Nagy mennyiségű szöveges adat feldolgozása és értelmezése rendkívül erőforrás és időigényes lehet, a Neticle Sematic API segítségével viszont 1000 komment elemzése nem vesz igénybe többet 2 percnél. A cég arra a több alkalommal megfogalmazott igényre válaszolva alkotta meg a rendszert, hogy ügyfelei saját adatbázisukon is gyorsan és költséghatékonyan végezhessenek nyelvi elemzéseket ezáltal értékes üzleti információkhoz jutva. A megoldás lehetőséget biztosít szöveges tartalmak automatikus értelmezésére, néhány kódsorral egyszerűen integrálható bármilyen informatikai megoldásba, szoftverbe.
A Neticle Semantic API egyaránt alkalmas szentiment elemzésre, a szerzők nemének felismerésére, a szöveg attribútumok és kulcstémák alapján történő felcímkézésére, továbbá személyek, márkák, helyek és érzelmek felismerésére és a köztük lévő kapcsolatok feltárására. A megoldás ekképpen számos területen képes hasznos segítséget nyújtani, többek közt kérdőívek nyílt kérdéseire érkező válaszok automatikus elemzésében, ügyfélvisszajelzések vagy CRM adatbázis feldolgozásában, valamint e-mail kategorizációban és automatikus válaszkialakításban is.
A rendszer alábbi linken bárki számára ingyenesen kipróbálható: https://api.neticle.hu/demo.html
A Neticle Technologies 2013 óta van piacon, első terméke és egyben portfóliójának zászlóshajója a Neticle online médiafigyelő- és elemzőrendszer, mely automatikus nyelvi algoritmusaival az online médiaelemzést üzleti döntéstámogatói szintre emelte. A feltörekvő startup már most olyan jelentős vállalatokkal működik együtt, mint a Magyar Telekom, az OTP, a Telenor vagy Microsoft. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a cég egyre szélesebb körű üzleti szolgáltatásokat kínál, a tavalyi évben ügyfélkör, árbevétel és létszám tekintetében is hatalmas előrelépést, mutatói megháromszorozását érte el, az idei év végéig külföldön is piacra lép majd, portfólióját pedig további termékekkel is bővíteni kívánja.