|
Számhordozás a gyakorlatban
Szerző |
Üzenet |
simico
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1975 Tartózkodási hely: "NEC ARTE NEC MARTE"
|
.gúnár. írta: Naja, sajnos nem sértésképpen, de te nem voltál elég körültekintő. Az egész folyamat megindítása előtt szükséges egy adategyeztetés az átadó szolgáltatónál.
Ez sem garantálja a sikert.
Én a voda baromsága miatt voltam kénytelen kétszer is nekifutni az egyik prepaid kártyám hordozásának. Változott a lakcímem és a hordozásra jó előre felkészülve 2 hónappal korábban kértem az előfizetői adatokban az állandó lakcím módosítását. Ezt nyugtázták, hogy megtörtént. A hordozás elindítása előtt direkt betelefonáltam adategyeztetésre, azt mondták minden rendben. Ehhez képest frankón elutasították a hordozást "az előfizető nem azonosítható egyértelműen" indokkal. Merthogy a barmok csak a levelezési címet módosították, holott én direkt kértem az előfizetőnél az állandó lakcím megváltoztatását és kétszer is ezt igazolták vissza - ezek szerint a vodánál több ember sem tud olvasni és/vagy gondjai vannak a magyar nyelv megértésével. Kénytelen voltam bemenni ismét, az ügyifogyi szájába rágni, hogy mit módosítson és utána rögtön kértem is a hordozási engedély kiadását.
Ja, és mi az egészben a plusz poén? Egyszerre két kártyát hordoztam, természetesen a másiknál is ugyanígy kértem a lakcím módosítását és érdekes módon azt nem utasították vissza a barmok.
|
szomb. dec. 22, 2007 10:56 |
|
|
Downloader
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. dec. 20, 2007 21:24 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Debrecen
|
Re: mikor vész el a számom? (Dominó a T-Mobile-nál)
joc_ írta: Downloader írta: ... Gondom az, hogy eközben lejár(?) náluk a számom. (Egyenleg lekérdezésekor: "...aktív: 2008.01.01-ig...", ugyanis tavaly év vége óta nem töltöttem fel az egyenleget.) ... Mondjuk tulajdonképpen off, de egy elhanyagolt számot mi értelme van hordozni? Hagyd a francba, és fizess elő újként a vodánál.
Mert úm. szabályos, és mint ilyet, nagyon könnyű megjegyezni. ( Nem hagyom! )
|
szomb. dec. 22, 2007 8:38 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
T68m írta: ... hát, épp egyértelműen ellentétes a ptk 319§:
319. § (1) A felek a szerződést közös megegyezéssel megszüntethetik vagy felbonthatják. (2) A szerződés megszüntetése esetében a szerződés a jövőre nézve szűnik meg, és a felek további szolgáltatásokkal nem tartoznak. A megszűnés előtt már nyújtott szolgáltatás szerződésszerű pénzbeli ellenértékét meg kell fizetni, amennyiben pedig a már teljesített pénzbeli szolgáltatásnak megfelelő ellenszolgáltatást a másik fél még nem teljesítette, a pénzbeli szolgáltatás visszajár. A PTK-tól közös megegyezéssel el lehet térni. Márpedig ha elfogadtad az ÁSZF-et és abban benne volt hogy a pozitív prepaid egyenleget nem kapod vissza, akkor ezzel közös megegyezéssel tértetek el, ergo nem baj hogy a PTK általános szabályával nincs összhangban. (Lehet hogy erre mondják hogy nem biztos hogy igazságos, de jogszerű.)
|
szomb. dec. 22, 2007 1:41 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
Re: mikor vész el a számom? (Dominó a T-Mobile-nál)
Downloader írta: ... Gondom az, hogy eközben lejár(?) náluk a számom. (Egyenleg lekérdezésekor: "...aktív: 2008.01.01-ig...", ugyanis tavaly év vége óta nem töltöttem fel az egyenleget.) ... Mondjuk tulajdonképpen off, de egy elhanyagolt számot mi értelme van hordozni? Hagyd a francba, és fizess elő újként a vodánál.
|
szomb. dec. 22, 2007 1:39 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
.gúnár. írta: Naja, sajnos nem sértésképpen, de te nem voltál elég körültekintõ. Az egész folyamat megindítása elõtt szükséges egy adategyeztetés az átadó szolgáltatónál. Legközelebb, ha lesz ilyen, így kezdjed. Tudom, utólag könnyû... Ha már itt tartunk, ha feltöltöd a tré egyenleged, elõbb beszéld le, utána hordozd, mert az egyenleg elveszik. Gondolom ez egyértelmû, de azért megjegyeztem.
hát, épp egyértelműen ellentétes a ptk 319§:
319. § (1) A felek a szerződést közös megegyezéssel megszüntethetik vagy felbonthatják.
(2) A szerződés megszüntetése esetében a szerződés a jövőre nézve szűnik meg, és a felek további szolgáltatásokkal nem tartoznak. A megszűnés előtt már nyújtott szolgáltatás szerződésszerű pénzbeli ellenértékét meg kell fizetni, amennyiben pedig a már teljesített pénzbeli szolgáltatásnak megfelelő ellenszolgáltatást a másik fél még nem teljesítette, a pénzbeli szolgáltatás visszajár.
|
szomb. dec. 22, 2007 0:17 |
|
|
.gúnár.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4374 Tartózkodási hely: c:\windows
|
Ákombákom írta: Adtak 900 Ft kezdőegyenleget is készülékvásárlással és még 10000 Ft mínuszt egy régi 3210-re
Na, adtam volna egy tárcsás vezetékest a 3210-esedért, azt is beszámítják ugyanúgy.
|
pén. dec. 21, 2007 21:06 |
|
|
Ákombákom
ezüst tag
Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 15:27 Hozzászólások: 18
|
Túlestem én is a hétvégén a számhordozáson. Meglepően gyorsan ment: a Vodafone egy nap alatt kiállította az engedélyt, azzal bementem a Pannonhoz és három napra rá már volt is hordozási időablak. Adtak 900 Ft kezdőegyenleget is készülékvásárlással és még 10000 Ft mínuszt egy régi 3210-re
Átírásról csak annyit, hogy a 30 napos várakozási idő elég nevetséges (vagy inkább szomorú). Pannon prepaides előfizetést kb 5 perc alatt átírták, de itt is elég volt az átvevőnek és az ominózus simnek jelen lenni.
|
pén. dec. 21, 2007 20:58 |
|
|
.gúnár.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4374 Tartózkodási hely: c:\windows
|
Downloader írta: .gúnár. írta: Na igen, legjobb tudomásom szerint ha átiratod az előfizetést, most tökmindegy, hogy dominó, akkor az átvevő féllel egy új előfizetői szerződés jön létre. Tehát az ügyfélszolgálatos furcsa mód ott hibázott, hogy ezt nem adta oda, te meg ott, hogy nem kérted el, elvégre annak aláírásával jön létre a szerződés. Adategyeztetés mindenképp szükséges, elvégre azóta változhat a lakcím, a személyi ig. szám stb. és ilyenkor minden adatnak stimmelnie kell. Köszi. Arra pontosan emlékeztem hol laktam 6 évvel ezelőtt. Ugyanott mint most. Akkor hát holnap - még egyszer - bemegyek a "tréhez", és megkérdem, a nevemen van-e végre a számka. Ha igen, good-bye (nekik) for ever.
Jó, nálam például nem volt egyértelmű a lakcím. Amikor költöztem, nagyvonalúan csak a levelezési címet módosítottam, az állandó lakcímet nem (postpaid előfizuról van szó), így azt is kellett módosítani a hordozás előtt. Az embernek ilyenkor mennek ki ezek a dolgok a fejéből, de mondom kaphat az ember új személyit, mert elvesztette stb. stb... Sok sikert! Ezt azért is írom, mert nagyon szorít az idő, ugyanis tudtommal egészen pontosan az időablakig nem szabad lejárnia a meglévő előfizudnak. Tehát ha hétvégén nem tudsz szerződni a vodával, akkor ne is próbálkozz az év utolsó napjaiban, mert az időablak 2-3 nap a szerződéskötéstől. És ha valami miatt a tré nem enged, akkor gyorsan fel kell töltened, hogy megmaradjon a számod.
|
pén. dec. 21, 2007 20:53 |
|
|
Downloader
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. dec. 20, 2007 21:24 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Debrecen
|
.gúnár. írta: Na igen, legjobb tudomásom szerint ha átiratod az előfizetést, most tökmindegy, hogy dominó, akkor az átvevő féllel egy új előfizetői szerződés jön létre. Tehát az ügyfélszolgálatos furcsa mód ott hibázott, hogy ezt nem adta oda, te meg ott, hogy nem kérted el, elvégre annak aláírásával jön létre a szerződés. Adategyeztetés mindenképp szükséges, elvégre azóta változhat a lakcím, a személyi ig. szám stb. és ilyenkor minden adatnak stimmelnie kell.
Köszi.
Arra pontosan emlékeztem hol laktam 6 évvel ezelőtt. Ugyanott mint most.
Akkor hát holnap - még egyszer - bemegyek a "tréhez", és megkérdem, a nevemen van-e végre a számka. Ha igen, good-bye (nekik) for ever.
|
pén. dec. 21, 2007 20:37 |
|
|
.gúnár.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4374 Tartózkodási hely: c:\windows
|
Na igen, legjobb tudomásom szerint ha átiratod az előfizetést, most tökmindegy, hogy dominó, akkor az átvevő féllel egy új előfizetői szerződés jön létre. Tehát az ügyfélszolgálatos furcsa mód ott hibázott, hogy ezt nem adta oda, te meg ott, hogy nem kérted el, elvégre annak aláírásával jön létre a szerződés. Adategyeztetés mindenképp szükséges, elvégre azóta változhat a lakcím, a személyi ig. szám stb. és ilyenkor minden adatnak stimmelnie kell.
|
pén. dec. 21, 2007 19:23 |
|
|
Downloader
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. dec. 20, 2007 21:24 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Debrecen
|
.gúnár. írta: Naja, sajnos nem sértésképpen, de te nem voltál elég körültekintő. Az egész folyamat megindítása előtt szükséges egy adategyeztetés az átadó szolgáltatónál. Legközelebb, ha lesz ilyen, így kezdjed. Tudom, utólag könnyű...
Igazából még azon is le voltunk döbbenve, hogy MIÉRT is nem az én nevemen van a szám, holott 2002. ápr. 15-én (mindketten emlékeztünk a napra), átírattuk a számot a nevemre, ugyanazon az ügyfélszolgálaton. Na, ennek nem volt állítólag semmi nyoma az ő nyilvántartásukban. (Pedig, a rákövetkező években Bp.-i ügyfélszolgálatokon volt dolgom a számommal kapcsolatban, és akkor már biza' az én nevemen volt.)
Ezért nem gondoltam h. az átadó oldalon bármiféle probléma lehet!
Igen, tudom h. érdemes lebeszélni, mert úgyis elvész.
|
pén. dec. 21, 2007 19:19 |
|
|
.gúnár.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4374 Tartózkodási hely: c:\windows
|
Naja, sajnos nem sértésképpen, de te nem voltál elég körültekintő. Az egész folyamat megindítása előtt szükséges egy adategyeztetés az átadó szolgáltatónál. Legközelebb, ha lesz ilyen, így kezdjed. Tudom, utólag könnyű... Ha már itt tartunk, ha feltöltöd a tré egyenleged, előbb beszéld le, utána hordozd, mert az egyenleg elveszik. Gondolom ez egyértelmű, de azért megjegyeztem.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára .gúnár. pén. dec. 21, 2007 19:19-kor.
|
pén. dec. 21, 2007 19:15 |
|
|
Downloader
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. dec. 20, 2007 21:24 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Debrecen
|
.gúnár. írta: Azt is megtehetted volna, hogy anyukád nevén hordozod át, de az most már késő bánat.
De akkor ezután a Vodafone-nál kellett volna átíratnom anyum nevére az ott kapott számot, ugyanis ott már a saját nevemen írtam alá egy új felhasználói szerződést - amivel kaptam egy átmeneti számot - pár nappal azelőtt...
(Eredetileg csak oda mentem be - és kértem hozzájuk számhordozást -, és az ő SMS-ükből derült ki h. az átadó szolgáltató nem engedélyezi a műveletet. Csak ekkor kerestem fel a T-Mobile ügyfélszolgálatot.)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Downloader pén. dec. 21, 2007 19:16-kor.
|
pén. dec. 21, 2007 19:12 |
|
|
.gúnár.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4374 Tartózkodási hely: c:\windows
|
Azt is megtehetted volna, hogy anyukád nevén hordozod át, de az most már késő bánat.
|
pén. dec. 21, 2007 18:55 |
|
|
Downloader
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. dec. 20, 2007 21:24 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Debrecen
|
.gúnár. írta: T68m írta: .gúnár. írta: Tudtommal nincs türelmi idő, tehát ha lejár, nem hordozhatod. tudtommal pedig nincs lehetősége a trének 30 napra megtiltani a hordozást átírás után... Nem így értelmeztem, hanem úgy, hogy a trének 30 napba telik, mire átírja. Persze ez is nonszensz.
Igen, ezt mondta az ügyfélszolgálatos csaj (Debrecen):
kb. 1 hónap mire a szám a nevemre kerül.
(És, hogy addig is, töltsem fel az egyenleget, mivel megjegyeztem h. közben lejárna az aktivitási idő. Csakhogy, ekkorra már kicsit ideges lettem, ezért nem faggatóztam: mi, hol, meddig...
Mellékesen teszem hozzá, h. előző nap - amikor először mentem - egy srác foglalkozott az "ügyemmel", ő csak annyit kért h. hozzam be az anyumat másnap, és akkor ő 2 perc alatt a nevemre írja a számot. Ehhez képest, másnap a csajnak még anyumra sem volt szüksége, se alá nem íratott vele semmit, sem semmiféle iratot nem kért tőle, ergo potyára hívta be, csak készített velem egy új Dominó Felhasználói Szerződést az ominózus számmal.
Hát, ennyi erővel, nem csak ezt a számot - ami eddig anyum nevén volt -, hanem bárki másét is átírathattam volna a saját nevemre...
Anyummal le voltunk döbbenve.)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Downloader pén. dec. 21, 2007 18:57-kor.
|
pén. dec. 21, 2007 18:46 |
|
|
.gúnár.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4374 Tartózkodási hely: c:\windows
|
T68m írta: .gúnár. írta: Tudtommal nincs türelmi idő, tehát ha lejár, nem hordozhatod. tudtommal pedig nincs lehetősége a trének 30 napra megtiltani a hordozást átírás után...
Nem így értelmeztem, hanem úgy, hogy a trének 30 napba telik, mire átírja. Persze ez is nonszensz.
|
pén. dec. 21, 2007 18:08 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
.gúnár. írta: Tudtommal nincs türelmi idõ, tehát ha lejár, nem hordozhatod.
tudtommal pedig nincs lehetősége a trének 30 napra megtiltani a hordozást átírás után...
|
pén. dec. 21, 2007 17:21 |
|
|
.gúnár.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4374 Tartózkodási hely: c:\windows
|
Tudtommal nincs türelmi idő, tehát ha lejár, nem hordozhatod.
|
pén. dec. 21, 2007 17:10 |
|
|
Downloader
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. dec. 20, 2007 21:24 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Debrecen
|
mikor vész el a számom? (Dominó a T-Mobile-nál)
feltöltőkártyás T-Mobile --> feltöltőkártyás Vodafone
Pár hete elhatároztam h. több évnyi T-Mobile-osság után, _számhordozással_ Vodafone-ra váltok. (Van ott vki akit nagyon gyakran hívok és így sokkal olcsóbb lesz.) Mindkét szolgáltatónál prepaidos vagyok (feltöltőkártyás).
Bár, már dec. 6-án elkezdtem, még mindig nem sikerült a számhordozást elintézni, a következők miatt.
A T-Mobile-nál megállapították h. a szám az anyum nevén van (aki anno vette nekem). (Ez amúgy nem egészen igaz, mert közben évekkel ezelőtt a nevemre írtuk, de ennek nyoma sincs.)
Emiatt, új szerződést írtak nekem, viszont közölték h. kb. 1 hónapba kerül, mire a szám átkerül a nevemre... :-/
Gondom az, hogy eközben lejár(?) náluk a számom. (Egyenleg lekérdezésekor: "...aktív: 2008.01.01-ig...", ugyanis tavaly év vége óta nem töltöttem fel az egyenleget.)
A kérdésem:
Biztos h. fel kell még töltenem az egyenlegem az átadó T-Mobile-nál? (Ha lehet, nem akarok már a T-Mobile-ra költeni - egyáltalán semmit!!!) Másképp megfogalmazva: automatikusan elvész a T-Mobile-os számom az aktív állapotból való kifutás után, vagy esetleg van még vmi türelmi idő? (Mert ugye, ha tényleg elvész, az igen-igen nagy gáz, mert akkor nem lenne mit hordozni.)
|
pén. dec. 21, 2007 14:35 |
|
|
Vizsla
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7091
|
Ákombákom írta: Pannonhoz hordozásnál mennyit kell a kártyára tölteni szerződéskotéskor? 3600-at? Vagy kell egyáltalán? Miért kéne? Annyit fizetsz a kártyáért, mintha egy új számmal ellátott SIM-et vennél. Csak itt te hozod magaddal a telefonszámot.
|
vas. dec. 16, 2007 16:16 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
vocsok írta: joc: Van egy üzeneted régóta! Köszi. Valóban nem szoktam itt nézni. Kérek egy kis időt a megfontolásra. Köszi hogy szóltál.
|
vas. dec. 09, 2007 19:41 |
|
|
vocsok
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 615 Tartózkodási hely: Budapest
|
joc:
Van egy üzeneted régóta!
|
vas. dec. 09, 2007 6:41 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
Mobi írta: joc_ írta: Ha már felvetetted, szerintem is érdekes maga a kérdés, de az én véleményem az, hogy miért is fizetnének bármelyik irányba is? Nem nagyon látom az életszerű indokát. Nyilván közösen üzemeltetik azt a nyilvántartót ami regisztrálja a számhordozásokat (mármint hogy utána minden szolgáltató tudja hogy az adott szám kapcsolásához melyik a célszolgáltató), de nem hinném hogy egymásnak fizetgetnének. Szerintem pedig igenis fizetgetnek. Gondold csak végig, ez azért költségekkel járhat amit valószínüleg az átvevő szolgáltatónak kell fizetnie. Az pedig szerintem nem járható út, "hogy tőlem elment ez az ügyfél de nem fizetek érte, mert majd tőled is jön hozzám egy és akkor kvittek vagyunk", hiszen lehet hogy az egyik szolgáltatótól átmegy 100 a másikhoz de onnan csak 60 jön ide. Ezzel az erővel a hívásvégződtetésért se kéne pénzt kérniük egymástól. Persze ez csak az én véleményem. A számhordozás tényleg jár költségekkel. Viszont ez az egész az előfizető döntésén múlik. Ha fizetnének egymásnak, az elbocsájtó miért is fizetne? Semmiért, hiszen neki semmi előnye sincs a dologból, el is veszít egy előfizetőt, meg még van egy kis adminisztratív munkája is. Ebben tehát egyetértünk. De miért gondolod, hogy az átvevő szolgáltató kell hogy fizessen az átadónak? Nyilván igazad van hogy ő örül mert van egy plusz előfizetője, de kötve hinném, hogy "csak úgy" megállapodnának egymással a szolgáltatók.
Az összekapcsolási díj az van, az publikus díjszabás szerint megy is, az NHH küzd is velük. Nem hiszem el, hogy bármelyik szolgáltató kérhetne bármit is az elengedésért. Ugyanis az elengedést (ha a törvényes feltételek fennállnak) nem tagadhatja meg. Tehát nincs abban a helyzetben, hogy az átvevőtől bármit is "ki tudjon kényszeríteni". Önként pedig nyilván nem fog adakozni az átvevő a "szegény elhagyott" részére.
Mondjuk az belefér a világképembe, hogy a "regisztrációs központ" (legyen bármi is a hivatalos neve) üzemeltetésére elsősorban, nagyrészt vagy kizárólag az átvett telefonszámok darabszáma alapján osztják szét a költségeket. De azt akkor sem egymásnak adogatják a szolgáltatók. A "regisztrációs központot", meg az ahhoz való csatlakozást pedig még az előtt ki kellett építeniük (jogszabályi előírás alapján) a szolgáltatóknak, mielőtt akár 1 darab számot is hordozhatott volna bárki. Tehát annak az egyszeri költségét nyilván ki-ki maga viselte, a központi részt pedig valamilyen előre eldöntött felosztás szerint.
|
vas. dec. 09, 2007 2:40 |
|
|
WinCE
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 233
|
Ha ez segítség valakinek:
Tavaly szeptemberben besétáltam a Pannonba és bejelentettem az üfsz-on, hogy el kívánom hordozni a telefonszámomat a Yodáékhoz.
Feltették a költői kérdést: "Vajon mi az oka?"
Én készségesen válaszoltam, majd a munkatárs utánnanézett, hogy van-e valamilyen jogi akadálya (hűségnyilatkozat, befizetetlen számla) az akciónak.
Nem talált semmi kivetnivalót, Így kiadták a hordozásra vonatkozó igazolást. Mégcsak a telefonszámlámat sem kellett kifizetnem, ugyanis a Yodafon átvállalta annak kifizetését, amit 3 részletben vittek végbe a Pannonnal (engem jól megkavarva), majd a már vodafonos számlámon jóváírták (behajtották) a kifizetetlen tételt.
Nem kellett fizetnem senkinek, semmiért, hogy átcígöltem az immáron 10 éve használt telszámot. Igaz csak a magas telefonszámlák indokolták a szolgáltatóváltást... De, most flottatagként -ugyanis nem publikus flottába hordoztam a számom- jól érzem magam: mp alapú számlázás, több, mint felére redukálódott telefonszámla a végeredmény (Pannonos korszakban havi 24e/két előfizetés, Vodafone: 10.500/2 előfizetés)
|
szomb. dec. 08, 2007 21:39 |
|
|
Mobi
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 189 Tartózkodási hely: Pécs, bar most epp London, bár most épp megint Pécs, ami most ismét Londonra változott...
|
joc_ írta: Ha már felvetetted, szerintem is érdekes maga a kérdés, de az én véleményem az, hogy miért is fizetnének bármelyik irányba is? Nem nagyon látom az életszerű indokát. Nyilván közösen üzemeltetik azt a nyilvántartót ami regisztrálja a számhordozásokat (mármint hogy utána minden szolgáltató tudja hogy az adott szám kapcsolásához melyik a célszolgáltató), de nem hinném hogy egymásnak fizetgetnének. Szerintem pedig igenis fizetgetnek. Gondold csak végig, ez azért költségekkel járhat amit valószínüleg az átvevő szolgáltatónak kell fizetnie. Az pedig szerintem nem járható út, "hogy tőlem elment ez az ügyfél de nem fizetek érte, mert majd tőled is jön hozzám egy és akkor kvittek vagyunk", hiszen lehet hogy az egyik szolgáltatótól átmegy 100 a másikhoz de onnan csak 60 jön ide. Ezzel az erővel a hívásvégződtetésért se kéne pénzt kérniük egymástól. Persze ez csak az én véleményem. Lipi írta: Köszönöm szépen a segitséget!
Szívesen!
|
szomb. dec. 08, 2007 21:27 |
|
|
Lipi
arany tag
Csatlakozott: csüt. feb. 03, 2005 12:48 Hozzászólások: 338 Tartózkodási hely: Budapest
|
Mobi írta: Lipi írta: Elmagyarázná valaki, hogy mi az az "egykapus" és "kétkapus" számhordozás? egykapus hordozási eljárás: a számhordozási eljárás azon típusa, melyben a hordozást kezdeményezni kívánó Előfizető a hordozási igényét közvetlenül az átvevő szolgáltatónál jelenti be, s az átvevő szolgáltatót hatalmazza fel arra, hogy képviseletében az átadó szolgáltatónál meglévő előfizetői szerződése módosításának, vagy megszűntetésének és a mobil hívószámának átvevő szolgáltatóhoz történő hordozása ügyében eljárjon. kétkapus hordozási eljárás: a számhordozási eljárás azon típusa, melyben a hordozást kezdeményezni kívánó Előfizető a hordozási igényét először az átadó szolgáltatónál jelzi, majd a hordozást jóváhagyó nyilatkozat birtokában, annak hatálya alatt eljár az átvevő szolgáltatónál az új előfizetői szerződésének megkötése, valamint a mobil hívószámának átvevő szolgáltatóhoz történő hordozása érdekében. http://www.vodafone.hu/egyeni/segithetu ... _12_03.pdfhttp://t-mobile.hu/egyeni/ugyfelszolgal ... 070801.pdfhttp://www.pannon.hu/letoltes/usz/usz071217.pdf
Mobi! Köszönöm szépen a segitséget!
|
szomb. dec. 08, 2007 11:25 |
|
|
Mobi
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 189 Tartózkodási hely: Pécs, bar most epp London, bár most épp megint Pécs, ami most ismét Londonra változott...
|
Lipi írta: Elmagyarázná valaki, hogy mi az az "egykapus" és "kétkapus" számhordozás?
egykapus hordozási eljárás: a számhordozási eljárás azon típusa, melyben a hordozást
kezdeményezni kívánó Előfizető a hordozási igényét közvetlenül az átvevő szolgáltatónál
jelenti be, s az átvevő szolgáltatót hatalmazza fel arra, hogy képviseletében az átadó
szolgáltatónál meglévő előfizetői szerződése módosításának, vagy megszűntetésének és a mobil
hívószámának átvevő szolgáltatóhoz történő hordozása ügyében eljárjon.
kétkapus hordozási eljárás: a számhordozási eljárás azon típusa, melyben a hordozást
kezdeményezni kívánó Előfizető a hordozási igényét először az átadó szolgáltatónál jelzi, majd
a hordozást jóváhagyó nyilatkozat birtokában, annak hatálya alatt eljár az átvevő
szolgáltatónál az új előfizetői szerződésének megkötése, valamint a mobil hívószámának
átvevő szolgáltatóhoz történő hordozása érdekében.
http://www.vodafone.hu/egyeni/segithetu ... _12_03.pdf
http://t-mobile.hu/egyeni/ugyfelszolgal ... 070801.pdf
http://www.pannon.hu/letoltes/usz/usz071217.pdf
|
szomb. dec. 08, 2007 1:29 |
|
|
Ákombákom
ezüst tag
Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 15:27 Hozzászólások: 18
|
Pannonhoz hordozásnál mennyit kell a kártyára tölteni szerződéskotéskor? 3600-at? Vagy kell egyáltalán?
|
pén. dec. 07, 2007 22:26 |
|
|
Lipi
arany tag
Csatlakozott: csüt. feb. 03, 2005 12:48 Hozzászólások: 338 Tartózkodási hely: Budapest
|
Mobi írta: Én még sosem hordoztam kétkapusan. Mindig az egykapust választottam.
Elmagyarázná valaki, hogy mi az az "egykapus" és "kétkapus" számhordozás?
Köszönöm!
December 15-én viszem a hivószámokat a T-Mobile-tól a Vodafone-hoz.
|
pén. dec. 07, 2007 13:26 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
Mobi írta: Egyébként van arról valakinek információja hogy mennyibe kerül a számhordozás a szolgáltatóknak? Gondolom egymásnak fizetgetnek érte, de tudja valaki hogy mennyit? Roppant módon érdekelne... Ha már felvetetted, szerintem is érdekes maga a kérdés, de az én véleményem az, hogy miért is fizetnének bármelyik irányba is? Nem nagyon látom az életszerű indokát.
Nyilván közösen üzemeltetik azt a nyilvántartót ami regisztrálja a számhordozásokat (mármint hogy utána minden szolgáltató tudja hogy az adott szám kapcsolásához melyik a célszolgáltató), de nem hinném hogy egymásnak fizetgetnének.
|
csüt. dec. 06, 2007 21:18 |
|
|
Vizsla
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7091
|
Így már mindjárt más...
|
csüt. dec. 06, 2007 15:10 |
|
|
Venemo
arany tag
Csatlakozott: szer. júl. 14, 2004 20:01 Hozzászólások: 380 Tartózkodási hely: Somogy
|
Vizsla írta: Venemo írta: Egyébként nekem már jóval az időablak letelte előtt működött a pannonos kártyám. De nem azzal a telefonszámmal!!!
Félreértesz. Az időablakot úgy adták meg, hogy 18 és 22 óra közt lesz, és azt mondták, hogy ez alatt a 4 óra alatt egyik szolgáltatón se fog működni a szám. Ehhez képest 18:10 körül már simán ment a pannonos.
|
csüt. dec. 06, 2007 15:05 |
|
|
Mobi
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 189 Tartózkodási hely: Pécs, bar most epp London, bár most épp megint Pécs, ami most ismét Londonra változott...
|
Trabi TM írta: Kétkapusnál igen, de egykapusnál a pannonhoz szvsz nincs ilyen lehetőség... Én még sosem hordoztam kétkapusan. Mindig az egykapust választottam. Vizsla írta: De nem azzal a telefonszámmal!!!
Szerintem úgy értette, hogy még a hordozásra rendelkezésre álló 4 óra letelte elött működött. Nálam amikor Pannontól ment a számom Vodához, akkor este 6-kor kikapcs mindkét SIM és kb. 1,5-2 óra múlva a Vodás feléledt. Tiszta ügy! Viszont mikor ugyanez a szám ment a T-hez, akkor az az érdekes eset állt elő, hogy ha hívtam a számomat akkor a Vodás kártya csörgött, de arról hívást kezdeményezni már nem tudtam, ellenben a T-sről igen és ki is jelezte a számomat. De ez is befejeződött kevesebb mint 2 óra alatt.
Egyébként van arról valakinek információja hogy mennyibe kerül a számhordozás a szolgáltatóknak? Gondolom egymásnak fizetgetnek érte, de tudja valaki hogy mennyit? Roppant módon érdekelne...
|
csüt. dec. 06, 2007 14:02 |
|
|
Vizsla
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7091
|
Venemo írta: Egyébként nekem már jóval az időablak letelte előtt működött a pannonos kártyám. De nem azzal a telefonszámmal!!!
|
csüt. dec. 06, 2007 11:34 |
|
|
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
Mobi írta: Felhívhatják és SMS-t is küldhetnek, de a Vodánál megadhatsz értesítési telefonszámot.
Kétkapusnál igen, de egykapusnál a pannonhoz szvsz nincs ilyen lehetőség...
|
szer. dec. 05, 2007 16:22 |
|
|
Mobi
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 189 Tartózkodási hely: Pécs, bar most epp London, bár most épp megint Pécs, ami most ismét Londonra változott...
|
Trabi TM írta: Ákombákom írta: Aki már hordozott el számot, meg tudná nekem mondani, hogy Vodafone-tól Pannonhoz hordozásnál a hordozott számon felhívják-e az ügyfelet bármilyen célból? Igen, felhívják. Egyrészt ügyfél megtartási célból (persze csak ha volt valamennyi forgalom is a kártyán), másrészt SMS-t is küldenek a hordozás várható sikerességéről/sikertelenségéről is.
Felhívhatják és SMS-t is küldhetnek, de a Vodánál megadhatsz értesítési telefonszámot. Én legalábbis anno megadhattam és arra jöttek az SMS-ek. (Bát lehet hogy akkor pont a Vodához hordoztam...)
|
szer. dec. 05, 2007 12:46 |
|
|
simico
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1975 Tartózkodási hely: "NEC ARTE NEC MARTE"
|
Trabi TM írta: Igen, felhívják. Egyrészt ügyfél megtartási célból (persze csak ha volt valamennyi forgalom is a kártyán), másrészt SMS-t is küldenek a hordozás várható sikerességéről/sikertelenségéről is.
Én több számot is átvittem idén nyár-ősz időszakban a vodától a tréhez, de se fel nem hívtak, se sms-t nem kaptam. Se egykapus, se kétkapus hordozásnál.
|
szer. dec. 05, 2007 11:49 |
|
|
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
Ákombákom írta: Egyébként nem maga a számhordozás lesz az ajándék, hanem egy Pannon függő telefon
Ezt egyből gondoltam, de ha nekem valaki ajándékba úgy akarna telefont venni, hogy közben áthordozza a számomat, valószínüleg a fejéhez vágnám a telót. Vagy vegyen függetlent, vagy ha tudja melyik szolgáltatónál vagyok, vegyen ott kártyásat, de ne a számomat hurcibálja, azt majd elintézem én, ha akarom, de Te tudod...
|
szer. dec. 05, 2007 9:13 |
|
|
KrE
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1307 Tartózkodási hely: Pécs
|
T68m írta: WD írta: Venemo írta: Én három hónapja hordoztam számot Vodától Pannonhoz. Elég macerás volt. Egyszer felhívnak, hogy meggyőzzenek róla, hogy tulajdonképpen te nem is akarsz elmenni tőlük, meg az időablak előtt valamivel küldenek egy SMS-t, hogy minden oké. Egyébként nekem már jóval az időablak letelte előtt működött a pannonos kártyám. Csak érdekesség képpen: én januárban vittem a számom a Pannontól a T-Mobilehoz, úgy hogy mindent a T-nél intéztem (ott indítottam a hordozást is). Tavaly november végéig előfizetéses voltam, utána praktikumos. Annyit nem kérdeztek a Pannonosok, hogy mégis miért viszem el a számom. Pedig 1999-ben kötöttem a szerződést... teljesen változó. Egy nulla forgalmú kártya hordozásáért is utánamszóltak. (azért hordoztam dominóba, hogy havidíjat se kelljen fizetni, és akkor még a voda csak három hónapot adott vitamaxban egy feltöltéssel) Ugyanakkor egy havi 10ropis kártya után annyit se kérdeztek, hogy miért, csak adták a papírt.
Nem lehet, hogy az utóbbi kártyáról túl sokat bosszantottad a 1270-et?
Örültek, hogy végre nem adsz nekik annyi munkát a reklamációkkal...
|
szer. dec. 05, 2007 9:03 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
WD írta: Venemo írta: Én három hónapja hordoztam számot Vodától Pannonhoz. Elég macerás volt. Egyszer felhívnak, hogy meggyõzzenek róla, hogy tulajdonképpen te nem is akarsz elmenni tõlük, meg az idõablak elõtt valamivel küldenek egy SMS-t, hogy minden oké. Egyébként nekem már jóval az idõablak letelte elõtt mûködött a pannonos kártyám. Csak érdekesség képpen: én januárban vittem a számom a Pannontól a T-Mobilehoz, úgy hogy mindent a T-nél intéztem (ott indítottam a hordozást is). Tavaly november végéig elõfizetéses voltam, utána praktikumos. Annyit nem kérdeztek a Pannonosok, hogy mégis miért viszem el a számom. Pedig 1999-ben kötöttem a szerzõdést...
teljesen változó. Egy nulla forgalmú kártya hordozásáért is utánamszóltak. (azért hordoztam dominóba, hogy havidíjat se kelljen fizetni, és akkor még a voda csak három hónapot adott vitamaxban egy feltöltéssel)
Ugyanakkor egy havi 10ropis kártya után annyit se kérdeztek, hogy miért, csak adták a papírt.
|
kedd dec. 04, 2007 23:14 |
|
|
Venemo
arany tag
Csatlakozott: szer. júl. 14, 2004 20:01 Hozzászólások: 380 Tartózkodási hely: Somogy
|
WD írta: Venemo írta: Én három hónapja hordoztam számot Vodától Pannonhoz. Elég macerás volt. Egyszer felhívnak, hogy meggyőzzenek róla, hogy tulajdonképpen te nem is akarsz elmenni tőlük, meg az időablak előtt valamivel küldenek egy SMS-t, hogy minden oké. Egyébként nekem már jóval az időablak letelte előtt működött a pannonos kártyám. Csak érdekesség képpen: én januárban vittem a számom a Pannontól a T-Mobilehoz, úgy hogy mindent a T-nél intéztem (ott indítottam a hordozást is). Tavaly november végéig előfizetéses voltam, utána praktikumos. Annyit nem kérdeztek a Pannonosok, hogy mégis miért viszem el a számom. Pedig 1999-ben kötöttem a szerződést...
Na és? Örülj neki! Engem speciel idegesített, hogy a Vodkafon nem akart elengedni...
|
kedd dec. 04, 2007 17:33 |
|
|
WD
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 129
|
Venemo írta: Én három hónapja hordoztam számot Vodától Pannonhoz. Elég macerás volt. Egyszer felhívnak, hogy meggyőzzenek róla, hogy tulajdonképpen te nem is akarsz elmenni tőlük, meg az időablak előtt valamivel küldenek egy SMS-t, hogy minden oké. Egyébként nekem már jóval az időablak letelte előtt működött a pannonos kártyám.
Csak érdekesség képpen: én januárban vittem a számom a Pannontól a T-Mobilehoz, úgy hogy mindent a T-nél intéztem (ott indítottam a hordozást is).
Tavaly november végéig előfizetéses voltam, utána praktikumos.
Annyit nem kérdeztek a Pannonosok, hogy mégis miért viszem el a számom. Pedig 1999-ben kötöttem a szerződést...
|
kedd dec. 04, 2007 17:28 |
|
|
Ákombákom
ezüst tag
Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 15:27 Hozzászólások: 18
|
Köszönöm a válaszokat. Akkor ezek szerint nem lehet titokban tartani. Kár.
Egyébként nem maga a számhordozás lesz az ajándék, hanem egy Pannon függő telefon
|
kedd dec. 04, 2007 17:14 |
|
|
Venemo
arany tag
Csatlakozott: szer. júl. 14, 2004 20:01 Hozzászólások: 380 Tartózkodási hely: Somogy
|
Ákombákom írta: Aki már hordozott el számot, meg tudná nekem mondani, hogy Vodafone-tól Pannonhoz hordozásnál a hordozott számon felhívják-e az ügyfelet bármilyen célból? (pl. adategyeztetés, mikor legyen a hordozás időablaka vagy "maradjmég" marketing hívás stb.) Karácsonyi meglepetés lenne és nem szeretném, ha lebuktatnának
Én három hónapja hordoztam számot Vodától Pannonhoz. Elég macerás volt. Egyszer felhívnak, hogy meggyőzzenek róla, hogy tulajdonképpen te nem is akarsz elmenni tőlük, meg az időablak előtt valamivel küldenek egy SMS-t, hogy minden oké. Egyébként nekem már jóval az időablak letelte előtt működött a pannonos kártyám.
|
kedd dec. 04, 2007 16:45 |
|
|
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
Ákombákom írta: Aki már hordozott el számot, meg tudná nekem mondani, hogy Vodafone-tól Pannonhoz hordozásnál a hordozott számon felhívják-e az ügyfelet bármilyen célból?
Igen, felhívják. Egyrészt ügyfél megtartási célból (persze csak ha volt valamennyi forgalom is a kártyán), másrészt SMS-t is küldenek a hordozás várható sikerességéről/sikertelenségéről is.
Csak mellesleg jegyzem meg, ha valaki elhordozná a számomat "karácsonyi ajándékként", úgy, hogy én nem tudok róla, az hamar megérezné milyen rossz tökön rúgva lenni...
|
kedd dec. 04, 2007 16:33 |
|
|
Ákombákom
ezüst tag
Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 15:27 Hozzászólások: 18
|
Aki már hordozott el számot, meg tudná nekem mondani, hogy Vodafone-tól Pannonhoz hordozásnál a hordozott számon felhívják-e az ügyfelet bármilyen célból? (pl. adategyeztetés, mikor legyen a hordozás időablaka vagy "maradjmég" marketing hívás stb.) Karácsonyi meglepetés lenne és nem szeretném, ha lebuktatnának
|
kedd dec. 04, 2007 12:44 |
|
|
Vizsla
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7091
|
Nem, azért mert meglévő pannonos ügyfél nem veheti igénybe a használt mobil akciót. Egy haverom csinálta végig.
|
szomb. szept. 29, 2007 18:25 |
|
|
MVD
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2878 Tartózkodási hely: Riverside
|
Vizsla írta: Jelentem a voda engedi az elhordozást már az odahordozást követő első napon. Így eleget tesz a június 24-ei 46/2004-es korm.rend. módosításnak - tehát nem kell 30 napot eltötleni egy szolgáltatónál.
Csak ezért kipróbáltad?
|
szomb. szept. 29, 2007 15:33 |
|
|
Vizsla
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7091
|
Jelentem a voda engedi az elhordozást már az odahordozást követő első napon. Így eleget tesz a június 24-ei 46/2004-es korm.rend. módosításnak - tehát nem kell 30 napot eltötleni egy szolgáltatónál.
|
szomb. szept. 29, 2007 11:17 |
|
|
.gúnár.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4374 Tartózkodási hely: c:\windows
|
Nem nyálaztam végig a topikot, biztos volt már, de azért merészen megkérdezem: a trénél változatlanul nincs arra lehetőség, hogy már meglévő előfizetésre hordozzak egy számot úgy, mint a vodánál? Van erre valami csavar? Lezárt díjcsomagról lenne szó, ezért lenne a dolog érdekes.
|
szomb. szept. 29, 2007 10:47 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|