Connect with us

technokrata

Törvény tiltja az internetes kampányt Japánban

Dotkom

Törvény tiltja az internetes kampányt Japánban

Egy ötven éves törvény miatt nem tehetnek közzé politikai hirdetéseket az interneten a vasárnap esedékes választások jelöltjei Japánban. Az idejétmúlt szabályokat különböző módon próbálják megkerülni az ázsiai ország pártjai.

Világszerte egyre több politikus tart kapcsolatot a választóival a világhálón keresztül, Japánban azonban, ahol a lakosság hetven százalékának van internet elérése, a törvény tiltja az internetes kampányt a választások előtt. A közel ötven éve született választási törvényt ugyanis úgy értelmezték az ázsiai ország bíróságai, hogy még egy email elküldését sem teszi lehetővé a politikusoknak a szavazást megelőző két hétben.

Az 1950-es törvényt eredetileg azért hozták létre, hogy csökkentse a választási kampány költségeit és kiegyenlítse a jelöltek közötti erőviszonyokat. A törvény pontosan szabályozza a pártok lehetőségeit a kampány során, azonban a politikai hirdetéseknek csak a megszületésekor létező formáiról rendelkezik.

 “A választási törvényünk rendkívül komplex módon szabályozza a politikai kampányok eszközeinek az alkalmazását, az internetes hirdetésekről azonban nem esik szó benne. A törvény nem tiltja a világháló használatát a politikusok számára, a szabályok jelenleg érvényes értelmezése azonban nem teszi lehetővé, hogy kampánycélokra használják a honlapjaikat”- mondta el Masanobu Hara japán kormányzati tisztségviselő az AP-nek. A politikus nem nyilatkozott arról, hogy konkrétan milyen esetek lehetnek törvénysértőek és mi számít az internet kampány célú felhasználásának.

A vasárnap esedékes választás jelöltjei a tilalom ellenére folyamatosan frissítik a blogjaikat, tesznek közzé üzeneteket a Twitteren és töltenek fel videókat a Youtube-ra. Sok politikus ráadásul negatív kampányba kezdett a neten, ami nagyon ritkán fordult elő idáig Japánban. A kormányzó Liberális Demokrata Párt honlapján például látható egy rajzfilm, melyben az ellenzéki Demokrata Párt minden választói réteget megcélzó üzeneteit figurázzák ki. A rajzfilmben egy szakács olyan ebédet próbál készíteni, ami egy étterem összes vendégének ízlik, ezért halat, gyümölcsöket és fagyit is rak a levesbe. A kisfilmet már több mint kétszázezren nézték meg.

A legtöbb az interneten is kampányt folytató politikus azonban megpróbálja megkerülni a tilalmat és a világhálón közzétett üzeneteiben nem tesz konkrét utalásokat a választásokra, inkább céljairól ír, vagy arról, hogy milyen rendezvényeken fog megjelenni. ” A politikusok megpróbálnak rájönni, hogy meddig mehetnek el az internetes kampányaik során. Mindenki számára nyilvánvaló, hogy a törvények idejét múltak és betarthatatlanok, ráadásul nem túl valószínű, hogy valamelyik politikus egy figyelmeztetésnél súlyosabb büntetést fog kapni a hatóságoktól az online kampányáért. A világháló használata az egyik legdemokratikusabb és leginkább költségkímélő módja a politikai kampánynak. A törvényeinket meg kell változtatni, mert meggátolják, hogy a kulcsfontosságú információk eljussanak a választókhoz” – állítja Ken Takeuchi az Internet News nevű, a választással kapcsolatos híreket is közzétevő japán cég vezetője.

Az idejétmúlt szabályozás ráadásul egyenlőtlenségekhez is vezet a kampány során. Míg a fiatalabb és az internet világát jól ismerő politikusok széles rétegeket érnek el a közösségi oldalakon keresztül, sok idősebb vagy a szabályozást komolyan vevő jelölt politikai hirdetésekkel teletűzdelt biciklikkel vagy teherautókkal jár körbe a körzetében, és hangosbemondón próbálja meggyőzni a járókelőket arról, hogy szavazzanak rá.

“Azok a választók, akik az internetet is használják, jóval tájékozottabban hozhatnak döntést, mint azok, akik csak az újságok választási híreit vagy a tévé politikai műsorait követik nyomon. A világháló ma a demokrácia alapját jelenti”- állítja Masatoshi Onozuka egy észak-tokiói körzet ellenzéki jelöltje.

Az ellenzéki Demokrata Párt, melynek a közvélemény kutatók szerint jó esélye van az augusztus végén rendezett választások megnyerésére szeretné elérni a törvény megváltoztatását. Ha a közvélemény kutatók jóslatai valóra válnak, és valóban megnyerik a választást, akkor törvény eltörlése után az ázsiai országban is lehetőség lesz, az amerikai típusú, a videomegosztókon és a közösségi oldalakon keresztül a választók jelentős részét elérő, internetes politikai kampányok elindítására.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés