|
Szegedi FEFO - képzeljetek ide valami nagyon ronda szidalmat
Szerző |
Üzenet |
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Cov!
Hol voltál ilyen sokáig???
|
hétf. dec. 22, 2003 9:24 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
én is hallottam róluk ezt azt!:)
|
hétf. dec. 22, 2003 9:05 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Győrben én is tudok mondani olyan helyet, ahova még akkor sem teszem be a lábam többet, ha más bolt nem lesz se a városban, se annak párszáz km-es körzetében:
Pc-Forrás
Negatív tapasztalataim több helyen is voltak, de ez az eddigi csúcs.
|
hétf. dec. 22, 2003 0:25 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
Salvatore:eddig én is ígyvoltam!
kivéve most...meg is lepődtem rendesen!:(
pont inkább a Modosokkal volt régen rossz tapasztalatom...
|
vas. dec. 21, 2003 23:03 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
bocs manson de most megcáfollak!:) lehet te most rosszkor mentél be. én mindig Pesten vásárolok már csak az ár differencia miatt., DE amikor otthon , azaz Győr cityben kellett valamit vennem a bitben voltak a legkorrektebbek!
|
vas. dec. 21, 2003 22:05 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
Győr BitBolt..:bementem tegnap...alig fértem be a boltba mindenki sulinetért nyomorgott.Kivártam a sorom...és kérdeztem hogy ramot adnak e sulinetben...mondták igen.Mondtam hogy akkor kérnék 1GB ddr400ast..először néztek majd hogy csak 256os szelet van...nagynehezen találtak 512est.Kérdeztem..mennyi lesz?
és jött a válasz hogy (ha jól emléxem)67e FT.Mondtam hogy oké akkor bocs mégse...ennyim nincs.
Erre az eladó lekezelő bunkó flegma hangnemben.. " mitakarsz?? ingyen van!!!"
húzam is a francba...pedig eddig csak jót tudtam volna mondani az üzletről...
Győr Mod kft.
Bementem...2hosszú sor áll a sulinetes tábláknál (csináltak 2sort sulinetbe meg egyet simába).A sima sornál megkérdeztem a csajszit hogy itt is lehet e sulinyetben venni cuccot...mondta hogy persze! (már szimpatikus)
Ram is volt, igaz csak 256os szelet volt már ,de nemakartak kivágni a boltból mert kérdezni mertem.10perc alatt végeztem, csak alákellet írnom vagy 8papírt(anyukám aláírásával:D).
pirospont nekik.
|
vas. dec. 21, 2003 21:47 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Maiden:
Már el is felejtettem ezt a topicot, kész szerencse, hogy újra rátaláltam.
Ezt írtad:
{i}"Az eladók nem a vevő pénzéből élnek" - ugye ezt Te sem gondolod komolyan? Akkor a főnök adományaiból? Vagy miből? Ezt nem hiszem el, hogy így gondolod!!! Tudomásul kell venni, hogy igenis a vevő pénzéből él, mert ha a vevő nem menne be, fizetése se lenne. Úgyhogy barátkozzon meg a gondolattal mindenki, hogy lehet, hogy a kancigány pénzéből vásárol ő hűtőt, kocsit, fizeti a mobilszámláját stb. Ezzel szerintem minden kereskedelemben dolgozó tisztában kéne hogy legyen, még akkor is, ha ezt fájó tudomásul venni. {/i}
Én továbbra is azt tartom, hogy az eladók nem a vevő pénzéből élnek. A vevők pénzéből a tulaj él. Az eladó pedig a tulaj pénzéből. Ha így, KÖZVETVE értetted a dolgot, akkor valóban igazad van. Egyébként ha NULLA bevétele van a tulajnak, az eladó számára akkor is fizetnie kell a munkabért. Tehát az eladó NEM KÖZVETLENÜL a vevő pénzéből él. Leszámítva persze azt a fentebb már említett helyzetet, amikor a tulaj egyben eladó is. Sőt, még abban az esetben is igazad volna, ha az eladó CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a forgalom arányában kapná a munkabért. 0 forgalom = 0 bér. De ez nem így van.
"Összegezve, nincs elfogadható mentség, arra, ha egy vevő elégedetlenül távozik, az a kereskedelmi egység kudarca. "
Ez így van.
|
vas. dec. 21, 2003 18:46 |
|
|
utini
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2462 Tartózkodási hely: gyökér könyvtár
|
Rég láttunk, Cov ! Azthittem, már elhagytad a Terminal-t !
Üdv Néked újra itt !
|
kedd dec. 16, 2003 6:07 |
|
|
Cov
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Hű... akarommondani:
Üdv, Cov.
ui: látszik, h ezeréve nem írtam itt elköszönést
|
kedd dec. 16, 2003 3:34 |
|
|
utini
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2462 Tartózkodási hely: gyökér könyvtár
|
Tisztelt MansonBoy Úr !
Nagyon jónak találom az Ön felvetését, hiszen így sokkal barátibb és emberarcúbb stílust kölcsönözhetünk ennek az amúgy is rideg és sok esetben igen lassú fórumnak. A tegeződés az emberi kapcsolatok megnyilvánulásának egy lazább, közvetlenebb formája, ezért maximálisan támogatom fenti hozzászólását !
További sok sikert az Ön munkájához :
Maradva tisztelettel !
utini
|
vas. dec. 14, 2003 22:53 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
izé...Fefoszeged meg Hinnye meg mindenki...1szer smindenkorra...ha nemnagygond tegeződjön továbbra is mindenki...Fefo is...bántja a fülem ez a "kérem tisztelkhmm kovács úr... "
eladókkal meg boltosokkal haverozunk meg tegeződünk...fórumon meg pláne.
|
szomb. dec. 13, 2003 22:25 |
|
|
Hinnye
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 17
|
Okszi akkor a témát a magam részérõl végleg lezártam.
Kérem aki a továbbiakban hasonló dolgokról akar társalogni az térjen át a "panaszkönyv" topicba. Ez már túlteljesítette amire hivatott volt, hadd süllyedjen!
|
szomb. dec. 13, 2003 22:06 |
|
|
Fefoszeged
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Már nem akartam ide irni de néhány szárnyát bontogató félreértést szeretnék tisztázni.
1, A Fefoban és a szegedi fefoban számít a munkatárs is, a vezetőség mindent megtesz az optimális munkakörülményekért, ami az év 10 hónapjában úgy is működik.
2, Az, hogy nincs árúnk az erős túlzás, ugyanis valahogy ma is sikerült az érdeklődők 90%-át kiszolgálni ami nem létező áruval kicsit kevés lenne. Tehát továbbra is lehet hozzánk bejönni. Ha szegedi olvassa ezt a forumot akkor neki egy kis info: processzorokból sajnos már csak annyit kapunk amennyire előjegyzésünk van, tehát ezt sem adni sem előjegyzést nem tudunk felvenni rá. 80GB Samsung és 120GB Samsung hdd-ből érkezik, 40GB raktáron, 256 333Mhz és 400Mhz, 512 szintén raktárról vihető (most még), CD-író nincs, combo drive-ok viszont vannak, FX5200 hegyekben áll a raktárban, ATI kártyák érkeznek. F700B monitorok szerdán nagy számban jönnek, Samsung 763MB és 765MB szintén hegyekben. Modem, Lan, hegyekben. Házból Codegen és Mercury is raktárról vihető. Digitális fényképező nincs és nem is lesz. USB drive-ok érkeznek. HP 3650 nyomtató érkezik. Ami raktáron van, az rögtön fogható, vihető (a sor kivárása után ) Előrelépésként említeném, hogy az emeleten is számlázunk, tehát jobban halad a sor.
Ezek a fontosabb termékek, csak megemlítettem őket. Továbbra is állítom, hogy jelen pillanatban szegedi számtech kisker. cégek közül, az egyik, ha nem a legnagyobb raktárkészlettel rendelkezünk.
3, A mai napon (közepes nap) 73db sulinetes számlát állítottunk ki kb 2.500.000Ft értékben. A napi forgalom nagy részét mégsem ez teszi ki. Azt hiszem erről elég ennyi.
Részemről az ügyet lezártam, további információval forduljon mindenki bizalommal (türelemmel ) hozzánk.
Tisztelettel
Narozsnik Zoltán
Érdeklődni:
Narozsnik Zoltán
Fefo Kft
(62) 424-719
Halász Zoltán
Fefo Kft
(62) 422-386
Rajnai Károly
Fefo Kft
(62) 550-645
|
szomb. dec. 13, 2003 19:26 |
|
|
ocsi81
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
TheDaemon: dec. 6-án rendeltem. Ha 20 naptári nap akkor még idén visszakapom a pénzt. De nagyon bízom,hogy a terméket vehetm kézhez nem a pénzt. És szerintem naptári nap -legalábbis nagyon bízom benne- mert a garanciát is 1 évre adják nem 365 munkanapra.
|
szomb. dec. 13, 2003 14:47 |
|
|
TheDaemon
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 287
|
ocsi81: 120 gigás samsung winyót. Akkor volt még cédéíró is. Mikor rendelted a videókártyát? 20 naptári napnak kellene lenni. Nekem azt mondták, hogy ha most rendelek, nem biztos, hogy megjön.
|
szomb. dec. 13, 2003 10:31 |
|
|
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Na, tegnap történt velem egy érdekes történet, pont idevág, leírom. Örültem neki, mert PONT EZ AZ, amiről beszélek.
Felfedeztem egy boltot pesten a neten, írható cd-ket árulnak, igen jó árban. Tegnap munka után elmentem oda. Amikor beléptem, nyeltem egy nagyot, mert az egész bolt egy kis lyuk, elég lepattant, két fiatal srác ült az asztalnál, szendvics az asztalon, meg a literes ice tea. Huhh, gondoltam, de ha már eljöttem, egy próbát megér. MOndtam a srácnak, hogy kérek 15 db dvd tokot, meg 800 megás cdt szeretnék. Mondta, hogy az nincs. Akkor mondom kéne egy pár darab 700-as is. elsorolta, hogy mik vannak, mondtam, hogy köszi, ez az ár szerintem annyira nem jó, így nem veszek. Kérdezgettem ezt-azt, s jött a csoda:
MOndta, hogy számla nélkül tud nekem jó áron adni slim tokos philips cdt, darabját 125 forintért, ami ugye igencsak jó ár. Vittem is belől e 20 darabot....
Nézzük meg csak, mi is történt:
1. Bementem az üzletbe - első benyomás nincs másodszor, ugye!? - hát nem voltam elégedett.
2. Elmondtam mit akarok, megkaptam, különösebben ugye nem voltam elégedett, hisz ez az alap dolog...
3. Amit igazán jól csinált a srác, s szerintem nem is tudatosan, az az volt, hogy felmérte, hogy kivel áll szemben, felmérte, hogy meddig mehet el, s RÁMHANGOLÓDOTT!!!! Levette, hogy mit akarok, s megtalálta azt a közös hangot, ami végezetül is az ő pénztárcájukat hízlalta!
Az baromira nem érdekelt, hogy fű alatt adta, tojok rá.
Elégedetten távoztam? Naná!!!
Nem az számít, hogy csili-vili üzletbe menj, nem az számít, hogy akkora legyen az üzlet, mint a Blaha, hanem egyetlen egy: a vásárlóval találd meg a közös hangot, pendítsd meg azt a húrt, amitől legközelebb is vissza fog menni, hangolódj rá!
Na ezt üzenem a FEFOszegednek.
|
szomb. dec. 13, 2003 10:30 |
|
|
ocsi81
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Egyébként én még az ősszel vettem egy Canon a70 digit fényk. a Fefotól. Több mint 1 hónapot vártam rá. Minden héten csak hitegettek, hogy most már nemsokára jön meg így meg úgy. De szerintem nem az ő hibájuk volt mert akkor indult a Sulinet és még szinte mindenki zöldfülűnek számított. Amikor megérkezett gép a raktáros srác arcán látszott, hogy ő is örül. Most lehet, hogy hülyén hangzik de én (és a barátnőm) tényleg így éreztük.
Az is igaz, hogy akkor nem voltak tömött sorok. Csak mi voltunk a boltban és volt idejük velünk foglalkozni.
Én a szegedi Nova-Compal jártam pórul:
nov. 18-án rendeltem telefonon egy Teac dula DVD írót. Azt mondták 1-2 hét míg megérkezik. Nov. 28-án ismét érdeklődtem telefonon. Akkor azt mondták, hogy jövő hét közepén érkezik. dec. 5 személyesen mentem be az üzletbe. Kiderült, hogy még meg se rendelték és idén nem is fognak/tudnak rendelni.
Erre varjon valaki gombot.
|
szomb. dec. 13, 2003 9:56 |
|
|
ocsi81
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Csak azért kérdezem mert 1 hete rendeltem egy Ati 9600 Xt vga-t. Akkor nem volt raktáron. Az van a szerződésben, hogy 20 nap a szállítás. Ez most munka vagy naptári??? Nagyon fontos lenne, hogy idén megjöjjön.
|
szomb. dec. 13, 2003 9:40 |
|
|
ocsi81
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
TheDaemon:
Ha nem vagyok tolakodó akkor mit vettél vagy mi volt raktáron? Nagyon fontos volna.
|
szomb. dec. 13, 2003 9:36 |
|
|
TheDaemon
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 287
|
én is nagyon meglepődtem, de tényleg ők voltak. Kedvesek, segítőkészek, türelmesek. Lehet, hogy csak Szegeden ilyenek
|
pén. dec. 12, 2003 17:32 |
|
|
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Daemon: biztos be lehetsz rúgva, mert kizárt dolog, hogy ez a MI***L legyen! )
|
pén. dec. 12, 2003 16:00 |
|
|
TheDaemon
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 287
|
Háát, a Fefo Szeged az tényleg nem egy leányálom. Régen szerettem őket, de valahogy megváltoztak az eladók, meg az árak is, így elszoktam tőlük. Pedig az első gépemet náluk vettem. De most jön a meglepetés!
Ma voltam délelőtt a szegedi Mistralban, sulinettel vásároltam, és nem voltak tömött sorok, nagyon kedvesek voltak, többször elnézést kértek a várakozásért (én meg mondtam, hogy sokkal rosszabra számítottam), és raktárról adtak nekem sulinetes terméket. Nem áltattak, hogy rendeljem meg (majd jön január elsején), hanem mondták, hogy ez-és-ez van raktáron. Mindez dec 12-én. Waa!
|
pén. dec. 12, 2003 15:23 |
|
|
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Hinnye: kicsit bő lére fogtad a dolgot, de a szemléleteddel azonosulni tudok szinte maximálisan! A legjobban ez a mondatod tetszett, s én ugyanezt vallom:
"A vevő nem maximális szolgáltatást vár el, hanem hogy annyit kapjon amit elvár vagy többet. Ha pont annyit kap amit vár akkor elégedett, ha többet akkor nagyon elégedett. "
Úgy gondolom, hogy ennek a mondatnak minden ÜGYFÉL/VEVŐSzolgálaton alaptételnek kellene lenni!!!!
|
pén. dec. 12, 2003 9:06 |
|
|
glad
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 445 Tartózkodási hely: néha itt, néha ott
|
Nem tudom miért kellet Maiden úgy letámadni, mert azért nem mondott olyan vad dolgokat.
Az eladó fizetésésről pedig annyit, hogy volt(van) pár haverom aki eladó PC boltban és azért néhány helyen igencsak megfizetik Őket.
Az az ismerősőm akit gyengébben fizetek meg az is elég sok mellékest összetudot szedni magának. Egy bolt még egy eladószámára is aranybánya lehet.
(nem is kell feltétlen illegális dolgokra gondolni).
Persze az a fönök sara, ha minimál bérért dolgoztat hozzánem értő alkalmazotat, de ez még nem mentség az alkalmazotnak se, hogy buta legyen.
Vagy akik máskép gondolják azok vajon elfogadnák ezt az érvelést ha mondjuk a levesébe vizelne a pincér csak mert nem fizeti meg a fönőke és amúgy is **** az élet?
A bunkó, gyenge kiszolgálásról:
Szerencsére nálunk Győrben jól működik a piacgazdaság. Van 3-4 bolt ami kb egy szinten van minőségben és árban szóval ha valami nem tetszi akkor könnyű tovább állni.
Most vettem egy nyomtatót 22.000FT ért, a másik 3 boltal 1000-1500Ft volt a diferencia. Ez pedig nem akkora pénz, hogy eltürjem a tahóságot. Nem is szólva ha megbízhatatlan a bolt akkor mi lesz ha érvényesíteni kell a garit?
A gond csak akkor van, ha olyasmi kell ami egy bizonyos boltban van csak és az pont a gázos hely. Ilyenkor vagy a büszkeség győz és nincs az áhított hardver vagy pegig a fog összeszorít.
|
pén. dec. 12, 2003 2:08 |
|
|
petnor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Kinézel magadnak egy jó cuccot. Nagyon vágytál már rá, és most végre pénzed is van. Bemégy a boltba, megveszed, az eladó tahó, alázó, szemét(akinek nem inge..)Talán még ösze is veszel vele.Arra is gondolsz, hogy nem is itt kellene megvenned. De itt a legolcsóbb.Kijössz a boltból és örülnöd kellene mert megvan a cucc, de a felhőtlen boldogság elmarad és káromkodsz a hazaúton. Csak én éltem át ilyet?
"Nem az a legolcsóbb bolt, de ami olcsóbb lenne, ott s*ar a kiszolgálás.
Nekem az a 1000 plusz megéri a bizalmat."-stol
Ezzel maximálisan egyetértek.
És hogy kinek a hibája? A tulajé, vagy az eladóé-egyszerűen nem ér-de-kel.
|
pén. dec. 12, 2003 0:49 |
|
|
Hinnye
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 17
|
Kedves Fefoszeged és mindenki más,
Látom nem akarjátok veszni hagyni a témánkat.
Ennek örömére jobb dolgom nem lévén én is hozzáfûzök pár dolgot az általad elmondottakhoz.
"A vevõ jogosan várja el a maximális szolgáltatást, az eladó jogosan hõzöng az ingyen túlóra miatt."
A vevõ nem maximális szolgáltatást vár el, hanem hogy annyit kapjon amit elvár vagy többet. Ha pont annyit kap amit vár akkor elégedett, ha többet akkor nagyon elégedett.
Ha nem kapja meg amit elvárt akkor viszont elégedetlen és a csalódottság mértékétõl függõen reagálja le a dolgot. Ez ilyen egyszerû.
Egy másik probléma, hogy mennyit várhat el jogosan a vevõ. Ez korántsem egyértelmû dolog. Az üzlet ugyanis ahogy a neve is mondja üzlet. Az üzletnek ebben az értelemben éppúgy résztvevõje a vevõ mint az eladó. Azt hogy ki mit várhat el a másiktól ilyen szempontból többnyire a gazdasági erõviszonyok határozzák meg. Ez a piacgazdaság lényege. Ettõl a kereskedelem nem feltétlenül embertelenedik el, hiszen ha valaki emberségesebben bánik a vevõkkel az gazdasági elõnyre tehet szert. Amelyik vevõ emberségesebben viszonyul az eladóhoz az jobb kiszolgálásban részesülhet. A baj sokszor az elõbbi feltételes módnál jelentkezik, mert vannak bizonyos tényezõk amik az emberségesség ellen dolgoznak.
Mellesleg ez emberi bánásmód bizonyos szinten túlnyúlik az üzleti érdeken és az egyes résztvevõk (pult mögött és elõtt állók) személyes ügyévé is válik. Ennyiben nem kezelhetõ pusztán gazdasági érdekek termékeként. Ez az a tényezõ ami talán a legnehezebben kezelhetõ. Hogy ez stimmeljen minden másnak rendben kell lennie.
Üzleti szempontból egy kiskereskedelmi üzlet célja látszólag egyszerûen megfogalmazható: A számukra legkedvezõbb idõtartameloszlással a lehetõ legnagyobb hasznot elérni (törvényes keretek közt).
Persze a haszon nem csak pénzügyi természetû, pl ha egy eladó megbetegszik, mert rossz körülmények közt dolgoztatják, akkor az õ kára is veszteségként értékelhetõ a cég egészét tekintve.
Hogy hogyan akarja alakítani a hasznát milyen módon és eszközökkel az minden cégnek a saját belsõ ügye, mindaddig míg törvényes és szabályozott keretek közt marad. (Ez persze ingatag talaj, mert ugye a törvény sem szentírás)
Szintén belsõ ügy hogy hogyan osztják meg a cég egyes résztvevõi a hasznot maguk között, vagyis hogy pl egy eladó mennyi fizetést kap a tulajdonostól vagy a fõnökétõl, cserébe az általa elszenvedett idõbeni és egyéb veszteségekért. A vásárló szempontjából majdnem mindegy az eladó miért fáradt, vagy unott vagy bármilyen. Ha ilyen akkor az az üzlet egészének szégyenére és kárára ilyen. Nyilván vannak kivételes és kivédhetetlen esetek, de nem tarthat egy ilyen állapot napokon keresztül.
A vásárlót is hasonló indokok motiválják mint az üzletet, õ a saját hasznát igyekszik optimalizálni. A vásárlók egymással és az eladóval szembeni viselkedése szintén jelentékeny probléma. Erre a legjellemzõbb példa az a fajta ember aki széles mellel bedönget az üzletbe és azt hiszi hogy onnantól körülötte forog a világ. Nem érdekli hogy a kisgyerekes apuka meg anyuka is ott várakozik odacsörtet a pulthoz ráerõszakolja magát az eladóra. A többi vásárló kárára fél órát kérdezõsködik, közben még kimondani sem tudja azt eszközök nevét. Ezek üzleti szempontból végülis jól csinálják a dolgot valahogy mégsem rajongok értük, mert az alapvetõ emberségrõl felejtkeznek meg. Ráadásul ezek azok, akiket az eladók nem mernek elküldeni, hiába van mögöttük sor és persze nekik tudnak a legnehezebben nemet mondani. Aztán az egész vásárlõ üzlet kapcsolatba belejátszik az egyes vásárlók illetve az üzletek kooperációja és versengése, a külsõ körülményekrõl nem is beszélve. Lényeg hogy nagyon bonyolult az egész téma összefüggésrendszere és nemigen lehet kategorikus kijelentéseket tenni.
Hogy mit is várhat a vásárló ennek fényében ugye elég bonyolultan alakul. Mégis pár alapvetõ vonalat le lehet fektetni. Egy hosszú távra tervezõ cégnek hosszú távon kell profitot termelnie, tehát a vásárló elvárná tõle, hogy megpróbálja õt és ismerõseit a jövõben is a vevõkörében tartani. Az üzletnek érdeke a kapacitásának megfelelõ lehetõ legnagyobb vásárlóerõ megnyerése, viszont nem tanácsos ennél több embert vonzani, mert az elégedetlenül távozók nem szívesen mennek oda késõbb. Persze ez megint nem egyszerû dolog. Marketing szempontból az ilyen "egymást tapossák az emberek" akciók valószínûleg esetenként hosszú távra is elõnyösek lehetnek, mert megmarad az emberekben hogy ott olcsók a dolgok, érdemes oda menni. A sulinet esetén ez kevéssé lényeges szempont mostmár.
Ha mégis keletkezik ilyen vásárlótöbblet, akkor viszont azt úgy érdemes kezelni, hogy közülük a lehetõ legtöbben távozzanak elégedetten vagy legalábbis kevéssé elégedetlenül. Ezt legegyszerûbben korrekt tájékoztatással lehet elérni. (Pl. olyan árlista ahol lehet tudni hogy az egyes termékek milyen határidõkkel szerezhetõk be!!!!!). A vevõ ugyanis akkor szokott berágni igazán, ha a semmiért elmegy valahova és az idejét pazarolja teljesen fölöslegesen.
Visszatérve arra mit várhat el a vásárló. Szerintem azt várhatja el, hogy úgy bánjanak vele mint ahogy a fenti alapelvek szerint a cégnek ésszerû. Durván hangzik, de ha egy helyzetben az az ésszerû üzleti szempontból, hogy a vásárlók egymást tapossák össze az áruért akkor azt várhatja el a vásárló. Ilyenkor jórészt magát okolhatja, hogy részt vett a marakodásban. Persze ettõl anyázhatja az áruházat, de azoknak a marketingesei feltehetõleg tudják hogy az ilyen vásárlók 90 %-ának a memóriája 1 hónapra terjed, azon belül meg nem csinál újabb nagy bevásárlást.
Ha viszont az egymást taposásból a cég végül több kárt lát mint hasznot akkor a vásárló tényleg többet várhatott volna el.
"Egyébként meg rengetegen jönnek azzal hogy máshol (itt szegeden) már nem is foglalkoztak velük mondván hogyha sulinet akkor az már úgysem lesz meg idén."
Tényleg sok helyen mondják hogy nincs semmijük, de ha nincs árujuk akkor nem mondhatnak mást. Én is voltam jópár ilyen helyen, de ezek mind üresek voltak és 10 másodperc alatt megtudtam hogy semmi nincs, ami azért mégsem másfél óra. Sokszor bizony a biztos nem, jobb mint a bizonytalan igen.
Egyébként nem hiszem, hogy kényelmességbõl mondják, hiszen nekik is érdekük hogy eladjanak. Úgy tûnik arról lehet szó, hogy a kisebb üzleteknek kevésbé szállítanak a fõvállalkozók sulinetben mint a nagyoknak (ez végülis érthetõ). Persze az is lehet, hogy pár üzletben ismerõsöknek szánják azt is ami jön...
"Ez a kényelmes hozzáállás mi nem ezt választottuk"
A választás nem volt rossz, csak a kiveitelezés nem sikerült igazán jól.
"Csoda hogy ma is marha nagy sor van??"
Nem kötözködni akarok, de azok után hogy már nincs is áru tényleg csoda... Informálni kéne õket a lehetõségekrõl valamilyen úton, nem sorbaálljtani. Próbáltam magyarázni, hogy a sor nem elsõsorban a forgalmat méri, csak azt hogy mennyivel van elmaradva az ügyintézés a szükséges sebességtõl. Sõt ha a sor egyszer kialakult akkor onnantól már csak egy konstans többletrõl van szó. Ha a sor miatt 10 órát vagytok nyitva 8 helyett akkor az 25%-kal jelent több ügyfelet annál, mint amit ideális esetben sor nélkül lehet lezavarni ugyanolyan sebességû folyamatos ügyintézés mellett rendes munkaidõben. Viszont akkor a sor hossza hozzávetõleg kiteszi az ügyfelek napi számának ötödét! Világos persze, hogy sok ember amikor odaér be sem áll a sorba hanem, rögtön kifordul az üzletbõl, de ez ismét csak meddõ forgalom és ezek sem elégedett ügyfelek. Nem vitatom hogy a sor szükséges rossz és a leggyorsabb ügyintézés mellett is kialakulhat, de túlzás ezzel büszkélkedni.
Amúgy még mindig érdekel hány ember a napi forgalom, ha nem üzleti titok.
"Egyébként csináltam egy gyors közvélemény kutatást hogy hol mennyit kell várni azt mondják nálunk még istenes a helyzet a többi sulinet partnerhez viszonyitva"
Hát azokhoz képest akik azt mondják nincs áru biztos nem istenes, mert ugye ott nincs sor:)
Egyébként meg a helyettetek választott üzletben a mai napon háromnegyed ötkor mindössze 10 percet várakoztam mire megtudtam a kívánt információt. Igaz mostmár õk sem vesznek fel rendelést, de nekem kedden még felvették és már biztosra mondták hogy jön is. Amikor megrendeltem még 10 percet sem várakoztam. Az eladólány pedig bájos volt és segítõkész este 5 órakor! Nem tudom fáradt volt-e, de nem vettem észre rajta. Persze ott sem kaptam "maximális" kiszolgálást, de jólesõ érzéssel távoztam, mert jobbat kaptam mint vártam. Lehet hogy szerencsém is volt éppen, de akkor is ez lenne az a fajta kiszolgálás, amit szívesen látnék mindenhol. Ha rajtam múlik az emberekkel egymást tapostató marketingesek koldulhatnak az aluljáróban:)
Szal mindent bele, van hova fejlõdni!
|
csüt. dec. 11, 2003 21:33 |
|
|
utini
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2462 Tartózkodási hely: gyökér könyvtár
|
kazsó ! Ez nekem se tetszett, bár Te döntöd el, hova mész be és hova nem. Ez előítélet és általánosítás. Egy tizenx éves kezdő mennyivel jobb, mint egy tapasztalt negyvenes ? Hogy tegezheted ? Nekem tök mindegy, hogy jónapot, vagy szia, szolgáljon ki kultúráltan, és akkor visszamegyek máskor is tegezni/magázni. (megjegyzem, az már elég gáz, ha nekem kell előre eldöntenem, hogy mit kell köszönnöm egy boltban. Szerintem nekem kell fogadnom az eladó határozott köszöntését !
|
csüt. dec. 11, 2003 20:35 |
|
|
stol
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1929 Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
|
Ez sem egyértelmű mert például Szerencsen van egy bolt, ahol a tulaj 35 év feletti(ő a tulaj is), és már 88-tól a számítástechnikában van.
