A Transported Asset Protection Association (TAPA), a közutakon elkövetett nagy értékű áruk elleni bűncselekmények elleni küzdelem legtekintélyesebb szakmai szervezetének legfrissebb riportja szerint Európában csak idén szeptemberben mintegy félmillió euró értékben tulajdonítottak el árut szállítás közben. Az árubiztonságot szolgáló megoldások fejlesztése ezért továbbra is napirenden van Európában. A kihívást a szállítás közbeni vagyonvédelem esetében a jármű mozgása jelenti, amelyről valós idejű információkra van szükség annak érdekében, hogy még időben lehessen cselekedni.
A WebEye International Kft. 100 százalékig magyar tulajdonú multinacionális vállalat Európa 14 országában nyújt komplex közlekedésinformatikai szolgáltatásokat. A cégcsoport saját fejlesztésű, telematikai, szállítmányozási biztonságot támogató szolgáltatása a WebEye megoldás, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával valós időben, a nap 24 órájában teszi lehetővé a járművek útvonalának és mozgásának elemzését. Jelenleg több mint 40 ezer járműben működik WebEye Európa útjain. A vállalat 2011 február óta tagja a TAPA-nak, amely kiváló lehetőséget biztosít a potenciális problémák, valamint a legjobb megoldások, illetve üzleti és technológiai trendek megismerésére is.
Az egy évig tartó, szeptember végén zárult WebEye Security Service Solutions fejlesztésén 5 fő dolgozott, amelyhez a vállalat 16 590 739 forint értékű uniós támogatást nyert el az Új Széchenyi terv „Innovációs eredmények hasznosításának támogatása KKV-k részére” nevű pályázat KMOP-1.1.4-11/B-2011-0121 azonosító számú projekt keretében. Az így megvalósított távvezérelt biztonsági szolgáltatás képes figyelni a nagy értékű árukat fuvarozó cégek teljes logisztikai folyamatát, vagy például egy pénzszállító autó állapotát. A fejlesztésnek köszönhetően teljes körű információ áll valós időben rendelkezésre a megfigyelés alatt álló biztonságtechnikai zárszerkezetek állapotáról, amelyeket távolról a diszpécser központból is lehet vezérelni. A rendszer központi eleme a riasztási funkció, bármilyen szokatlan, a szállítási tervben nem szereplő esemény esetén riaszt méghozzá úgy, hogy a riasztási információkat kép és hang formájában is megjelennek. A beérkező riasztási adatokat a rendszer nem csak figyeli, de rögzíti is, így az adatok visszakereshetőek.