Terminál Fórum https://www.technokrata.hu/forum/ |
|
Elektromos Vonatok https://www.technokrata.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=5147 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | ezekbet [ szer. aug. 13, 2003 11:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
Halika! Senki nem mozdul! Volt anno egy digitális vasútmodellezős fórum. Tudtok róla valamit esetleg? Kerestem, de sehol nem találom... Tibi |
Szerző: | gris [ hétf. aug. 11, 2003 21:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
köszönöm! ez nagyon érdekes volt. ilyesmire gondoltam. |
Szerző: | Ardam [ vas. aug. 10, 2003 13:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Vettem! Végre valami amiben jobbak vagyunk... |
Szerző: | Gafly [ vas. aug. 10, 2003 13:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Regen es nyugaton. Ez egeszen veletlenul egy olyan dolog, amiben a magyar rendszer a korszeru... Viszont ezert kell Becs fele ketaramnemu mozdonyt (pl. Taurus) hasznalni... |
Szerző: | Ardam [ vas. aug. 10, 2003 10:12 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hi! "ami 25KV-os 50Hz-es valtoaramot" Nem 16,3 Hz? (50/3) és valami Kandó féle szerkezet csinálja a 3 fázisból a 16,3H-es váltót, hogy egy függővezetéken lehessen a mozdonyhoz vinni a három fázist és a gépben alakítják vissza 3 fázissá? Vagy ez csak régen volt divat? Egy-kéz link : mozdonyok.freeweb.hu www.mavnosztalgia.hu www.lokopark.hu |
Szerző: | Gafly [ vas. aug. 10, 2003 8:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
Meg nemi rajzom is van rola )))) Na roviden a regebbi mozdonyokon soros egyenaramu motorokathasznaltak/hasznalnak mert ennek a hiperbolikus vonoero-fordulatszam karakterisztikaja illik a legjobban a vontatas elmeleti/gyakorlati kovetelmenyeihez. Egy gond van vele: A szenkefe es kommutator nagyon karbantartas igenyes... Manapsag mar inkabb teljesitmeny eletronikat es valtoramu motort illik hasznalni. Tehat a V43 foaramkoreben van egy trafo ami 25KV-os 50Hz-es valtoaramot letranszformalja a szukseges feszultsegekre. Ez egy autotrafo, aminek harmincket leagazasa van, es egy motoros kapcsolo valtogatja fol/le. Utana jon egy diodahid, ami jo sok diodabol all: 1400V lezarasahoz sorosan 4 db, a 2800 aram vezetesehez meg parhuzamosan 8db dioda van. Impozans darab: 4*4*8 dioda ))) Ez a lukteto egyenfesz hajtja a ket forgovazban elhelyezett ket luktetoaramu soros motort. A menetszabalyozas mukodteto szerve az iranyvalto fogantyu (polusvaltas...), a menetszabalyozo kezikerek (a fokozatkapcsolot mukodteti) es a mezogyengito fogantyu (induktiv es ohmos ellenallasokat kapcsol parhuzamosan a motor fopolusaval). Tit szinten kb. ennyi.... |
Szerző: | gris [ vas. aug. 10, 2003 7:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
én is vezettem V-43-t de csak HO-ban. sajnos elcseréltem. sporttársak! ha valaki leirná pontosan, de röviden a villanymozdony működését áramszedőtől a motorig, sebesség szabályozás stb.. biztos sokan érdeklődnének. |
Szerző: | Gafly [ szomb. aug. 09, 2003 17:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
> és a v-43 mast ismered (-: Olyat mar vezettem ))) |
Szerző: | mav [ pén. aug. 08, 2003 17:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
maradj még beszélgessünk |
Szerző: | Gyunokia [ pén. aug. 08, 2003 17:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Oké, na most már mennem kéne, de ha akarod még maradhatok. |
Szerző: | mav [ pén. aug. 08, 2003 17:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
nem |
Szerző: | Gyunokia [ pén. aug. 08, 2003 17:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Persze abból van a legtöbb magyarországon...olyan **** néz ki, nem? |
Szerző: | mav [ pén. aug. 08, 2003 17:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
és a v-43 mast ismered (-: |
Szerző: | Gyunokia [ pén. aug. 08, 2003 17:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nekem a TGV, szerintem az a legjobb. |
Szerző: | mav [ pén. aug. 08, 2003 17:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
a taurusz él neked? |
Szerző: | Gyunokia [ pén. aug. 08, 2003 17:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia! Engem is érdekelnek a vonatok melyik a kedvenced? |
Szerző: | mav [ pén. aug. 08, 2003 17:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Peti vagyok! aki szereti a villanymozdonyokat, az írjon ide.köszi.. |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |