Szerző |
Üzenet |
Jaro
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Miskolc
|
SMA írta: Kedves Jaro és Többiek!
Nem a motor a hibás, inkább arról lehet szó, hogy az az IMI-motor nem erre a célra való. Valószínűleg ventillátorkénti használatra van méretezve és akkor üzem közben hűti a motort az átáramló levegő. Kézzel még érinthetőnek kell lenni a motornak, tehát ha tűrhetetlenül forró, akkor, ott valami nem stimmel. Üdv! SMA
Ezt a motort alkalmazták eredetileg is benne, szóval gyárilag ez kéne hozzá... Egyébként az eredeti motor is egyszerűen leégett, ez is melegszik, ezért gondolunk arra, hogy hibás tervezésű... Vagy ahogy mondod ventinek jó... de magnóba nem.
|
szomb. dec. 18, 2004 21:23 |
|
|
SMA
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1830
|
Kedves Jaro és Többiek!
Nem a motor a hibás, inkább arról lehet szó, hogy az az IMI-motor nem erre a célra való. Valószínűleg ventillátorkénti használatra van méretezve és akkor üzem közben hűti a motort az átáramló levegő.
Kézzel még érinthetőnek kell lenni a motornak, tehát ha tűrhetetlenül forró, akkor, ott valami nem stimmel.
Üdv! SMA
|
szomb. dec. 18, 2004 14:24 |
|
|
oshifis
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 721
|
A segédfázis elvileg 90 fokot tol, ezért a két tekercsen kb. egyforma feszültséget kell tudni mérni, és a kettő között ennek az 1.4-szeresét. Ha nem jó a segédfázis-kondi, akkor nem 90 fok a fázistolás, emiatt meddő áram folyik, ami a vasat melegíti. Próbáld ki másik kondival, a motorra rá van írva, hogy mekkora kell.
|
pén. dec. 17, 2004 12:38 |
|
|
NEUROFiRE
platina tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 21:31 Hozzászólások: 756
|
Gafly írta: > Elképzelhető hogy gyárilag alulméretezett a vas ?
Meg azota megemelkedett a halozati fesz is... Jaro írta: Két óra múlva, üresjáratban, 192V-on, szabad levegőn 90mA áram mellett (névleges 120mA) kézzel nem lehet megfogni olyan meleg.
|
pén. dec. 17, 2004 11:24 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> Elképzelhetõ hogy gyárilag alulméretezett a vas ?
Meg azota megemelkedett a halozati fesz is...
|
pén. dec. 17, 2004 8:43 |
|
|
Jaro
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Miskolc
|
oshifis írta: Nekem anno 30 éve volt ilyen magnóm . Úgy emlékszem, hogy annak is baromira melegedett a motorja. Jó a segédfázis-kondi?
500V egyenen vizsgáltuk a segédfázis kondit : jó. Ezért vagyunk teljesen tanácstalanok. Elképzelhető hogy gyárilag alulméretezett a vas ?
|
csüt. dec. 16, 2004 22:12 |
|
|
oshifis
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 721
|
Nekem anno 30 éve volt ilyen magnóm . Úgy emlékszem, hogy annak is baromira melegedett a motorja. Jó a segédfázis-kondi?
|
csüt. dec. 16, 2004 18:23 |
|
|
Jaro
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Miskolc
|
Magnómotor melegszik
Egy szomszédomnak van egy régi M20-as szalagos magnója, melyet nosztalgiából működőképes állapotba akar hozni. Az eredeti motorja sajnos nem műxik, szakadt, ezért vett két azonos típusú IMI2238/70-es egyfázisú segédfázisos motort. Ez a gyártmány 6W-os, 220V-os. A gond az - mindkét példánnyal - hogy névleges üzemi feszültségen, névleges áramfelvétel mellett, sőt az üzemi adatoktól jóval kisebb feszültségen is járatva erősen melegszik. Két óra múlva, üresjáratban, 192V-on, szabad levegőn 90mA áram mellett (névleges 120mA) kézzel nem lehet megfogni olyan meleg.
Kinek mi a tippje ? Menetzárlat valószínűtlen. Vasveszteség ?
|
csüt. dec. 16, 2004 11:19 |
|
|