A harminc legnagyobb amerikai kiadót tömörítő szövetség szerint a ma használatos bannerek nem elég figyelemfelkeltőek és gyakran még azok sem veszik észre a reklámok eme fajtáját, akik nem tiltják le a hirdetések megjelenítését. A kiadók három új formátumban állapodtak meg, melyeket júliustól vezetnének be az amerikai honlapokon.
A “Fixed Panel” a képernyő egész magasságát elfoglalja és scrollozáskor is a képernyőn marad. Az “XXL Box” lapozható lesz és mozgóképeket is láthatunk majd benne, a “Pushdown” pedig a teljes képernyő szélesség elfoglalására törekszik, és 970×418-as méretével lehetősége is van erre. Szakértők szerint az újításnak nem sokáig fognak örülni a hirdetők és kiadók, mivel az agresszívebb, nyomulós reklámok könnyen a felhasználók nemtetszését válthatják ki, ami a böngészőkbe telepíthető reklámtiltó kiegészítők újabb reneszánszát hozhatja majd el – derül ki a HWSW.hu informatikai hírmagazin írásából.