Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. jan. 03, 2025 23:20



Hozzászólás a témához  [ 34 hozzászólás ] 
Szerviz story 
Szerző Üzenet

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Sziasztok!

Azért azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a szervizes nem feltétlen
vétlen abban, hogy mennyit kell az elvégzett munkáért fizetni, legtöbbször
nem is ő mondja meg, pedig úgy lenne fer (csak a felette állók
nyerészkednek). Neki attól nem lesz több a fizetése ha valakit megpumpol.
Egyébként a lentebb írt eljárással magam sem értek egyet. Nálunk pl. ha
ilyen van nem is szoktunk kérni érte semmit abban az esetben ha a gép tőlünk
származik és a belerakatni kívánt alkatrészt nálunk veszi meg az illető.

Üdv.: ClaydovE

> -----------------------------------------------------------------
> Elindult Magyarország Legnagyobb Álláskereső Szolgáltatása:
> http://www.jobinfo.hu
> -----------------------------------------------------------------
> Hali Mindenki!
>
> A munkatársam vett egy komplett számítógépet gari-matricával meg
mindennel. Rájött, hogy kell bele ez-az, valamint néha akadozott a
kombódrive...irány a szerviz!!!
> Bejelentkezett 1,5 héttel előbb!! Már ez.. Rakatott a gépbe egy mobil rack
foglalatot, valamint egy 5.1 hangkártyát. Az egészért fizetett 3,5
munkaórát! Nem volt árajánlat, nem volt bejáratás, sem sw. frissítés, csak
az 5.1 feltelepítése. Mivel én is raktam már ezeket a saját gépembe, tudom
mennyi ideig tart... A szervízesek általában szopatják az egyszerű
vásárlókat! Tapasztalatom, hogy sokkal jobb ha magad rakod össze, vagy nagy
cég szervizébe mész, mert nekem a laptop-ra utánna még adtak 6 hó
garanciát!!! Pedig ez 400e HUF volt. Ennyi. Ja, ebben a 3,5 munkaórában
szerintem benne volt a garanciás átnézés is... Ez viszont nem korrekt!
>
> Bocs, ha túl sokat írtam...
>
> Inter
>
>
>
> --
> Üzenet a csoportnak: list@hardver.lx.hu
> Feliratkozás: subscribe@hardver.lx.hu
> Leiratkozás: unsubscribe@hardver.lx.hu
>
>
>
>
>


szer. szept. 03, 2003 13:07
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Hali Mindenki!

A munkatársam vett egy komplett számítógépet gari-matricával meg mindennel. Rájött, hogy kell bele ez-az, valamint néha akadozott a kombódrive...irány a szerviz!!!
Bejelentkezett 1,5 héttel előbb!! Már ez.. Rakatott a gépbe egy mobil rack foglalatot, valamint egy 5.1 hangkártyát. Az egészért fizetett 3,5 munkaórát! Nem volt árajánlat, nem volt bejáratás, sem sw. frissítés, csak az 5.1 feltelepítése. Mivel én is raktam már ezeket a saját gépembe, tudom mennyi ideig tart... A szervízesek általában szopatják az egyszerű vásárlókat! Tapasztalatom, hogy sokkal jobb ha magad rakod össze, vagy nagy cég szervizébe mész, mert nekem a laptop-ra utánna még adtak 6 hó garanciát!!! Pedig ez 400e HUF volt. Ennyi. Ja, ebben a 3,5 munkaórában szerintem benne volt a garanciás átnézés is... Ez viszont nem korrekt!

Bocs, ha túl sokat írtam...

Inter


szer. szept. 03, 2003 12:17
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
A szervizekkel, meg a szervizesek tapasztalatával kapcsolatban...
Egy szerviznek az az érdeke, hogy minél kevesebbet fizessen a dolgozóinak, kb. ezzel arányos az ott dolgozók tapasztalata is.Valamikor a régi szép időben jelentkeztem egyszer egy céghez, akik szerviztechnikust kerestek. Kb. 5 perc beszélgetés után kiderült, hogy ők nem is szakembert keresnek, hanem olyat, aki CSAK össze tud rakni egy gépet, cserébe ennek megfelelő fizetést ajánlottak.
Sajnos a kompatibilitási problémákra csak tapasztalat útján lehet rájönni, nincs ledokumentálva sehol. Viszont komplett csúcskategóriás gépet (általában ezeknél lép fel a gond) elég kevesen vesznek, inkább otthon rakják össze alkatrészekből. Úgyhogy a vevő tapasztalata elvileg nagyobb, mint a szervizé.
A témaindító prochűtővel kapcsolatban. A hűtőrögzítő az alaplap leggyengébb pontja. Baromi erős rugó, baromi gyenge rögzítőfül. A szerviz álláspontja: Ha nem én raktam össze a géped, akkor kedves vevő törd le magadnak a fület, én majd kicserélem az alaplapoddal együtt.


szer. szept. 03, 2003 4:32
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Pont emiatt idéztem Tőled! :-) Ha betartják az eladáskor... ez sztem
arra is vonatkozik, h megfelelő tájékoztatást/útmutatókat adnak.

Üdv, Cov.
ui: ezért nem értem, h néha olyasmiket várnak el az emberek, h .... (!); nem csak számtech-nél amúgy


szer. szept. 03, 2003 0:27
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Cov: Amíg a vevő nem kap megfelelő tájékoztatást, addig hogyan várja el a szerviz/bolt, hogy az eszközt rendeltetésszerűen használja? Mit jelent a rendeltetésszerű használat? Honnan tudná, hogy mi a ... És mivel azt hiszi a T. vásárló, hogy tudja, ezért úgy cselekszik ahogy ő tudja, míg ha kapott volna egy leírást, akkor aszerint cseleked(het)ne.

Azt meg, hogy az ember hol vásárol az is befolyásolhatja, hogy leragasztják-e a gépet vagy sem. Ahol én vásárolok, ott még nekem soha nem ragasztották le a gépet. Felénk is van olyan bolt, ahol azért nem vásároltam, mivel, leragasztás, garanciavesztés, stb.
Ezzel semmi gond nincs, amíg előre közlik. Ma már egy kisvárosban is van legalább 3-4 bolt. Lehet válogatni.


kedd szept. 02, 2003 21:14
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Tender:
Ott van Virgil_N1 utolsó sora... akkor szerelje le előtte. Én is +értem
őket, mert valóban vannak ilyen esetek- Nekem is van/volt ismerősöm, aki
a gyerekéne így cserélgette a cipőcskéjét, amíg kicsi volt...
De ettől még nem kell, h ez szokássá válljon, mert akkor én is egy
ídő után rá leszek kényszerítve, h ilyenekkel "csaljak". Vagy inkább
tanuljam meg levenni a hűtőt? Meg sütni kenyeret? Stb :-)))

-Vadember-:
Én is szétszedem a matricázott gépeket a cégeknél, akárhol vették és
matricázták. Az alkatrészre marad a gari, csak a szerelést/üzembehelyezést
szokták ilyen esetben számlázni (ha később mégis egybe akarod javíttatni).
Szal ha csak adott kártya purcant meg, ugyanúgy bemész/garis/ cserélteted.
A matrica "csak" a szétszedés/+munkadíj ellen van (szokott lenni).

Továbbá utini-vel egyetértek, nagyon is. Aztán meg Kisrobi-tól:
"Tehát a boltosok/szervizesek akkor sírjanak, ha az eladásnál az alapvető törvényeket betartották."

"Jó", h olyan dolgokat hasonlítgatunk néha, aminek nincs sok köze 1máshoz,
így eléggé értelmetlen. Aki arra vesz gépet, h segédeszköze legyen,
az ebből a topicból se sokat ért. Mondjuk nem is nyúúkál a gépbe...
De itt nem a notorius tuning/piszákó/visszaélő vásárlóról van szó,
hanem, h az ilyenek miatt kapnak hasonló "pofonokat" a többiek :-/

Üdv, Cov.
ui: "***** a lecsót, nem cserélem ki a paprikát" - ez tutkó nagyon :-)


hétf. szept. 01, 2003 23:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1202
Hozzászólás 
Soxor? Szinte mindig :((((( Nagyon nehéz egy jó gépet összerakni... Én az enyémben 1 hónapig cserélgettem mindent összevetve a hardvereket, mire olyat sikerült összerakni, hogy már hónapok óta nem láttam kék halált (XP), és napokig megy újraindítás nélkül. Egy szervizesnek persze jóval nagyobb tapasztalatának kell ebben lennie, mint akkor nekem, elvégre neki ez a dolga :)

Üdv: Dester


szomb. aug. 30, 2003 10:30
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2462
Tartózkodási hely: gyökér könyvtár
Hozzászólás 
Na igen, ez sajnos soxor előferdül ! De a sokat szidott Mistral üzletekben van(volt) egy szórólap, ahol felhívták a vásárlók figyelmét a szerviz által tapasztalt kompatibilitási problémákra ! Ez így korrekt szerintem ! Maradva a példámnál (bár, tudom, hogy sántít) ez olyan, mintha a zöldséges azt mondaná, ha lecsót akarsz főzni, ne ezt a nagyfejű, hanem azt a kisfejű hagymát vedd bele...


pén. aug. 29, 2003 20:45
Profil Privát üzenet küldése ICQ
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 550
Hozzászólás 
Természetesen a "valami folytán" alatt azt értettem, hogy az alkatrészek elvileg kompatibilisek egymással, csak a gyakorlatban az egyébként kompatibilis eszközök tojnak egymás fejére, és b***nak működni ;-))).


pén. aug. 29, 2003 19:04
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2462
Tartózkodási hely: gyökér könyvtár
Hozzászólás 
Gabor2 !
Annyiban nem értek egyet a fenti példáddal, mert ha egy tök láma ember bemegy egy számtek boltba, összevásárolja a különböző magazinokban olvasott "csúcstesztnyertes" alkatrészeket, aztán azzal a szándékkal, hogy otthon épít belőle egy monstrumot, cseszett nagy kudarc éri, amikor el sem indul.
Ha én elmegyek a zöldségeshez, megveszem a legszebb, legdrágább paradicsomot, paprikát, hagymát, akkor a zöldséges nem fog figyelmeztetni: Uram, ha ***** a lecsót, nem cserélem ki a paprikát ! Csak akkor cserélhetné ki, ha rohadt, vagy férges.
Ellenben ha az ember bemegy a boltba, és azt mondja az eladónak, hogy állítson nekem össze egy szuper konfigot papíron, kifizetem, de otthon rakom össze, akkor az eladónak tudnia kellene, hogy milyen alkatrészeket válogasson össze, így az alkatrészekre vonatkozó garancia továbbra is fennál, nem kell a gépházat leragasztani...


pén. aug. 29, 2003 17:13
Profil Privát üzenet küldése ICQ
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1202
Hozzászólás 
Ezzel teljesen egyetértek. A felhasználónak nem KELL érteni a számítógép hardver-felépítéséhez, neki csak az a fontos, hogy menjen, és ami a hardveren (szervizesen) múlik, az JÓL menjen. Ha itt valamit a szervizes véletlen, vagy tudatlanság, rosszul informáltság miatt elront, vagy nem vesz észre, az nem a felhasználó sara.

Üdv: Dester


pén. aug. 29, 2003 13:02
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 550
Hozzászólás 
Szerintem ha egy helyen veszem az alaplapot, videókártyát, ramokat (stb.), és valami folytán mégsem működnek együtt, akkor a boltnak kötelessége kideríteni, hogy melyik hibás, vagy miért nem mennek együtt. Ha pedig nem mennek, akkor valami más megoldást vagy pénz visszafizetést felajánlani. Persze ha valahol leírták, hogy ezek egymással nem fognak menni, akkor OK, de ha erre nem figyelmeztettek, akkor ők a hibásak. Ebben az esetben mindegy, hogy ki rakja össze.


pén. aug. 29, 2003 12:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1202
Hozzászólás 
És ebből kifolyólag egy STABIL, JÓL MŰKÖDŐ gép összerakása. Én 2 hetet szórakoztam, míg rájöttem, hogy az alaplapom nem szerette a vidkártyát... Alaplapcsere, azóta is jó.

Üdv: Dester


pén. aug. 29, 2003 10:17
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Ha alkatrészeket veszel, akkor alkatrész-garancia van. Tehát, ha az alaplapod bármi oknál fogva nem működik együtt a videókártyáddal -de külön-külön mindkettő jól működik- akkor az nem garanciális probléma. Így neked kell megmondani, hogy melyik alkatrész hibás (vagy a szerviz pénzért bevizsgálhatja -ha elvállalja- a konfigurációt).
Míg ugyanez, ha az egészet ott rakják össze (és esetleg még le is zárják), akkor ők egy KOMPLETT gépet adtak el, és a teljes konfigra vonatkozik a garancia. Azaz, ha kompatibilitási, fagyási, egyéb problémák lépnek fel, akkor számítógépet be a szervizbe, ott a szervizes garanciában megnézi, hogy mely alkatrész hibás/nem jól működik/stb. és kijavítja. Tehát ebben az esetben a szervizesnek kell rájönnie, hogy pl a hangkártya csak a második slotban működik fagyi nélkül.

A gépnél nem az összerakás a művészet (5 perc alatt megtanulható), hanem az esetleges hibakeresés.


pén. aug. 29, 2003 10:03
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 550
Hozzászólás 
Én egyébként sem szeretek mások által összeállított gépet venni. De ha úgy lenne, akkor max 1-2 dolgot kihagynék belőle (mondjuk a vinyót), és akkor már nem zárhatnák le (ill. nem köthetik ki írásban sem). Persze ekkor nem kötelesek összerakni, de ha nem a saját maguk ellenségei (vagyis el akarják adni a cuccokat), akkor mégis összerakják.
Egyébként a kisebb helyeken azért lehet alkudozni, de mondjuk egy Tescoban már nem.


pén. aug. 29, 2003 9:15
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Gabor2: ha írásban közlik, hogy nem szedheted szét garanciavesztés nélkül (elég, ha a cimkén szerepel, hogy ezen cimke eltávolítása garanciavesztéssel jár), akkor választhatsz, hogy megveszed-e ott vagy sem - azaz elmész máshová.
Ha nem írják, akkor pedig hiába ragasztják le, a jog szerint nem járhat garanciavesztéssel.


pén. aug. 29, 2003 8:47
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 550
Hozzászólás 
Kisrobi, a ne szedd szét résszel nem értek egyet. Persze az egyes alkatrészeket (CD-rom, HDD, stb.) tényleg ne szedje szét senki, de a ház felnyitása egész más dolog. Ha nem lehetne felnyitni, akkor csak nézegethetném a Windows alatt, hogy a vinyó hőmérséklete 50-52 fok. Ez engem eléggé zavarna.

Utini, csak annyit pontosítanék, hogy a letört darab lehet, hogy ott van (illetve repedés is elég lehet). Az meg úgy elég kellemetlen lenne. Én nem vagyok szervizes, de valahogy biztos meg lehet műszerrel mérni (hacsak nem maga az alaplap is kiírja két karakterű kóddal), hogy rossz-e a proci (szétszedés előtt), ill. hogy hol a hiba.


pén. aug. 29, 2003 8:22
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Néhány dolog a paranoiás szervízzel kapcsolatban:
1, Eladáskor a törvény által előírt kötelező írásos tájékoztatás...
...ami tartalmazza többek közt, hogy ne szedd szét, mert garanciavesztés, áramütésveszély, elektrosztatikus töltés veszélye, stb...

2,Esetleg egy magyar nyelvű (az eredetivel megegyező tartalmú) használati útmutató (szintén kötelező lenne).

Pl.: ha a proci mellé nem kap a vevő kellő írásos(!) tájékoztatást, akkor a fogyvédelem mindig a fogyasztónak ad igazat - nem is alaptalanul.

3,Mint már más topikban is írtam az angol vevők sem okosabbak, csak nekik például rá van írva a hűtőborda alján lévő fóliára, hogy használat előtt vegye le, a processzor dobozára, meg hogy hűtőborda nélkül ne nagyon próbálgassa.

Tehát a boltosok/szervizesek akkor sírjanak, ha az eladásnál az alapvető törvényeket betartották.

Az eredeti témával kapcsolatban, tényleg eléggé furcsa hozzáállás a szervizes részéről. Meg kellett volna próbálni egy laza csuklómozdulattal a szervizes kezébe állítani a csavarhúzót:)))


csüt. aug. 28, 2003 19:20
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2462
Tartózkodási hely: gyökér könyvtár
Hozzászólás 
Virgil N1 utolsó bekezdésével értek egyet ! Ha a szerviz bevállalja a rizikót x Ft/óra díjért, akkor a szervizes igenis merjen hozzányúlni a gépemhez. Csinálja előttem, és közben mondja: Uram, levettem a ház oldalát ! Látja? Uram, levettem a processzorról a hűtőbordát ! Látja ? Uram: sérült a processzora, látja ? Nincs itt a letört darab, látja ? (Mert én nem látom !)
Ha elviszem a kocsimat a kötelező vizsgára, beállok a fékpadra, nem nekem kell lemenni az aknába, meg nem nekem kell kezelni a diagnosztizáló gépet ! Ezért fizetek, hogy olyan kezelje, aki ért is hozzá...
Nonszensz, no szesz...


csüt. aug. 28, 2003 18:35
Profil Privát üzenet küldése ICQ

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Vad: Sajnos találkoztam már olyan anyukával aki mindezek ellenére sem
fogadta el amit mondtunk neki.
Egyébként mi sem ragasztjuk le a gépeket, de ennél a csákónál muszáj volt
némi óvintézkedésre, mert mindig beleturkált a gépbe. Le lett ****
gyurmával meg egy idomszer nyomattal pecsételve! :)

Üdv.: ClaydovE


----- Original Message -----
From: "Vad" <baraklay@yahoo.com>
To: <list@hardver.lx.hu>
Sent: Thursday, August 28, 2003 1:49 PM
Subject: Re: [hardver] Szerviz story


> -----------------------------------------------------------------
> Elindult Magyarország Legnagyobb Álláskereső Szolgáltatása:
> http://www.jobinfo.hu
> -----------------------------------------------------------------
> Virgil: Ezek a "poénok" a gyártó problémáját képezik leginkább, mivel ő
vállalja a garanciát. Kivétel, ha külsérelmi nyom van a cuccon, akkor a vevő
így járt. És mivel úgyis anyuci hozza be a gépet, meg lehet neki mondani,
hogy a gépbe bele lett nyúlva, (a gyarló ember az esetek 99%-ában hagy
valami nyomot a kontárkodással...) szerinte vajh ki lehetett az? Hát nem a
Télapóra fog gondolni... ß)
>
>
>
> --
> Üzenet a csoportnak: list@hardver.lx.hu
> Feliratkozás: subscribe@hardver.lx.hu
> Leiratkozás: unsubscribe@hardver.lx.hu
>
>
>
>
>


csüt. aug. 28, 2003 13:55
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Virgil: Ezek a "poénok" a gyártó problémáját képezik leginkább, mivel ő vállalja a garanciát. Kivétel, ha külsérelmi nyom van a cuccon, akkor a vevő így járt. És mivel úgyis anyuci hozza be a gépet, meg lehet neki mondani, hogy a gépbe bele lett nyúlva, (a gyarló ember az esetek 99%-ában hagy valami nyomot a kontárkodással...) szerinte vajh ki lehetett az? Hát nem a Télapóra fog gondolni... ß)


csüt. aug. 28, 2003 12:38
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 41
Tartózkodási hely: Kecskemét
Hozzászólás 
Cov: bocsi, de az üldözési mánia nem is olyan kicsi egyes szervizek tekintetében, te is tudod hogy az ember gyarló, nagyon sokan kíváncsiságból szétszedik otthon a vadiúj gépüket, azt sikeresen elbaltázzák, majd nem merik "anyucinak" megmondani. Szerinted mi jön ezután? Hát persze hogy megpróbálja elsütni egy szervizben a 10-20-30 ezres "poént" (most csak egy példát meséltem, de találkoztam már olyannal aki a folyamatos garancián belüli cserékkel frissíti a konfigját és rendszerint fizetés nélkül). Csodálod hogy paranoiások a szervizesek?

Egyébbként én szervizben dolgoztam 3 évig, de ennek ellenére (na és a paranoia ellenére) felháborítónak tartaom ezt az eljárást, ha valóban paranoiás a szervizesünk akkor nyissa fel a kliens elött a gépet szedje ő le a bordát és ha le van sarkazva akkor..... ha meg nincs akkor nem járatta le magát, nemde?


csüt. aug. 28, 2003 11:34
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Üdv!

Én jelenleg is szervizben dolgozom, sőt, még papírom is van, csak sajnos túl vastag hogy igazán hasznát vegyem...

Szerintem ez egyenesen nevetséges. Ez olyan, mintha a pék azt mondaná, hogy nem hajlandó a kemencébe tenni a kenyeret, mert mi lesz, ha megégeti a kezét?
A matricázást alapvetően inkorrekt dolognak tartom, mert mi van akkor, ha én a gépemet nem ott akarom javíttatni, ahol vettem? Pl: A rendszergizdám aki tegyük fel hogy még ért is hozzá (Ismerek párat, akinek lövése sincs a számítástechnikáról, de van szép szines papírja...) megnézi nekem, mivel ha az én hibámból romlott el a gép, a gonosz szervizes súlyos ezreket kérhet utólag a javításért, a rendszergizdának meg elég két sör, vagy egy hálás mosoly...
Garanciát pedig minden esetben az alkatrészekre kell vállalni.


csüt. aug. 28, 2003 9:39
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Üdv!

Én jelenleg is szervizben dolgozom, sőt, még papírom is van, csak sajnos túl vastag hogy igazán hasznát vegyem...

Szerintem ez egyenesen nevetséges. Ez olyan, mintha a pék azt mondaná, hogy nem hajlandó a kemencébe tenni a kenyeret, mert mi lesz, ha megégeti a kezét?
A matricázást alapvetően inkorrekt dolognak tartom, mert mi van akkor, ha én a gépemet nem ott akarom javíttatni, ahol vettem? Pl: A rendszergizdám aki tegyük fel hogy még ért is hozzá (Ismerek párat, akinek lövése sincs a számítástechnikáról, de van szép szines papírja...) megnézi nekem, mivel ha az én hibámból romlott el a gép, a gonosz szervizes súlyos ezreket kérhet utólag a javításért, a rendszergizdának meg elég két sör, vagy egy hálás mosoly...
Garanciát pedig minden esetben az alkatrészekre kell vállalni.


csüt. aug. 28, 2003 9:37
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 133
Hozzászólás 
Hi All!
Cov: prophet nem mondta, hogy a szerviz rakta össze a gépet, és hogy matrica volt rajta.
Szerintem alkatrészenként vett egy gépet (esetleg több helyen) és ő(k) rakta össze. Szerintem ilyenkor nem adnak hozzá matricát. Ez esetben alkatrész garancia van, nem pedig az egész konfig.-ra.

Még egyszer mondom, én sem értek egyet ezzel az eljárással, de meg értem őket.
Bye!


csüt. aug. 28, 2003 8:34
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
mondjuk ezzel a matricával sztem ingoványos talajra
tévedtünk, ugyanis én láttam olyat, hogy ismerősöm úgy
felnyitotta a matricás gépet hogy az nem sérült és a
szervizben sem vették észre... (bár nem tett kárt benne, de
például tehetett volna...)


csüt. aug. 28, 2003 0:57
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 185
Hozzászólás 
Én két esetben szólnék ilyet vevõnek az eladó helyében:
1, Jól ismerem, haverom, tudom hogy ért hozzá.
2, Behoznak egy gépet, hogy be sem lehet kapcsolni. Nehogy aztán rámverjék, hogy akkor sarkazódott le a proci, amikor én vettem le (igen, a gonosz és rosszindulatú vásárlóra gondolok).


szer. aug. 27, 2003 23:49
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
Tender: már bocs, de amikor az ember fizet egy szolgáltatást (szerviz),
egy olyan termékre, amit garanciálisan vett, akkor ez nonszensz.
Értem a logikádat, de ez egy hangyányit üldözési mánia: ilyen felállásban
reggelig sorolhatnám (és sztem mások is), h milyen "vicces" példák lehetnének még.

Üdv, Cov.
ui: például ezért (is) zárják a házakat címkével...


szer. aug. 27, 2003 23:01
Profil Privát üzenet küldése

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 0
Hozzászólás 
dolog hogy én se vinném be szervizbe a gépet, mert ha kell megcsinálom én.
bár bevallom, annyira nem értek hozzá, főleg az újabb dolgokban nem vagyok otthon, ha valamit nem tudok, kérdezek (itt =])
és mégis, én is dolgoztam számítógép szervizben három nyáron át (diákként) képesítés nélkül, viszont értettem ahhoz amit csináltam. a képesítés alatt papírt értek...

de nálunk a boltban ilyet soha nem láttam hogy az ügyfélnek bármit csinálnia kellett volna, igaz nem ez volt a fő profil, inkább cégeknek számítógéppark, hálózatépítés (a régi szép Novelles idők =]) stb, de volt bolt ahova utcáról bárki bejöhet, de ilyet még nem láttam!
engem felháborít, nem hagynám annyiban a dolgot (persze körülményektől is függ), de ha tényleg ott vetted az egész gépet, akkor egyenesen vérlázító.

bocs ha kicsit ideges vagyok, de én azt tapasztalom, hogy sokan hülyére veszik azt, aki nem ért hozzá. sőt néha azt is megpróbálják átverni, aki ért hozzá... tudnék mesélni de jobb ha nem tudjátok...


szer. aug. 27, 2003 21:46
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 133
Hozzászólás 
Hi All!
Szerintem igy a szervizes, csak magát akarta védeni.
Pl. Ha ő szereli le a hűtőt és már le van sarkazva a proci, azt hogy bizonyítja be, hogy nem ő tette? Lehet, hogy nincs kedve kifizetni potyára egy procit.
Vagy nézzük a vevő szemszögéből a dolgot:
Be viszem a gépem a szervizbe (ezt sosem tenném). A szervizes leveszi a hűtőt és közben lesarkazza a procimat és azt mondja, hogy:
-Hoppá!!! Le van sarkazva a proci! Nem garis!!!
Hogy bizonyítom be, hogy nem én csináltam napookal, hetekkel, hónapokkal... azelött, hanem ő akkor amikor levette a hűtőt.

Nem mondom, hogy ez így helyes, de ez a legtisztább megoldás!

Ja, még az is lehet, hogy annyira béna, hogy nem tud le-, felszerelni egy hűtőt, és még önkritikája is van. De akkor mit keres ott???
Bye!


szer. aug. 27, 2003 21:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2462
Tartózkodási hely: gyökér könyvtár
Hozzászólás 
Ezt nem hiszem... Még akkor sem, ha az Aqua csak a saját maga által összeállított konfigokat vállalja, külsős gépekre nem szervizel. Ilyen egyszerűen nincs. Ha mégis megtörtént (bocs prophet, természetesen nem benned kételkedem !) akkor én simán feljelenteném a céget vásárló megkárosítása szabálysértés elkövetése miatt. Ugyanis ha vállal komplett szervizelést, akkor teljeskörű felelősségbiztosítással kell(ene) rendelkeznie, így a rizikót a szerviznek kell állnia. Mert hogy a sikeres beavatkozás (javítás) után ezért pénzbeli juttatást (tehát bevételt) vár el.
Így a fent említett eset a maga valójában törvényt sért, érdemes lenne hang/videofelvételt készíteni egy hasonló esetről, és feljelenteni a céget...


szer. aug. 27, 2003 19:47
Profil Privát üzenet küldése ICQ
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1202
Hozzászólás 
Akkor lehet, hogy ott már gond van, ha egy "szervizes" nem tud egy hűtőt leszedni v. felrakni. Mi lenne, ha a repülőgépen a kapitány odaszólna az egyik utasnak, hogy "tedd már le te a gépet, mert így rajtad a felelősség!" Kicsit erős, de hasonló a szituáció.

Üdv: Dester


szer. aug. 27, 2003 15:28
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 550
Hozzászólás 
Ez eléggé inkorrekt. Bár ha csak a proci lenne tőlük, akkor csak azt vinném be. Ha viszont pl. az egész gépet (vagy legalábbis a procin kívül a ventit is) ott vettem volna, akkor szerintem köteles lenne leszedni. Megjegyzem általában (normális helyeken) simán berakják a gépbe a vett alkatrészt, ha kérem. Sőt ha gond van vele, akkor az egész gépet bekérik, hátha úgy könnyebben kideríthető a hiba. Mondjuk én jobb szeretem saját magam összerakni/szétszedni a dolgokat, de ez most mindegy. Egy hozzá nem értő embertől pl. hogy várhatja el egy szervizes, hogy pont egy veszélyesebb műveletet végezzen el??? Amikor neki elvileg kisujjból kellene az ilyesmit csinálnia.


szer. aug. 27, 2003 14:41
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1
Hozzászólás 
Egy budapesti pc bolt szervizében bevált divat: ha az ügyfél úgy viszi be a gépét a szervizbe, hogy a procin rajta van a hűtő, akkor a szervizes ad egy csavarhúzót az embernek, hogy itt van, szedd le te a hűtőt, mert ha megsérted a procit, az legyen a te felelősséged, ne a miénk. Korrekt ez? Úgy vélem, hogy valaki azért szervizes, mert ért hozzá, és bármilyen hardvert ki és beszerelni garantáltan 99 %os precizitással tud, anélkül, hogy az alkatrészek sérülnének. Szerintem ez nagy genyaság, nem tudom, máshol mi a trendi, de itt így csinálják. egyszer magamon tapasztaltam, két napja meg más esetében láttam.

Hát persze, hogy elmondom, melyik bolt az, az AQUA!

Vélepény?


szer. aug. 27, 2003 11:37
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 34 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség