Connect with us

technokrata

3,4 millió internetelőfizetés Magyarországon

Dotkom

3,4 millió internetelőfizetés Magyarországon

Folytatódott az internetpiac bővülése 2011 első negyedévében, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az internet-előfizetések száma 2011. március végén már meghaladta a 3,4 milliót, ötödével volt több mint 2010 azonos időszakában, az internetszolgáltatók száma pedig öttel 418-ra nőtt.

A KSH közleménye szerint az internetpiac tovább koncentrálódik, 13 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát.

A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli internet-előfizetések száma egy év alatt 39 százalékkal nőtt, a nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet: e területen a növekedés 44 százalékos volt. Az összes internet-előfizetés 40 százaléka a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 7 százalékponttal növekedett.

Az előfizetéses internet szolgáltatásból származó nettó árbevétel 2011 első negyedévében megközelítette a 34 milliárd forintot, ami folyó áron 1 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának dinamikus bővülését, köszönhetően a díjak mérséklődésének és az akcióknak (például ingyenes hónapok, 3 terméket egy csomagban, azaz internetet, televízióval illetve telefonnal együtt, olcsóbban kínálva).

Az adatokból kiderül az is, hogy 2011. március végén a mobiltelefon-előfizetések száma 11,9 millió volt, ez egy év alatt alig

11 ezres bővülést jelent, a növekedés lassulása a feltöltő kártyás előfizetések visszaesésével magyarázható. A havidíjas előfizetések száma ismét emelkedett, a feltöltő kártyás előfizetések éves szinten 386 ezerrel estek vissza.

A változás hátterében az áll, hogy a szolgáltatók reklámkampányaikon keresztül az ügyfeleket arra ösztönzik, váltsanak havidíjas előfizetésre – közölte a KSH.

A mobilhálózatokban az idei első negyedévben az előző év három hónapjához képest 1 százalékkal több hívást kezdeményeztek és 5 százalékkal nőtt a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 367 percnyi beszélgetés jutott, egy hívás átlagos hossza 2,3 perc volt.

Bár a kábeltévé-szolgáltatók egyre nagyobb sikerrel kínálnak vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2011. március végén – előzetes adatok szerint – az egy évvel korábbinál 63 ezerrel kevesebb,

2,9 millió vezetékes fővonal volt üzemben, ennek 27 százaléka a VoIP-hangcsatorna (kábeltévés, illetve széles sávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás), 15 százaléka ISDN. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján 29 volt.

A vezetékes telefonvonalakról indított hívások száma 6, időtartama 5 százalékkal csökkent 2010 első negyedévéhez képest. A hívások átlagos időtartama 3,3 percet tett ki.

Az árak mérséklődése, a gyakran jelentős ingyenes idősávot és díjmentes hálózaton belüli beszélgetést is tartalmazó csomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek vezetékes telefonról, mint mobiltelefonról. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő több mint háromnegyedét a mobilkészülékekről indított hívások tették ki.

 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés