A személyes adónaptár alkalmazás továbbfejlesztett változatának telepítése miatt az átállás idejéig, azaz április 27-28-án, sem az Ügyfélkapun regisztrált adózok, sem az Ügyfélkapus regisztráció nélküli felhasználók nem tudják majd elérni a szolgáltatást, olvasható az APEH közleményében.
Az adóhivatal 2008. szeptembere óta segíti személyes adónaptárral az adózókat. A személyes adónaptár használatával egyszerűbben, könnyebben tudnak eleget tenni bevallási és immár befizetési kötelezettségeiknek is az adózók. A személyes adónaptárt úgy alakították ki a szakemberek, hogy a magánszemélyek, vállalkozások adózással kapcsolatos kérdésekre adott válaszaikkal egyedileg álljon össze az adónaptár. A rendszer menüjében kérdésekre kell választ adni, amelyhez a program segítséget nyújt. A válaszok alapján a program eljuttatja az adózóra vonatkozó bevallások listáját nyomtatványszámokkal, az azokra vonatkozó benyújtási és fizetési határidőkkel.
A személyes adónaptár kétféleképpen vehető igénybe:
1. Anonim felhasználóként az adóhivatal honlapján (de e-mail cím szükséges, hogy a rendszer üzenetet tudjon közvetíteni)
2. Ügyfélkapun regisztrált felhasználóként. Ha valaki az Ügyfélkapu rendszerét használja, a különféle adózási, bevallási határidők lejárta előtt figyelmeztető e-mailt kap, illetve a rendszer az előállított személyes adónaptárakat megőrzi, így azokat a felhasználó a későbbiekben bármikor megtekintheti.
A személyes adónaptár fejlesztésének végeztével az adózóknak nincs teendőjük, mivel a fizetési határidők automatikusan betöltődnek a 2009. január 21-e után elmentett adónaptárba, és így a jövőben már a fizetési határidőkről is értesítést kapnak az adózók e-mail levélben, ha a bevallási határidőkről korábban már kérték az 1-3-5 napos e-mail emlékeztetőt.