Partnerségi megállapodást kötött a Microsoft és a Yahoo, a megállapodás részleteit ma jelentik be. Az All Things Digital technológiai blog információ szerint a két cég abban egyezett meg, hogy ezentúl a Yahoo oldalán indított kereséseket is csak a Bing segítségével bonyolíthatják majd a látogatók, az internetes hirdetéseket a cégek különböző oldalaira viszont a Yahoo fogja értékesíteni.
A Yahoo összes és a Microsoft több honlapjára eladott hirdetésekből befolyó bevételeknek az elkövetkező két évben a 110 százaléka gazdagítja majd a Yahoo részvényeseit, három év múlva pedig az összeg kilencven százaléka jut majd az amerikai cégnek. A Microsoft a keresőjének a népszerűbbé válását nyerheti a megállapodáson, melynek nyomán a Bing a második legtöbbet használt keresővé válhat, állítják a két vállalat tárgyalásait jól ismerő források.
A ComScore adatai szerint az amerikaiak az internetes kereséseik 65 százalékát a Google, 19,6 százalékát a Yahoo 8,4 százalékát pedig a Microsoft oldalán keresztül bonyolították az előző hónapban. A második és a harmadik legnépszerűbb kereső egyesülését az amerikai versenyhivatal még meggátolhatja, legalábbis a szervezet tavaly megakadályozta egy internetes hirdetésekről szóló partnerségi megállapodás aláírását a Yahoo és a Google között.
“Bármilyen megállapodás, melynek nyomán a cégek megosztják egymás között a felhasználóik keresési szokásairól gyűjtött adataikat, vizsgálatokat vonhat maga után az Európai Unióban és az Egyesült Államokban”- nyilatkozta Colin Gillis a Brigantine Advisors elemzőcég munkatársa a Reuters-nek.
A Microsoft és a Yahoo már több mint egy éve tárgyalni kezdett a két cég közötti együttműködés lehetőségeiről. A Microsoft korábban az új partnere felvásárlásával is próbálkozott a szoftvergyártó 47,5 milliárd dolláros ajánlatát azonban a Yahoo tavaly visszautasította.