A bolt nagyon pici, az ipse nagyon korrekt.
Ha valami kell pl. kedden, akkor csütörtökre BIZTOS ott van!
Nyáron pl. 25m UTP kábelt adott úgy, "hogy majd leverekedjük".....
Szívesen járok oda.
Nem az a legolcsóbb bolt, de ami olcsóbb lenne, ott s*ar a kiszolgálás.
Nekem az a 1000 plusz megéri a bizalmat.
A weblapja: www.computer-s.hu
Még fejlesztés alatt áll.
>én olyan helyre be sem megyek, ahol 40 év felettiek dolgoznak. Egész >életemben 2x voltam ilyen boltban, de soha egyikbe sem mentem >vissza. Egyszerűen
|
csüt. dec. 11, 2003 18:51 |
|
|
bicskeib
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11
|
Úgyúgy, én biztos voltam benne...
Most Te jössz!!!
bicskeib@freemail.hu
|
csüt. dec. 11, 2003 17:55 |
|
|
claydove
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Oké Épp felbosszantott egy vevő ) Csak vicceltem! Lehet hogy ott tévesztettem a saját esetemben, hogy ebből próbálok megélni. Bár hálisten akad egy kis maszek meló is. Így már jobb, csak ugye kevesebb a szabadideje az embernek. Valamit valamiért ugye! Üdv:: ClaydovE
|
csüt. dec. 11, 2003 16:15 |
|
|
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
ClaydovE: ne értsd félre, nem rád gondoltam a példámban, s legkevésbé sem akartam senkit sem látatlanban minősíteni. Ha hiszed, ha nem, nekem meg a hobbim a pc, imádom a herdver ki és be szerelést, tesztelést, tök szívesen csinálnám ezt, de nem alkalmazottként, hanem magánban. .o)
|
csüt. dec. 11, 2003 15:52 |
|
|
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Én még nem vagyok benne biztos, de ha azt mondom, hogy ÁRKÁD, akkor most már ki kell, hogy derüljön.
|
csüt. dec. 11, 2003 15:44 |
|
|
bicskeib
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11
|
Tehát igazam volt, ugyanott dolgozunk. Viszont ez így nem fair, áruld el ki vagy, Neked nem volt nehéz dolgod...
Természetesen a vevő a király, tudom miről beszélsz, Demoklész kardja lebeg az üfszolgálatos feje felett állandóan, de ez a szegedi FEFO, nem az általunk ismert cég! Itt akkor is megmarad az állása, ha undok a vevővel, akkor is ha nem. Szerintem Te is az lennél, kihangsúlyozom ABBAN a helyzetben. És én is. Meg mindenki olyan lenne (99,9%unk), aki azt mondja, hogy nem az nem tudja miről beszélünk. És ezt a tulajnak kell megváltoztatnia!!! Jobb körülmények, rendes pénz, átszervezés (ld. mellékek kapcsolása), stb, hogy a dolgozó érezze a megbecsüést, és akkor a lelkét ki fogja dolgozni, mert valóban nem találna mást/jobbat!
|
csüt. dec. 11, 2003 15:20 |
|
|
claydove
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
"Ha tudom, hogy kevés a munkahely, s tudom, hogy nem is vagyok képzett, nem beszélek nyelveket, vidéki városban élek, akkor már csak azért is vigyorogva végzem a munkám, mert tudom, hogy nincs sok lehetőségem." Na ez azért nem egészen így van, ha már a képzettségnél tartunk nem az miatt nem találok jobban fizető munkahelyet, azért dolgozom perpill szervizben mert szeretem csinálni ezt a részt (egyébként van még 2 felsőfökú végzettségem is). Abból az egyik a programozó amiért annyira nem repesek. Nyelvvizsgám ugyan nincs de angolból azért nem vagyok annyira rossz. Persze amint kapok egy jobb ajánlatot nem leszek rest továbbállni. Ahogy mondod nem kötelező sehol sem dolgozni, nem láncolhatnak oda Üdv.: ClaydovE
|
csüt. dec. 11, 2003 15:17 |
|
|
kazso
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 489
|
bicskeib: én olyan helyre be sem megyek, ahol 40 év felettiek dolgoznak. Egész életemben 2x voltam ilyen boltban, de soha egyikbe sem mentem vissza. Egyszerűen nem vagyok hozzászokva egy ilyen boltban a magázódáshoz, másrészt nem bírom az öregek lekezelő és okoskodó stílusát.
|
csüt. dec. 11, 2003 15:04 |
|
|
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
bicskeib: (csak nem balázs? :O) )
Megértelek, de most mi a VEVŐ oldaláról nézzük a dolgokat. Én igen is elvárom, hogy normálisas beszéljen velem akár napi 10 óra munka után is, hisz nem én tehetek az ő bajáról...Azt oldkja meg ő, ne akarja rámragasztani a saját **** energiáit és rossz érzéseit.
fefo.
Mellesleg csináltam, másfél évig, s szerencse továbbléphettem, értsd: előre. Ráadásul olyan cégnél, aki kurvára nem a saját dolgozóját védte, hanem az ügyfelét. Ha egy ügyfél beszólt, vagy bepanaszolt, már akár másnap repültél a munkahelyedről. ennek szellemében, ennek terrorában, s mindig a szemünk előtt lebegtetve, hogy az ügyfél a király! (mellesleg tényleg az!)
Körülmények ide vagy oda, senki nem kényszerít senkit semmire. egy fefo szegees kollága fejéhez sem nyomnak pisztolyt, hogy öreg, neked ma ide kell menned dolgozni, te csak itt dolgozhatsz. Ha nem tetszik, váltson..a lehetőség mindig ott van. Vagy ahogy te mondtad, figyelembe véve a kvalitásait, mindenki mérje fel, hogy az mire elég, s ennek szellemében becsülje meg munkáját. Ha tudom, hogy kevés a munkahely, s tudom, hogy nem is vagyok képzett, nem beszélek nyelveket, vidéki városban élek, akkor már csak azért is vigyorogva végzem a munkám, mert tudom, hogy nincs sok lehetőségem.
|
csüt. dec. 11, 2003 14:18 |
|
|
bicskeib
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11
|
Végigolvastam a topicot, és megint csak arra kellett rájönnöm, hogy sokat még mindig nem értik a probléma lényegét. Az eladó tehet a legkevesebbet a dologról. Scorp fogalmazta meg a dolgokat jól, a tulaj teszi el a nagy lóvét, az eladó meg robotol, szó szerint ROBOTOL. Napi 10-12 órát.
Maiden!
Arra azért kiváncsi lennék, hogy hasonló helyzetben is ez lenne-e a véleményed? Milyen lenne mondjuk egy ilyen helyen kellene dolgoznod? Belegondoltál már? Nem a nagyvállalatra gondolok (rendes túlóra, fizu, juttatások, fizetett szabi, ne soroljam tovább), hanem egy ilyen kis, egyszerű maszeknál. Sőt, nem gondolom, hogy Te még sosem borultál ki, ha sok munkád volt?
Még véletlenül se vedd személyeskedésnek, nem ismerlek, nem tudom a kvalitásodat, de sok olyan ember van akinek egyszerűen nincs más lehetősége (vidéken aztán meg még nehezebb lehet munkát találni), örül, hogy ez a munkája van, de pár hónap után az ember iszonyatosan belefásul abba, hogy mindig ugyanazok a kérdések, az emberek türelmetlenek a sorbanállástól, stb...nem magyarázom.
Én maximálisan megértem ezeket az embereket, nem tudok az eladókra haragudni, mert emberek. Én is hasonló helyen dolgozom (még az is lehet, inkább valószínű, hogy ugyanott mint Maiden, még a végén ismerjük is egymást... Elárulod majd magánban melyik az a nagy cég?), sokkal jobb körülményekkel, de nálunk is van olyan hogy szó szerint behugyozol, mert nincs időd kimenni. Nincs időd ebédelni. Egy pohár vizet nem tudsz meginni. Dolgoztál már éhesen órákon keresztül? Én még mosolyogni is képtelen vagyok éhesen. Nem tudod felhívni a csajodat, hogy 10kor végzel (8ig tart a munkaidőd...túlóra pénz 0), ne várjon. És ez megy heteken keresztül, mert itt a sulinetes karácsony. Kib...ott, r...dt k...va **** lehet, és nem kap egy fttal sem többet.
De álljon itt egy másik eset, ami velem történt meg három hete: Vettem sulinetben egy TFT monitort. Egyik nap lementem az üzletbe, megkérdem van-e, meg kell-e rendelni, mikor hozzák, mennyibe kerül, az ilyen szokásos dolgokat, amikor az ember elkölt egy valag lóvét. Kicsi számtech üzlet, 3 eladó, idősebbek, 40 körüliek. A pultban az öreglány (kb 45-50), a második (!!!) kérdésemnél már húzta a száját (senki nem volt a boltban, nemhogy sor nem állt), pedig igyekeztem gyakorlati, értelmes kérdéseket feltenni, pl. kipróbálhatom-e, mikor jön meg, áruhitel, stb. Persze nem hagytam magam, de öt perc után olyan stílusban válaszolt már, hogy a bicska kinyílt a zsebemben, ott is hagytam. Másnap megvolt a monitor, lementem, öreglány ugyanakkora paraszt, a csávó aki kihozta - csak tanonc volt csaj mellet, de a parasztképzőt már elvégezte - nem örült, hogy kipróbáltatom vele. 146e volt a monitor, Ti megnéztétek volna van-e rajta pixelhiba? Nem értettem min akadnak fenn rajta. Az egészből csak azt akartam kihozni, hogy kis üzletekben is lehetnek paraszt eladók, nem csak a nagyokban, és ebben az esetben sokkal felháborítóbb, ha türelmetlenek az emberrel, hiszen van idejük!!! Ennek az üzletnek hetente van 100 vevője, a nagyoknak meg óránként, ebből adódóan sokkal-sokkal kevesebben ismerik őket, nincs rájuk panasz...pedig sokkal rosszabbak...
Viszont példaértékű a szegedi FEFO hozzáállása! Aki dolgozik, hibázik is, ha beismeri a hibáját, attól lesz igazán jó. Ehhez csak gratulálni lehet!!!
|
csüt. dec. 11, 2003 13:27 |
|
|
Fefoszeged
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
No én még annyi hozzáfűznék a dolgokhoz hogy valamilyen szinten szerintem mindenkinek igaza van. A vevő jogosan várja el a maximális szolgáltatást, az eladó jogosan hőzöng az ingyen túlóra miatt.
Maiden:
Sajnos tudnék olyan cégeket mondani az IT top 20-ból akikenk a vevőszolgálatuk egy nagy adag semmi, sőt idegesítő pedig ott lenne (és van is) keret fenttartani erre egy szakembergárdát. Mégsem érzem azt hogy előrébb lennének mint pl mi.
Más
Egyébként meg rengetegen jönnek azzal hogy máshol (itt szegeden) már nem is foglalkoztak velük mondván hogyha sulinet akkor az már úgysem lesz meg idén. Ez a kényelmes hozzáállás mi nem ezt választottuk. Csoda hogy ma is marha nagy sor van??
Egyébként csináltam egy gyors közvélemény kutatást hogy hol mennyit kell várni azt mondják nálunk még istenes a helyzet a többi sulinet partnerhez viszonyitva (pl már itt is emlitett helyen várt ismerősöm cirka 2 óra hosszát egy fényképezőért), persze ez nem jelenti azt hogy mi megelégednénk ennyivel, ma megoldottuk a dupla bejelentkezés kérdését tehát megint gyorsultunk egy kicsikét.
|
csüt. dec. 11, 2003 13:06 |
|
|
Stephen
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 48
|
Mindegy, egy a lenyeg, ha valaki a valoi nevet meri vallalni egy hozzaszolashoz ez mar a mai vilagban VALAMI. Ez kulonbozteti meg a cegek valodi hozzaallasat, lasd Fefo <> Mistral. Mindenki hibazhat, legyen az elado/vevo, csak ezt el is kell tudni ismerni, es nem nevtelenul letagadni mindent.
udv,Istvan
|
csüt. dec. 11, 2003 12:38 |
|
|
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Hát akkor kedves ClaydovE, a fentiek Neked is szólnak...
|
csüt. dec. 11, 2003 10:51 |
|
|
claydove
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Scorp! Maximálisan egyetértek veled, mivel én ezt a saját bőrömön tapasztalom. Talán te is? Üdv: ClaydovE
|
csüt. dec. 11, 2003 10:45 |
|
|
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Scorp,
kis betűvel írtam, gondoltam egy nincknél ez nem számít, de legyen igazad, íme nagybetűvel is. )
Azonban megint csak nem tudok egyetérteni az általad leírtakkal.
"Senki nem fog **** körülmények között mosolyogva dolgozni, elhiheted nekem! " Erre csak két dolgot mondanék: Az egyik, hogy ha **** körülmények között dolgozik, akkor változtasson rajta, ez az ő saját választása, ne haragudj, de nem tudom érte sajnálni. A másik az, hogy ha még ez így is van, szerinted EZ A VEVŐT ÉRDEKLI? A válasz: qrvára nem!
"Az eladók nem a vevő pénzéből élnek" - ugye ezt Te sem gondolod komolyan? Akkor a főnök adományaiból? Vagy miből? Ezt nem hiszem el, hogy így gondolod!!! Tudomásul kell venni, hogy igenis a vevő pénzéből él, mert ha a vevő nem menne be, fizetése se lenne. Úgyhogy barátkozzon meg a gondolattal mindenki, hogy lehet, hogy a kancigány pénzéből vásárol ő hűtőt, kocsit, fizeti a mobilszámláját stb. Ezzel szerintem minden kereskedelemben dolgozó tisztában kéne hogy legyen, még akkor is, ha ezt fájó tudomásul venni.
