|
Szerző |
Üzenet |
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
Czumy írta: Ebből lehet, hogy eladnak 5-600 db-ot X idó alatt, de ha behoznák helyette a BenQ-Siemens új ütésálló/vízálló telefonját (ami tényleg az!) vagy a Siemens M75-t, azokból 2-3000 is elkelne hasonló idő alatt...
Ezt Te csak hiszed.
Hiába árultuk pl az S65-öt 30e-ért, és hiába tudott többet az a teló, mint sok akkoriban 60e Ft-os teló, annak ellenére sem adtunk el belőle havi 2 db-ot.
Az M65-öt is viszonylag jó áron árultuk az elején, még annyit sem vittek belőle, mint az S65-ből.
Mindezek mellett pl a 3220-at úgy viszik most is, mint a cukrot, pedig a minősége, és a tudása alapján nem érhetne többet 15e Ft-nál, mégis megveszik 26-ért, mert Nokia.
Sajnos még mindig sokan abban a hitben élnek, hogy a Nokia mekkora nagy minőség...
A szolgáltatók meg azt árulják, amit meg is vesznek az emberek, én elhiszem, hogy Te előbb vennéd meg az M75-öt ugyanennyiért (vagy kevesebbért), de a vásárlók 80%-a nem...
|
hétf. júl. 10, 2006 23:25 |
|
|
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
Macika írta: No tehát, elfogadtam, 23-án tudomásul vették, hogy nem kérem tovább a szolgáltatást. Azt is elfogadtam, hogy csak a 8. napon (ezt jelenti a gyakorlatban a 8 napon belül) fogják kikapcsolni. A számlazárásom 2 nappal később, 25-én következett el, tehát akkor, amikor már 2 nappal korábban mindketten (a Vodafone is és én is) tudtuk, mikor kerül kikapcsolásra a szolgáltatás.
Nem értem ezzel mi a probléma.
A számlát gép csinálja, ami megnézi, hogy adott napon (a Te esetedben 25-én) ektív-e a NET-ed, ha igen, akkor kiszámlázza, ha nem, akkor nem.
Miután Te még csak a szándékodat jelezted, hogy le szeretnéd mondani, de még nem mondtad le, mert 6 nap vissza volt (tehát aktív volt a NET előfizud), így teljesen természetes, hogy kiszámlázták. Ha már a számlazárás napján nem lett volna aktív a NET, akkor valószínüleg nem számlázták volna ki a teljes hónapot, ebben az esetben lenne jogos a reklamáció.
Szerintem
|
hétf. júl. 10, 2006 23:17 |
|
|
Czumy
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2659 Tartózkodási hely: Budapest / Kecskemét
|
Trabi TM írta: Czumy írta: Adja magát a költői kérdés: ezt most miért is kell?! Nem teljesen értem a problémád lényegét? Azt semmiképpen, hogy ez miért a gyalázóba, nálam már kb 5-en jelezték, hogy vennének ilyet, szóljak amint megjönnek, tehát azért annyira nem volt rossz ötlet behozni, amellett, hogy jelenleg nem is árulunk másik golyóálló telefont...
Már több, mint egy éve piacon van, lassan kifutó telefon lesz... Ellenben az új (nem csak a 3G-s) telefonokkal nem nagyon igyekszik.
Az 5140i-ben GPRS/EDGE tudás megvan, de a Vodafone-nak meg nincs EDGE lefedettsége. Szerintem tavaly kellett volna behozni az 5140i-t, a megjelenés után, vagy most ehelyett egy olyat, amiből jóval többet el tud adni. Az 5140i pedig minden, csak nem "golyóálló": víznek/esőcseppeknek nem nagyon áll ellent az alsó/felső részek találkozásánál, se a kamera körül, hasonló a helyzet a porral/sárral... Ütésállóság? Ezt a telefont leginkább egy újracsomagolt 6100-hoz tudom hasonlítani.
Fotókon és kézbe véve nagyon jól néz ki, kellemes darab, nem vitatom, DE ha melléteszed a marketing/műszaki tájékoztatót, akkor már más a helyzet...
Talán a középkategória (alsó) szegmensébe volt pozícionálva, amikor megjelent (aaz 5140, "i" nélkül) mára azonban inkább alsó kategória. Csak meg kell nézni a kamerát/kijelzőt/memóriát...
Ebből lehet, hogy eladnak 5-600 db-ot X idó alatt, de ha behoznák helyette a BenQ-Siemens új ütésálló/vízálló telefonját (ami tényleg az!) vagy a Siemens M75-t, azokból 2-3000 is elkelne hasonló idő alatt...
|
hétf. júl. 10, 2006 22:12 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
T68m írta: Micuir írta: Macika! Még azt sem mondtad, hogy nem tudtad! Ezért a Voda ebben az esetben korrekt volt: úgy járt el, ahogy a szabályokat hozta. A többi, amit írsz, pusztán sértődöttség/felelősségáthárítás.
nem igaz, hogy ennyire nem érteni magyart! Nem az előreszámlázáson és nem is a nyolcnapon (bár, ahelyett inkább lehetne bekapcsolási díj) problémázik Macika, hanem azon, hogy olyat számláznak előre, amit meg sem rendelt! (mivel ha valamit megrendeltünk és azt a szerződésnek megfelelően (8 nap) lemondjuk, akkor az onnantól kezdve olyan, mintha meg se rendeltük volna) Szóval mivel 48 órával a számlazárás előtt megmondták, hogy 06. 29-én ki fogják kapcsolni a szolgáltatást, mivel nekem 06. 23-tól nem volt rá szükségem (és ezt jeleztem is, amit tudomásul is vettek), ezért SEMMIBE nem tellett volna csak annyit leszámlázni, amihez elegendő információ állt rendelkezésükre.
Nemrég (tán 1,5 éve?), amikor bevezették az előreszámlázást, akkor azzal magyarázták (ami érthető is volt), hogy amennyiben a számlazárásig nem jelezte az előfizető, hogy ki akarja kapcsolni a GPRS szolgáltatást, akkor jogosan történt a számlázás egész hónapra.
Csakhát itt már a kikapcsolás visszajelzése is megtörtént 48 órával a számlazárás előtt. Semmibe nem telt volna, hogy - a szolgáltató által - előre megjelölt időpontig szerepeljen csak a számlán az összeg.
|
hétf. júl. 10, 2006 17:11 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Micuir írta: Macika! Még azt sem mondtad, hogy nem tudtad! Ezért a Voda ebben az esetben korrekt volt: úgy járt el, ahogy a szabályokat hozta. A többi, amit írsz, pusztán sértõdöttség/felelõsségáthárítás.
nem igaz, hogy ennyire nem érteni magyart!
Nem az előreszámlázáson és nem is a nyolcnapon (bár, ahelyett inkább lehetne bekapcsolási díj) problémázik Macika, hanem azon, hogy olyat számláznak előre, amit meg sem rendelt! (mivel ha valamit megrendeltünk és azt a szerződésnek megfelelően (8 nap) lemondjuk, akkor az onnantól kezdve olyan, mintha meg se rendeltük volna)
|
hétf. júl. 10, 2006 16:26 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
And_Or írta: Macika írta: Nos, célegyenesbe fordult az elválásom a Vodafone nevû távközlési cégtõl.
A végsõ lökést a legutóbbi GPRS Net megrendelésem kezelése adta meg.
Történt pedig, hogy most június 22-én 1 napra (inkább csak 10 órára) megrendeltem a GPRS netet, amit éjfél (23-án 0:00 óra) után nem sokkal le is mondtam. Szinte azonnal vissza is jött az SMS, hogy vették a kikapcsolási igényemet, a szolgáltatást 8 napon belül kikapcsolják. Ezt elfogadtam, mert tudtam, hogy megszûnt már az 1-2 napos megrendelési lehetõség.
No tehát, elfogadtam, 23-án tudomásul vették, hogy nem kérem tovább a szolgáltatást. Azt is elfogadtam, hogy csak a 8. napon (ezt jelenti a gyakorlatban a 8 napon belül) fogják kikapcsolni. A számlazárásom 2 nappal késõbb, 25-én következett el, tehát akkor, amikor már 2 nappal korábban mindketten (a Vodafone is és én is) tudtuk, mikor kerül kikapcsolásra a szolgáltatás.
És ekkor jött a hidegzuhany.
Ennek ellenére kiszámlázták a teljes egész következõ hónapra a GPRS-NET szolgáltatást.
Sajnos nem vagyok abban a helyzetben, hogy ÉN hitelezzek egy ekkora cégnek. Mivel a havi telefonszámlám amúgy 1200 Ft körül szokott lenni (csak hívásfogadásra használom) így 3 havi számlát kéne elõre kifizetnem. Na persze nem az a 3000 Ft vág agyon, hanem az elv. A 8 nap köcsögség, de a számlát mindenki tudja, hogy így csinálják, úgy teszel, mintha meglepõdnél...
ez nem egészen így van! hadd nyaljak egy kicsit brummogó barátunknak, nyali, nyali.
Az a helyzet, hogy valóban előreszámláznak, mert előfizetési díj! De csak azt lehet előreszámlázni, amit igénybe fogsz venni, amire szerződtél. Amire már nem szerződtél, a nyolc napon túli részre, azt levonni olyan, mintha bármi más, szintén nem kívánt szolgáltatást, számláznának ki.
tehát ez elvi szinten sem állja meg a helyét! És a szörnyű az, hogy itt a fórumon se értik, értitek meg.
off:
Azt jön egy másvalaki és deklarálja, hogy a szesza veszteséges és attól kezdve mindenki bólogat, hogy annak törvényszerűen veszteségesnek kell lennie. Vagy jön egy harmadik és összeszorozza a maximális teljesítményt az üzemidővel (mert integrálni nem tud) és senki nem gondolkodik egy percig sem. stb. stb.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára T68m hétf. júl. 10, 2006 16:27-kor.
|
hétf. júl. 10, 2006 16:22 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Micuir írta: Macika! Még azt sem mondtad, hogy nem tudtad! Ezért a Voda ebben az esetben korrekt volt: úgy járt el, ahogy a szabályokat hozta. A többi, amit írsz, pusztán sértődöttség/felelősségáthárítás. Keresem az ÁSZF-ben, csak a 8 napon belüli lemondást találom a 9.4.1-ben.
Az, hogy előre terhelhetik egész hónapra a közben lemondott szolgáltatást és a következő hónapban jóváírják, azt nem találom sehol. Egyelőre úgy néz ki, nincs is benne (korábban benne volt). A 1270-en a 4.1-es főpontot adták meg, de ott egyik alpontot sem tudom ráhúzni...
|
hétf. júl. 10, 2006 14:28 |
|
|
Micuir
arany tag
Csatlakozott: szomb. máj. 08, 2004 13:29 Hozzászólások: 425 Tartózkodási hely: Tolna megye
|
Macika írta: mz írta: Ez eddig is így volt. Ha lemondja az ember, pont jön a számlazárás és még nem telt le a 8 nap, akkor kiszámlázzák a következő hónapra is. Jóváírni majd csak az azt követő számlán fogják. Épp ezért úgy kell lemondani, hogy ez a bizonyos 8 nap még számlazárás előtt leteljen. Na jó, de ha 22-én utaztam vidékre (és előtte 2 nappal tudtam meg, hogy fogok), akkor nem rendelhettem meg hamarább. Itt nekem az a fő köcsögség, hogy a számlazárás pillanatában már 48 órája benne volt rendszerükben az a határidő, amikor ki fogják kapcsolni. Eleinte nem volt sem előre fizetés, sem 8 nap. Aztán jöttek az ügyeskedők, akik ingyen akartak netezni (mindig <1 napra megrendelve), köszönjük meg nekik szépen, hogy megcsinálták! Akkor jött a hónapfordulós előrefizetés. Ekkor még le lehetett mondani számlazárás előtti napon büntetlenül. Aztán már ez sem volt elég, jött a 8 nap. De ezen kettő kombinációja nálam kicsapta a biztosítékot. Még megvárom a 3G teszteléséért járó 1 hónapi díjmentességet, aztán búcsúzom. Még akkor is a vásárolt különleges számom van/volt. Az adatfogalmat pedig ezentúl a T-mobilnál oldom meg, OTT korrektek. A Vodafone tényleg csak arra alkalmas, hogy olcsón telefonálni és üzeneteket írni használja az ember, SEMMI TÖBBRE, mert egyből előjön az inkorrekt, izzadságszagú ügyintézés.
Macika! Még azt sem mondtad, hogy nem tudtad! Ezért a Voda ebben az esetben korrekt volt: úgy járt el, ahogy a szabályokat hozta. A többi, amit írsz, pusztán sértődöttség/felelősségáthárítás.
|
hétf. júl. 10, 2006 14:19 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
mz írta: Ez eddig is így volt. Ha lemondja az ember, pont jön a számlazárás és még nem telt le a 8 nap, akkor kiszámlázzák a következő hónapra is. Jóváírni majd csak az azt követő számlán fogják. Épp ezért úgy kell lemondani, hogy ez a bizonyos 8 nap még számlazárás előtt leteljen. Na jó, de ha 22-én utaztam vidékre (és előtte 2 nappal tudtam meg, hogy fogok), akkor nem rendelhettem meg hamarább.
Itt nekem az a fő köcsögség, hogy a számlazárás pillanatában már 48 órája benne volt rendszerükben az a határidő, amikor ki fogják kapcsolni.
Eleinte nem volt sem előre fizetés, sem 8 nap.
Aztán jöttek az ügyeskedők, akik ingyen akartak netezni (mindig <1 napra megrendelve), köszönjük meg nekik szépen, hogy megcsinálták!
Akkor jött a hónapfordulós előrefizetés. Ekkor még le lehetett mondani számlazárás előtti napon büntetlenül.
Aztán már ez sem volt elég, jött a 8 nap.
De ezen kettő kombinációja nálam kicsapta a biztosítékot.
Még megvárom a 3G teszteléséért járó 1 hónapi díjmentességet, aztán búcsúzom. Még akkor is a vásárolt különleges számom van/volt.
Az adatfogalmat pedig ezentúl a T-mobilnál oldom meg, OTT korrektek.
A Vodafone tényleg csak arra alkalmas, hogy olcsón telefonálni és üzeneteket írni használja az ember, SEMMI TÖBBRE, mert egyből előjön az inkorrekt, izzadságszagú ügyintézés.
|
hétf. júl. 10, 2006 14:10 |
|
|
mz
írásjog megvonva
Csatlakozott: szer. júl. 06, 2005 8:06 Hozzászólások: 2248 Tartózkodási hely: Medve, Mákoska és Sy mentes övezet
|
Ez eddig is így volt.
Ha lemondja az ember, pont jön a számlazárás és még nem telt le a 8 nap, akkor kiszámlázzák a következő hónapra is. Jóváírni majd csak az azt követő számlán fogják.
Épp ezért úgy kell lemondani, hogy ez a bizonyos 8 nap még számlazárás előtt leteljen.
|
hétf. júl. 10, 2006 13:37 |
|
|
And_Or
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 474
|
Macika írta: Nos, célegyenesbe fordult az elválásom a Vodafone nevű távközlési cégtől.
A végső lökést a legutóbbi GPRS Net megrendelésem kezelése adta meg.
Történt pedig, hogy most június 22-én 1 napra (inkább csak 10 órára) megrendeltem a GPRS netet, amit éjfél (23-án 0:00 óra) után nem sokkal le is mondtam. Szinte azonnal vissza is jött az SMS, hogy vették a kikapcsolási igényemet, a szolgáltatást 8 napon belül kikapcsolják. Ezt elfogadtam, mert tudtam, hogy megszűnt már az 1-2 napos megrendelési lehetőség.
No tehát, elfogadtam, 23-án tudomásul vették, hogy nem kérem tovább a szolgáltatást. Azt is elfogadtam, hogy csak a 8. napon (ezt jelenti a gyakorlatban a 8 napon belül) fogják kikapcsolni. A számlazárásom 2 nappal később, 25-én következett el, tehát akkor, amikor már 2 nappal korábban mindketten (a Vodafone is és én is) tudtuk, mikor kerül kikapcsolásra a szolgáltatás.
És ekkor jött a hidegzuhany.
Ennek ellenére kiszámlázták a teljes egész következő hónapra a GPRS-NET szolgáltatást.
Sajnos nem vagyok abban a helyzetben, hogy ÉN hitelezzek egy ekkora cégnek. Mivel a havi telefonszámlám amúgy 1200 Ft körül szokott lenni (csak hívásfogadásra használom) így 3 havi számlát kéne előre kifizetnem. Na persze nem az a 3000 Ft vág agyon, hanem az elv. A 8 nap köcsögség, de a számlát mindenki tudja, hogy így csinálják, úgy teszel, mintha meglepődnél...
|
hétf. júl. 10, 2006 13:20 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Nos, célegyenesbe fordult az elválásom a Vodafone nevű távközlési cégtől.
A végső lökést a legutóbbi GPRS Net megrendelésem kezelése adta meg.
Történt pedig, hogy most június 22-én 1 napra (inkább csak 10 órára) megrendeltem a GPRS netet, amit éjfél (23-án 0:00 óra) után nem sokkal le is mondtam.
Szinte azonnal vissza is jött az SMS, hogy vették a kikapcsolási igényemet, a szolgáltatást 8 napon belül kikapcsolják.
Ezt elfogadtam, mert tudtam, hogy megszűnt már az 1-2 napos megrendelési lehetőség.
No tehát, elfogadtam, 23-án tudomásul vették, hogy nem kérem tovább a szolgáltatást. Azt is elfogadtam, hogy csak a 8. napon (ezt jelenti a gyakorlatban a 8 napon belül) fogják kikapcsolni.
A számlazárásom 2 nappal később, 25-én következett el, tehát akkor, amikor már 2 nappal korábban mindketten (a Vodafone is és én is) tudtuk, mikor kerül kikapcsolásra a szolgáltatás.
És ekkor jött a hidegzuhany.
Ennek ellenére kiszámlázták a teljes egész következő hónapra a GPRS-NET szolgáltatást.
Sajnos nem vagyok abban a helyzetben, hogy ÉN hitelezzek egy ekkora cégnek.
Mivel a havi telefonszámlám amúgy 1200 Ft körül szokott lenni (csak hívásfogadásra használom) így 3 havi számlát kéne előre kifizetnem.
Na persze nem az a 3000 Ft vág agyon, hanem az elv.
|
hétf. júl. 10, 2006 13:08 |
|
|
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
Szerintem nem várható, drága marad a WAP a Pannonnál.
ON téma: ha a Voda waposok kb. ~40%-a visszaadná az előfizut, a Voda akkor lenne pont ugyanott, ahol a 375Ft-os wapnál volt. De ennyien nem fogják visszadobni. Tehát a Voda jól jár.
Üdv!
|
vas. júl. 09, 2006 12:50 |
|
|
Vendég
|
mz írta: Eljött a nagy nap, lemondom végleg a GPRS WAP-ot 2,5 év után. A 375Ft/2 MB megoldás számomra ideális volt az e-mailek miatt, de ez a 600Ft/5MB nekem már nem kell. Kipróbáltam az utóbbit, de lassan letelik az 1 hónap és 1,7MB-nál tartok. (Lemondás előtt a maradékot még felhasználom némi játék letöltésre.) Ha nekik jobban megéri az, hogy havi bruttó 0 Ft-ot tehetnek zsebre az eddigi 375 helyett, akkor egyék meg, amit kifőztek.
Én így voltam a Pannon Start csomagjával. Miután drasztikusan megemelték októbertől, én sem használtam. Szerintem most erre megy ki a hétvégi 10 mega ingyenesség, visszacsalogatni. Az emberek nem hülyék, csak az ingyenes időszakban fogják hasaználni. Aztán mivel ez a trükk nem válik be, szerintem október-november körül várható a Start díjainak csökkentése.
|
szomb. júl. 08, 2006 9:42 |
|
|
mz
írásjog megvonva
Csatlakozott: szer. júl. 06, 2005 8:06 Hozzászólások: 2248 Tartózkodási hely: Medve, Mákoska és Sy mentes övezet
|
Eljött a nagy nap, lemondom végleg a GPRS WAP-ot 2,5 év után. A 375Ft/2 MB megoldás számomra ideális volt az e-mailek miatt, de ez a 600Ft/5MB nekem már nem kell. Kipróbáltam az utóbbit, de lassan letelik az 1 hónap és 1,7MB-nál tartok. (Lemondás előtt a maradékot még felhasználom némi játék letöltésre.)
Ha nekik jobban megéri az, hogy havi bruttó 0 Ft-ot tehetnek zsebre az eddigi 375 helyett, akkor egyék meg, amit kifőztek.
|
szomb. júl. 08, 2006 7:10 |
|
|
CineDOG
a fórum lelke
Csatlakozott: csüt. ápr. 15, 2004 16:31 Hozzászólások: 8493 Tartózkodási hely: Nem találom a helyem...
|
Jaja, a Nokiánál többe kerül.
Ez tűrhető annak, akinek csak egy jó teló kell.
|
pén. júl. 07, 2006 10:48 |
|
|
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
Czumy írta: Adja magát a költői kérdés: ezt most miért is kell?!
Nem teljesen értem a problémád lényegét?
Azt semmiképpen, hogy ez miért a gyalázóba, nálam már kb 5-en jelezték, hogy vennének ilyet, szóljak amint megjönnek, tehát azért annyira nem volt rossz ötlet behozni, amellett, hogy jelenleg nem is árulunk másik golyóálló telefont...
|
csüt. júl. 06, 2006 21:18 |
|
|
Czumy
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2659 Tartózkodási hely: Budapest / Kecskemét
|
Remélem, evvel nem sértek meg senkit, de szerintem ez a hónap vicce
http://www.mobilport.hu/?r=6995
Július 6-tól változott a Vodafone akciós kínálata. Újdonságként megjelent a Nokia 5140i modellje.
Új készülékek:
Nokia 5140i
* két éves előfizetéssel 15.990 Ft
* kártyás csomagban 34.980 Ft
Adja magát a költői kérdés: ezt most miért is kell?!
|
csüt. júl. 06, 2006 18:25 |
|
|
And_Or
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 474
|
T68m írta: Silver írta: No, döntse el mindenki, mi a helyzet (kedves barátom leírása):
Kétféle SMS-es "folyamat" van: - Mobile Originated (MO): ilyen esetekben az ugyfel kezdemenyezi a tranzakciot, azaz egy altala elkuldott SMS az, aminek a hatasara valami tortenik - Mobile Terminated (MT): ilyen esetekben szukseg van egy MO SMS-re a regisztraciohoz, s a regisztracio utan az ugyfel kezdemenyezese nelkul a tartalomszolgaltato is kezdemenyezhet tranzakciot
A fizetés is különböző módon történik:
MO: - az ügyfél elküldi az emeltdíjas SMS-t a mobiloperátornak - a mobiloperátor elindítja a fizetési tranzakciót - a mobiloperátor elküldi az SMS-t a tartalomszolgáltatónak - a tartalomszolgáltató visszaküldi a választ a mobiloperátornak - a mobiloperátor megpróbálja kézbesíteni az ügyfél telefonjára a választ, egy timeout ideig újra-újra próbálkozik vele - sikeres kézbesítés esetén a mobiloperátor zárja a fizetési tranzakciót - a mobiloperátor kézbesítési jelentést küld a tartalomszolgáltatónak (ez olykor elmaradhat, pl. az egyik szolgáltató egyáltalán nem küld ilyet a tartalomszolgáltatónak, sok bosszúságot okozva) Ha a fizetési tranzakció indítása és leállítása közben bárhol hiba történik, akkor _nem_ kell fizetnie az ügyfélnek.
MT: - az ügyfél regisztrál és megkapja az ingyenes tájékoztató SMS-eket arról, hogy ez egy MT szolgáltatás és a STOP szó beküldésével mondhatja le - a tartalomszolgáltató elküld egy tartalmat a mobiloperátornak - a mobiloperátor elindítja a fizetési tranzakciót - a mobiloperátor megpróbálja kézbesíteni az ügyfél telefonjára a tartalmat, egy timeout ideig újra-újra próbálkozik vele - sikeres kézbesítés esetén a mobiloperátor zárja a fizetési tranzakciót - a mobiloperátor kézbesítési jelentést küld a tartalomszolgáltatónak (itt elméletileg kötelező a tartalomszolgáltatónak megkapnia a jelentést, de az egyik szolgáltató tervezett erre egy protokollt, ami nem minden esetben teszi ezt lehetővé)
Ez az elmélet, és két szolgáltató (egyébként teljesen eltérő) rendszere egészen pontosan így is működik. MO: a vodafone akkor is kifizeteti (eddig is így volt), ha az ügyfél valamiért nem kapja meg a válaszsms-t MT: nincs a vodánál A múltkor küldtem vagy négy ilyen sms-t, és nem kaptam választ, mint utóbb kiderült, még nem voltak aktívak a vodánál a számok. Aztán késöbb nem próbálkoztam, tehát egy darab választ sem kaptam. Namármost ha rajta lesz a számlámon akár egy darab emeltdíjas sms, akkor télleg ferde a leves... vagy a tányér görbe...
|
szer. júl. 05, 2006 9:33 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Silver írta: No, döntse el mindenki, mi a helyzet (kedves barátom leírása):
Kétféle SMS-es "folyamat" van: - Mobile Originated (MO): ilyen esetekben az ugyfel kezdemenyezi a tranzakciot, azaz egy altala elkuldott SMS az, aminek a hatasara valami tortenik - Mobile Terminated (MT): ilyen esetekben szukseg van egy MO SMS-re a regisztraciohoz, s a regisztracio utan az ugyfel kezdemenyezese nelkul a tartalomszolgaltato is kezdemenyezhet tranzakciot
A fizetés is különbözõ módon történik:
MO: - az ügyfél elküldi az emeltdíjas SMS-t a mobiloperátornak - a mobiloperátor elindítja a fizetési tranzakciót - a mobiloperátor elküldi az SMS-t a tartalomszolgáltatónak - a tartalomszolgáltató visszaküldi a választ a mobiloperátornak - a mobiloperátor megpróbálja kézbesíteni az ügyfél telefonjára a választ, egy timeout ideig újra-újra próbálkozik vele - sikeres kézbesítés esetén a mobiloperátor zárja a fizetési tranzakciót - a mobiloperátor kézbesítési jelentést küld a tartalomszolgáltatónak (ez olykor elmaradhat, pl. az egyik szolgáltató egyáltalán nem küld ilyet a tartalomszolgáltatónak, sok bosszúságot okozva) Ha a fizetési tranzakció indítása és leállítása közben bárhol hiba történik, akkor _nem_ kell fizetnie az ügyfélnek.
MT: - az ügyfél regisztrál és megkapja az ingyenes tájékoztató SMS-eket arról, hogy ez egy MT szolgáltatás és a STOP szó beküldésével mondhatja le - a tartalomszolgáltató elküld egy tartalmat a mobiloperátornak - a mobiloperátor elindítja a fizetési tranzakciót - a mobiloperátor megpróbálja kézbesíteni az ügyfél telefonjára a tartalmat, egy timeout ideig újra-újra próbálkozik vele - sikeres kézbesítés esetén a mobiloperátor zárja a fizetési tranzakciót - a mobiloperátor kézbesítési jelentést küld a tartalomszolgáltatónak (itt elméletileg kötelezõ a tartalomszolgáltatónak megkapnia a jelentést, de az egyik szolgáltató tervezett erre egy protokollt, ami nem minden esetben teszi ezt lehetõvé)
Ez az elmélet, és két szolgáltató (egyébként teljesen eltérõ) rendszere egészen pontosan így is mûködik.
MO: a vodafone akkor is kifizeteti (eddig is így volt), ha az ügyfél valamiért nem kapja meg a válaszsms-t
MT: nincs a vodánál
|
szer. júl. 05, 2006 9:10 |
|
|
Vendég
|
No, döntse el mindenki, mi a helyzet (kedves barátom leírása):
Kétféle SMS-es "folyamat" van:
- Mobile Originated (MO): ilyen esetekben az ugyfel kezdemenyezi a tranzakciot, azaz egy altala elkuldott SMS az, aminek a hatasara valami tortenik
- Mobile Terminated (MT): ilyen esetekben szukseg van egy MO SMS-re a regisztraciohoz, s a regisztracio utan az ugyfel kezdemenyezese nelkul a tartalomszolgaltato is kezdemenyezhet tranzakciot
A fizetés is különböző módon történik:
MO:
- az ügyfél elküldi az emeltdíjas SMS-t a mobiloperátornak
- a mobiloperátor elindítja a fizetési tranzakciót
- a mobiloperátor elküldi az SMS-t a tartalomszolgáltatónak
- a tartalomszolgáltató visszaküldi a választ a mobiloperátornak
- a mobiloperátor megpróbálja kézbesíteni az ügyfél telefonjára a választ, egy timeout ideig újra-újra próbálkozik vele
- sikeres kézbesítés esetén a mobiloperátor zárja a fizetési tranzakciót
- a mobiloperátor kézbesítési jelentést küld a tartalomszolgáltatónak (ez olykor elmaradhat, pl. az egyik szolgáltató egyáltalán nem küld ilyet a tartalomszolgáltatónak, sok bosszúságot okozva)
Ha a fizetési tranzakció indítása és leállítása közben bárhol hiba történik, akkor _nem_ kell fizetnie az ügyfélnek.
MT:
- az ügyfél regisztrál és megkapja az ingyenes tájékoztató SMS-eket arról, hogy ez egy MT szolgáltatás és a STOP szó beküldésével mondhatja le
- a tartalomszolgáltató elküld egy tartalmat a mobiloperátornak
- a mobiloperátor elindítja a fizetési tranzakciót
- a mobiloperátor megpróbálja kézbesíteni az ügyfél telefonjára a tartalmat, egy timeout ideig újra-újra próbálkozik vele
- sikeres kézbesítés esetén a mobiloperátor zárja a fizetési tranzakciót
- a mobiloperátor kézbesítési jelentést küld a tartalomszolgáltatónak (itt elméletileg kötelező a tartalomszolgáltatónak megkapnia a jelentést, de az egyik szolgáltató tervezett erre egy protokollt, ami nem minden esetben teszi ezt lehetővé)
Ez az elmélet, és két szolgáltató (egyébként teljesen eltérő) rendszere egészen pontosan így is működik.
|
szer. júl. 05, 2006 9:00 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Silver írta: McLaca írta: Ha a fogadáskor kéne számlázódnia, de a küldéskor levonják az árát, és nem jön meg az SMS, akkor szerinted? Honnan tudja, hogy a Vodafone hibázott és nem az emeltdíjas szolgáltató? Nem ismerem az emeltdíjas SMS-ek rendszerét (de van egy ismerõsöm, aki igen, legfeljebb megkérdezem õt), de elképzelhetõnek tartom, hogy a Vodafone rendszere úgy értesült, hogy a válasz kézbesítése megtörtént.
egyfelől mclaca elég szájbarágósan leírta, ha 100%-ig az emeltdíjas szolgáltató a hibás, akkor sem vonhatná le az ászfje szerint, hiszen:
"Az Emelt díjas SMS számokra küldött SMS ingyenes, az Emelt díjas SMS szolgáltatások díja a megrendelt SMS alapú szolgáltatás SMS-ben történő fogadásakor számlázódik."
másfelől én vagyok az emeltdíjas szolgáltató és nálam reklamálnak az ürgék és (természetesen) én is kipróbáltam.
"SMS-ben történő fogadásakor számlázódik." - értelemszerűen a felhasználó oldali SMS-ben történő fogadásakor.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára T68m szer. júl. 05, 2006 9:06-kor.
|
szer. júl. 05, 2006 8:57 |
|
|
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
A vodafone rendszere a válasz kézbesítéséről úgy értesülhet, ha a telefon az SMS fogadást visszaigazolja a hálózatnak, de ehhez meg kéne érkeznie az SMS-nek...
Üdv!
|
szer. júl. 05, 2006 8:12 |
|
|
Vendég
|
McLaca írta: Ha a fogadáskor kéne számlázódnia, de a küldéskor levonják az árát, és nem jön meg az SMS, akkor szerinted?
Honnan tudja, hogy a Vodafone hibázott és nem az emeltdíjas szolgáltató? Nem ismerem az emeltdíjas SMS-ek rendszerét (de van egy ismerősöm, aki igen, legfeljebb megkérdezem őt), de elképzelhetőnek tartom, hogy a Vodafone rendszere úgy értesült, hogy a válasz kézbesítése megtörtént.
|
szer. júl. 05, 2006 8:07 |
|
|
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
Ha a fogadáskor kéne számlázódnia, de a küldéskor levonják az árát, és nem jön meg az SMS, akkor szerinted?
Üdv!
|
szer. júl. 05, 2006 8:03 |
|
|
Vendég
|
T68m írta: nem küldik el az emeltdíjas szolgáltatónak!
Megkérdezhetem, hogy ezt honnan tudod?
|
szer. júl. 05, 2006 7:57 |
|
|
And_Or
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 474
|
T68m írta: ezek a tetűk levonják az emeltdíjas számokra küldött SMS díját, DE nem küldik el az emeltdíjas szolgáltatónak! (így válaszsms sincs természetesen)
"Az Emelt díjas SMS számokra küldött SMS ingyenes, az Emelt díjas SMS szolgáltatások díja a megrendelt SMS alapú szolgáltatás SMS-ben történő fogadásakor számlázódik.""
tehát ebben többszörösen saját ÁSZF-jüket sértő módon járnak el!
és persze több, mint nyolc perc a várakozási idő és persze az ügyintéző nem tud tenni semmit se... Ha ez így van, akkor NHH!
|
szer. júl. 05, 2006 7:43 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
ezek a tetűk levonják az emeltdíjas számokra küldött SMS díját, DE nem küldik el az emeltdíjas szolgáltatónak! (így válaszsms sincs természetesen)
"Az Emelt díjas SMS számokra küldött SMS ingyenes, az Emelt díjas SMS szolgáltatások díja a megrendelt SMS alapú szolgáltatás SMS-ben történő fogadásakor számlázódik.""
tehát ebben többszörösen saját ÁSZF-jüket sértő módon járnak el!
és persze több, mint nyolc perc a várakozási idő és persze az ügyintéző nem tud tenni semmit se...
|
szer. júl. 05, 2006 0:12 |
|
|
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
Igen, pl. 2500Ft plusz olyan számlásnak, akinek van a 90 lebeszélhető csúcsidős percéből 40, az 1000 perc hétvégi kedvezményéből meg 1073 (???) perc... (ezt hogy hozták össze a pirosak??)
Üdv!
|
kedd júl. 04, 2006 22:04 |
|
|
Kiss/Bitch
vas-tag
Csatlakozott: kedd júl. 04, 2006 10:27 Hozzászólások: 4
|
Az vicces. És egy hónapban két számla? Na igen túlságosan is utolérték magukat a számlázással, a következő fejlesztés az anticipáció lesz, és ha az ügyfél nem is telefonál annyit, mint amennyit megfizettetnek vele, akkor odauszítják a kérészeiket, és azok felélik a maradék pénzt.
Érdekes egyébként, hogy a kártyás wap-keret gyorsabban fogy, mint az előfizetéses. Meg ugye van még pár hasonló furcsaság a gyagyafone háza táján.
|
kedd júl. 04, 2006 10:33 |
|
|
VonBraun
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 337 Tartózkodási hely: Észak-Magyarország
|
Dr.Brain írta: ... Azért, hogy egy kis negatívum is legyen.. A GPRS WAP-ot kiszámlázták ugyanarra az időszakra egyszer 375 Ft-ért, egyszer 600 Ft-ért.. Hívtam a 1270-et, rögtön azzal kezdi az IVR, hogy hát ezt bizony elbaltázták, és majd persze jóváírják.. Mondjuk ha már "hitelezek" nekik egy kis pénzt, igazán jóváírhatnák a 600 Ft-os WAP-ot cserébe..
Éppen egy éve már, hogy kéthavi wap-díjért 0 hónapot tudtam wapozni az elbaltázásuk miatt. Az ügyfélszolgálat igérte, hát persze, hogy igérte: jóvá fogják írni. Kivárom, onnantól megint feltöltöm majd a kártyámat [havi 7-12 e között ment], addig sajnos várok. Hogy a kártya vár-e, nem tudom, hát istenem, eggyel több vagy kevesebb ügyfél...
|
hétf. júl. 03, 2006 17:58 |
|
|
Bungee
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 249
|
Nekem detto ugyanez van.
|
hétf. júl. 03, 2006 16:50 |
|
|
Dr.Brain
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 67
|
Számlazárás: 06.19.
Számla kelte: 06.24.
Postaládámban: 07.03.
Fizetési határidő: 07.12.
Ezt lehetne rendszeresíteni..
Azért, hogy egy kis negatívum is legyen.. A GPRS WAP-ot kiszámlázták ugyanarra az időszakra egyszer 375 Ft-ért, egyszer 600 Ft-ért.. Hívtam a 1270-et, rögtön azzal kezdi az IVR, hogy hát ezt bizony elbaltázták, és majd persze jóváírják.. Mondjuk ha már "hitelezek" nekik egy kis pénzt, igazán jóváírhatnák a 600 Ft-os WAP-ot cserébe..
|
hétf. júl. 03, 2006 15:44 |
|
|
And_Or
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 474
|
McLaca írta: Csinálj egy "Vodafone" nevű profilt és kapcsold ki a dátumkijelzést, akkor ott lesz másodszor is - igaz csak apró betűkkel - a Vodafone felirat. Üdv! :) LOL
|
vas. júl. 02, 2006 20:08 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Re: vodafone hu vodafone
Vizsla írta: mz írta: Landsmann írta: Azt hiszem az újabb kártyák már nem teszik oda... Jól hiszed, szerencsére befejezték ezt a hülyeséget. Én örültem neki, mert a Sharp a SIM-en lévő feliratot írta ki, a "vodafone"-t. Most meg olvashatom a telefonban tároltat, hogy "vodafone HU". Annyira nem kéne oda az a " HU"... A K700i viszont kétszer írja ki, ott már zavaró. A globalizáció átka.
A T-s készülékeken is 'T-mobile H' van. A németeken gondolom T-mobile D és így tovább...
|
vas. júl. 02, 2006 17:47 |
|
|
Vizsla
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7091
|
Re: vodafone hu vodafone
mz írta: Landsmann írta: Azt hiszem az újabb kártyák már nem teszik oda... Jól hiszed, szerencsére befejezték ezt a hülyeséget. Én örültem neki, mert a Sharp a SIM-en lévő feliratot írta ki, a "vodafone"-t. Most meg olvashatom a telefonban tároltat, hogy "vodafone HU". Annyira nem kéne oda az a " HU"...
A K700i viszont kétszer írja ki, ott már zavaró.
|
vas. júl. 02, 2006 15:41 |
|
|
mz
írásjog megvonva
Csatlakozott: szer. júl. 06, 2005 8:06 Hozzászólások: 2248 Tartózkodási hely: Medve, Mákoska és Sy mentes övezet
|
Re: vodafone hu vodafone
Landsmann írta: Azt hiszem az újabb kártyák már nem teszik oda...
Jól hiszed, szerencsére befejezték ezt a hülyeséget.
|
vas. júl. 02, 2006 12:05 |
|
|
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
Csinálj egy "Vodafone" nevű profilt és kapcsold ki a dátumkijelzést, akkor ott lesz másodszor is - igaz csak apró betűkkel - a Vodafone felirat.
Üdv!
|
vas. júl. 02, 2006 12:00 |
|
|
zolieger
ezüst tag
Csatlakozott: vas. jún. 11, 2006 9:41 Hozzászólások: 19
|
d
köszönöm a választ.
|
vas. júl. 02, 2006 11:25 |
|
|
Vendég
|
Re: vodafone hu vodafone
zolieger írta: Eddig a vodafonos telefon kétszer irta ki a kijelzőre hoyg vodafone most már csak egyszer. Miért? Hova tünt a másik vodafone szó? Vissza lehet hozni valahoygan? Nekem egy uj bár most már függetrlen nokia 3120-as om van és amikor megvettem már akkor is csak egyszer irta ki hoyg vodkafone
Ennyire hiányzik? Mindenki más szabadulni próbál az egyik felirattól.
Az egyik az operátor szolgáltató neve, a másikat pedig a SIM kártya tette ki. Ez utóbbi csökevény a nemzeti roaming miatt volt. Azt hiszem az újabb kártyák már nem teszik oda, ezért nincs neked is csak egy.
|
vas. júl. 02, 2006 11:03 |
|
|
zolieger
ezüst tag
Csatlakozott: vas. jún. 11, 2006 9:41 Hozzászólások: 19
|
vodafone hu vodafone
Eddig a vodafonos telefon kétszer irta ki a kijelzőre hoyg vodafone most már csak egyszer. Miért? Hova tünt a másik vodafone szó? Vissza lehet hozni valahoygan? Nekem egy uj bár most már függetrlen nokia 3120-as om van és amikor megvettem már akkor is csak egyszer irta ki hoyg vodkafone
|
vas. júl. 02, 2006 10:56 |
|
|
mz
írásjog megvonva
Csatlakozott: szer. júl. 06, 2005 8:06 Hozzászólások: 2248 Tartózkodási hely: Medve, Mákoska és Sy mentes övezet
|
Macika írta: Korrekt bizony. Lassan - 14 hónap után - ideje lenne észhez térnie a Voda számlázási rendszerének. Reméljük, a következő számládat nem augusztus végén-szeptember elején kapod...
...és milyen jó, hogy nem lett 23% az ÁFA felső kulcsa, különben valószínűleg tovább tartana a káosz.
|
vas. júl. 02, 2006 9:36 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
kapasz írta: Számlazárás: 06.19. Számla kelte: 06.24. Megkaptam: 06.29. Fizetési határidő: 07.12.
A borítékot már kidobtam, így nem tudom, mikor került postára, de szerintem ezek a dátumok igen korrektek. Korrekt bizony. Lassan - 14 hónap után - ideje lenne észhez térnie a Voda számlázási rendszerének. Reméljük, a következő számládat nem augusztus végén-szeptember elején kapod...
|
szomb. júl. 01, 2006 22:46 |
|
|
megabo
vas-tag
Csatlakozott: hétf. nov. 07, 2005 10:59 Hozzászólások: 2 Tartózkodási hely: Budapest
|
Az úgy korrekt
|
szomb. júl. 01, 2006 18:53 |
|
|
mz
írásjog megvonva
Csatlakozott: szer. júl. 06, 2005 8:06 Hozzászólások: 2248 Tartózkodási hely: Medve, Mákoska és Sy mentes övezet
|
kapasz írta: Számlazárás: 06.19. Számla kelte: 06.24. Megkaptam: 06.29. Fizetési határidő: 07.12.
Ezek szerint utolérték végre megukat. Ezt is megéltük. 1 év káosz után végre látszik az alagút vége.
|
szomb. júl. 01, 2006 18:15 |
|
|
Vizsla
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7091
|
Ohh, akkor ez nagyon barátságos. 23 nap a zárástól befizetésig, mint a westelnél (legalábbis nálam). Pannonnál 16.
|
szomb. júl. 01, 2006 11:23 |
|
|
kapasz
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 253
|
Vizsla írta: kapasz írta: Hihetetlen dolog történt!
Ma, azaz 29-én kezemben van a 19-én lezárt számlám! Egy év alatt, úgy tűnik, sikerült tehát felszámolniuk az Amdocs okozta késéseket.
De hogy fogjuk ezentúl a vodát gyalázni? Megtennéd, hogy megnézed a következőket? Mikori keltezés? Mikor került postára? Mikor van a határidő?
Számlazárás: 06.19.
Számla kelte: 06.24.
Megkaptam: 06.29.
Fizetési határidő: 07.12.
A borítékot már kidobtam, így nem tudom, mikor került postára, de szerintem ezek a dátumok igen korrektek.
|
szomb. júl. 01, 2006 9:23 |
|
|
mz
írásjog megvonva
Csatlakozott: szer. júl. 06, 2005 8:06 Hozzászólások: 2248 Tartózkodási hely: Medve, Mákoska és Sy mentes övezet
|
Igen, most már a 1751 annyit sem ér, mint májusban, amikor még benne volt abban a kibszott SMS-ben, hogy mikor frissült az info. Pedig még most is beleférne a 160 karakterbe...
|
szomb. júl. 01, 2006 6:34 |
|
|
CineDOG
a fórum lelke
Csatlakozott: csüt. ápr. 15, 2004 16:31 Hozzászólások: 8493 Tartózkodási hely: Nem találom a helyem...
|
A 1751-el csak az a baj, hogy annyira pontatlan, hogy anyám épp 5ezer forinttal telefonálta túl a lebeszélhetőt, pedig kérdezgette a 1751-et bőszen.
Úgyhogy a Vodafone ezért felelős illetékese, ezért a szívatásért, pajzánkodhat a szomszéd kutyával...
|
pén. jún. 30, 2006 21:33 |
|
|
mz
írásjog megvonva
Csatlakozott: szer. júl. 06, 2005 8:06 Hozzászólások: 2248 Tartózkodási hely: Medve, Mákoska és Sy mentes övezet
|
Azért még 1 probléma lehet a számlákkal:
1751
42.90 Ft-os áron számlázzák ki még mindig vagy már észrevették, hogy egy normál SMS árát kellene csak?!
|
pén. jún. 30, 2006 9:59 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 23 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|