Az Avensoft Kft. 2006-ban jött létre a Verticum 2004 Bt. utódjaként. A teljes mértékben hazai tulajdonú vállalat legfontosabb célkitűzése komplett, kulcsrakész, a felhasználó igényeit maximálisan kielégítő üzleti információs rendszerek fejlesztése, telepítése és utólagos támogatása.
Az Avensoft Kft. Controlling Report System – röviden CRS Portál – nevű termékének ötletét a vállalati riporting és analitika területén felmerülő számos tevékenység egységes környezetbe való integrálásának és egyszerűsítésének igénye adta.
„Az elmúlt években mindennapi adatelemző munkánk során sokszor szembesültünk azzal a problémával, hogy az ismert táblázatkezelő programok, valamint a komplex, robosztus és sokszor nagyon drága BI megoldások között nem volt egy olyan áthidaló jellegű szoftvereszköz, amely funkcióveszteség nélkül tudná biztosítani a controlling igényeknek megfelelő pénzügyi kimutatásokat és analitikákat. Ez – az egyébként valós piaci igény – adta a CRS Portál megalkotásának ötletét” – mondta Vámosi Tamás, az Avensoft Kft. tulajdonosa.
A CRS Portál egy olyan, tisztán webes alapú automatikus riporting és elemző portál, amely a legismertebb elérhető adatbázisokra épülve, egységes portál felületen hozzáférhető, könnyedén elkészíthető riportokat, analitikákat és KPI mutatókat biztosít a vállalat aktuális teljesítményével kapcsolatosan. A CRS Portál funkcióinak tervezése és kialakítása során az Avensoft szakembereinek legfőbb célja az volt, hogy az adott feladat elvégzéséhez a lehető legegyszerűbb megoldást nyújtsák.
A fejlesztés során további három fontos tényezőt tartottak szem előtt: a biztonságot és ebből következően a Portálon végzett műveletek nyomon követhetőségét; a riporting folyamatok automatizálhatóságát; és a felhasználók kiszolgálásához szükséges IT erőforrások minimalizálását.
A CRS Portál modern, vizuális kezelőfelülete, gyors felhasználói adaptálhatósága, valamint újszerű megközelítése révén vállalatmérettől és iparágtól függetlenül a gazdasági szereplők széles rétegének biztosít kulcsfontosságú adatokat a vállalati teljesítményről. A szoftver egyszerűsége, áttekinthetősége és a mögötte álló sokéves fejlesztői tapasztalat eredményeként a CRS Portál használatával csökkenthetők a riporting tevékenységre fordított emberi erőforrásigények és nagyobb költséghatékonyság érhető el.
A CRS Portál legfontosabb funkciói:
- Interaktív személyre szabható induló képernyő (Dashboard)
- Riportkészítés és publikálás
- Riportcsomag készítés egy gombnyomásra
- Indikátorok készítése és publikálás
- Dokumentumok megosztása
- Ad- hoc riportok készítése
- Adatelemzés adatkockák nélkül
- Folyamatvezérelt alkalmazásfejlesztés
- 100%-os portál használati audit (pl.: riportnézettségi adatok)
„A CRS Portál rugalmas szoftver elérési opciói, funkcionalitása és korszerű architektúrája lehetővé teszik, hogy a Portál a vállalati folyamatok szinte bármely területén az üzleti döntéshozatal nélkülözhetetlen, támogató eszközévé váljon” – tette hozzá Vámosi Tamás.
2014 májusában megjelent Kisvállalati csomagja előre elkészített pénzügyi riportokat, indikátorokat, adatelemzési lehetőséget, valamint az ezekhez kapcsolódó vezérlő alkalmazást tartalmaz, a kkv szektor számára megfizethető áron. A Kisvállalati csomag használatához semmilyen integráció nem szükséges más rendszerekhez, az előre definiált CSV állományok betöltése után néhány kattintással minden előre elkészített tartalom azonnal használatba vehető.
A CRS Portál legújabb 2.6-os verziója számos újítás mellett „what if” tervezési és elemzési lehetőséggel is bővül. Az eszköz segítségével egy adott probléma megvizsgálására egymástól eltérő forgatókönyvek, elemzési esetek állíthatók fel; ezek végeredményeit összehasonlítva kap képet a felhasználó arról, hogy a kiindulási adat(ok)ból felépített szcenáriók közül melyik közelíti meg legjobban az elvárt eredményt.
A Portál folyamatban lévő további fejlesztési projektjei közül néhány:
- Vizuális adatelemzés grafikonos támogatással.
- Interaktív, egymásra épülő riportok.
- Mobileszköz támogatás.
- Automatizált tartalomszolgáltatás