Összegezve, nincs elfogadható mentség, arra, ha egy vevő elégedetlenül távozik, az a kereskedelmi egység kudarca. Ezen változtatni lehet, vevőt visszacsalogatni lehet, tapasztalatokat leszűrni lehet, mint ahogy azt a FEFO meg is tette nyilvánosan és példaértékűen.
Remélem, komolyan is gondolják.
|
csüt. dec. 11, 2003 10:27 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
maiden:
Bocs, hogy kisbetűvel írom a neved, de te ugyanezt tetted az ennyémmel. Ez így fair.
"..ne haragudj, de ezt nem tudom elfogadni."
Nem kell elfogadnod, nem is magyarázatként írtam, csak amiatt, hogy átlásd, ha a főnökség szemét módon viszonyul az eladókhoz, az valamilyen szinten áttevődik magukra a vevőkre is. Senki nem fog **** körülmények között mosolyogva dolgozni, elhiheted nekem! Dolgoztam olyan helyen is, ahol a főnökkel szinte haveri viszonyban voltunk, örömmel dolgoztam ott, és a maximumot hoztam ki magamból minden tekintetben a vásárlók fele. Véleményem szerint egy bolt eladóinak hozzáállása az esetek többségében a vezető/tulaj milyenségét szemlélteti.
"Ne büntess másokat (vevő) a saját nyomorod miatt, pláne akkor ne, ha az az illető az az ember, akinek a pénzéből élsz!"
Az eladók nem a vevő pénzéből élnek. Többségük még csak jutalékot sem kap. Hiába ad el decemberben 10-szer annyit, akkor sem fog még csak 100 Ft-tal sem többet kapni. Ez sajnos eléggé általános, ritka, ahol jutalékot fizetnek a forgalom alapján. Megmondjam ki él az eladók pénzéből? A tulaj. És tudod mi az ideális eset? Amikor a tulaj egyenlő az eladóval, mert akkor az ő saját személyes érdeke, hogy profin kezelje a vevőket.
Összegezve: nekem is tele van a t*köm az eladók sokszor bunkó, akár lekezelő stílusával, de ha a tulaj ilyen embereket alkalmaz, akkor magára vessen, ha nem vásárolnak náluk. Ha meg normális lenne az eladó, de egyszerűen **** a főnökség, így semmi kedve sincs udvariasnak lenni a vevővel szemben, akkor meg megint csak magára vessen a főnökség, ha csődbe megy a bolt.
Még valami. A te munkahelyeden van fix munkaidő? Mondjuk 9-től 5-ig? Mert le merem fogadni, hogy nincs. Ha lenne, akkor tudnád, hogy INGYEN SENKI NEM FOG túlórázni. És ha mégis rákényszerülnél, akkor TE SEM lennél jókedvű többórás INGYEN MUNKA miatt. Erről ennyit.
|
csüt. dec. 11, 2003 9:58 |
|
|
Hinnye
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 17
|
Köszönjük!
Ezzel a topic címe érvényét vesztette. Magam részérõl nem
gátolom az elsüllyedését.
|
csüt. dec. 11, 2003 9:37 |
|
|
Fefoszeged
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Tisztelt Hinnye!
Ezennel nyilvánosan is szeretnék öntöl bocsánatot kérni az
egész Fefo kft nevében. Remélem hogy többet nem fordul elő
hasonló incidens cégünknél és talán egyszer még önt it
vevőink között tudhatjuk.
Tisztelettel
Narozsnik Zoltán
Fefo Kft
|
csüt. dec. 11, 2003 9:13 |
|
|
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
nem hát! Fejééhez **** volna az egészet tokostul mindenestül!
Ilyenkor kell megkérdzeni:
-Ne haragudjon, van magának főnöke?
-Igen van!
-Na akkor hívja ide!
|
szer. dec. 10, 2003 22:34 |
|
|
glad
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 445 Tartózkodási hely: néha itt, néha ott
|
Tényleg le a kalappal elötettek Fefoszeged.
A győri FEFOval nekem is negatív a tapasztalatom.
Nekem nem az volt a gondom, hogy átvertek volna hanem, az
egyik eladó tök lekezelő volt csak azért mert látta, hogy
nem 100ezreket akarok otthagyni.
Amikor egyszer meg kérdeztem 20db slimtokos CD-nél, hogy
lehet-e kapni darabra vagy csak így egyben (máshol lehetett
ugyan azt a fajtát), akkor az eladó tök bunkó stilusban azt
mondta:
"Persze, hogy lehet ha kifizeted az egészet"
Igaz ez lehet hogy nem nagy dolog, de szerintem a mai
verseny helyzetben nem engedheti meg magának egy bolt sem
ezt a stilust.
|
szer. dec. 10, 2003 22:28 |
|
|
Maiden
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Csatlakozom utini pajtihoz, s le a kalappal hinnye előtt is, aki maximálisan jogos felháborodásáért még elnézést is kér. ez az, csak ez visz előre!
FEFO-nak üzenem, hogy ne adja fel, s örülök, hogy legalább van egy olyan üzlet, ha nem is Pesten, akik felvállalják a hibáikat s próbálnak változtatni ezen.
A MISTRAL elbújhatmögöttük de csúnyán, csakúgy mint a Bluefish, akik annyira nem méltattak, hogy panaszlevelemre válaszoljanak...
FEFO: minden rosszban van valami jó, senki nem fog itt haragudni rátok, sőt, ha ügyesek vagytok, ebből még igen pozitívan is kijöhettek. Dugjátok össze amitek van, s gondoljátok át, hogy hogyan lehetne ezen változtatni.
Mellesleg biztos vagyok benne, hogy hinnye fog még nálatok vásárolni!!!!
|
szer. dec. 10, 2003 21:29 |
|
|
Hinnye
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 17
|
Fefoszeged,
Nagyon örülök az Ön jelentkezésének, reméltem hogy
felfigyelnek a témára.
"Szeretném megköszönni az építõ jellegû kritikáját, bár jobban esett volna, ha ezeket a panaszokat személyesen nekünk is elküldi egy email formájában"
Ez a megjegyzése jogos, mikor kijöttem a boltból azt határoztam el rögtön, hogy nyilvánosan fogok a dologról beszámolni. Sajnálom hogy elmulasztottam Önöknek külön is megírni, valóban az lett volna a korrekt, bár nem volt célom hogy jólessen a dolog.
Végülis szerencsére így is eljutott Önökhöz az információ, és legalább ezzel sem lassítottam az emilek amúgy is lassú feldolgozását.
Tételes reagálására én kevésbé tételesen reagálnék, mert minden mindennel összefügg.
Elõször is, nem a "hosszú tömött sorokkal" volt problémám!!! Azzal volt az egyik gond hogy egy viszonylag rövid sor gyakorlatilag nem haladt! És ezt akárhogy is nézem nem indokolja a sulinet által megkívánt adminisztráció. A lépések amiket Ön leírt a többi üzletben maximum 5-10 percet vettek igénybe vásárlónként. Ahol ennél több idõ kell ott komoly szervezési problémák vannak, ami egy ilyen jelentõségû akció esetén óriási hiba! Nem tudom milyen a fefo felépítése de ezért akkor valaki ott felelõs. Elképzelhetõ hogy az eladók kelletlensége is részben a rosszul szervezett adminisztráció következménye, de ezellen õk maguk is tehettek volna. Abból ahogy beszéltek nem úgy tûnt hogy minimálbérért foglalkoztatott emberek lennének akiknek ott nincs szavuk!
Egy számítástechnikai üzletnek ilyen rossz szervezés igen nagy szégyen. Mégegyszer kiemelném, hogy az ott töltött majd másfél óra alatt a két sorból összesen 4 legfeljebb 5 ember távozott úgy hogy kiszolgálták. Majdnem ugyanennyi nem bírta kivárni a sort, azért ment el.
Ön mint a kérdésben illetékes megmondaná hány vásárlót szolgáltak ki a hétfõi napon? - Ha ugyanis korábban is ilyen volt (lett volna) a tempó, akkor az legfeljebb 40 embert jelent. És ebbõl még lett volna10 akinek pont hangkártyára fájt a foga...
A megoldás egyébként szerintem az volna, hogy nem két sor kellene hanem a két pult közt megosztani a feladatokat. Máshol is így csinálják (pl tesco) pont azért mert az online regisztrációt csak egy ember tudja egyszerre csinálni. De olyan helyen ahol ketten csinálták is össze lehetett hangolni úgy, hogy egyik eladó se unatkozzon (pl. mediamarkt). Emellett kéne egy harmadik pult (pl az a kis asztalka ott oldalt), ahol csak a felmerülõ kérdésekre kapnának a vevõk tájékoztatást. Így a hosszasan érdeklõdõk nem tartanák fel a konkrét vásárlási szándékkal rendelkezõket. Ez nem diszkrimináció, természetes dolog, mindenhol így csinálják, ezt a kereskedelemben illene tudni.
A telefonálókat nem az eladóknak kéne kezelni, ha egyszer tíz ember munkálkodik a vevõk elégedettségén. Az hogy a telefonos kisasszony nem tudja mi van, mi nincs nem mentség. Más cégeknél képesek megoldani hogy országos szinten nyilvántartsák a teljes árukészletet, Önök egy bolton belül nem képesek megoldani, hogy a telefonos kisasszony ugyanúgy lássa a készletet mint az eladó?
Meg a telefon mellé is illik hozzáértõ személyt ültetni, van erre Szegeden bõven munkaerõ.
Nevetséges, hogy a szemközti sarkon dolgozó raktárosokkal mobiltelefonon beszélgettek az eladók. Erre pont egy ott sorbanálló kislány hívta fel a figyelmemet. Nincs internetkapcsolat a két egység közt???
Nem értem azt sem honnan gondolja, hogy egy otthon kényelmesen üldögélõ telefonálónak prioritása van egy (pontosabban 15) ott álldogáló emberrel szemben???!!! Különösen fél órán keresztül... Nem korrekt ez a fajta védekezés hogy ilyen egyszerûen a másik ügyfélre fogja a dolgot.
A 18 órás munkaidõrõl annyit, hogy ha kell a nagy forgalom, meg a nagy pénz, akkor ahhoz biztosítani kell a megfelelõ hátteret! Persze az értelmetlen plusszmunka miatt nyilván nem is olyan jó üzlet mint amilyen lehetne...
Mindemellett legnagyobb problémám az volt hogy nem voltak képesek tájékoztatni a vevõket hogy gyakorlatilag semmi nincs már az üzletben. Egy rakás árlista kint volt az asztalon, pedig csak egy tábla kellett volna ott legyen, hogy csak rendelésre adnak el, csak rendelést vesznek fel!
Erre a panaszomra elfelejtett válaszolni, pedig ez volt az egyik leglényegesebb. Szerintem nagyon nehéz mentséget találni rá.
A tájékoztatás katasztrofális állapotán kívül végülis sok szempontból megértem az Ön által felhozott mentségeket, viszont nem tudom elfogadni magyarázatul. Biztos vagyok benne, hogy megfelelõ szervezéssel és hozzáállással az a 10 ember képes lenne a vevõk szinte teljes megelégedésére dolgozni!!!
Ami ott történt hétfõ este az nem egy ember kis hibája hanem az egész bolt (cég) igen nagy baklövése volt. A sulinetes karácsonyi rohamra lehetett számítani, és fel lehetett készülni. Nem csak a fefoban hanem az összes többi üzletben is megnövekedett a forgalom. A különbség amit én látok hogy míg máshol meg tudták oldani a problémát a fefo nem volt képes rá.
Gyanítom nem a mienk volt az egyetlen ilyen eset, de ha igen akkor is állítom hogy elegendõen csúnya kiszúrás volt velünk ahhoz hogy üzletüket ne tekintsem alternatívának, mindaddig míg elnézést nem kérnek az okozott súlyos kellemetlenségért. Sokkal szívesebben sétáltunk volna azalatt az idõ alatt a karácsonyi vásárban, minthogy ezt a cirkuszt végigjátszuk. Itt különösen édesanyámra gondolok, akire ezután 110 kilóméteres vonatút várt. Ha õ nem lett volna ott legfeljebb magamban mérgelõdtem volna egy kicsit az egészen. Én ilyen vagyok, de egy haverom mondta hogy õ biztos ráborította volna az asztalt az eladóra. Persze neki asszem adtak is volna azt amit kér. Nagyon úgy tûnt nekem, hogy azért ha minden kötél szakad a megrendelõk elsõdlegessége sem megkérdõjelezhetetlen.
Mindezek mellett az Ön korrekt hangneme és hogy próbálnak javítani a helyzeten nekem is szimpatikus. (Persze tk szimpatikus volt ott mindenki egészen az ominózus estéig.)
A munkatársakat (esetleg Önt?) illetõ sértõ kifejezésekért megkövetném õket, mert nyilván túlzóak voltak. Az indulat szólt belõlem és most az egyszer nem akartam visszafogni magam, ugyanakkor az esettel kapcsolatos felelõsség alól ez nem jelent felmentést senkinek. Részemrõl egyébként mostantól nincs harag az egymással való kiszúrás állása 1-1.
A nemtelen bosszúért amit itt végrehajtottam bocsánatot kérek, viszont egy bocsánatkérést itt a fórumon keresztül elvárunk Önöktõl is!
Csak jótanácsként mondom így a végén, hogy egy mindenki számára megelégedettséget nyújtó üzlethez azért a jószándék még kevés. Talán bõvíteni kéne a csapatot még egy emberrel aki az ilyen szervezési dolgokhoz is ért!
|
szer. dec. 10, 2003 19:58 |
|
|
utini
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2462 Tartózkodási hely: gyökér könyvtár
|
csak annyit fűznék a fentiekhez, hogy mekkora különbség van a FEFO és a Mistral reakciója között. Nekem a FEFO sokkal szimpatikusabb, ha eszembe jut mcwbp régebbi megnyilvánulása a cégével kapcsolatban (cége képviseletében)akkor minden elismerésem Narozsnik Zoltán Úré, igenis a hibákat fel kell vállalni, és ahogy Ő is tette, kultúrált módon próbálni megoldani !
A topicnyitó felvetését jogosnak tartom, de a cég hozzáállása véleményem szerint nem veszt annyi vásárlóerőt, mint a Mist. bicskanyitogató stílusa.
Gratulálok !
|
szer. dec. 10, 2003 19:58 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|