Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: hétf. nov. 18, 2024 2:36



Hozzászólás a témához  [ 66 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Közös adósadatbázis 
Szerző Üzenet
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
QNKORI írta:
Nem akarom még jobban felkavarni posványt, de pár dolgot jó lenne tisztába tenni:
1. elõfizetõi szeryõdést nem lehet "rá utaló magatartással" kötni
2. hûségszerzõdést nem mondhatsz fel olyan alapon, hogy szerinted rosszul számláznak. Ugyanis a kettõ két különbözõ szerzõdés megszegését jelenti:
a.) a rosszul számlázás az ÁSZF megszegése (plusz PTK és Hírközlési Törvények)
b.) a hûségszerzõdés az viszont csak akkor mondható fel egyoldalúan, ha a másik fél nem teljesíti a szerzõdésben foglaltakat

Szóval a hûségszerzõdések úgy vannak megfogalmazva, hogy ne tudd azt felmondani, kivéve ha a szolgáltató nem teljesíti a rá vonatkozó részeket (gyakorlatilag semmit sem vállal, ergo nem ad jogalapot a felmondásra)
Pontosan ezért fogják hamarosan a hûségszerzõdést mint fogalmat megtiltani a magyr jogban, vagy csak úgy lehet majd kötni, hogy bármilyen szolgáltatói részrõl történõ nemteljesítés azonnali felmondhatóságot fog hozni.

Visszatérve erre az ügyre, nem szabad abban reménykedni, hogz egy ügyként fogja a bíróság kezelni. Sajnos, ez K.u.rvaország jogdzsungele....


izé, ebből egy szót sem értek, hogy ez hogy kapcsolódik az ügyemhez!

egyátalán egy dologról beszélünk? :roll:


pén. nov. 23, 2007 2:10
Profil Honlap
platina tag

Csatlakozott: hétf. aug. 28, 2006 23:54
Hozzászólások: 826
Hozzászólás 
Nem akarom még jobban felkavarni posványt, de pár dolgot jó lenne tisztába tenni:
1. elõfizetõi szeryõdést nem lehet "rá utaló magatartással" kötni
2. hûségszerzõdést nem mondhatsz fel olyan alapon, hogy szerinted rosszul számláznak. Ugyanis a kettõ két különbözõ szerzõdés megszegését jelenti:
a.) a rosszul számlázás az ÁSZF megszegése (plusz PTK és Hírközlési Törvények)
b.) a hûségszerzõdés az viszont csak akkor mondható fel egyoldalúan, ha a másik fél nem teljesíti a szerzõdésben foglaltakat

Szóval a hûségszerzõdések úgy vannak megfogalmazva, hogy ne tudd azt felmondani, kivéve ha a szolgáltató nem teljesíti a rá vonatkozó részeket (gyakorlatilag semmit sem vállal, ergo nem ad jogalapot a felmondásra)
Pontosan ezért fogják hamarosan a hûségszerzõdést mint fogalmat megtiltani a magyr jogban, vagy csak úgy lehet majd kötni, hogy bármilyen szolgáltatói részrõl történõ nemteljesítés azonnali felmondhatóságot fog hozni.

Visszatérve erre az ügyre, nem szabad abban reménykedni, hogz egy ügyként fogja a bíróság kezelni. Sajnos, ez K.u.rvaország jogdzsungele....


pén. nov. 23, 2007 0:01
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
bolibar:

kicsit késve, de most reagálok. Természetesen igaz, hogy szerződést szóban, ráutaló magatartással is lehet kötni, azonban itt egy tarifahűségszerződésről van szó. Tehát a pancsi azt állítja, hogy kötöttünk ilyet, viszont bemutatni nem tudja. (mivel nem kötöttünk)
Ilyen esetben nincs érdemben hivatkozási alapja, hogy ráutaló magatartás lenne, hiszen mire? Ahhoz legalább az ászf-ben kellene olyan kitételnek lennie, hogy ezt és ezt a tarifacsomagot csak hűséggel lehet igénybe venni. (magát a szolgáltatást kifizettük, csak a pancsi által kitalált kötbért nem)
A per még folyamatban van.


csüt. nov. 22, 2007 20:44
Profil Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd jan. 03, 2006 11:09
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
Ha a számlareklamációból vita és per lett, akkor ugyanebben a perben kell dönteni a nemfizetés miatti megszüntetésről és az abbólelőállt igényekről is.

Ha a szolgáltató megfelelő adatokkal tudja igazolni, hogy a számla alapjául szolgáló forgalmat Te bonyolítottad le és jól árazta be, veszítesz.
Ha a forgalmat rosszul árazta be, nyersz.

Bár nem ismerem a részleteket, de nem feltétlen kell, hogy meg legyen a szerződés, mert a törvény szerint nemcsak írásban, hanem szóban és ráutaló magatartással is lehet szerződést kötni.
Illetve, ha igénybe veszed a szolgáltatást, akkor azért természetesen fizetni kell.

Bár nem túl szép dolog, és minősíti is a szolgáltattó, hogy nincs meg a szerződés :oops:


szer. jan. 04, 2006 13:36
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Crick írta:
T68m írta:
oké, akkor egyetértünk.

"Szerintem elég nagy kavarás kell ahhoz, hogy nem létezõ szerzõdésre számlázzanak."

Esetemben ez történt.
Na de ennek nem nagyon kellene elhúzódnia... Vagy be tudják mutatni a szerzõdést, vagy nem... :D


Nem tudják, de ragaszkodnak hozzá.

(azt hiszem, ezt megírtam már neked priviben)


szer. jan. 04, 2006 13:20
Profil Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 148
Hozzászólás 
T68m írta:
oké, akkor egyetértünk.

"Szerintem elég nagy kavarás kell ahhoz, hogy nem létező szerződésre számlázzanak."

Esetemben ez történt.
Na de ennek nem nagyon kellene elhúzódnia... Vagy be tudják mutatni a szerződést, vagy nem... :D


szer. jan. 04, 2006 2:24
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Crick írta:
T68m írta:
az alap az az, hogy van egy elõfizetõi szerzõdésed. Az ezen kívül esõ dolgokat nem lehet ebbe beleérteni.

Ha neked van az 123-as számra szerzõdésed és az itt kiszámlázott összeget vitatod, az az egyik eset. Ha a szolgáltató kiszámláz neked egy 456-os számot is, arra nincs elõfizetõi szerzõdésed, akkor ott nem az összegszerûséget vitatod, hanem kijelented, hogy alaptalan követeléssel léptek fel veled szemben.
Ez rendben is van, ha nincs szerzõdésed egy számra, akkor nem kérhet pénzt. Ha mégis kér, akkor viszont valamilyen szerzõdés alapján kéri, amit prezentálni is tud. Szerintem elég nagy kavarás kell ahhoz, hogy nem létezõ szerzõdésre számlázzanak.

Üdv,
C.


oké, akkor egyetértünk.

"Szerintem elég nagy kavarás kell ahhoz, hogy nem létezõ szerzõdésre számlázzanak."

Esetemben ez történt.


szer. jan. 04, 2006 2:07
Profil Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 148
Hozzászólás 
T68m írta:
az alap az az, hogy van egy előfizetői szerződésed. Az ezen kívül eső dolgokat nem lehet ebbe beleérteni.

Ha neked van az 123-as számra szerződésed és az itt kiszámlázott összeget vitatod, az az egyik eset. Ha a szolgáltató kiszámláz neked egy 456-os számot is, arra nincs előfizetői szerződésed, akkor ott nem az összegszerűséget vitatod, hanem kijelented, hogy alaptalan követeléssel léptek fel veled szemben.
Ez rendben is van, ha nincs szerződésed egy számra, akkor nem kérhet pénzt. Ha mégis kér, akkor viszont valamilyen szerződés alapján kéri, amit prezentálni is tud. Szerintem elég nagy kavarás kell ahhoz, hogy nem létező szerződésre számlázzanak.

Üdv,
C.


szer. jan. 04, 2006 1:49
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Vizsla írta:
T68m írta:
...
Az alap az, hogy minden számlát ki kell fizetned.
Ezek kézhezvételekor Te megreklamálhatod azokat. Ha a szolgáltató a fenti tanúsítvánnyal rendelkezik, akkor nem vonatkozik Rád a halasztó hatályú befizetés.
Értelmezésem szerint ez áll a fentiekben.

Miben nem vagyok témánál? Hogy hajnali háromnegyed egykor nincs rutinom a kicsavart jogi megfogalmazásaidhoz?


az alap az az, hogy van egy előfizetői szerződésed. Az ezen kívül eső dolgokat nem lehet ebbe beleérteni.

Ha neked van az 123-as számra szerződésed és az itt kiszámlázott összeget vitatod, az az egyik eset. Ha a szolgáltató kiszámláz neked egy 456-os számot is, arra nincs előfizetői szerződésed, akkor ott nem az összegszerűséget vitatod, hanem kijelented, hogy alaptalan követeléssel léptek fel veled szemben.


szer. jan. 04, 2006 1:01
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
további gondolat:

tehát az összeget (ha az összegszerűségen van a vita) mindképp érdemes a reklamáció mellett is megfizetni, különben a szolgáltató felmondhatja a szerződést az előfizető számára mindenféle káros következményekkel. (elveszik a telszáma, hűségpénzt kell fizetni, stb.)

Persze, itt felmerül a "károkozás" kérdése. Tehát abban az esetben, ha a szolgáltató több pénzt követel és az előfizető ezt nem hajlandó (reklamáció mellett) megfizetni és ekkor a szolgáltató felmondja a szerződést, akkor - ugyan - a szolgáltató előállhat azzal, hogy neki erre joga volt a fent említettek alapján, de nincs garancia arra, hogy a (z esetleges) hűségpénzt bírósági úton (ha az előfizető ezt sem hajlandó önként megfizetni) sikerüljön behajtani.

Ugyanis!

Az előfizető ezt simán megtámadhatja azzal, ellenkeresetet adhat be, hogy a szolgáltató részéről károkozás történt, a hibás számlázás miatt, ami következményeként fel lett mondva a szerződés, etc. és hűségpénzt kell fizetnie.
Ergo, a bíróság megállapítja, hogy egyfelől (a fentiek szerint) jogos a szolgáltató hűségpénzkövetelése, ugyanakkor megállapítja, hogy az előfizetőnek kárt okozott (hogy hűségpénzt kell(ene) fizetnie), azaz jogos az előfizető követelése is. Senki nem fog fizetni senkinek, csak a bíróságnak és az ügyvédeknek!

Persze, semmi garancia nincs arra, hogy ez a gyakorlatban is így történik, hisz nincs erre kialakult gyakorlat. (Egy eset sem volt még.)

Ráadásul megállapíthatja a bíróság azt is, hogy a szolgáltató hibás számlázása, követelése csak részben oka az ügyfélt ért kárnak, így a hűségpénz egy részét mégiscsak meg kell fizetni az előfizetőnek.


szer. jan. 04, 2006 0:56
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 7091
Hozzászólás 
T68m írta:
...
Az alap az, hogy minden számlát ki kell fizetned.
Ezek kézhezvételekor Te megreklamálhatod azokat. Ha a szolgáltató a fenti tanúsítvánnyal rendelkezik, akkor nem vonatkozik Rád a halasztó hatályú befizetés.
Értelmezésem szerint ez áll a fentiekben.

Miben nem vagyok témánál? Hogy hajnali háromnegyed egykor nincs rutinom a kicsavart jogi megfogalmazásaidhoz?


szer. jan. 04, 2006 0:48
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Vizsla írta:
Közétek csapok, mert egyikõtöknek sincs teljes mértékben igaza :D

Mivel a Pannon GSM számlázási rendszere rendekezik ilyen tanusítvánnyal, ezért ott nincs halasztó hatályú fizetés.

Érdekes látni itt a törvényt, mely alapján sosem kaptam kamatos jóváírást a Vodafonetól.


érekes látni, hogy mennyire nem vagy témánál! :lol:

Kiemelem a lényeget:

"(3) Ha az előfizető a szolgáltató által felszámított díj összegét vitatja,"

"Mutass nekem légyszíves egy olyan ptk rendelkezés, ami szerint minden számlát (tekintet nélkül a megalapozottságra ki kell fizetni, legfeljebb utána lehet reklamálni! "

A különbség árnyalatnyi, de igen lényeges!

Tehát ha az összeget vitatod, azaz nem telefonáltál annyit. Ha az alapját vitatod: nincs is neked olyan telefonszámod, amit kiszámláztak a többivel együtt.

Ettől függetlenül NEM VOLT FELESLEGES A VITA, mert KIDERÜLT (amit én sem tudtam), hogy AMENNYIBEN AZ ÖSSZEGET REKLAMÁLJA VALAKI, akkor ott bizony a szolgáltatónak van igaza, ha ragaszkodik az azonnali fizetéshez!


szer. jan. 04, 2006 0:41
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 7091
Hozzászólás 
T68m írta:
az ÖSSZEG felét fizesd be, különben felnyomlak a listára!
Én elmondtam, mit vagyok hajlandó befizetni, ezzel tanúsítottam, hogy fizetni akarok :wink: . Az más kérdés, hogy ez Számodra egyenlő a nullával :D.


szer. jan. 04, 2006 0:33
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 7091
Hozzászólás 
Közétek csapok, mert egyikőtöknek sincs teljes mértékben igaza :D

EHT írta:
Az előfizetői bejelentések, panaszok szolgáltató általi kezelése

138. § (3) Ha az előfizető a szolgáltató által felszámított díj összegét vitatja, a szolgáltató a bejelentést (díjreklamációt) haladéktalanul nyilvántartásba veszi és legfeljebb 30 napon belül megvizsgálja. E határidő elmulasztása esetén a szolgáltató a bejelentés megvizsgálásának befejezéséig nem jogosult az előfizetői szerződést a 134. § (7) bekezdésében foglaltak szerint felmondani.

(4) Ha az előfizető a bejelentést a díjfizetési határidő lejárta előtt nyújtja be a szolgáltatóhoz, és a bejelentést a szolgáltató nem utasítja el 5 napon belül, a bejelentésben érintett díjtétel vonatkozásában a díjfizetési határidő a díjreklamáció megvizsgálásának időtartamával meghosszabbodik.

(5) Az a szolgáltató, amelynek számlázási rendszere zártságát a miniszter által kijelölt tanúsító szervezet tanúsítja, akkor is jogosult a 134. § (7) bekezdése szerinti felmondás alkalmazására, ha az előfizető a (3) bekezdés szerinti bejelentést a díjfizetési határidő lejárta előtt nyújtja be. A díjfizetési határidő a díjreklamáció megvizsgálásának időtartamával akkor sem hosszabbodik meg, ha a szolgáltató a bejelentést 5 napon belül nem utasítja el.

(6) Ha a szolgáltató a bejelentésnek helyt ad, havi díjfizetési kötelezettség esetén a következő havi elszámolás alkalmával, egyébként a bejelentés elbírálásától számított 30 napon belül - az előfizető választása szerint - a díjkülönbözetet és annak a díj befizetésének napjától járó kamatait az előfizető számláján egy összegben jóváírja vagy a díjkülönbözetet és annak kamatait az előfizető részére egy összegben visszafizeti. A díjkülönbözet jóváírása vagy visszafizetése esetén az előfizetőt megillető kamat mértéke legalább a szolgáltatót az előfizető díjfizetési késedelme esetén megillető kamat mértéke.

(7) Ha az előfizető a szolgáltató által követelt díj összegszerűségét vitatja, a szolgáltatónak kell bizonyítania, hogy a hálózata az illetéktelen hozzáféréstől védett és számlázási rendszere zárt, a díj számlázása, továbbá megállapítása helyes volt. Ellenkező bizonyításig nem terheli számlázási rendszere zártságának vonatkozásában külön bizonyítási kötelezettség a szolgáltatót, ha számlázási rendszere zártságát a miniszter által kijelölt tanúsító szervezet tanúsítja.
Mivel a Pannon GSM számlázási rendszere rendekezik ilyen tanusítvánnyal, ezért ott nincs halasztó hatályú fizetés.

Érdekes látni itt a törvényt, mely alapján sosem kaptam kamatos jóváírást a Vodafonetól.


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Vizsla vas. jan. 15, 2006 22:07-kor.



szer. jan. 04, 2006 0:26
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Crick írta:
T68m írta:
Crick írta:
T68m írta:
ez úgy általában teljesen érthetõ, de mi lesz azokkal a - nem kevés - ügyfelekkel, akiknek jogos számlareklamációját nem hajlandó elintézni a szolgáltató, helyette feladobja õket a listára?
Mivel a díjreklamációnak a számla fizetési határidejére nincs halasztó hatálya, ezért ha a vitatott tételeket nem fizeted be, és emiatt megszüntetik a szerzõdésed, akkor jogosan tesznek fel a listára.

Üdv,
C.


Ezt honnan álmodtad? (hogy semmi esetben nincs halasztó hatálya?)

Mutass nekem légyszíves egy olyan ptk rendelkezés, ami szerint minden számlát (tekintet nélkül a megalapozottságra ki kell fizetni, legfeljebb utána lehet reklamálni!

Mert akkor máris nagytételben számlázok neked mindent, aztán majd reklamálj! :lol:

és most ne gyere a bárgyú pgsm (ászf) szöveggel, mert az ászf nem áll törvények felett, nem rendelhet elõ fizetést nem teljesített tételekre.

(így a pgsm ászf ezen tétele nilvánvalóan hatálytalan)
Az EHT konkrétan szabályozza ezt is... Nézz utána, és megtalálod benne, hogy NINCS halasztó hatálya a reklamációnak.

Üdv,
C.


akkor az van benne, hogy alaptalan követeléseket is ki kell fizetni a telefontársaságok részére. Értem!

Megadnád e rendelkezés pontos helyét?

Én megnéztem:

2003. évi C. törvény
az elektronikus hírközlésről

ezt, de nem találtam! :lol: lehet, hogy rossz a jogtár a gépemen.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára T68m szer. jan. 04, 2006 0:29-kor.



szer. jan. 04, 2006 0:13
Profil Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 148
Hozzászólás 
T68m írta:
Crick írta:
T68m írta:
ez úgy általában teljesen érthető, de mi lesz azokkal a - nem kevés - ügyfelekkel, akiknek jogos számlareklamációját nem hajlandó elintézni a szolgáltató, helyette feladobja őket a listára?
Mivel a díjreklamációnak a számla fizetési határidejére nincs halasztó hatálya, ezért ha a vitatott tételeket nem fizeted be, és emiatt megszüntetik a szerződésed, akkor jogosan tesznek fel a listára.

Üdv,
C.


Ezt honnan álmodtad? (hogy semmi esetben nincs halasztó hatálya?)

Mutass nekem légyszíves egy olyan ptk rendelkezés, ami szerint minden számlát (tekintet nélkül a megalapozottságra ki kell fizetni, legfeljebb utána lehet reklamálni!

Mert akkor máris nagytételben számlázok neked mindent, aztán majd reklamálj! :lol:

és most ne gyere a bárgyú pgsm (ászf) szöveggel, mert az ászf nem áll törvények felett, nem rendelhet elő fizetést nem teljesített tételekre.

(így a pgsm ászf ezen tétele nilvánvalóan hatálytalan)
Az EHT konkrétan szabályozza ezt is... Nézz utána, és megtalálod benne, hogy NINCS halasztó hatálya a reklamációnak.

Üdv,
C.


kedd jan. 03, 2006 23:35
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Vizsla írta:
T68m írta:
fizesd be a felét, akkor mindkét fél jóhiszemûen áll a dolgokhoz, te azzal, hogy fizettél, én azzal, hogy a vizsgálat végéig nem követelem a másik felét!

De ha nem csengetsz, akkor nyilván csaló vagy, felesleges kivizsgálnom az ügyed és feldoblak az adatbázisba!
Azt a felét fizetem be, amivel egyetértek, és nem kívánom megreklamálni. A többi megy halasztó hatályú reklamációra :wink:


az ÖSSZEG felét fizesd be, különben felnyomlak a listára!


kedd jan. 03, 2006 23:23
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
pampika írta:
Mond, te érted, amit leírtál??


Mondd!

Rossz napja van, hagyd rá! Mindjárt megkritizálom a pdu konverterét! :lol:


kedd jan. 03, 2006 23:22
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 7091
Hozzászólás 
T68m írta:
fizesd be a felét, akkor mindkét fél jóhiszeműen áll a dolgokhoz, te azzal, hogy fizettél, én azzal, hogy a vizsgálat végéig nem követelem a másik felét!

De ha nem csengetsz, akkor nyilván csaló vagy, felesleges kivizsgálnom az ügyed és feldoblak az adatbázisba!
Azt a felét fizetem be, amivel egyetértek, és nem kívánom megreklamálni. A többi megy halasztó hatályú reklamációra :wink:


kedd jan. 03, 2006 22:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4644
Tartózkodási hely: Szolnok/Szeged
Hozzászólás 
Mondd, te érted, amit leírtál??

jav. helyesírás, thx T68m


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pampika szer. jan. 04, 2006 0:34-kor.



kedd jan. 03, 2006 22:18
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Mintha ez a feketelista most tiszta lappal indulna..hol vannak a régi bűnök?
Megaztán...éljen a lista,méginkább lehessen filléres,odakint pár eurós gagyitelefont sok hűségszerződéssel lockolva vagyonért eladni..aki nem fizet,szerződésszegő,irány a lista..nagytestvér mindent lát!


kedd jan. 03, 2006 21:54
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Vizsla írta:
T68m írta:
Addig - kérlek titeket - hadd számlázzak már ki nektek mindenfélét, amit KÖTELESEK vagytok befizetni, legfeljebb utána panaszt tehetek. Rendben?
Küldök majd akkor egy levelet az ügyfélszolgálatodra, melyben bejelentem a pansazt, és kérem a halasztó hatályú fiztést. És Te majd, mint nagy multi, ezt jóváhagyod :D.


fizesd be a felét, akkor mindkét fél jóhiszeműen áll a dolgokhoz, te azzal, hogy fizettél, én azzal, hogy a vizsgálat végéig nem követelem a másik felét!

De ha nem csengetsz, akkor nyilván csaló vagy, felesleges kivizsgálnom az ügyed és feldoblak az adatbázisba!


kedd jan. 03, 2006 21:12
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 7091
Hozzászólás 
T68m írta:
Addig - kérlek titeket - hadd számlázzak már ki nektek mindenfélét, amit KÖTELESEK vagytok befizetni, legfeljebb utána panaszt tehetek. Rendben?
Küldök majd akkor egy levelet az ügyfélszolgálatodra, melyben bejelentem a pansazt, és kérem a halasztó hatályú fiztést. És Te majd, mint nagy multi, ezt jóváhagyod :D.


kedd jan. 03, 2006 20:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4644
Tartózkodási hely: Szolnok/Szeged
Hozzászólás 
Az elején még módjával használta, de aztán látta, hogy tényleg ingyen az ingyen és nyomta 1000-rel. Asszem video, letöltés, stream, etc.


kedd jan. 03, 2006 20:03
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
pampika írta:
Itt olyan tételekrõl lenne szó, amit ugyan kiszámlázott a szolgáltató, de 100%, hogy nem jogos és abban igaza van T68m-nek, hogy arra az idõre, amíg kivizsgálják, miért a szolgáltatónál kamatozzon az ügyfél pénze?
Nekem anno (asszem) a profi hangpostát számlázták ki, ami ingyenes a csomagomhoz. Viszont a minap olvastam, hogy van egy srác a prohardveren, aki az ingyenes pancsis 3G-vel netezett orrba-szájba. Kezdte is kapni a számlákat indulva kb 1-1,5 millióról a rekord 14,5 millió ft-ig. Ezt ki is számlázták, majd azonnal reklamált és belátták, hogy az ingyenes net az ingyenes, bármekkora is a forgalma, szal elég ha befizeti a net nélküli pár ezer forintos számláját. Egy ilyen esetben ha az ügyfél nem reklamál azonnal (vagy nem ilyen kirívó, de rájön, hogy le akarják húzni), akkor befizet egy valag pénzt és vár :?
Számlareklamációban is van halasztó hatályú; ezen esetben nem kell addig befizetni a számlát, amíg ki nem vizsgálják az ügyet. Egyéb esetben be kell fizetni és majd késõbb jóváírják, ha jogosnak találják.


igazán nem akarom a történetet firtatni, hiszen mellettem hoztad fel, de 5Ft/10kb-al számolva. 14,5milló/5=3millió, azaz 3Mx10kB-ot forgalmazott az illető? :shock: az 30GB!

napi 1GB, folyamatosan, non-stop több mint 100k-val netezett??? vagy a pani számlázási rendszere sem jó?


kedd jan. 03, 2006 20:00
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
bolibar írta:
Azért az nagyon kemény lenne, ha csak akkor minõsülhetnél tartozónak, ha elismered a tartozást, viszont megfizetni nem akarod.

Ha nem fizeted ki a számlát, akkor tartozol. Legfeljebb vitathatod, és ha a szolgáltató a reklamációnak nem ad helyt, akkor elviheted az ügyet pl az NHH elé, vagy mehetsz bíróságra.
Viszont a szolgáltató is simán perelni fog, ha vitatod és nem fizetsz, azután, hogy õ már kivizsgálta a panaszod.


bocsi, neki van követelése, ő bizonyítson, nyerjen pert, utána már nyugodtan rakhat listára.

Addig milyen alapon?

Addig - kérlek titeket - hadd számlázzak már ki nektek mindenfélét, amit KÖTELESEK vagytok befizetni, legfeljebb utána panaszt tehetek. Rendben?


kedd jan. 03, 2006 19:51
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4644
Tartózkodási hely: Szolnok/Szeged
Hozzászólás 
Itt olyan tételekről lenne szó, amit ugyan kiszámlázott a szolgáltató, de 100%, hogy nem jogos és abban igaza van T68m-nek, hogy arra az időre, amíg kivizsgálják, miért a szolgáltatónál kamatozzon az ügyfél pénze?
Nekem anno (asszem) a profi hangpostát számlázták ki, ami ingyenes a csomagomhoz. Viszont a minap olvastam, hogy van egy srác a prohardveren, aki az ingyenes pancsis 3G-vel netezett orrba-szájba. Kezdte is kapni a számlákat indulva kb 1-1,5 millióról a rekord 14,5 millió ft-ig. Ezt ki is számlázták, majd azonnal reklamált és belátták, hogy az ingyenes net az ingyenes, bármekkora is a forgalma, szal elég ha befizeti a net nélküli pár ezer forintos számláját. Egy ilyen esetben ha az ügyfél nem reklamál azonnal (vagy nem ilyen kirívó, de rájön, hogy le akarják húzni), akkor befizet egy valag pénzt és vár :?
Számlareklamációban is van halasztó hatályú; ezen esetben nem kell addig befizetni a számlát, amíg ki nem vizsgálják az ügyet. Egyéb esetben be kell fizetni és majd később jóváírják, ha jogosnak találják.


kedd jan. 03, 2006 15:19
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd jan. 03, 2006 11:09
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
T68m írta:
bolibar írta:
Nem nagyon tudom hogyan kerülhetnél be a szolgáltatók hibájából, ha hónapok óta tartozol. Persze az informatika ördöge közbeszólhat, nyilván ilyenkor a szolgáltatók ki is fizetik majd, amit valamilyen hatóság kiszab rájuk, vagy nem ?!
8)


nem fessük az ördögöt a falra, főleg ne az informatikait. Elég csak arra gondolnunk - amivel itt jópáran találkoztunk már a fórumon -, hogy a szolgáltató olyan tétel(eket) követel, amire semmi alapja nincs és ehhez ragaszkodik is.

Akkor, amíg ez a bíróság el nem dönti vagy az ügy el nem évül, az előfizető lesz rosszfiú a másik kettőnél?

És viszla kérdése teljesen jogos: ilyen esetben hogyan és mekkora kártérítésre számítson az illető?


Ha már bíróságon vagy rögtön benyújthatod kártérítésre is az igényed. Vagy persze önálló keresetet is indíthatsz.
Amennyiben a szolgáltató hibázott nyerni is fogsz. Az összeg vonatkozásában én nem számítanék nagy vagyonra, mert szolgáltatáshoz juthatsz, legfeljebb kedvezőtlenebb feltételekkel.
Mondjuk a kettő közti különbözetet bizton kérheted.


kedd jan. 03, 2006 14:36
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 882
Hozzászólás 
Na és?
Én is benne vagyok. És sehol semmi hátrány nem ért eddig.


kedd jan. 03, 2006 14:36
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd jan. 03, 2006 11:09
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
Azért az nagyon kemény lenne, ha csak akkor minősülhetnél tartozónak, ha elismered a tartozást, viszont megfizetni nem akarod.

Ha nem fizeted ki a számlát, akkor tartozol. Legfeljebb vitathatod, és ha a szolgáltató a reklamációnak nem ad helyt, akkor elviheted az ügyet pl az NHH elé, vagy mehetsz bíróságra.
Viszont a szolgáltató is simán perelni fog, ha vitatod és nem fizetsz, azután, hogy ő már kivizsgálta a panaszod.


kedd jan. 03, 2006 14:32
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
bolibar írta:
Nem nagyon tudom hogyan kerülhetnél be a szolgáltatók hibájából, ha hónapok óta tartozol. Persze az informatika ördöge közbeszólhat, nyilván ilyenkor a szolgáltatók ki is fizetik majd, amit valamilyen hatóság kiszab rájuk, vagy nem ?!
8)


nem fessük az ördögöt a falra, főleg ne az informatikait. Elég csak arra gondolnunk - amivel itt jópáran találkoztunk már a fórumon -, hogy a szolgáltató olyan tétel(eket) követel, amire semmi alapja nincs és ehhez ragaszkodik is.

Akkor, amíg ez a bíróság el nem dönti vagy az ügy el nem évül, az előfizető lesz rosszfiú a másik kettőnél?

És viszla kérdése teljesen jogos: ilyen esetben hogyan és mekkora kártérítésre számítson az illető?


kedd jan. 03, 2006 14:18
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Crick írta:
T68m írta:
ez úgy általában teljesen érthetõ, de mi lesz azokkal a - nem kevés - ügyfelekkel, akiknek jogos számlareklamációját nem hajlandó elintézni a szolgáltató, helyette feladobja õket a listára?
Mivel a díjreklamációnak a számla fizetési határidejére nincs halasztó hatálya, ezért ha a vitatott tételeket nem fizeted be, és emiatt megszüntetik a szerzõdésed, akkor jogosan tesznek fel a listára.

Üdv,
C.


Ezt honnan álmodtad? (hogy semmi esetben nincs halasztó hatálya?)

Mutass nekem légyszíves egy olyan ptk rendelkezés, ami szerint minden számlát (tekintet nélkül a megalapozottságra ki kell fizetni, legfeljebb utána lehet reklamálni!

Mert akkor máris nagytételben számlázok neked mindent, aztán majd reklamálj! :lol:

és most ne gyere a bárgyú pgsm (ászf) szöveggel, mert az ászf nem áll törvények felett, nem rendelhet elő fizetést nem teljesített tételekre.

(így a pgsm ászf ezen tétele nilvánvalóan hatálytalan)


kedd jan. 03, 2006 14:00
Profil Honlap
vas-tag

Csatlakozott: kedd jan. 03, 2006 11:09
Hozzászólások: 4
Hozzászólás 
Idézet:

A kérdésem arra irányult, hogy mennyi idő után lehet ebből kikerülni, s milyen gyakran frissítik, s ezekhez mit szól az adatvédelmi bíztos? Illetve milyen kártérítés illeti meg azt, aki a szolgáltatók hibájából kerül be, vagy ha nem kellő gyakorisággal frissítik?


A kikerülést is szabályozza a törvény. Az Eht. szerint akkor kerül le a tartozó, ha az igény elévült.
A listát a közlemény szerint naponta firssítik. Ez válasz a nem kellő gyakoriságból származó kárra is, asszem.
Ezekbe sztem az adatvédelmi biztos sem köthet bele.

Nem nagyon tudom hogyan kerülhetnél be a szolgáltatók hibájából, ha hónapok óta tartozol. Persze az informatika ördöge közbeszólhat, nyilván ilyenkor a szolgáltatók ki is fizetik majd, amit valamilyen hatóság kiszab rájuk, vagy nem ?!
8)


kedd jan. 03, 2006 11:23
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. máj. 08, 2004 13:29
Hozzászólások: 425
Tartózkodási hely: Tolna megye
Hozzászólás 
blueye írta:
Kano írta:
Macika írta:
Kano írta:
Igen? És akkor az, hogy kerülhet fel ilyen listára aki előtörlesztett?
Igen.

Az miben lenne kizáró ok?
Miért nem fordulhat elő, hogy 90 napon keresztül több, mint minimálbérnyi hiány áll elő előtörlesztés esetén is?
Amennyiben a kölcsönnek/hitelnek nem a teljes összegét, hanem csak egy részét 'előtölesztették', akkor a legkönnyebb azt hinni, hogy még tart az előtörlesztett pénz. Aztán már csak a BAR listán tér magához, hogy 100 napja elfogyott az előtörlesztés utolsó beszámítható részlete...

A teljes kölcsönt kifizette és mégis felkerült a listára mint rossz adós. :roll:


Ilyenkor ált. az van, hogy az "ügyintéző" rosszul számolja ki a fizetendő összeget és szépen kamatokkal felgyűlik 100.000 HUF tartozás újra. :(


Azért itt valami sántít! Nem az ügyintéző számolja ki az összeget csak úgy magában és ennek az egésznek írásos nyomának kell lennie (pl. előtörlesztési kérelem). Többet kellene tudni erről...
Bocs az OFF-ért.


kedd jan. 03, 2006 9:12
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1828
Hozzászólás 
Kano írta:
Macika írta:
Kano írta:
Igen? És akkor az, hogy kerülhet fel ilyen listára aki előtörlesztett?
Igen.

Az miben lenne kizáró ok?
Miért nem fordulhat elő, hogy 90 napon keresztül több, mint minimálbérnyi hiány áll elő előtörlesztés esetén is?
Amennyiben a kölcsönnek/hitelnek nem a teljes összegét, hanem csak egy részét 'előtölesztették', akkor a legkönnyebb azt hinni, hogy még tart az előtörlesztett pénz. Aztán már csak a BAR listán tér magához, hogy 100 napja elfogyott az előtörlesztés utolsó beszámítható részlete...

A teljes kölcsönt kifizette és mégis felkerült a listára mint rossz adós. :roll:


Ilyenkor ált. az van, hogy az "ügyintéző" rosszul számolja ki a fizetendő összeget és szépen kamatokkal felgyűlik 100.000 HUF tartozás újra. :(


kedd jan. 03, 2006 8:43
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 854
Tartózkodási hely: Mistral, ahol sok ember megfordul. Én már a bejáratnál! Egyébként Budapest III. ker.!
Hozzászólás 
Macika írta:
Kano írta:
Igen? És akkor az, hogy kerülhet fel ilyen listára aki előtörlesztett?
Igen.

Az miben lenne kizáró ok?
Miért nem fordulhat elő, hogy 90 napon keresztül több, mint minimálbérnyi hiány áll elő előtörlesztés esetén is?
Amennyiben a kölcsönnek/hitelnek nem a teljes összegét, hanem csak egy részét 'előtölesztették', akkor a legkönnyebb azt hinni, hogy még tart az előtörlesztett pénz. Aztán már csak a BAR listán tér magához, hogy 100 napja elfogyott az előtörlesztés utolsó beszámítható részlete...

A teljes kölcsönt kifizette és mégis felkerült a listára mint rossz adós. :roll:


kedd jan. 03, 2006 8:25
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 479
Hozzászólás 
Macika írta:
Mobilio írta:
biztos hogy lesznek hibák és lesz akit kellemetlenség ér. de talán így mégis lesz ami kicsit visszafogja az ügyeskedőket. egyszer a tmobnál intéztem a dolgaim mikor mellettem egy nem ma barnult elég egyszerű hölgy akart telefont venni. pont az akkori legütősebb akciós mobilt. kint várta a "család" ami elég népes volt. mikor mondták neki a kauciót rögtön felállt. szó nélkül. :) érdekes volt.
A baj ilyenkor csak az, hogy azt hiszik, csak azért volt a kaució, mert pigmenttúltengésesek. Azzal már nem foglalkoznak, hogy a magyarnak is pont ugyanennyi lenne.
Egyébként én - kövezzetek meg - egyetértek a kaució intézményével. Inkább azok fizessenek, akiknek az ingük, ne a többiek, akik vétlenek a dologban.

Ezért jó, hogy bejött az orszzágba a Voda, mert ha nem jöttek volna, nem kereste volna a másik kettő, hol lehetne még spórolni, költségeket csökkenteni, a nagy közösből benyelték volna a veszteségeket.

Nem nagyon volna szerencsés, ha eltörölnék mostantól.


hát nem is a bőrszín dönti el ki csaló vagy sem de ott nem volt kétséges hogy a nő miért is ment be. szerintem ha valaki komolyan akar venni ilyen esetben is marad max megpróbálja meggyőzni az ügyintézőt vagy megegyezni vele valamiben. ezt csak azért írtam le mert annyira egyértelműen úgy tűnt az egész csak sima ügyeskedés lenne. telefont eladni számlát nem fizetni. aztán meg nem tudják behajtani mert nincs a nevén semmi szegénynek. én is értem a szolgáltatókat ha kauciót kérnek egyes esetekben akkor is ha egyébként ez nem túl jó mert néha azoknak is kellemetlen lehet akik valóban tisztességesek.


kedd jan. 03, 2006 8:06
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 7091
Hozzászólás 
Crick írta:
...
Üdv,
C.
A kérdésem arra irányult, hogy mennyi idő után lehet ebből kikerülni, s milyen gyakran frissítik, s ezekhez mit szól az adatvédelmi bíztos? Illetve milyen kártérítés illeti meg azt, aki a szolgáltatók hibájából kerül be, vagy ha nem kellő gyakorisággal frissítik?


kedd jan. 03, 2006 7:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1056
Hozzászólás 
Pontos tartalmára én is kiváncsi vagyok, adatvédelmi biztossal és NHH-val egyeztetve történt mindez.

De az tetszik, hogy valamit léptek "tisztulás" ügyben...


kedd jan. 03, 2006 7:12
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 148
Hozzászólás 
Vizsla írta:
Az adatvédelmi biztos ezekre mit mondana?
Kb semmit:
EHT 158. § (1) Az elektronikus hírközlési szolgáltatók a díjfizetési, illetőleg a szerződésből eredő egyéb kötelezettségek kijátszásának megelőzése, illetve a 118. § (4) bekezdésében meghatározott feltételek fennállása esetén a szerződéskötés megtagadásának céljából jogosultak a 157. § szerint jogszerűen kezelhető adatok köréből az előfizető azonosításához szükséges adatokat, valamint az adatátadásnak a (3) bekezdés szerinti indokáról szóló tájékoztatást másik elektronikus hírközlési szolgáltatónak átadni vagy attól átvenni, illetőleg - azzal az adattartalommal - közös adatállományt létrehozni.

Üdv,
C.


kedd jan. 03, 2006 4:35
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30
Hozzászólások: 14954
Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
Hozzászólás 
Mobilio írta:
biztos hogy lesznek hibák és lesz akit kellemetlenség ér. de talán így mégis lesz ami kicsit visszafogja az ügyeskedőket. egyszer a tmobnál intéztem a dolgaim mikor mellettem egy nem ma barnult elég egyszerű hölgy akart telefont venni. pont az akkori legütősebb akciós mobilt. kint várta a "család" ami elég népes volt. mikor mondták neki a kauciót rögtön felállt. szó nélkül. :) érdekes volt.
A baj ilyenkor csak az, hogy azt hiszik, csak azért volt a kaució, mert pigmenttúltengésesek. Azzal már nem foglalkoznak, hogy a magyarnak is pont ugyanennyi lenne.
Egyébként én - kövezzetek meg - egyetértek a kaució intézményével. Inkább azok fizessenek, akiknek az ingük, ne a többiek, akik vétlenek a dologban.

Ezért jó, hogy bejött az orszzágba a Voda, mert ha nem jöttek volna, nem kereste volna a másik kettő, hol lehetne még spórolni, költségeket csökkenteni, a nagy közösből benyelték volna a veszteségeket.

Nem nagyon volna szerencsés, ha eltörölnék mostantól.


kedd jan. 03, 2006 4:33
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 148
Hozzászólás 
T68m írta:
ez úgy általában teljesen érthető, de mi lesz azokkal a - nem kevés - ügyfelekkel, akiknek jogos számlareklamációját nem hajlandó elintézni a szolgáltató, helyette feladobja őket a listára?
Mivel a díjreklamációnak a számla fizetési határidejére nincs halasztó hatálya, ezért ha a vitatott tételeket nem fizeted be, és emiatt megszüntetik a szerződésed, akkor jogosan tesznek fel a listára.

Üdv,
C.


kedd jan. 03, 2006 4:25
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
ez úgy általában teljesen érthető, de mi lesz azokkal a - nem kevés - ügyfelekkel, akiknek jogos számlareklamációját nem hajlandó elintézni a szolgáltató, helyette feladobja őket a listára?


kedd jan. 03, 2006 2:27
Profil Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 479
Hozzászólás 
biztos hogy lesznek hibák és lesz akit kellemetlenség ér. de talán így mégis lesz ami kicsit visszafogja az ügyeskedőket. egyszer a tmobnál intéztem a dolgaim mikor mellettem egy nem ma barnult elég egyszerű hölgy akart telefont venni. pont az akkori legütősebb akciós mobilt. kint várta a "család" ami elég népes volt. mikor mondták neki a kauciót rögtön felállt. szó nélkül. :) érdekes volt.


hétf. jan. 02, 2006 22:50
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
Macika írta:
Mivel ezen 'felkerülések' mindenütt kilónyi irattal megtámogatva mennek, ezért kizárt, hogy partizánakcióban a bank könyvelője szombaton bentmaradva szocialista műszakban felrakjon pár antipatikus arcot a BAR-ra.


Khm, most ellent kell mondjak neked, ugyanis jelen pillanatban is folyik a vizsgálat az én ügyemben: tavaly októberben derült ki, hogy BAR-listán vagyok, holott soha, sehol nem volt késedelmes fizetésem (ebben biztos vagyok, ui. mindent átutalással fizetek, mindenről napra pontosan jön értesítés és kivonat is), kizárólag pár tízezer forintos áruvásárlási hiteleket vettem fel. Az ügy annyira komoly, hogy a BAR-központ és a bankok együtt izzadnak, ugyanis 3 hónap alatt sem voltak képesek megindokolni, hogy mikor (!) és miért kerültem feketelistára, az ügyvédem pedig ingyen vállalta az ügyem.
Egyébként ha tavaly nem nyújtok be igénylést egy hitelkártyára, isten tudja, mikor derült volna ki.

Hogy ontopic is legyek: gratulálok a szolgáltatók kezdeményezéséhez, le az ügyeskedőkkel.


hétf. jan. 02, 2006 22:41
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 167
Hozzászólás 
Macika írta:
Mivel ezen 'felkerülések' mindenütt kilónyi irattal megtámogatva mennek, ezért kizárt, hogy partizánakcióban a bank könyvelője szombaton bentmaradva szocialista műszakban felrakjon pár antipatikus arcot a BAR-ra.

Szerintem mielőtt ilyet kezdesz híresztelni, győződj meg magad is, tényleg úgy volt-e!


Sajnos előfordulhat,hogy a bankok hibáznak.Igaz nem lakáskölcsön hanem csak 1 otp-s b-hitel,de velem előfurdult.
Kikültek egy felszólitást,hogy valami oknál fogva megszüntetik a b-hitelemet.Erre én bementem és kiderült hogy sok évvel ezelött valami rosz átutalás miatt(pár száz forint).Akkor elintéztem mindent,vagyis azt hittem mert az ott dolgozok azt mondták.Vissza is adták a kártyámat.
Eltelt pár hónap majd megint jött egy levél.Abban már az állt,hogy kiadták az otp behajtási cégének.Ha nem fizetek akkor fekete lista.
Mivel még szeretnék felevnni majd lakáskölcsönt ezért inkább befizettem.

Bocs az off-ért.Csak azt akartam mondani,hogy ha a bank hibázik akkor csak széttárják a kezüket.


hétf. jan. 02, 2006 22:24
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30
Hozzászólások: 14954
Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
Hozzászólás 
Kano írta:
Igen? És akkor az, hogy kerülhet fel ilyen listára aki előtörlesztett?
Igen.

Az miben lenne kizáró ok?
Miért nem fordulhat elő, hogy 90 napon keresztül több, mint minimálbérnyi hiány áll elő előtörlesztés esetén is?
Amennyiben a kölcsönnek/hitelnek nem a teljes összegét, hanem csak egy részét 'előtölesztették', akkor a legkönnyebb azt hinni, hogy még tart az előtörlesztett pénz. Aztán már csak a BAR listán tér magához, hogy 100 napja elfogyott az előtörlesztés utolsó beszámítható részlete...


hétf. jan. 02, 2006 22:00
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 854
Tartózkodási hely: Mistral, ahol sok ember megfordul. Én már a bejáratnál! Egyébként Budapest III. ker.!
Hozzászólás 
Macika írta:
drkuhl írta:
Mondjuk ebben az országban bármi megtörténhet. 1 ismerősöm 1 hónapot késett a lakástörlesztéssel 89000ft és azonnal rátették a BAR listára :evil: De lekerülni onnan már csak 3 év múlva lehetséges. Szerintem ez elég nevetséges.
Az az 1 ismerősöd nem 1 hónapot késett, hidd el.

Megvan a BAR-listába bekerülésnek is a feltétele, ezt jogszabály szabályozza.

Feketén-fehéren le van írva:
Idézet:
Természetes személy akkor kerül fel a BAR-ra, ha a hitel-jellegű szerződésben vállalt kötelezettségének oly módon nem tesz eleget, hogy a lejárt és meg nem fizetett tartozásának összege meghaladja a késedelembe esés időpontjában érvényes legkisebb összegű havi minimálbért és ezen minimálbér-összeget meghaladó késedelem folyamatosan, több mint 90 napig fennáll. A törvénynek megfelelő (folyamatos egyidejű fennállás) feltételek beállta esetén a pénzügyi intézmény kéri a természetes személy adatainak rögzítését a nyilvántartásban.


Mivel ezen 'felkerülések' mindenütt kilónyi irattal megtámogatva mennek, ezért kizárt, hogy partizánakcióban a bank könyvelője szombaton bentmaradva szocialista műszakban felrakjon pár antipatikus arcot a BAR-ra.

Szerintem mielőtt ilyet kezdesz híresztelni, győződj meg magad is, tényleg úgy volt-e!

Igen? És akkor az, hogy kerülhet fel ilyen listára aki előtörlesztett?


hétf. jan. 02, 2006 20:25
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 337
Tartózkodási hely: Észak-Magyarország
Hozzászólás 
Ippeg ideje vót...


hétf. jan. 02, 2006 20:19
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41
Hozzászólások: 5647
Tartózkodási hely: A gép előtt.
Hozzászólás 
Macika írta:
Pont ezt akartam írni, hogy ezzel együtt a Vodának AZT is meg kéne lépnie, hogy átveszi a nemzetközi blacklistet.
Mert értelme akkor lenne.


Úgy hallottam, hogy folyamatban van a dolog :)


hétf. jan. 02, 2006 19:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 66 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 21 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség