|
|
Oldal: 1 / 1
|
[ 45 hozzászólás ] |
|
3DS MAxhoz Milyen VGA kártya kell?
Szerző |
Üzenet |
Radeon
vas-tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 14:17 Hozzászólások: 8 Tartózkodási hely: Pécs
|
én a 6.1-es MAX-ot nem ajánlom mert "lelassítja", butítja csak a 6-ot!!!
|
szomb. jún. 12, 2004 16:41 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
hmm...király cuccok!!
nemtom még megvan e az oldal más címen...
www.tar.hu/rob_bal néven volt régen... 3d studio-s cucc...gyalin volt csetje az oldalnak...anno egyedüli oszlopos tag voltam akinek fingja nemvolt a 3d studiohoz:D
|
pén. jún. 11, 2004 18:07 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
Azt nem tudom.
Viszont nézd meg EZT. A weblap alján írja a csóka, hogy egy autót 30-35 óra alatt készített el mindenestől. Biztos nem kezdő
|
pén. jún. 11, 2004 17:27 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
nekem az udvar jön be nagyon és a te kedvenced!!! bekker egy ilyenben hány óta munka fekszik????
|
pén. jún. 11, 2004 16:06 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
Salvatore: röviden? K*bbe, békén lehet hagyni DDDDDDDDDDD
Egyébként saccra az én gépemmel kb. 3-6 nap. Nincsenek benne bonyolult fények, meg tükröződés, ami veszettül megdobja a számítási igényeket. A figura nem egyszerű, de bump mappingen kívül sok extra nincs rajta. Annyi, hogy jól néz ki és a videó is kegyetlen jó DDD Ha megszerzed a max fájlt, szívesen kiszámolom
De ha már itt tartunk, adok pár linket, előtte kéretik állakat felszíjazni, szögezni vagy ragasztani.
http://www.3dtotal.com/home2/gallery/getgalleryitem.asp?id=1412
http://www.3dtotal.com/home2/gallery/getgalleryitem.asp?id=1406
http://www.3dtotal.com/home2/gallery/getgalleryitem.asp?id=1491
http://www.3dtotal.com/home2/gallery/getgalleryitem.asp?id=1360
És a kedvencem:
http://www.3dtotal.com/home2/gallery/getgalleryitem.asp?id=1279
Egy barátom öccsének a munkája, ezt is érdemes megnézni:
Egyik, másik.
(érdemes elolvasni a srác aláírását is )
|
pén. jún. 11, 2004 15:47 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
|
pén. jún. 11, 2004 14:33 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
|
szer. jún. 09, 2004 22:13 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
Akkor ez lesz, báár... A 2,5-lel próbáltam, ott is elindult a gép, ment is egy ideig, csak igényesebb processzormunkáknál rövid idő után kifagyott a cucc. Gondolom akkor emiatt (is), illetve a hiánya miatt
De ha jól láttam. P4-nél 3DStudioban (és a többi alkalmazásban is) tökmindegy, hogy milyen időzítésen megy a memória, az idő ugyanannyi. Szóval akkor kell ez nekem? Győzzetek meg
|
szer. jún. 09, 2004 22:11 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
láthattok alcatraz képeket is...
|
szer. jún. 09, 2004 22:10 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
|
szer. jún. 09, 2004 22:08 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
erről Liptont kéne megkérdezni..ha kell az icq száma szólj Dester.
Ő grafikus...Philosnál is volt..meg jó pár helyen és biztos tud adni "pár" tanácsot..mit mivel hogy meddig miért..
|
szer. jún. 09, 2004 22:08 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
vegyél rá ilyet:
ezzel szerintem lejjebb vihető.
ennyit számít:
http://www.tomshardware.hu/mainboard/04 ... dio_max_51
|
szer. jún. 09, 2004 21:14 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
Köszönöm Salvatore!
De a nagy videót (640x480) is nézted? Az 87 óra volt A kis videó (160x120) volt 8 óra.
A RAM-om nyilván tényleg csak CL3-as. Ez a száma: KVR400X64C3A/512 (512 MB PC3200 CL3 184-Pin DIMM). Akkor gondolom ez nem nagyon megy lejjebb... Ilyen van kettő. Kíváncsi vagyok mennyit jelentene 2 db CL2-es RAM... Ha már 3DSMax-os a topic, akkor ezirányban van valakinek tapasztalata? Vagy bármi olyan progiról jó infó, ami tartósan és fixen 100%-on hajtja a prockót.
|
szer. jún. 09, 2004 20:55 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
dester ez a video qrva jó!!!!!! gratulálok! de tényleg kemény az a 8 óra! ide kéne az FX55 meg a cl2-es ramok!:)
|
kedd jún. 08, 2004 22:18 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
jaa, vagy úgy )) Érthető
|
kedd jún. 08, 2004 21:38 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
Dester:nekem sem azért kellet a színház mód!:)
hanem azrét mert apáméknak benyomtam v.mi új filmet a gépről és akkor nem **** és tudtam netezni:DDD
|
kedd jún. 08, 2004 15:28 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
Srácok, ismertek már, mint a rossz pénzt
Valóban... akkoriban volt egy hosszas levelezésem az Atival, legalábbis a részemről hosszú. Jól leugattak, hogy mit akarok én 9600-tal 2x-es AGP-ben és a mai napig NEM adtak egyértelmű választ, hogy a 9600 végülis elmuzsikált volna-e az azóta félrerakott és nagy becsben tartott Amptron alaplapommal. A mai napig nem tudom, és nem is mertem megkockáztatni. Sajnos 9500 Pro-t már akkor nem lehetett kapni, mert azt akartam venni. Az tudta volna, csakúgy, mint a 9700 és társai is. Ez utóbbiakra viszont nem volt pénzem. Akkori árak szerint kb. 70-től indultak, nekem meg nem volt annyim. Ezért döntöttem egy fullos 5600 mellett. Habár nem vagyok maradéktalanul megelégedve a teljesítményével, kétségkívül nem is panaszkodom. Nekem a VIVO fontosabb volt, mint 10 FPS ide vagy oda (TFT-men amúgy is sokra mennék huszonötezer FPS-sel ). Az egyedüli gondom, hogy még nem megy a játékok fele a monitorom natív felbontásában, de még az 1024x768 is bőven jó az én szememnek. Régen mindig gyengébb gépeim voltak, így engem nem érdekel, ha nincs AA meg hasonló vívmányok. Sose a recés élek zavartak (C64-en is állati jókat játszottam, pedig ott aztán amőbázni is lehetett volna a "pixeleken"), hanem ha kikaptam
Szóval mindenki jól emlékszik (Thomas, Te is ), teljesen igazatok van.
Manson: nekem soha nem volt ATi-m, gőzöm sincs, mi az Omega meg a színház mód Az meg nem izgat, hogy filmnézés közben nem megy más, mivel a TV a másik szobában van, így elég nehéz lenne egyszerre neteznem is meg filmet nézni Ha film van, akkor filmet nézek
Visszatérve a 3D Studiohoz: ha érdekel benneteket, hogy mit számolt ki a gép 87 óra alatt, akkor szedjétek le: http://dester.fw.hu/Dester_nagy.avi. Sajnos a sebesség nem igazi, konstans sebességgel akartam, nem "begyorsulósra és lelassulósra", de azért talán így se néz ki rosszul DivX 5.1.1 kell a lejátszáshoz! Még meleg, pár perce lett kész. Épp ideje volt, mert már nagyon untam, hogy úgy ment a 2.8-as P4 mellette, mint egy DX4 100-as
|
kedd jún. 08, 2004 14:41 |
|
|
Thomas
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4154 Tartózkodási hely: Baranya
|
Salvataggio írta: eléggé off, de visszatérve dester régo problémájára a 9600 széria nem tud 2szeres AGP-t a 9700-es és a 9800 igen!:)
Igen, Dester ezért vett FX-et. 9700 meg 9800 gondolom nála is azért nem jöhetett szóba, mint nálam. Ennyit nem adok videokártyáért. Inkább kihozom a maximumot az eggyel gyengébből.
Igaz Dester? Vagy tévedtem, és nem tetszik a 9800XT
|
kedd jún. 08, 2004 6:19 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
eléggé off, de visszatérve dester régo problémájára a 9600 széria nem tud 2szeres AGP-t a 9700-es és a 9800 igen!:)
|
hétf. jún. 07, 2004 22:44 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
hát alapból simán a beállításokra amik az Omegában vannak.. ez az egyik..
aztán a színház mód mindenféle külön progi nélkül...hajjjdejóaz:D
megazzal a francos fxemmel csak nyújtani tudtam az asztalt...és ha filmeztem akkor mindenhol film ment..:/gépen megnemlehetett közben neteznisem..az nemvolt lol...
amúgy mikor vettem az fxem, az pontosan a csalás kiderülése elött volt kb1héttel...megnéztem tomi tesztjeit...meg mindenfelé..néztem hm
ti4200 szintjén van a kártya remek...sőt még dx9et is támogat!!hmmm
akkor nem veszek ti4200at...akkormár inkább FXet...meg is vettem inno fxem, 25e ftér...szép nagy doboz 6cd mindenféle nyalánkság...aztán mikor elindítottam egykét játékot..néztem hm de lassúú:(
ennyire még a Gladiaccal is ment...sőt...pl cs alatt az GTSem simán vitte a szép high füstöt..minden maxot...az 5200viszont beszaggatott mint az állat...nah csak ültem és néztem hogyvan hogy egy 2400+os AMD meg egy ilyen jó kártya alatt aminek marha kedvező volt az ára szaggat...hmmm...olvasom utána héten neten...csalás a 3d markban stb bla bla...tépem hajam...a rohadt szemét nvidia..
2hónappal később sikerült túladnom a kártyán...buktam rajt 9e ft ot...de sikerült eladnom...azóta egy Radeon9800se boldog tulajdonosa vagyok..azt kaptam amit ígértek ami rá volt írva és hehe minden játék megy full maxra húzva
Jójó az 5200tól nem ezt vártam hogy minden menjen..csak a gyártó által hírdetett teljesítményt..hogy egy 4200as szintjén lesz...akkor megfogadtam Nvidiát én soha többé!!!
azóta ati 4ever...szebb a kép, nem éget a kártya...nem kell neki paks..stb:)
|
hétf. jún. 07, 2004 21:46 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
MansonBoy írta: akkor már legyen radeon DD nemtom nekem szimpatikusabb a 2képernyő jobb kezelése (több beállítást enged) mint az FX.. volt fx em is..radeon jobban tecc Dester ezen nemakarok veszekedni csak úgy monndtam:)
Dehogy Manson... Te még biztosan emlékszel rá, hogy mennyire hezitáltam a két rivális között és végülis kénytelen voltam nem a szívemre hallgatnom, mert én is Radeont akartam venni. Nekem nincs semmi bajom egyik gyártóval sem ennek ellenére, én jól megvagyok az FX-szel is. Milyen "jobb kezelésre" gondoltál? Meg milyen beállításokra? Bocs az offtopic kérdésért...
|
hétf. jún. 07, 2004 18:14 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
akkor már legyen radeon DD
nemtom nekem szimpatikusabb a 2képernyő jobb kezelése (több beállítást enged) mint az FX..
volt fx em is..radeon jobban tecc
Dester ezen nemakarok veszekedni csak úgy monndtam:)
|
hétf. jún. 07, 2004 13:48 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
Tömören összefoglalva kb. igen DDD
Bár nekem az 1 GB RAM is elégnek tűnik az általánosan komplex számításokhoz (egy-egy átlagosan berendezett szoba renderelése, stb), csak a proci lehetne gyorsabb. Mégegyszer: bár a vidkártya terén annyira nem követelményre kell gondolni, azért nem árt, ha van benne egy korrekt D3D/OpenGL támogatás azért, hogy a szerkesztés is gördülékenyen menjen. De ahogy mondtam, nekem az FX5600 bőven elégnek tűnik.
|
hétf. jún. 07, 2004 13:19 |
|
|
Barnee
arany tag
Csatlakozott: szer. ápr. 28, 2004 13:59 Hozzászólások: 303
|
Oks, tehát akkor ne parheliát vegyek, hanem egy 3,4GHz-es intelt, (vagy netán AMD Athlon FX 51 ) és 2GB Ram-ot...? + tnt2
|
hétf. jún. 07, 2004 11:33 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
Sőt, kis túlzással még azt is mondhatjuk, hogy egy TNT2-es kártyával felszerelt állati erős géppel is lehet szép animációkat csinálni, csak a szerkesztés lesz kicsit nyögvenyelősebb A végtermék ugyanaz lesz (renderelt kép vagy videó).
|
hétf. jún. 07, 2004 11:22 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
Barnee írta: Szóval, ezek szerint tök felesleges parhelia(esetleg triple head miatt), mert elég egy 9600-os radeon is! Így van ez? Semmivel sem lesz szebb a renderelt cuccli parheliaval, mint radeonnal?
akár így is mondhatjuk.
|
hétf. jún. 07, 2004 10:21 |
|
|
fxdx
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 674 Tartózkodási hely: Salgótarján
|
Dester.
Na jó.... Kicsit még gondolkodik rajta......
|
hétf. jún. 07, 2004 9:23 |
|
|
Barnee
arany tag
Csatlakozott: szer. ápr. 28, 2004 13:59 Hozzászólások: 303
|
Szóval, ezek szerint tök felesleges parhelia(esetleg triple head miatt), mert elég egy 9600-os radeon is! Így van ez? Semmivel sem lesz szebb a renderelt cuccli parheliaval, mint radeonnal?
|
hétf. jún. 07, 2004 9:15 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
fxdx: üzenem a fiadnak, hogy használok 2 (színes) fényt, mindkettőn animált zaj van, az egyik volume light, a gömb-ön reflect+refract+bump mapping van, a feliraton reflect+refract, a padlón is reflect+refract. Valamint nem a "Default Scanline Renderer"-t, hanem a "mental ray renderer"-t használom. Ezekután kérném a fiad véleményét, meg nézze meg a képeket Szerintem kb. valós ez az idő
Ja és minden minőség meg plusz számolás csutkán. Ettől függetlenül lehetek én béna hozzá DDDD
|
vas. jún. 06, 2004 22:14 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
a renderelés valóban csak proci igényes( jó azért nem tnt2őt kell használni:D)
de biztos jobb úgy szerkeszteni ha 1moncsi ezköztárak, 1en videó megy a másikon meg rajzolsz...
|
vas. jún. 06, 2004 21:13 |
|
|
fxdx
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 674 Tartózkodási hely: Salgótarján
|
A 15 éves fiam aztüzeni, hogy vagy a géped gyenge, vagy Te,
mert ennyi idő sok volt rá.
|
vas. jún. 06, 2004 20:47 |
|
|
.Dester.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1202
|
Most nem tudom, hogy én tudom-e rosszul, de szerintem a VGA kártyának maximum a szerkesztő nézetben van szerepe a 3DSMaxban. Elmondom, hogy miért gondolom így.
Telepítés után a 6-os MAX rákérdez, hogy milyen megjelenítést szeretnék (de a régebbi verziók is így tették): OpenGL, Direct3D vagy szoftveres. Ennek tapasztalataim szerint CSAK a szerkesztőnézetben van jelentősége, és ott is főleg az animáció lejátszásánál. Régebbi gépeimen volt olyan gond, hogy szépen összeraktam az animációt és már a szerkesztőnézetben lévő lejátszás is nagyon szaggatott (gyenge volt a vidkártya), ezért mindig csak wireframe nézetet használtam a 3D-s (perspektivikus vagy kamerás) ablakban. Mostmár van olyan erős a kártyám (FX5600), hogy elbírja az árnyékolt primitíveket is.
Renderelésnél meg szerintem a vidkártyának semmi, de semmi köze a sebességhez. Ezt arra alapozom, hogy a játékokban a processzorom még vígan elvan, a vidkártya izzad, itt meg a processzor 100-on megy tartósan. Most is, mivel már pár napja renderelek egy animációt.
Akit érdekel screenshot: Renderelés közben, egyéb képek és egy kis videó. A Dester.jpg képet 2 óra 10 perc alatt számolta ki, az Andrew.jpg-t kb. 3-4 óra alatt, a videót meg 9 óra alatt. És tuti, hogy a videokártyának nem volt köze hozzá.
Összegezve: egy mostani átlagos, középkategóriás videokártya bőven elég hozzá, viszont minél gyorsabb proci kell (most látom, hogy a 2.8 HT P4 se repeszt egy összetettebb fényekkel, stb rendelkező képhez), meg állati sok memória! Igaz a képen nem látszik, de a 3DSMax saját infói szerint 600 MB fizikai RAM-ot használ, a Feladatkezelő szerint 200 MB-ot. Nem tudom melyik az igaz De fél giga RAM tuti kevés lenne. Nem véletlen volt annak idején az AMD 100-asomon is 48 MB RAM, ami akkor átlagon felülinek számított. Valahol ott kezdtem...
|
vas. jún. 06, 2004 20:28 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
http://www.leonardo.sns.hu/akciok/after ... helia.html
egy cikk. http://www.pcdome.hu/hardware.php?id=1028 .bemásolom
A lényeg a képminőségen van...
Ha az számít milyen szép a kép...akkor Matrox. ) olvasd el a cikket
Ha ismerjük a matematikát alapfokon (összeadás és szorzás , akkor gondolom logikus, hogy miért négy darab 128 bites képpont feldolgozó egységet helyeztek el a kártyán. Egy-egy képelem (vertex) négy darab 32 bites adat, azaz 128 bit. Maga a chip belső feldolgozási szélessége pedig 512 bites, így a négy párhuzamos képelem-feldolgozót (4*128=512) épp el tudja látni párhuzamosan adatokkal. Ennek fényében az is logikus, hogy a két másik kártyán miért csak 2 ilyen egységet találunk (2*128 bit=256 bit, ami épp a másik két kártya belső feldolgozási szélességének felel meg). Ezek a képelem-feldolgozók megfelelnek a DirectX 9-es 2.0-ás verziónak, és nem sok újdonságot jelentenek az NVIDIA GeForce 3-4 kártyákban található két egységhez képest. Sajnos a kimeneten megjelenő adatokat nem dolgozzák fel láthatóság és takarás szerint a GeForce vagy a Radeon kártyákhoz hasonlóan (nem is beszélve a nulla felesleges művelettel dolgozó Kyro architektúráról), így elég sok memória és számítási művelet megy veszendőbe, ami a játékok komplexitásának növekedéskor visszafoghatja majd a kártya teljesítményét.
A következő rész a képfeldolgozásban a 4 pixel-számoló csatorna. Ezek mindegyike képes arra, hogy egy lépésben négy felületszínezést végezzen el, míg a Radeon és a GeForce 3-4 csak kettőre képes. Ennek akkor lehet majd komoly jelentősége, ha megjelennek azok a játékok, amelyek egyszerre több különböző textúrát húznak egy-egy felületre, így a textúrázás megkétszerezése komoly teljesítménynövekedést eredményez majd a gyakorlatban. A képpont-kiszámító egységekből csatornánként 5 egység szerepel. Sajnos ezek sem képesek még a legfejlettebb képelem-számításokra, gyakorlatilag azonosak a GF 3-4 kártyákban már megismertekkel. A fő különbség az, hogy itt 5 ilyen egység áll a rendelkezésünkre, míg a GF kártyákon csak kettő volt csatornánként. Amint a képpontok kiszámításra kerültek, és a köd valamint fényesség effektusokat is hozzászámítódtak a végső eredményhez, az adatok a 256 bites memóriainterfészen keresztül bekerülnek a képtároló memóriába.
Displacement-mapping egy 3D modellen
Ezzel azonban az újdonságoknak még nincs vége. Két olyan egységet is beépítettek a kártyába, amely valóban segít a kép minőségének és életszerűségének növelésében. Az egyiket talán „hardveresen megvalósított magassági térképként” lehetne a legjobban fordítani (displacement-mapping). Képzeljük el azt a helyzetet, hogy van egy 500-1000 harcosból álló seregünk. Néha szeretnénk ráközelíteni a sereg egyes tagjaira, máskor pedig az egész csapatot szeretnénk látni. Milyen lehetőségünk van arra, hogy minél élethűbb maradjon a játék, de a kártyát se terheljük le annyira, hogy a játék egy távlati képnél 5 FPS-sel vánszorogjon? A legjobb megoldás, ha minden egyes felszínhez nem csak a színezést, hanem egy speciális magasságtérképet is hozzárendelünk, így ha pl. közelről nézünk egy arcot, akkor az orr kiemelkedik, a szem viszont beljebb esik majd, mint az arc eredeti síkja. Ilyen módon meg lehet oldani, hogy a jövőben a játékok szereplői, a környezet úgy lehetnek életszerűek, hogy nem kell arról sem lemondani a fejlesztőknek, hogy egyszerre akár több ezer ilyen karaktert legyenek képesek mozgatni majd az élethű környezetben. Persze ennek az az ára, hogy az ily módon létrehozott 3D részleteket csak a magassági térkép megváltoztatása árán lehet majd szinkronban megváltoztatni.
Ugyanennek a technológiának egy másik vetülete, amit főleg a felszín vagy környezet kidolgozottságánál lehet majd használni, a részletdússág dinamikus változtatása. Ez utóbbi a színezésnél már nem újdonság, de a kiemelkedések, besüllyedések esetében valóban komoly memóriamennyiséget lehet majd megspórolni, ami a gyakorlatban sebességnövekedést jelent. Mi ennek a technológiának a lényege? Képzeljük el, hogy egy 3D világot szeretnénk ábrázolni. Ekkor eddig két lehetőségünk volt: vagy nagy részletességet kértünk a rendszertől, és akkor komoly hardverre volt szükségünk az elfogadható ábrázoláshoz, vagy kompromisszumot kötöttünk, és a képminőség lett gyengébb. Ez az új technológia viszont arra alkalmas, hogy mindazt, ami közeli részletgazdagon mutasson meg számunkra, és mindazt, ami távoli, egyre kisebb részletgazdagsággal ábrázolja, és mindezt dinamikusan, a kamera mozgatásával szinkronban változtassa. Így aztán lehetőségünk nyílik arra, hogy olyan részletességgel készítsük el a világunkat, amilyennel szükséges, de mindez mégsem fogja vissza a rendszer teljesítményét olyan mértékben, hogy ne lehessen a gyakorlatban használni.
Az FAA-16 élsimítás összehasonlítása más eljárásokkal
A többi újdonság főleg a kristálytiszta képalkotáshoz nyújt segítséget. A Matrox cég eddig is sokat adott arra, hogy a termékei a képminőség tekintetében mindig az élen legyenek. Ez az új kártyánál sem lesz másként, erre néhány olyan újítás a biztosíték, amely kifejezetten a képminőség érdekében kerültek a kártyára. Az egyik ilyen az úgynevezett 5 szintű aluláteresztő szűrő nevet kapta. A dolog fontosságához tudnunk kell azt, hogy ahhoz, hogy egy kártya nagy felbontásnál is tökéletes képet mutasson, két dologra van szükség. Először is kell egy nagy sebességű RAMDAC (ez az az egység, amelyik a kártya memóriájából a képet analóg jellé alakítja a monitor számára), ez adott a Parhelia chipnél, mivel 400 MHz-en működő RAMDAC-ot építettek a chip-re. Valamint egy olyan aluláteresztő szűrő, amely ideális esetben egy bizonyos frekvenciáig minden jelet átenged, felette viszont semmit. Aki az elektronikában egy kicsit is jártas az tudja, hogy egy ilyen szűrőt milyen nehéz elkészíteni, ezért van az, hogy egyes gyengébb NVIDIA kártyáknál a nagyfelbontású képek kissé elmosódottak, néha még szellemképesek is. Ezek a problémák egyértelműen a szűrő áramköröknél felhasznált gyengébb minőségű alkatrészekre utalnak. Ez a probléma olyannyira nem elhanyagolható, hogy a közelmúltban az NVIDIA komoly útmutatókat adott ki a gyártók részére a szűrőkben felhasználandó alkatrészekkel kapcsolatosan. Eddig a legtöbb jobb minőségű kártyán 3 szintű aluláteresztő szűrőket használtak, ami a gyakorlatban három egymás utáni és egymáshoz hangolt aluláteresztő szűrőt jelent. A Matrox úgy döntött, hogy az új kártyára nem kevesebb, mint 5 ilyen szűrőáramköri részt ültetnek, ami a képalkotás kiváló minőségét nagy felbontás esetében is biztosítja.
További fontos lépés a tökéletesebb képalkotás felé, hogy az új chipen az eddigi 8 bithez képest 10 biten tárolják a színadatokat, így az elvileg előállítható színek száma 64 szeresére nőtt, ami szintén a tisztább képalkotáshoz járul hozzá. Kifejezetten az irodai alkalmazások érdekében a chipen megvalósították a normál Windows képernyőkezelés gyorsítását, és a karaktermegjelenítésénél használt élsimítást is hardveresen gyorsítják. (Eddig is használta a Windows ezt az eljárást, de ezt a Windows-ba beépített szoftver rutinok hajtották végre.)
|
vas. jún. 06, 2004 20:01 |
|
|
Barnee
arany tag
Csatlakozott: szer. ápr. 28, 2004 13:59 Hozzászólások: 303
|
|
vas. jún. 06, 2004 19:33 |
|
|
Barnee
arany tag
Csatlakozott: szer. ápr. 28, 2004 13:59 Hozzászólások: 303
|
én 5.1-ben nyomulok, de sajnos a hardeves részéhez nem értek. És ez a Matrox Parhelia kari akkor felesleges?
|
vas. jún. 06, 2004 19:10 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
6-ost még nem használtam
|
vas. jún. 06, 2004 17:55 |
|
|
fxdx
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 674 Tartózkodási hely: Salgótarján
|
6.0 + Sp1
|
vas. jún. 06, 2004 17:38 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
melyik verziót használod?
|
vas. jún. 06, 2004 17:37 |
|
|
fxdx
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 674 Tartózkodási hely: Salgótarján
|
Háj.
Ha nem kell dx, akkor mért kérdezi meg első indításkor, hogy dx8.1, vagy dx9 a vga?
|
vas. jún. 06, 2004 17:22 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
nem értem 3Dmaxhoz mineg a directX? inkább a jó openGL támogatás kell oda!!
attól függ mit csinálsz 3Dmax-szal. normál használazhoz egy matrox 550 is jó már. ha nagyon durva 3D-s dolgokat csinálsz akkor quadro vagy fireGL vagy 3Dlabs kártyák. de általában egy közepesen jó VGA is megteszi.(9600 series)
|
vas. jún. 06, 2004 17:18 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
gigacolort pl:))
meg egy csomó apróságot aminek hasznád veszed (na ennek pl pont nem:D) ha rajzolgatsz..
grafikus munkára szerintem a matrox a legjobb...
szerintem akkor érdemes ha kihasználod a 3monitor nyújtotta előnyöket...(nem repülőgépszimulátorra gondoltam:D)
|
vas. jún. 06, 2004 12:37 |
|
|
Barnee
arany tag
Csatlakozott: szer. ápr. 28, 2004 13:59 Hozzászólások: 303
|
Nézegettem a parhelia-t, és van 3 fajta belőle. Igazából tanácstalan vagyok, hogy melyiket vásároljam meg. A 3 monitor jó dolog, de ezen kívül milyen szolgáltatást nyujt a kártya?
|
vas. jún. 06, 2004 7:25 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
matrox parhelia nagyon jó!
ilyen alkalmazásokra...csak játékra nem:)
de ha ezzel foglalkozol akkor az jó választás lehet..ha az ára nem riaszt el..és a 3monitor..hm az lol
|
szomb. jún. 05, 2004 22:43 |
|
|
fxdx
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 674 Tartózkodási hely: Salgótarján
|
A fiaim 9600pro-val nyüstölik ebben a pillanatban is. Nem árt, ha dx9-es, de elmegy dx8.1-gyel is.
hali
|
szomb. jún. 05, 2004 21:16 |
|
|
Barnee
arany tag
Csatlakozott: szer. ápr. 28, 2004 13:59 Hozzászólások: 303
|
3DS MAxhoz Milyen VGA kártya kell?
Üdv. A topic hardveres, a szoftvert most hagyjuk. Az az alapkérdésem, hogy 3Ds Max animáláshoz melyik vga-kártya ajánlott? Matrox ?
|
szomb. jún. 05, 2004 16:07 |
|
|
|
Oldal: 1 / 1
|
[ 45 hozzászólás ] |
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 28 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|