Meg nemi rajzom is van rola
))))
Na roviden a regebbi mozdonyokon soros
egyenaramu motorokathasznaltak/hasznalnak
mert ennek a hiperbolikus vonoero-fordulatszam
karakterisztikaja illik a legjobban a vontatas
elmeleti/gyakorlati kovetelmenyeihez.
Egy gond van vele: A szenkefe es kommutator
nagyon karbantartas igenyes...
Manapsag mar inkabb teljesitmeny eletronikat
es valtoramu motort illik hasznalni.
Tehat a V43 foaramkoreben van egy trafo
ami 25KV-os 50Hz-es valtoaramot letranszformalja
a szukseges feszultsegekre. Ez egy autotrafo,
aminek harmincket leagazasa van, es egy motoros
kapcsolo valtogatja fol/le. Utana jon egy diodahid,
ami jo sok diodabol all: 1400V lezarasahoz sorosan
4 db, a 2800 aram vezetesehez meg parhuzamosan
8db dioda van. Impozans darab: 4*4*8 dioda
)))
Ez a lukteto egyenfesz hajtja a ket forgovazban
elhelyezett ket luktetoaramu soros motort.
A menetszabalyozas mukodteto szerve az
iranyvalto fogantyu (polusvaltas...), a menetszabalyozo
kezikerek (a fokozatkapcsolot mukodteti) es a
mezogyengito fogantyu (induktiv es ohmos
ellenallasokat kapcsol parhuzamosan a motor
fopolusaval).
Tit szinten kb. ennyi....