Az integrált vállalatirányítási rendszer alkalmazása a jelentős cégek körében nem újdonság, hiszen ez alapvetően könnyíti meg a döntés előkészítő, elemző és ellenőrző tevékenységeket. Több vállalat ellenőrzi munkatársait, eszközkészletét, értéktárgyait saját rendszereik segítségével, azonban sok esetben a mai napig papíralapon végzi az adatok rögzítését, ami számos hibalehetőséget tartogat magában. A MOHAnet éppen ezért jelentős figyelmet kíván fordítani e területre, hiszen megoldásai által egy vállalat, vagy akár egy irodaház teljes egésze átlátható lesz.
A MOHAnet által fejlesztett GPRS technológián alapuló felügyeleti, logisztikai és telemetriás rendszerek segítéségével lehetővé válik például az elektronikus jelenlét igazolás, szabályozható a belépésre, az úgy nevezett „kulcsos” szolgálati autó használatra vagy a lifthasználatra vonatkozó jogosultság. A fejlesztés lehetőséget ad elektronikus teljesítésigazolásra is, ami egy adott munkafolyamatok állapotáról ad tájékoztatást – így például kontroll alatt tarthatjuk a dolgozóink munkavégzését, vagy a takarítási és karbantartási folyamatokat is. “Jó példa erre a légkondicionáló berendezések ellenőrzése, melyet általában külső vállalkozók segítségével végeznek az üzemeltetők. E berendezések ellenőrzését során például a szerelők elvileg kitisztítják és átnézik a készülékeket, majd a munka végeztével egy papír aláírásával igazolják, hogy teljesítették a feladatot. Ezt azonban nagyon nehéz ellenőrizni” – szemléltette Havasi Zoltán, a MOHAnet Mobilsystems Zrt. vezérigazgatója. „Azzal, ha a cégek a készülék mélyére egy RFID azonosítót helyeznek el, és a szerelőnek minden alkalommal hozzá kell érinteni az érzékelőjét, máris ellenőrizhetővé vált, hogy melyik szerelő, melyik napon, hány órakor járt a gépnél. A feladatot így biztosan elvégezték, és a külső vállalkozó sem tudod nyereségre szert tenni azáltal, hogy csak papíron dolgozott” – tette hozzá.
A humánerőforrás ellenőrzése mellett a vállalati vagyontárgyak és termelőeszközök (pl. íróasztalok, asztali telefonok, raktárkészlet, gyártósor stb.) ellenőrzése is végezhető az integrált rendszer segítségével, de könnyen begyűjthetőek a különböző mérőórák adatai is. A több bérlővel rendelkező irodaházak esetében például fontos lehet a rezsiköltségek elosztása során az, ha a cégek víz-, és áramfogyasztása, vagy a hűtés-fűtés használata mérhetővé és követhetővé válik. Az elektronikus leolvasásnak köszönhetően az eredmények biztosan nem vesznek el, és az összesítés, valamint az elszámolás is jóval egyszerűbb. A rendszer összetettségének köszönhetően az épületek hőmérséklet-felügyeleti, tűz- és betörésvédelmi ellenőrzése is megoldható, de a nyitásérzékelők segítségével még azt is kontroll alatt tarthatjuk, ha például fűtési szezonban valamelyik irodában véletlenül nyitva maradt egy ablak.
„Egyértelműen látható, hogy az M2M megoldások óriási potenciállal bírnak az ipari felhasználásban is, hiszen egyre több vállalat ismeri fel, és igényli a rendszer nyújtotta előnyöket. Hazánkban a magánszemélyek, és a cégek használatában jelenleg összesen 7-800 ezer jelzőkészülék aktív, ám ez a szám a szakértői elemzések alapján várhatóan dinamikusan nőni fog. A három nagy mobilszolgáltató becslése szerint tizenöt éven belül 30-40 millió M2M kapcsolat jöhet létre az országban, de az igények akár a 70-100 milliós nagyságrendet is elérhetik. Az európai prognózisok is pozitív előrelépést jeleznek az M2M szektornak, hiszen a várakozások alapján 2050-ig 70 milliárd (!) M2M kapcsolat alakul ki, amelynek jelenleg csak az 1 százaléka létezik.” – összegzett Havasi Zoltán vezérigazgató.
MOHAnet Mobilsystems Zrt. vállalatirányítási eszközei: