus reklámeszközök használata.

“A nemrég létrehozott YouTube csatornánk mellett, működik Facebook csoportunk, Twitter bejegyzésünk és blogunk is, és további alkalmazások fejlesztését is tervezzük. A társaság éves marketingkeretének (amely jelenleg 294 millió forint) nagyságrendileg 10%-át fordítja online turisztikai marketingre, amely a legköltséghatékonyabb és legtöbb elérést biztosító eszköz” – állítja az irodavezető.

Nemzeti Turisztikai Adatbázis (NETA)

A központi oldal, az itthon.hu legnagyobb előnye a Nemzeti Turisztikai Adatbázis (NETA) működtetése, amely ingyenes megjelenési lehetőséget biztosít valamennyi hazai turisztikai szolgáltató és programgazda számára – mondta a szakértő. Az adatbázist az országos Tourinform-irodahálózat, saját adatgyűjtő területekre bontva bővíti, illetve aktualizálja az alábbi szolgáltatási körökben: szállás, vendéglátás, látnivaló, gyógy-wellness, esemény, aktív és víziturisztikai szolgáltatások, múzeumok, természeti értékek, szakmai szervezetek.

“Az adatbázis több, mint 25 ezer önálló szolgáltatást listáz a fenti csoportokban, ezek az adatok immár GoogleMaps alapon együtt is megjeleníthetők és letölthetők. Az adatbázison túl a központi honlapon bemutatják hazánk turisztikai régióit, a kiemelt eseményeket, fotó és videó tárunkból téma szerint válogathatnak az érdeklődők, vagy akár online rendelhetnek ingyenes kiadványokból. A tárgyilagos adathalmaz mellett, folyamatosan frissített, aktuális ajánlatokkal csábítjuk az érdeklődőket, akik a jelek szerint elégedettek ezzel a szolgáltatással” – vélekedett Végvári.

Egyre nő az online látogatók száma

Az elmúlt félév eredményeit tekintve, az előző évihez képest mintegy 30 %-kal nőtt központi portál látogatottsága – tudtuk meg. Az itthon.hu, hungary.com, tourinform.hu, kultura.itthon.hu együttes statisztikai adatai az alábbiak: 869 ezer egyedi látogató, 1.284 ezer látogatás, 4.461 ezer oldalletöltés. A Magyar Turizmus Zrt. központi (www.itthon.hu és www.hungary.com) honlapjait 2008. január-december időszakban 990 000 látogató közel 1 300 000-szer tekintette meg.

“A Magyar Turizmus Zrt. és a hazai turisztikai szolgáltatók legnagyobb közös akciója, a legutóbbi Budapest Winter Invitation keretében 53 ezer vendégéjszakát töltöttek el a vendégek 2008. november 1. és 2009. március 31. között Budapesten. Az akció honlapjának (www.budapestwinter.com) látogatottsága az előző évihez (157 ezer) képest jelentősen megnőtt, március végéig több mint 246 ezren keresték fel a budapesti látogatásra csábító, nyolcnyelvű honlapot. A Budapestet mint turisztikai desztinációt népszerűsítő, külföldi piacokat célzó új kampány weboldalán, a www.budapestadventure.com-on az elmúlt két hónapban összesen 75 ezer látogatót regisztráltak, ami várakozáson felüli eredmény” – mondta Végvári.

Magyarország hivatalos YouTube csatornája

A frissen indított YouTube csatorna célja elsősorban az, hogy megalapozzanak egy komolyabb promóciós jelenlétet ezen a felületen. A középtávú célok között szerepel egy, kifejezetten a YouTube-on meghirdetett pályázat is, amelyen vagy az MT Zrt. korábbi kisfilmjeinek feldolgozását, vagy saját készítésű “országimázs-filmeket” vár majd a társaság. A csatorna indulása óta lassan tízezres nagyságrendű az elérés, hamarosan pedig érkezik a hazai közönségnek szóló verzió is – foglalta össze Végvári.

Az interneten informálódnak a külföldiek

A világhálót használók a turisztikai szolgáltatók számára is kiemelt jelentőségűek, hiszen az internettel rendelkezők az átlagosnál nagyobb arányban utaznak. Emellett az internet az utazások előkészítésében, tervezésében is egyre inkább előtérbe kerül. A Magyar Turizmus Zrt. által a magyar lakosság 2008. évi utazási szokásairól végzett felmérés eredményei szerint az egynapos belföldi utazáson részt vevők 9,4%-át befolyásolja az úti cél kiválasztásában a világháló, a többnapos utazások esetében ez az arány 12,8%.

Az egynapos utazások során – az úti cél kiválasztását követően – a belföldi utazók 60,6%-a tájékozódik a részletekről az interneten, ami így a második helyezést eredményezi a világháló számára (a rokonok és ismerősök, barátok ajánlását követően). A honlapok mellett a fórumok, blogok is népszerűek az utazások előkészítésében, az utazók 15,2%-a látogat meg ilyen jellegű oldalakat. A többnapos belföldi utazások esetében hasonló arányok figyelhetők meg: az internetes oldalakról minden 100 utazóból 57-en, fórumokon és blogokon 16-an keresnek információt a kiválasztott úti célról.

Az ETC (European Travel Commission – Európai Turisztikai Bizottság) adatai alapján elmondható, hogy az utazók 65-70 százaléka valamilyen formában használ elektronikus médiát az utazás előtti tájékozódásához. A Google szerint jövőre Európában az utazások 38%-át foglalják online a jövő évben, az egyre kifinomultabb technológiák pedig mind szélesebb köröket érnek el, mint a mobil-internet, vagy a social media. Az MT Zrt. E-marketing Irodája a Forma1 Magyar Nagydíj népszerűsítésére flash játékot fejlesztett és jelenleg egy mobilalkalmazással készül a Sziget Fesztiválra.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés