Connect with us

technokrata

7 ok, ami miatt a projekt elbukhat

Dotkom

7 ok, ami miatt a projekt elbukhat

Csak az hibázik, aki dolgozik: ezt mindannyian tudjuk. De tudunk-e tanulni hibáinkból? Tudjuk-e azt, hogy azokat hol és miként követtük el?

Összeállításunkban összeszedtük a hét leggyakoribb  okot, melyek egy projektet kudarcba dönthetnek.

1. A fejlesztési terv pontos elkészítése

Az idő és a forrás becslése a projektek két legfontosabb pillére. Az idő és forrás elosztásban előforduló hibák jelentős melléfogásokat okoznak. Egyik fő ok a projektmenedzserek által készített projekt lebontási struktúra felállítása. A projektlebontási struktúra feltételezi, hogy a feladatokra szükséges idő megegyezik a projekt időtartalmával.
Az időbeosztást az egyes feladatokra mért idő szabja meg, mely a projektmenedzserek által elkövetett egyik leggyakoribb közös hiba forrása.

2. Hol van a projekt terv?

Sokszor a projektek már a projektmenedzserekkel szembeni elvárások felállítása előtt megkezdődnek, a hatáskör és mérföldkövek egyértelműen meghatározottak. Ezért a döntéshozó csapat sok esetben úgy tartja, hogy a tervezés időpocsékolás lenne.
A tervezés helyett úgy gondolják, hogy jobb fejest ugrani az indulásba, hogy megnyerjék az ügyfelet.

Számos IT projekt során a kivitelezés néha korábban megkezdődik, mint mielőtt a terv elkészül és a tesztelésen keresztül folytatódik. A legtöbb esetben nagyon kevés szabályt határoznak meg a teszteléssel szemben. Ez okozza a fő problémát a kapcsolódó modulok és tevékenységek során is. Sok tevékenység csak akkor kezdődhet meg, ha más tevékenység elkészült és jóváhagyott. A nem pontosan tesztelt kapcsolódó modulok hibák láncát okozhatják és gyengíthetik a teljes projektet.

3. A döntéshozók szerepe

A döntéshozók támogatásának hiánya és kiválasztása két fő megmérettetés az IT projektek menedzselésében. A projektmenedzserek fontos szereplők a fejlesztő csapat és a döntéshozók célkitűzései közötti közeg megteremtésére.

A döntéshozók útmutatása nélkül a projektmenedzserek nem tudják összehangolni az üzleti célkitűzéseket projektjeikkel. A döntéshozó csapat definiálja a projekttel kapcsolatos célkitűzéseket és elvárásokat. A döntéshozók bevonása nélkül senki a szervezetben nem érzi magát elkötelezettnek. Ezért nagyon fontos a végrehajtó vezetés támogatása a projektmenedzserek és a fejlesztő csapat részére.

4. A fejlesztők ismerik a projekt célkitűzéseit?

A projekttel szembeni világos elvárások meghatározása időt és sok kommunikációt igényel. Néha a célkitűzések talán nem eléggé világosak, mert az ügyfél nem tudja felvázolni mik az elvárásai. Néha a célok elérését akadályozza, hogy a fejlesztők nem látják világosan az elvárásokat a projekt kezdeti periódusában.

A legfontosabb a célkitűzések meghatározása kapcsán, hogy a fejlesztő csapat részére világos legyen az irány.

5. Csapatmunka

A projektek kudarcának egyik fő oka a kommunikáció hiánya a csapatban. A csapat nem képes összetartó lenni a megfelelő kommunikációs csatorna használata nélkül. A projektek tulajdonképpen a nem megfelelő kommunikáció miatt buknak el.

Komplex szoftver projektek gyakran jelentős elemzést és munkát, dokumentációt és pontos kommunikációt igényelnek. Mivel a fejlesztői csapat elfoglalt, így nem fordít külön figyelmet arra, hogy ismertesse, hogyan halad a teljesítéssel vagy nem rendelkezik egy platformmal, amelyen keresztül folyamatosan rögzítheti a projekt előre menetelét. Emiatt a vezetőségnek nincs napra kész információja arról, hogyan halad a projekt.  Számos IT projektben nincs egy felelős, akinek rálátása van a teljes projektre.

6. A projekt hatóköre folyamatosan változik?

IT projektek a projekt menedzsment alábbi két klasszikus hibájától szenvednek:

  • A hatókör elveszítése
  • A fő irány elveszítése

A hatókör elveszítése, az ügyfelek igényeikben és elvárásaikban történő hirtelen és folyamatos változások a fejlesztés közben.  A fő irány elveszítése azt jelenti, hogy nyomon követhetetlen további tényezők kerültek a rendszerbe. Az ügyfélnek rossz az-az elképzelése, hogy akár az apróbb változtatási igények nem jelentenek további költségeket vagy nincsenek hatással a feladatok ütemezésére.

Amennyiben a fejlesztő csapat nem tud alkalmazkodni és rugalmatlan ezekkel a változásokkal kapcsolatban, az hibákat eredményez, hiszen azok többször is változhatnak a projekt során.

7. Szegényes tesztelés

A minőségbiztosítási és tesztelő csapat a helyes eljárást követi és a megfelelő tesztelési eszközöket használja a fejlesztés során, azonban a végső szót az ügyfél mondja ki és az elfogadó teszteket az ügyfél hajtja végre és teszteli, hogy a rendszer megfelel e az üzleti elvárásoknak. Az elfogadó tesztelés gyakran megbukhat az alábbiak miatt:

  • Szegényes fejlesztési specifikáció, amelyet nem lehet tesztelni
  • Nem megfelelő fejlesztési terv
  • Nem megfelelően képzett tesztelő, aki nem ismeri a szoftver üzleti céljait
  • Nincs elegendő idő a tesztelésre

Ugyanakkor ez a hét tényező nem csak az egyetlen, amely hatással van egy projekt sikerére vagy bukására. Számos tanulmányban és jelentésben megjelennek, vagy a lista elején vannak.

www.bootstraptoday.com



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés