A Konica Minolta számára mindig is elsődleges szempont volt, hogy ügyfeleit korszerű megoldásokkal támogassa, és teljes mértékben megfeleljen az egyre komplexebb igényeknek. Ez okból kifolyólag rendszeres piackutatást, elemzést, illetve stratégiai tervezést végez. Elemzésekre és tapasztalatokra hivatkozva legtöbb esetben a cégeknél a dokumentumkezelést illetően számos újabb és egyedi igény jelentkezik a nyomtatáshoz vagy az MFP (multifunkciós) eszközhöz kapcsolódóan, amelyre megoldást várnak partnereiktől. A Konica Minolta célja, hogy ezen újabb elvárásoknak – beleértve ITS – maradéktalanul megfeleljen.
Az új piac kiválasztásában azonban nemcsak az ügyfél oldali igények folyamatos megjelenése játszott szerepet. Fontos szempont volt, hogy olyan területen jelenjen meg a nagyvállalat, amely valamilyen szinten kapcsolódik a már piacra vitt technológiáihoz. Az elemzésekből arra jutottak, hogy a legmegfelelőbb lépés az IT szolgáltatások piacára történő betörés. Köztudott, hogy az IT piac elég széles spektrumú, de a vállalat elsősorban egy kisebb szegmenst megcélozva az MCS programjával szeretne sikeressé válni.
A Konica Minolta új piac iránti elkötelezettségét mi sem mutatja jobban, minthogy a közelmúltban több IT vállalatot is felvásárolt Európában. A cégvásárlásokon kívül, hogy a jövőben bővíteni tudja a jelenlegi IT szolgáltatásait, és európai leányvállalatainak támogatást tudjon biztosítani, európai kompetenciacentereket állított fel:
– Stockholm – DaaS, Desktop as a Service komepetencia központ
– Párizs – RMS Remote Managment System kompetencia központ
– Stuttgart – CRM, ERP Customer Relationship Managment, Enterprise Relationship Managment komptetencia központ
– Brno – ECM Enterprise Contant Management System kompetencia központ
A magyarországi leányvállalat követve a globális stratégiát újabb szolgáltatásokat vezetett be portfoliójába. A kiválasztás során nagy szerepet játszott a lokális igények meghallgatása, amelyek az ügyfeleitől folyamatosan érkeznek.
„Vállalatunk sikere abban rejlik, hogy nem csupán szolgáltatást szeretnénk eladni ügyfeleinknek, hanem „tailor made” megoldásokban gondolkodunk, amivel az ügyfeleink igényeit teljes mértékben ki tudjuk elégíteni.” – mondta Kószás Attila, a Konica Minolta Magyarország Kft. marketing menedzsere.
A portfolió bővülésének következménye, hogy specializált területek jöttek létre a Konica Minolta Magyarország szervezetében, amelyek kifejezetten az egyedi megoldásokra összpontosítanak. Ezek a megoldások a partnereink mindennapi munkáját könnyítik meg, legyen az HR, pénzügy, értékesítés, logisztika vagy akár háttértámogató adminisztratív munkák.
„A rendszer elsődleges célja a kimenő vevői számlák és a hozzájuk tartozó szállítólevelek összepárosítási és azonosítási folyamatának automatizálása és felgyorsítása volt. Ennek első lépcsője az eszköz infrastruktúra kiépítése volt, melyet a Konica Minolta Magyarország az új nyomtatópark telepítésével maradéktalanul, határidőre, az elvárásoknak teljes egészében eleget téve teljesített.” – tette hozzá Tarsoly Balázs, a Creaton Hungary Kft. beszerzési vezetője.
Annak érdekében, hogy az új szolgáltatási portfoliót minél hatékonyabban tudja ügyfeleivel megismertetni a vállalat, egy nagyszabású ITS rendezvényre invitálta meglévő közép és nagyvállalatai ügyfeleit. A szakmai rendezvényen több, mint 100 közép és nagyvállalati szektorból érkező ügyfél jelent meg, akik a legnagyobb figyelemmel kisérték végig az előadásokat, majd ezt követően számos konzultációs időpontot kértek a dokumentumkezelési és vállalati folyamatok optimalizálására. Ez a magas fokú érdeklődés is azt bizonyítja, hogy a folyamat-optimalizációs megoldásokra fokozott igény mutatkozik a magyar piacon is.
„Örömmel tölt el, hogy egy olyan cég, mint a Konica Minolta egy új piacon méretteti meg magát. 100%-ig biztosak vagyunk benne, hogy az anyavállalati támogatással, a kialakított stratégiánkkal és az újonnan bevezetett portfóliónkkal sikeresek leszünk az ITS piacon is. Kiemelném, hogy mindebben hangsúlyos szerepet játszik, az újonnan létrehozott üzletágunk, ahol minden egyes területen több IT kompetenciával rendelkező konzultáns áll ügyfeleink rendelkezésére. Számunkra a legnagyobb sikert az jelenti, amikor az általunk telepített megoldással vagy szolgáltatással ügyfeleink elégedettek, és a jövőben is elsőként gondolnak ránk, mint a „MEGOLDÁS” szállítójára”, legyen szó bármilyen komplex igényről” – mondta Székely Dániel, a Konica Minolta Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
A Konica Minolta a rendezvényen bejelentette, hogy folyamatosan bővíteni fogja ITS üzletágát, annak érdekében, hogy ezen a területen is a piac meghatározó tagja legyen.