|
|
Oldal: 1 / 1
|
[ 19 hozzászólás ] |
|
Alaptalan szóbeszédek a Telenor kivonulásáról
Szerző |
Üzenet |
partycsoka
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1373
|
A vodánál se hülyeségből vannak a 90, 180 és 365 napos feltöltési idők. Mert így a legrosszabb esetben is 4*2500Ft-tal fel kell tölteni a Vitamax SIM-et 1 év alatt, ha azt akarod, hogy életben maradjon. Az pedig 10000Ft bevétel, szemben a PGSM 3600 vagy a Westel 3000Ft-jával szemben. (A +60 napos rendelkezésre állási időt most nem vettem figyelembe). De a lényeg, ezzel a megoldással mindenképp jobban jár a voda, mintha adna a 2500Ft-ra 365 nap elérhetőséget. Így valószínűleg soká lesz az, amikor 2500 vagy 3000Ft-ra is 1 év jár.
|
pén. máj. 07, 2004 22:14 |
|
|
guni.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4173 Tartózkodási hely: Budapest-Győr Telefon: Motorola Milestone
|
Meg hát ha nem is hívnak róla, de azért még mások hívhatják /különben ugye nincs semmi értelme évente feltölteni/ és az már ugyanúgy hoz hasznot, mert tök mindegy hogy ki a hívó és ki a hívott.
Guni
|
pén. máj. 07, 2004 12:37 |
|
|
nutellamoly
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 387 Tartózkodási hely: Sopron
|
Igen, kezdetben a Dominó is ilyen volt - ha jól emlékszem, 9 000 Ft volt lebeszélhető. A prepaid csomagok árversenye vitte le a lebeszélhető összeget. Lehet, hogy a Voda itt is nagy áldozatot hozott (és áldoztatott ) a piaci részesedésért?
Persze, a "nem használt" kártya a legrosszabb, de ellentétben az eldobott kártyával, a csak hívásfogadásra használt kártyát évente egyszer legalább feltöltik.
|
pén. máj. 07, 2004 0:07 |
|
|
CineDOG
a fórum lelke
Csatlakozott: csüt. ápr. 15, 2004 16:31 Hozzászólások: 8493 Tartózkodási hely: Nem találom a helyem...
|
Mondjuk szerintem az ilyen inaktivitás ellen egy drága, de sok lebeszélhetőséget tartalmazó simmel lehetne védekezni. Mint anno a voda tette a ha jól emlékszem 8eFt lebeszélhetőségű simmel, amit a telók mellé adott.
|
csüt. máj. 06, 2004 17:12 |
|
|
Czumy
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2659 Tartózkodási hely: Budapest / Kecskemét
|
pgsm írta: (...)Ove Fredheim, a Pannon GSM vezérigazgatója a cég csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta: szakértői becslések szerint a Magyarországon eladott összes SIM-kártya egyharmadával havonta 10 percnél kevesebb kimenő hívást kezdeményeznek, s ezen belül a kártyák feléről egy hívást sem kezdeményeznek."
Ha ez igaz, akkor honnan az a fene nagy bevételük??
Jól tudom, hogy mind3 szolgáltatónak növekedtek a nettó bevételei az elmúlt 1 évben?
|
csüt. máj. 06, 2004 17:02 |
|
|
integral
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1520
|
Meggylé írta: Ha ilyen sok kártyáról hívást sem kezdeményeznek, akkor mire használják? Kidobják a rajtuk lévő egyenleggel??
Az is igaz, hogy az alig forgalmazó ügyfél nem jó ügyfél. Le kell építeni.
Meglepett ez a statisztika!
Szerintem hívásfogadásra használják. Munkahelyről ingyen lehet használni a telefont magáncélú beszélgetésekre még sok helyen.
|
csüt. máj. 06, 2004 16:32 |
|
|
CineDOG
a fórum lelke
Csatlakozott: csüt. ápr. 15, 2004 16:31 Hozzászólások: 8493 Tartózkodási hely: Nem találom a helyem...
|
Ha ilyen sok kártyáról hívást sem kezdeményeznek, akkor mire használják? Kidobják a rajtuk lévő egyenleggel??
Az is igaz, hogy az alig forgalmazó ügyfél nem jó ügyfél. Le kell építeni.
|
csüt. máj. 06, 2004 14:10 |
|
|
pgsm
arany tag
Csatlakozott: pén. márc. 26, 2004 11:12 Hozzászólások: 220
|
remélem nem volt még )
"Negyedével nőtt a Pannon GSM nyeresége
A Pannon GSM Távközlési Rt. 8,915 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el az első negyedévben, ami 25 százalékos éves növekedést jelent - jelentette be Kocsis Gábor, a társaság vezérigazgató-helyettese. A mobilcég árbevétele 10 százalékkal, 42,193 milliárd forintra nőtt. A Pannon GSM-nek március végén 2,82 millió előfizetője volt, 4 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor.
A cég kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) az első negyedévben 12 százalékkal, 16,7 milliárd forintra nőtt.
Ove Fredheim, a Pannon GSM vezérigazgatója a cég csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta: szakértői becslések szerint a Magyarországon eladott összes SIM-kártya egyharmadával havonta 10 percnél kevesebb kimenő hívást kezdeményeznek, s ezen belül a kártyák feléről egy hívást sem kezdeményeznek."
-tehát a lényeg:
A Pannon előfizetői létszámának folyamatos csökkenése mögött tudatos program áll - sajnos ez igaz is
|
csüt. máj. 06, 2004 13:57 |
|
|
partycsoka
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1373
|
A jósolás a profilom.
|
csüt. máj. 06, 2004 5:32 |
|
|
Zozo
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 19:04 Hozzászólások: 476
|
Idézet: Én max. 2-3 évet adok még nekik és a dobogó 3. helyére szorulnak vissza.
Te csak ne jósólgass, mert én (még) jól elvagyok a prakt. perfektel
|
csüt. máj. 06, 2004 2:21 |
|
|
partycsoka
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1373
|
Kár, hogy nem igaz. Mert mióta 100%-os Telenor tulajdonba került, megmutatták a "nagy" szakértők, hogy miként lehet egy viszonylag ügyfélbarát céget totálisan szétcseszni, függetlenül attól, hogy ezek ellenére egyelőre (még) nő a bevételük. Szerintem a Pannon igazi mélyrepülése még csak ezután jön, ha továbbra sem térnek észhez. A korábbi -5000 és -6000-es adatokhoz képest a legutóbbi -18000-es csökkenés már sejtet valamit. Nem hiszem, hogy csak egy átmeneti kiugrásról lett volna szó a márciusi adatokban. Mindenesetre én azért reménykedek, hogy egyszer eljön majd a Kánaán és kivonul innen ez a tetű cég.
"– Nem tart attól, hogy a Pannon a jelenlegi második helyről belátható időn belül a harmadikra szorul vissza?
– Nem gondolom, hogy ez bekövetkezik, illetve mindent megteszek azért, hogy elkerüljük."
Szerintem pedig be fog következni. Most a Voda 18% körül áll, míg a Pannon 35% környékén. A számhordozhatóságból egyértelműen a Vodafone jön ki a legjobban, a Pannonnál pedig tovább fog csökkenni az ügyfelek száma, ha csak ilyen "szuper" Horizont Perfekt szintű csomagokra telik tőlük. Én max. 2-3 évet adok még nekik és a dobogó 3. helyére szorulnak vissza.
|
szer. máj. 05, 2004 22:24 |
|
|
Zozo
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 19:04 Hozzászólások: 476
|
Ötödével jobb a Telenor eredménye
május 5. 15:06
[MTI]
A legnagyobb norvég távközlési társaság, a Telenor első negyedévi eredménye a vártnál jobban, húsz százalékkal emelkedett, így a külföldi mobilszolgáltatásai által is segített társaság egész évben is korábbinál jobb eredményre számít. A cég pénzforgalmi többlete (EBITDA) 5,02 milliárd norvég koronára nőtt azt idei év első három hónapjában. Tavalyi eredménye 4,81 milliárd korona volt az első negyedben. Az elemzők 4,81 milliárd koronára számítottak.
A mobilszolgáltatásban 2,82 milliárd koronára nőtt a pénzforgalmi többlet az egy évvel azelőtti 2,59 milliárdról, a vezetékes szolgáltatásban 1,62 milliárdra emelkedett 1,59 milliárdról. A Telenor bevételei a 14,28 milliárd koronára nőttek a tavalyi első negyedévi 12,61 milliárd koronához képest. Az elemzők 13,74 milliárd koronát vártak.
A Telenor sokkal többet tett skandináv versenytársainál a külföldi terjeszkedés érdekében, eredményjavulásának fő tényezője a nemzetközi mobilszolgáltatása. A Telenornak tíz országban - közte Oroszországban, Ukrajnában és Bangladesben - vannak érdekeltségei. A vállalat vezérigazgatója, Jon Fredrik Baksaas arra számít, hogy idén a nemzetközi szolgáltató tevékenység és a tavaly felvásárolt dán Sonofon mobiltársaság beépítése révén a cég tovább növelheti a bevételeit, és az eredmények is jobbak lesz a 2003-asnál.
http://index.hu/tech/ihirek/?main:2004.05.05.&176893
|
szer. máj. 05, 2004 14:52 |
|
|
OPi
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1075
|
|
szer. máj. 05, 2004 10:51 |
|
|
Adam_batyam
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 125
|
...már egy ideje megszoktuk, ha ebben az országban egy Fontosember cáfol valamit, akkor általában az ellenkezője fog történni...talán ez az eset sem lesz kivétel
|
kedd máj. 04, 2004 20:54 |
|
|
Vendég
|
Tetszik az a mondat az első bekezdésben:
Az előfizetői számokból azonban nem lehet a fizetéseket megfinanszírozni, ezért a cég fókuszában az árbevétel és a nyereségesség növelése áll.
Igen, azt vettük észre, hogy az árbevétel növelése a lényeg...
kukacwap
|
kedd máj. 04, 2004 20:26 |
|
|
Zozo
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 19:04 Hozzászólások: 476
|
Nem zörög a haraszt...
|
kedd máj. 04, 2004 16:37 |
|
|
CineDOG
a fórum lelke
Csatlakozott: csüt. ápr. 15, 2004 16:31 Hozzászólások: 8493 Tartózkodási hely: Nem találom a helyem...
|
Szerintem itt mind3 mobilvezér nagyon nyugodt, derülátó, és fel van készülve a versenyre.
|
kedd máj. 04, 2004 13:03 |
|
|
pgsm
arany tag
Csatlakozott: pén. márc. 26, 2004 11:12 Hozzászólások: 220
|
"Én is hallottam ilyen szóbeszédeket, ugyanakkor a Telenor – hosszú távú stratégiája alapján – a mobilpiaci növekedésre összpontosít, és a Pannon GSM tökéletes eszköz erre"
Akkor hamarosan eladják, vagy átnevezik a pannont
Érdekes cikk mindenesetre, pláne hogy fel merték vetni a témát Napi Gazdaság újságírói.
|
kedd máj. 04, 2004 11:18 |
|
|
215
ezüst tag
Csatlakozott: szer. ápr. 07, 2004 10:55 Hozzászólások: 16 Tartózkodási hely: Északi Középhegység
|
Alaptalan szóbeszédek a Telenor kivonulásáról
A Pannon piaci részesedése körülbelül 3 százalékponttal csökkent az elmúlt egy évben.
Nem tart attól a Napi Gazdaságnak nyilatkozó Ove Fredheim, a Pannon GSM Rt. nemrégiben kinevezett vezérigazgatója, hogy a társaság a jelenlegi második helyről a harmadikra szorulna vissza.
– A Pannon piaci részesedése körülbelül 3 százalékponttal, 35,5 százalékra csökkent az elmúlt egy évben. Mit kívánnak tenni a folyamat megfékezése érdekében?
– Természetesen a piaci részesedésünk hosszú távú csökkenése se nem kedvező, se nem elfogadható számunkra, s nyilvánvalóan nem fogunk ölbe tett kézzel ülni. Az előfizetői számokból azonban nem lehet a fizetéseket megfinanszírozni, ezért a cég fókuszában az árbevétel és a nyereségesség növelése áll. Szerencsére egészséges gazdasági állapotú vállalatról beszélhetünk, amely nyereséges és folyamatosan javuló árbevételt produkál. A nyereség egy részét pedig visszaforgatjuk új szolgáltatások bevezetésére. Három olyan szegmensről beszélhetünk, ahol új szolgáltatások várhatók. Az első, a kis- és középvállalatok szegmense, ahol piacvezetők vagyunk és tovább kívánjuk növelni részesedésünket; a következő, a magánelőfizetői bázis felső része, ezen a területen stabil a piaci jelenlétünk; a harmadik szegmens pedig, a tavaly novemberben bevezetett és igen sikeresnek mondható djuice.
– Hogyan változott a bevétel és a nyereség növekedésének dinamikája az utóbbi időben a korábbiakhoz viszonyítva?
– Az elő negyedéves számainkról részletesen egyelőre nem számolhatok be, de annyit elmondhatok, hogy elégedettek vagyunk az eredményekkel. A Pannon GSM fontosnak tartja a hosszú távú magyarországi jelenlétét, az erős pénzügyi teljesítmény pedig kulcsfontosságú abból a szempontból, hogy a nyereség egy részét – az ügyfeleink érdekében – visszaforgathassuk új szolgáltatásokba, a szolgáltatás minőségének további emelésébe.
– Hosszú távú jelenlétről beszél, pedig már arról is hallani, hogy a Telenor szívesen megszabadulna a Pannontól.
– Én is hallottam ilyen szóbeszédeket, ugyanakkor a Telenor – hosszú távú stratégiája alapján – a mobilpiaci növekedésre összpontosít, és a Pannon GSM tökéletes eszköz erre. Nagyon fontos, hogy a működést kézben tudjuk tartani, s ezt a százszázalékos tulajdon kiválóan biztosítja. A híresztelésekre tehát azt mondhatom, hogy azok megalapozatlanok, hisz semmiféle terv nincs a Pannon értékesítésére, sőt a Telenor hosszú távú jelenlétre törekszik nemcsak Magyarországon, de a régióban is, sőt a közelmúltban nyertük el a pakisztáni licencet. A Telenor egyébként komoly, ütőképes játékos a mobilpiacon, világméretekben a 12. helyen áll.
– Nem tart attól, hogy a Pannon a jelenlegi második helyről belátható időn belül a harmadikra szorul vissza?
– Nem gondolom, hogy ez bekövetkezik, illetve mindent megteszek azért, hogy elkerüljük. A mobiltelefon-piacon egyébként világviszonylatban is fokozódik a verseny, az ötmilliós lakosú Dániában például öt hálózat létezik és tíz szolgáltató versenyez egymással. A magyarországi mobilpiac meredek felfutást élt meg, s mostanában kezd ellaposodni a növekedési görbe. Ezért eddigi eredményeinkre építve meg kell újítani tevékenységünket, szerencsére a Pannon GSM ezt komoly erőforrásokkal támogatja.
– Mennyi időt adtak önnek erre? Milyen időszakra nevezték ki?
– Nem tűztek ki időpontot, határozatlan időre szól a kinevezésem. Én személy szerint is hosszú távon szeretek gondolkodni, s minden bizonnyal több évig itt fogok dolgozni. A Telenornál 12 éve dolgozom, s eközben a Pannont is megismertem, korábban az oslói vezérigazgatóságon, illetve három évig Ukrajnában, az egyik leányvállaltunknál tevékenykedtem.
– Mit szól a T-Mobile magyarországi megjelenéséhez, hogyan érintheti ez a Pannont?
– Azt hiszem, hogy nem érdemes eltúlozni a T-Mobile belépését a magyar piacra, annak ellenére mondom ezt, hogy nagyra becsülöm a Westelt. Azt gondolom, hogy ebben az esetben egyszerű névváltoztatásról van szó, s nem hiszem, hogy csak azért, mert most T-Mobile névre hallgat a cég, átmennének az előfizetők ehhez a társasághoz vagy eljönnének tőle. A Pannon GSM is rendelkezik a Telenor család tagjaként azzal az előnnyel, amit a T-Mobile jelenthet a Westelnek. Az tehát, ami a Westel háza táján történik – bár kihívást jelent számunkra – engem kevésbé izgat, inkább az foglalkoztat, hogy a Pannon a megfelelő irányba fejlődjön. Filozófiánk szerint a helyi környezethez legjobban alkalmazkodó cég lehet sikeres. Ehhez nincs szükség nagy horderejű változásokra, az élénkülő verseny miatt azonban korrekció várható.
– A tavalyi évet inkább az árverseny jellemezte. Napjainkban is elmondható ez, esetleg inkább a szolgáltatásaikkal igyekeznek versenyre kelni egymással a cégek?
– Úgy gondolom, hogy ma mindkettő jelen van, de talán inkább a szolgáltatások határozzák meg a versenyt, vagyis az, hogy ki tud testre szabottabb, egyéni szolgáltatást nyújtani.
– Hogyan érintheti a Pannont a májustól életbe lépő számhordozhatóság?
– A magyar piacon már eddig is erős verseny volt, s eddig is előfordult, hogy szolgáltatót váltottak az előfizetők. A számhordozhatóságtól tehát nem számítok nagy változásra. Korábban a hálózaton belüli és kívüli hívások tarifája különbözött. Májustól az ügyfél nem tudja – hacsak nem kérdezi meg a tudakozótól –, hogy mely szolgáltatónál van a 20-as, 30-as vagy a 70-es előhívó számú előfizető, így az sem lehet egyértelmű számára, hogy milyen tarifával beszélget. Ezért a Pannon a napokban újabb, egységes árképzésre alapuló tarifarendszert vezetett be, ez nem tesz különbséget abban, hogy mely napszakban telefonál az előfizető, s hálózaton belüli vagy kívüli számot hív-e.
– Nagyon nyugodtnak látszik, belülről tehát nem olyan drámai a helyzet, mint ahogyan azt a külső szakértők megítélik?
– Amellett, hogy nyugodtnak látszom, optimista is vagyok. Sok különböző helyzetben volt már részem, illetve igen erős versenyhelyzetben tevékenykedő cégeknél dolgoztam. Ott arra jutottam, hogy a verseny erősödésével párhuzamosan a fontos dolgokat kell szem előtt tartani, s ennek során a tevékenységnek a tényleges képességekre kell épülnie, s ezt igyekszem megvalósítani a Pannonnál is.
Diószegi József (Napi Gazdaság)
http://prohardver.hu/rios3_content.php?mod=10&id=6345
Aztán még ilyen cikkek utána:
Új tarifacsomag a Pannon GSM-től
Pakisztánban a Pannon GSM tulajdonosa
A Pannon előfizetőket nyerhet
* * *
A Pannonnál nem olvasnak újságot/fórumot stb, nem dolgozzák fel a saját statisztikájukat, nem figyelik a versenytárs díjszabásait?
[Az emotikonokat én helyeztem el a cikkben]
|
kedd máj. 04, 2004 10:07 |
|
|
|
Oldal: 1 / 1
|
[ 19 hozzászólás ] |
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|