Az ismertségi hálózat, melyen maximum 140 karakteres formázatlan sms-ek formájában értesíthetik mindennapjaik izgalmas eseményeiről a felhasználók azt, akit érdekel, rendkívül gyorsan népszerűvé vált. A három éve alapított közösségi oldalnak ma már több mint hétmillió tagja van világszerte, és a híradások szerint a befektetők fantáziáját is megmozgatják a benne rejlő lehetőségek.
A Telegraph nevű angol lap az alapítókhoz közel álló források alapján arról írt, hogy a Twittert létrehozó Biz Stone és Jack Dorsey számos befektető ajánlata közül válogat és internetes cégek hatalmas összegeket áldoznának arra, hogy tulajdonrészt szerezzenek a rendkívül gyorsan népszerűvé vált közösségi oldalt üzemeltető cégben. “A rohamos léptékben növekvő vállalkozásért szinte bármit megadnának a pénzemberek. Most az alapítók diktálhatják a feltételeket a befektetőknek”- nyilatkozta az ügyről Mike Butcher elemző és a Techcrunch nevű informatikai magazin szerkesztője.
Az előző hónapban 35 millió dollárt fektetett be a mindössze 29 alkalmazottat foglalkoztató, közösségi oldalt üzemeltető cégbe az Instituntional Venture Partners kockázati tőke vállalkozás, korábban pedig az Amazon elnökének Jeff Bezos – nak a cége a Bezos Expeditions fordított 15 millió dollárt a Twitterre. Sajtóértesülések szerint a Google és a Yahoo és más nagy internetes cégek az egész vállalatot is megvásárolnák.
Az elemzők szerint azonban annak ellenére, hogy a Twitter rendkívül népszerű, és többek között Barack Obama és az angol királynő is közzétesz üzeneteket rajta keresztül, nem teljesen világos, hogy hogyan lehetne bevételre szert tenni rajta keresztül. “Az a baj a Twitterrel, hogy egy olyan új internetes szolgáltatás, amiből szinte lehetetlen pénzt csinálni. Bárki is veszi meg, hosszú távú veszteséggel kell számolnia, amíg meg nem jelenik a következő divatos webkettes közösségi oldal, ami majd elfeledteti az emberekkel.”- nyilatkozta Jeffrey Lindsay a Stanford Bernstein elemzőcég munkatársa a Telegraph-nak.
A befektetők mindenesetre most nem így látják. A Twitter jövőre várhatóan egy új üzleti modell bevezetésével próbálkozik majd meg, és a Gartner elemzőcég szerint elképzelhető, hogy a cégektől fog majd pénzt kérni azért, hogy közzétehessék az üzeneteiket az oldalon.