A Google Pingvin link büntető algoritmusa egyébként is rengeteg vitára adott már okot. Sokan bíztak abban, hogy az állatos néven futó szűrő program 3-6 havonta fogják lefuttatni és így a weboldaluk helyezése javulni fog, de ez már 10 hónapja nem került frissítésre – írja a kulcsszo.hu
A gonosz Google még lehetőséget sem ad
A témában Eric Enge, a sokak által ismert Stone Temple Consulting vezetője is nyilatkozott, aki igen keményen bírált a Google-t a Search Engine Land-en megjelenő cikkében. Nyilvánvaló, hogy aki nem tevékenykedik a neten, az nem is hibázhat, de mivel a világhálón való jelenlét, és a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlenek napjainkban a boldoguláshoz, így sokak által ismert lehet a tény, miszerint a weboldal akár büntetést is kaphat.
De mi a helyzet akkor, ha szeretnénk kijavítani a hibákat, és felépíteni újra azt, amiért munkálkodtunk?
Enge szerint a Pingvin gonosz, szívtelen módon erre még csak lehetőséget sem ad, hiszen hiába várják a weboldal tulajok, hogy megfelelhessenek az elvárásoknak, ha a Google erre nem ad lehetőséget a frissítések elmulasztásával.
Enge nyilvánosságra hozott álláspontja bizony igen komoly kritikának számít, hiszen egykoron a Google lovagjának nevezte magát, szakmai megbecsüléséhez pedig kétség sem férhet. Szerinte legalább két-, vagy háromhavonta szükség lenne a frissítésre, ellenben a továbbiakban nem hogy a Google mellett nem tud kiállni, de inkább ellene lesz.
Galamb-algoritmus: elégedetlen cégek!
Nem csak Enge adott hangot azonban elégedetlenségének, hanem a moz.com is, amely méltán nevezhető a világ legismertebb keresőoptimalizálással foglalkozó weboldalának. Alapvetően Google-barát felfogással rendelkeztek egészen idáig, ugyanis úgy tűnik, hogy a Google Galamb-algoritmus náluk is kiverte a biztosítékot, melyről David Mihm azt nyilatkozta, hogy rontott a találati lista minőségén.
Rand Fishkin is szembemegy a Google lépéseivel
Rand Fishkin sokáig a Google nagy rajongójának tartotta saját magát, de a világ egyik legismertebb SEO szakembere most szintén elbizonytalanodni látszik. Elsőként csupán a not-provided bevezetésével kapcsolatban fejezte ki ellenérzéseit, majd lassan rájött arra, hogy a Google számára elsődleges szempontnak az Adwords bevételek számítanak. Legutóbb minősíthetetlennek vélte a szakember azt is, hogy a moz.com vendégcikkeiben elhelyezett linkeket is manipulatívnak bélyegezte a Google.
Természetesen a példáknak ezzel nincsen vége, s amíg korábban csak a kisebb, keresőoptimalizálással foglalkozó cégek panaszkodtak a Google algoritmusaira, addig mára a helyzet odáig fajult, hogy a neves vállalatok és ismert szakemberek is felemelik hangukat a Google büntetéseivel szemben. Sokak szerint egyértelműen az Adwords profit előtérbe helyezése okolható mindazért, hogy a találati lista egyre gyengébb, és a weboldal tulajdonosok igazságtalannak érzik a Google lépéseit.
Bár a Google algoritmusaira elsősorban angol nyelvterületen van panasz, és hazánkban a linkhálózatok felszámolása, valamint a manuális büntetések még nem tapasztalhatóak, de a szakemberek úgy vélik, hogy ha a Google folytatja eddigi politikáját, és hazánkat is eléri a büntetőpolitikát előtérbe helyező tevékenység, akkor annak bizony a hazai kisvállalkozások is kárát láthatják.