A Shiwaforce.com Zrt. lassan 15 éve meghatározó szereplője a magyarországi online tartalomkezelő rendszerek piacának, referenciái között olyan vállalatokat találunk, mint az OTP Bank vagy a Magyar Telekom. Két és fél évvel ezelőtt Kovach Anton, a cég ügyvezető igazgatója egy új termék ötletével állt elő, miután azt tapasztalta, hogy nagyvállalati ügyviteli rendszer ide vagy oda, a partnereiknél a szőnyeg alatt mindenhol ott lapulnak az Excel táblák, melyek a legfontosabb adatokat és folyamatokat tartalmazzák.
Ez a tény inspirálta a csapatot a Karma Platform létrehozására, mely lehetővé teszi, hogy a különböző Excel táblázatokat körülbelül 45 másodperc alatt webes üzleti alkalmazásokká alakítsuk. A rendszer használatához alapszintű programozásra sincs szükség. A létrejövő alkalmazásban többek között multimédiás csatolmányokat illeszthetünk a kiinduló táblázatunk egyes bejegyzéseihez, emellett adataink mobileszközökön is elérhetővé válnak, és minden változtatást vissza tudunk keresni.
Az ötlet olyan sikeresnek bizonyult, hogy tavaly egyetlen nem brit cégként a vállalkozás prezentációs lehetőséget nyert a londoni Bloomberg befektetői fórumán. Indiegogo kampányuknak köszönhetően pedig ma már Kuala Lumpurtól kezdve Texasig az egész világról érkeznek érdeklődők. „Az üzleti világ univerzális nyelve az Excel, amit mindenki beszél” ‒ mondja Kora András, a Karma Platform Product Ownere. „Ezért döntöttünk úgy, hogy ez lesz az a termék, amivel a nemzetközi piacok felé nyitunk.”
A Karma Platform rendkívül rugalmas, gyorsabban és olcsóbban állít elő webes alkalmazást, mint ha egy szoftverfejlesztő csapatot alkalmaznánk. Többévnyi fejlesztés után a szoftver végső tesztelés alatt áll. A terv az, hogy egy felhőalapú szolgáltatás létrehozásával hódítják meg a globális méretekben nyereséges kkv-piacot: havidíjas modellben, sok ügyfélben gondolkodnak.
A Budapestről induló vállalkozás első célpontja London, azon belül a Tech City, ahol az informatikai startupok a világ minden részéről összegyűlnek. A terjeszkedésben, a cégalapításban és a kapcsolatépítésben a UK Trade & Investment (UKTI) segíti őket. Kora András elmondta, hogy a következő lépések közé egy virtuális iroda nyitása tartozik, majd egy szakember kiküldése, aki feltérképezi a piacot, és tárgyal a potenciális ügyfelekkel. Őt később egy egész csapat követi majd. A Karma Platform hosszú távú célja pedig Londonból a globális szintű ügyfélkör kialakítása.