A reklámpiac a gazdasági válság hatására minden korábbinál gyorsabb átrendeződésben van – a költséghatékonyabb, célzottabb és mérhetőbb megoldások a túlélés zálogává válnak. Az interaktív kommunikáció zászlóvivője, a keresőmarketing viszont még mindig komoly önellentmondásokkal küzd. Például: ha első számú előnye, hogy a kereső-tevékenységet folytató internetezők motivált állapotban vannak, akkor miért használjuk ugyanazokat a hirdetéseket a keresőfelületeken és a tartalomhálózaton is, amely már egy egészen más típusú tudatállapotot feltételez? Vagy: ha a Google egyeduralkodó a keresőhirdetések piacán, hogyan került az ETARGET az elmúlt években vezető pozícióba Magyarországon a tartalomhálózati hirdetések terén?
Vándor Eszter SEM tanácsadó 2009 januárjában megjelent tanulmánya – a tartalmi hálózatok és a keresőhirdetési szolgáltatók által nyújtott lehetőségek részletes elemzését követően – a keresőpiac tartalomhálózati hirdetések felé való elmozdulását valószínűsíti. “A piac megváltozott, változnia kell a szemléletnek is, hogy a hirdetők magas elvárásainak megfelelő megoldásokat tudjon felmutatni a kulcsszó alapú online reklám.” – írja a konklúzióban Vándor Eszter. “A tanulmányban nemzetközi és hazai szakmai véleményekre támaszkodva kerestem válaszokat a keresőpiac szereplői számára egyre fontosabbá váló kérdésekre. Ezek reményeim szerint építő szakmai viták kiindulópontjául is fognak szolgálni.” – teszi hozzá az Arcus Search keresőmarketing szakértője.
Damjanovich Nebojsa független online marketing tanácsadó és tréner korszakalkotó fontosságúnak látja a tanulmány állításait: “Ettől az évtől kezdve a cégek számára különösen fontos lesz a marketing költséghatékonyság. A leginkább transzparens és mérhető online reklámeszközök a keresőkben egyre nagyobb büdzsét birtokolnak az online reklámtortából, ezért egyáltalán nem lesz mindegy, hogyan is használhatjuk azokat. Vándor Eszter tanulmánya felfedi a leplet az örökké vitatott ‘kereső kontra tartalmi hálózat’ témáról, amit élvezettel olvastam.”