Connect with us

technokrata

Hatalmas lökést adhat a fenntarthatóságnak a világjárvány

E-Környezetvédelem

Hatalmas lökést adhat a fenntarthatóságnak a világjárvány

Hatalmas lökést adhat a fenntarthatóságnak a világjárvány

Növekvő keresletet támaszt a környezetkímélő megoldások iránt a pandémia: a világjárvány sújtotta gazdasági helyzet azokat a technológiákat helyezi fókuszba, amelyekkel minőségi, megbízhatósági vagy teljesítménybeli kompromisszumok nélkül teljesíthetők a fenntarthatósági elvárások.

Az üzleti szférában például a koronavírusjárvány hatására nyílt nagyobb tere a tintasugaras nyomtatásnak, de az Epson várakozásai szerint a körforgásos gazdaság lokális megoldásai is egyre elterjedtebbé válhatnak.

Elsőre valószínűleg nem is gondolnánk bele abba, mennyi energiát igényel a bizalmas dokumentumok biztonságos megsemmisítése, pedig sem a speciális elvárásokhoz igazodó logisztika, sem pedig az újrahasznosítás során felhasznált víz nem elenyésző tétel. Ezek azonban a töredékükre szoríthatók vissza egy lokális „ökorendszerrel”: a Dry Fiber technológiát használó PaperLab közvetlenül a papír életterében, tehát az irodában oldja meg a feladatot, ráadásul messzemenően környezetkímélő módon, hiszen a cél a papír legjobb állapotban tartása a lehető leghosszabb ideig.

Ez csupán egy az Epson körforgásos gazdasági elveket követő megoldásaiból, amelyeket a COVID-19 új megvilágításba helyezett.

„A járvány kihívás elé állított bennünket, mérlegre tette valamennyi technológiánk fenntarthatóságát. Ez azonban nem rossz dolog, inkább új lehetőség a számunkra, hogy úgy csökkentsük tovább a széndioxid-lábnyomunkat, hogy közben a megfelelő módon reagálunk a gyorsan változó társadalmi igényekre”

– fogalmaz Rob Clark, az Epson Europe ügyvezető alelnöke a világcég európai fenntarthatósági jelentésében.

A 48 oldalas „Green Choice” nem csupán az Epson fenntarthatósági és CSR-intézkedéseit foglalja össze, hanem bemutatja azt is, milyen gyors és radikális változások zajlottak 2020-ban, alapvetően a COVID-19 hatására.

„Különösen a fiatalabb generációk tekintenek valódi aggodalommal és riadalommal a jövőre, az azonban általános érvényű, hogy soha nem mutatkozott még erőteljesebb igény a környezetkímélő, zöldebb termékekre és szolgáltatásokra”

– summáz Henning Ohlsson, az Epson Europe CSR és fenntarthatósági igazgatója. A tavaszi kijárási korlátozások idején például kiugró keresletet tapasztaltak a tintasugaras színes címkenyomtatókra, leginkább az ételeket házhozszállító szolgáltatók részéről. A patronmentes EcoTank tintasugaras otthoni nyomtatók értékesítései eközben a távmunka és a távoktatás elterjedése miatt nőttek nagyot.

Ugyanez a két tényező vezérelte a vizuális kommunikációban használt eszközök iránti kereslet növekedését is. Szintén a személyes jelenlét helyettesítésére alkalmazzák az autóértékesítésben az Epson intelligens szemüvegét: a Moverio révén a potenciális vásárlók a fizikai érintkezést elkerülve, mégis rendkívül élethű körülmények között tekinthetik meg a kiszemelt gépkocsit. Henning Ohlsson úgy véli, a társadalomban zajló átalakulás jókora változtatásokra kényszeríti a vállalatokat.

„Azoknak a márkáknak, amelyek nem osztják meg a nyilvánossággal értékeiket, vagy nem képesek hitelt érdemlően bizonyítani, hogy készek azonnali lépéseket tenni a fenntarthatóság érdekében, nincs hosszú távú jövőjük”

– szögezi le a szakember, aki az idén a legjobb tíz között végzett a Top100 legbefolyásosabb globális CSR vezető listáján.

A saját tulajdonú épületeiben kizárólag megújuló energiát használó Epson a járvány dacára is komoly előrelépést tett abban, hogy üzleti tevékenységét még inkább összehangolja az ENSZ 2030-ig szóló fenntartható fejlesztési menetrendjével, a Fenntartható Fejlődési Célokkal (Sustainable Development Goals, SDG). Az idén 8,56 százalékkal csökkentette az egy alkalmazottra jutó üvegházhatású gázok kibocsátását, miközben a teljes emisszió 18 százalékkal lett kevesebb, amit 485 753 tonna CO2-nek felel meg. Az újrahasznosított 23 700 tonna anyagon túl az Epson potenciálisan 1,1 millió tonna műanyag alapú fogyóeszközt takarított meg a több mint 50 millió patron nélküli EcoTank nyomtató értékesítésével. „New Horizons” programjának keretében több mint 11 000, eltérő korú diákot vezetett be a fenntartható technológiák rejtelmeibe, valamint technológiai partnerként csatlakozott az ENSZ intelligens fenntartható városok programjába, amelynek célja, hogy a technológiát a világ összes városába az SDG szolgálatába állítsák. A 2020-ban kiérdemelt EcoVadis Platinum minősítéssel pedig az Epson nem pusztán megfelel az emberi jogok, a munkafeltételek, a környezetvédelem, az etika és a fenntartható beszerzések legmagasabb szintű normáinak, hanem iparágának legfelső egy százalékába tartozik.

További E-Környezetvédelem

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés