Connect with us
Hirdetés

technokrata

Így lehet neked is jó honlapod!

Dotkom

Így lehet neked is jó honlapod!

Manapság tényleg bárkinek lehet weboldala. Az ingyenes tárhelyszolgáltatóknak hála pillanatok alatt létrehozhatunk egy honlapot, hogy onnan hirdessük az igét. Ez azonban nem mindig kifizetődő, hiszen amellett, hogy sokszor a név sem igazán professzionális (hiszen mögötte van a szolgáltató neve is), gyakran az ingyenes fiókért cserébe zavaró korlátozásokkal szembesül a felhasználó. Mostani cikkünkben ezért összegyűjtöttük, hogy mikre érdemes figyelni, ha az ember saját weboldalt szeretne.

internet_5

1. Ötletes, egyszerű webcím

Reméljük, nem érdemel hosszú magyarázatot, hogy egy jó webcím rendkívül sokat dobhat a weboldal megítélésén. Figyelj arra, hogy oldalunk nevénél ne legyen ott a tartalomszolgáltató alcíme, hiszen az azt sugallja a nézelődőnek, hogy még erre sem tudsz megfelelően odafigyelni, hát mit várjon akkor a többi szolgáltatásodtól.

2. Tetszetős dizájn

Ez sem érdemel sok magyarázatot, hiszen akárcsak egy bolti vásárlásnál, az ember az interneten is szereti, ha rendezett, jól átlátható helyen nézelődhet. Különösképp igaz az akkor, ha valamilyen manapság trendi témakör köré építesz a honlapot, hiszen akkor nagyon visszatetsző, ha a dizájn olyan, mintha a 90-es években készítették volna.

3. Megfelelő tárhely 

Megfelelő tárhely minden esetben fontos, különösen ha tartalmas weboldalt szeretnél, amely magához vonzza a látogatókat.

how-does-ssl-encryption-negatively-impact-enterprise-level-companies

4. SSL tanúsítvány

Manapság már szinte kötelező egy komolyabb weboldalnál, hogy SSL tanúsítvánnyal működjön, hiszen a https kapcsolat jelentősen biztonságosabb a hagyományos http-nél. Épp ezért, ha az új oldaladon például webáruházat szeretnél indítani (illetve valamilyen, regisztrációs részt hoznál létre), akkor érdemes beruházni az SSL tanúsítványra, hiszen úgy nagyobb biztonságban tudhatod a felhasználók adatait. Sőt, a Google hirdetéseknél is előnyben leszel, hiszen a keresőóriás az ilyen tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat előrébb helyezi a listában!

5. Közérthető tartalom

Hiába vagy te a legjobb szakember, ha a nézelődő nem érti, hogy mit akarsz neki eladni. Épp ezért szánj időt a megfelelő tartalom kitalálására és igyekezz kerülni a szakkifejezéseket (vagy ha ez nem megoldható, legyen hozzá magyarázat). Szintén fontos, hogy határozd meg, kiknek is akarsz szólni, hiszen mindenkinek nem lehet a kedvében járni.

6. Régi trendek elfelejtése

Lehet, hogy néhány évvel ezelőtt még hasznos volt, ha sok funkciót Flash segítségével oldottak meg egy weboldalon, de mára túlléptünk ezen, olyannyira, hogy több böngésző már magát a szoftvert sem futtatja. A világ tehát túlhaladt ezen a szoftveren, így gyakorlatilag kötelezővé vált áttérni a HTML5-re. Bár nem ilyen szintű, de szintén fontos elfelejteni az idegesítő háttérzenét, sokan ennek a meghallásakor azonnal bezárják az oldalt, anélkül, hogy megnézték volna mit is találnak ott.

103334235-gettyimages-498338509_1910x1000

7. Ne csinálj felesleges menüpontokat

Ha úgy érzed, hogy például egy blog fül nem maradhat ki az oldaladról, akkor foglalkozz is vele! Az, ha csak úgy a semmiben lóg egy menüpont, elbizonytalanítja a nézelődőt, hiszen úgy tűnik, hogy nem is foglalkozol igazán a szolgáltatásaiddal, így elképzelhető, hogy inkább máshova látogat.  Ugyanez igaz például a Facebook vagy Twitter fülre, csak akkor rakd ki azokat, ha a közösségi oldalaid tényleg frissíted!

8. Szánj rá időt

Direkt a végére hagytuk, pedig ez is kiemelten fontos. Egy összecsapott, nem kellő körültekintéssel elkészített weboldal rosszabb reklám annál, mintha egyszerűen nem csináltál volna semmit. Csak akkor élesítsd oldalad, ha az a lehető legjobb oldalát mutatja!

(A cikk eredetileg a Rendszergizda blogon jelent meg, a szerző saját írása.)



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés