Connect with us

technokrata

Vergődnek a japán gyártók

Dotkom

Vergődnek a japán gyártók

A Samsung és az LG uralja a TV piac közel felét.

Nem vitás, hogy a 80-as és 90-es évek tv piaca a japánok egyeduralmáról szólt. A Sony és a Panasonic sok háztartásba költözött be, az emberek szívesen vásároltak ilyen, akkoriban nagyon modernnek számító készülékeket.

A Plazma és LCD forradalomról ugyanakkor a megfelelő modellek hiányában lecsúsztak, és helyüket a dél-koreai vállalatok vették át. Az  verseny legnagyobb győztese a Samsung, aki az előző évi 24,8%-ról 27,7%-ra növelte a piaci részesedését. Mögötte jócskán lemaradva a másik koreai gigavállalat az LG jön 15%-al.

alg_greece_tv_shop

A dobogó legalsó fokára a Sony állhatott fel, ők az egy évvel korábbi 11,2% után idén mindössze 7,8%-ot hasítanak ki a tortából. A Panasonic jelenleg 6%-ot tudhat magáénak, míg a legnagyobb anyagi bajban lévő Sharp mindössze 5,4%-ot.

Toshiba-40RV753B-RV-Series-HD-LCD-TV2

A japán gyártók vergődésének elsődleges oka a saját piacuk gyengélkedése, a szigetországban az előző évi adatokhoz képest 32%-al esett vissza a televízió eladás.

PlasmaTV_Horizontal-image-1

A plazma televíziók mára gyakorlatilag rétegtermékké váltak, a 13 millió darabos eladás elenyésző az LCD TV-k 200 milliójához képest. Meglepő, de az előbbi adatot még a jó öreg katódsugárcsöves televíziók is túlszárnyalják, ezekből 16 millió darab készült.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés