Connect with us

technokrata

Íme egy dolog, ami halálra idegesíti a felhasználókat

Dotkom

Íme egy dolog, ami halálra idegesíti a felhasználókat

Ha idő szűkében vagyunk, a tartalmak megjelenítéséhez szükséges idő, illetve a videolejátszás elkezdésének késlekedése ugrásszerű növekedést okoz a mobilfelhasználókra nehezedő stressz szintjében.

Az Ericsson Mobilitási Jelentésének ma megjelent mobil világkongresszusi kiadása bemutatja a hálózati teljesítmény ingadozásának az okostelefon-használókra gyakorolt hatását, valamint azt, hogy a felhasználóknak milyen véleményük alakul ki a mobil szolgáltatókról és a digitális tartalomszolgáltatókról.

Az okostelefonokkal kapcsolatos különböző élményekre adott emocionális válaszokat neurális hálózatok* segítségével elemeztük. A weboldalak és a videók késleltetett betöltése időhiány esetén átlag 38 %-kal növelte a mobilfelhasználók pulzusát. A videostreaming folyamat hat másodperces késleltetése a stresszfaktor háromszoros növekedését okozta. Összehasonlításképpen, ekkora stresszt okoz egy matematikavizsga elvégzése vagy egy horrorfilm megnézése, és nagyobb, mint amelyet egy virtuális szakadék szélén állva érez az ember. A videó elindulása után egyetlen megállás is további drámai növekedést okoz a stressz-szintben.

ericsson2

A tanulmányban egy mobil szolgáltató nettó népszerűségi mutatója (NPS) jelentősen, 4,5%-kal nőtt a késleltetésmentes élmény hatására. Ugyanilyen eredmény adódott az emocionális hatások neurális hálózat alapú motivációs index segítségével történt mérése során.

Az mobil szolgáltató népszerűsége azonban már a tartalombetöltési és pufferelési idő mérsékelt növekedése esetén is átlag négy százalékponttal csökkent. Érdekes módon a mérsékelt késések kétszeresen is negatívan érintették a mobiloperátorokat: csökkent a márkájuk iránti érdeklődés, és egyben nőtt a versenytársak márkái iránti affinitás.

Egyéb kiemelt témák az Ericsson Mobil Világkongresszusra kiadott Mobiliási Jelentéséből:

  • A videózás után rögtön a közösségi oldalak következnek a mobilforgalom-növekedés okainak listáján. A közösségimédia-oldalak forgalma a következő hat évben tizenkétszer akkora lesz, mint az elmúlt 6 évben volt.
  • 2015 negyedik negyedévében 68 millióval nőtt a mobilelőfizetések száma. Ebből a legtöbb Indiában (21 millió), ezután jön Kína (6 millió), USA (5 millió), Myanmar (5 millió) és Nigéria (3 millió).
  • 2015 negyedik negyedévében a mobilelőfizetések teljes száma elérte a 100%-os penetrációt 7,3 milliárddal – a mobilelőfizetések száma egyezik a Föld lakosságával.
  • A globális mobiladat-forgalom 65%-kal nőtt 2014 negyedik negyedéve és 2015 negyedik negyedéve között.
  • Világszerte egy milliárd LTE-előfizetés van, amelyhez 160 millió adódott hozzá 2015 negyedik negyedévében.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés