Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. jan. 04, 2025 9:48



Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ] 
Grafika Pascalban 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4910
Hozzászólás 
Ott is megoldható nagyobb tömbök indexelése egy parányi asm betéttel, ráadásul 32 bites címzés nélkül. (Bár azért a RealFlat sem rossz :-)


szer. júl. 02, 2003 11:46
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
vackor2k:
Turbo Pascal 7.0-ról van szó, DOS alatt.


szer. júl. 02, 2003 11:39
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4910
Hozzászólás 
Ja, ez utóbbinak a fejlettebb változata, amikor a maszk képpontja nem két különböző érték lehet hanem több, és ez vezérli az áttetszést. Kicsit macserásabb az algoritmus, mert minden képpontra súlyozott átlagot kell számolni, de jó effektet lehet csinálni vele.


szer. júl. 02, 2003 11:30
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4910
Hozzászólás 
Nem írtad milyen pascalról van szó, de már jó ideje van olyan, ahol 4 GB lehet egy tömb legnagyobb mérete, hogy ki is használjuk a 32 bites procikat.

Aztán a kép kirajzolása sem kell hogy 64 kB-os részekben történjen, amióta kitalálták a vga frame buffer-t. :-)

A sprite kirajzolásának én két módját ismerem. Az egyik amit nadam írt, hogy a sprite egy bizonyos színét használod fel, a másik, amikor egy két színből álló maszk képet. Ezen az egyik szín jelenti, hogy ott a sprite képpontját kell kirajzolni, a másik, hogy a háttér képpontját.


szer. júl. 02, 2003 11:26
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Gazsy2000:
Neked is kösz az infókat!


pén. jún. 13, 2003 10:07
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Pár hely, ha mégse Pascalban gondolkozol.


http://www.norfolkgraphics.com/programming.php3
http://www.gamedev.net/
http://www.codesampler.com/
http://www.howstuffworks.com/question484.htm

Villodzásra kerestem egy régi programban várokozást a nyaláb visszafutásáig.

// Visszafutásig vár
void VerticalRetrace(){
asm{
MOV DX,0x3da
}
r:;
asm{
IN AL,DX
TEST AL,8
JZ r
}
}


Get-Put páros ezzel a kiegészítéssel, persze kizáró vagyos vissza rakással, akkori szinten jó animokat lehetet csinálni.
Vagy az egyszerű fénnyel való megvilágítást is könnyedén meg lehetet irni.

Sok sikert.


pén. jún. 13, 2003 9:07
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
boj + nadam:
Kösz az infókat!


pén. jún. 13, 2003 7:49
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
régebben vesaval nyomtam bp alatt, nyilván bgi elég
felejtős. tuti vannak hozzá a neten remek kis unitok, nézz
ott körül.


csüt. jún. 12, 2003 14:47
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Még valami. Mivel már több, mint 10 éve foglalkozom programozással, nem tartom magam amatőrnek. Egyszerűen föltettem egy kérdést, erre te jössz itt nekem nagyképűen, amatőrség, értékes idő, **** nagy programozási tapasztalatok megosztása, stb. szöveggel, közben meg... De ezt úgyis mindenki láthatja, aki elolvasta az írásaidat!


csüt. jún. 12, 2003 10:34
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Könyörgöm, taníts mester!!!

:-))))))))))))))

-------------
Érdekes módon a kérdéseimre viszont nem kaptam választ, gyanítom a hiányos ismereteid végett. Erről ennyit!


csüt. jún. 12, 2003 10:29
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Amatőrökre nem pazarlom az értékes időmet.


csüt. jún. 12, 2003 10:13
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
csirkefogo:
Valóban megoldható, de azt meg nem írhatod ki egy az egyben a videómemóriába. Ha programoztál volna már VESA módban SVGA grafikát, akkor tudnád, hogy miért. Ha nem, akkor meg nézz utána, mielőtt tanácsokat osztogatsz!

Egyébként írtad fönt, hogy villog a kép PutImage használata esetén. Légyszíves magyarázd már el, hogy miért is villog nálad? Mert hogy nálam GARANTÁLTAN nem villog, az biztos. ClrScr használata esetén valóban villog, de nem hinném, hogy bárki is azt használná, ha legalább 1 órát foglalkozott már grafikával.




A topicindító kérdésem továbbra is megválaszolatlan maradt...


csüt. jún. 12, 2003 7:37
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
MMrs.X:
Éshamondjuk lefoglalok 2x 3x 64k-t és írok hozzá egy interface-t amivel úgy használhatom mint egy tömböt(ezaztánnagymunkanem?k.) megkapom a díjat??? Miért is segítsek neked(gondolkodni)...?


szer. jún. 11, 2003 11:09
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
csirkefogo:
Ha Pascal-ban egy tömb számára lefoglalsz nekem 64K-nál nagyobb memóriát egyben, akkor jelentkezhetsz a Nobel-díjért.


pén. jún. 06, 2003 7:48
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
MMRX!Nagyobb felbontáshoz több memóriát kell lefoglalni, logikus, vagy nem?!


csüt. jún. 05, 2003 13:32
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
csirkefogo:

A PutImage utolsó paraméterének változtatgatását már próbáltam, de nem segített.

Gyors (Pascal-os kereteken belül gyors) képmegjelenítést a PutImage-el is lehet csinálni, nem fog a kép villogni. Na persze ha valaki ClrScr-t használ, akkor ne csodálkozzon a villódzáson.

Az általad leírt módszer hátránya, hogy csak 320*200-as felbontásban valósítható meg, mert akkor pont 64K a tömb mérete, és ugyebár max ekkora memóriát lehet egyben lefoglalni a Pascalban.


Szóval a topicindító kérdésem még mindig adott...


csüt. jún. 05, 2003 13:01
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Hali!

1., A putimage utolsó paraméterével (Bitblt) lísérletezz...(Művelet típusa, megjelenítésnél)
Segített?

2.,Lécci küld el a BMP megjelenítő rutint+1 mintaprogit! Köszi!

Egyébként ha gyors képmegjelenítést akarsz csinálni(hogy ne villogjon 1000-rel) a putimage-t felejtsd el. Megoldás:
Le kell foglalni egy akkora memóriaterületet amekkora a képernyőt és azon kell megszerkeszteni a képet.
Ezzel a módszerel (igaz 320x200 felbontásban) 400-500 (mozgó-sprite-ot simán lehet használni.


BG@vipmail.hu


csüt. jún. 05, 2003 10:53
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
A következő volna a megvalósítandó ötlet. Adott egy 256 színű BMP kép, amit háttérképként jelenítek meg a képernyőn. E háttér előtt szeretnék végigmozgatni egy kisebb képet.

A GetImage + PugImage azért nem jó, mert négyzet alapon tudok csak get-elni meg put-olni, és így ha valami nem négyzet alakú, akkor ott csak feketeség fog látszódni, beletörölve így a háttérképembe.

Mi erre a megoldás?


szer. jún. 04, 2003 11:41
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 18 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség