|
Szerző |
Üzenet |
Stephen
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 48
|
Az elutott szamokhoz egy kis adalek, off topic: tudod hany elutott "kis" hibas forgalmi van az orszagba ? Zold helyett feher szin pld stb... Az okmanyirodaba a kiscsirke "kisse" melleutott, SOT sajat kezevel "melleirt"... Na ilyenkor MI van ? A delikvens elovesz 8 darab ezrest es csinaltat egy ujat. A BUKTA MINDENBE benne van ha a tisztelt delikvens mar elnezest HULYE, es atvesz egy nem klappolo cuccot... (legyen az forgalmi, hibas adatokkal vagy gar papir melleutott szamokkal...) Ezt ne a kodokon, papirokon verjuk mar el, hanem a vevoi figyelmetlensegnek...
udv,Istvan
pS: ne is beszeljunk a HIBAS szamlakrol, amin nem annyi szerepel mint a valos ertek (altalaban tobb), s csak otthon veszi eszre az urge, hogy "o a francba, tobbet fizettem..." Na ilyenkor hova is mehet panaszra ? Max a sohivatalba... es ez pld erdekel-e egyetlen egy ceget is. Szerintem NEM. Na ezekutan nem kell emlegetni az "elutott" kodokat. Eltudom kepzelni micsoda "KOMOLY" lelkiismeretfurdalast szokott nektek okozni egy-egy "elutott" szamocska...
|
csüt. feb. 19, 2004 22:00 |
|
|
Stephen
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 48
|
IR: ez duma... nezd, egy vonalkod olvasoval egyszeuen lelehet olvasnia kodot. A tobbi egy (JO) program kerdese. Elutott szamok: nezd, egyszeru, a vetelkor nezze mar meg a tisztelt delikvens hogy a papiron STIMMEL-e a szam, addig NE vegye at. Es maris nem "ut a kolega 7-est az 10-es helyett" Ez csak ODAFIGYELES es MUNKAMORAL kerdese. Az ha igy allsz, vagy a kollegad hozza, akkor persze hogy "eluti". Ilyen elven a matricazas is ****, mert ne adj isten **** ragaszt, **** helyre, **** cimket stb...
A "problemad"-ra egy megoldas: ezt jobb helyen megoldjak ugy, hogy visszaveszik az ilyet, es KICSIT olcsobban eladjak masnak, aki leszarja hogy "bontott". Persze, persze ehhez kell az hogy NE "spilerek" + ne ilyen "korrekt" elado cegek legyenek. Ugyanis ez egy ketszereplos jatek. Nezd ha engedsz egy kicsit, a vegen talan jobban jarsz. BARMIT ellehet intezni, hangsulyozom, egyszeruen AKARAT es HOZZAALLAS kerdese az egesz. Persze, most cegektol fuggetlenul, van jopar hely ahol ez NEM mukodne, mert ZSIGERBOL elutasitja...
|
csüt. feb. 19, 2004 21:53 |
|
|
InfiniteReality
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Gyáriszámok:
Van olyan termék, amin van gyáriszám és van amin NINCS! Van amin van vonalkód, és van amin nincs. Van amin EAN kódolással van a vonalkód van ahol teljesen más szabvánnyal. Van ahol 14 jegyű és csak számok vannak a gyáriszámban, míg van olyan ahol csak 6 jegyű és lehet benne betű is. Ezt tartsd nyilván egy RENDSZERBEN.
Mert ha vonalkódos rendszer van, akkor nincs az, hogy az eladó kolléga véletlenül 7-est üt az egyes helyett. És Te visszaviszed és buktad a dolgot. Nagyker garipapírján elvoltak tolva a gyáriszámok! Volt ahol az Y és a Z volt felcserélve, meg olyan is ahol szimplán lemaradt 1-2 karakter.
Nem aztmondom, hogy a mi gyáriszámos rendszerünk egy Isten, de eddig bevált. Több mint 900ezer darab ment ki belőle. Abból az 1 kis kódból a program tud mindent, amit a termékkel kapcsolatban tudni lehet. Nincs olyan hogy Jancsika 7-esnek nézi míg Pistike meg véletlenül egyesnek. Be kell olvasni vonalkódolvasóval és kész.
Amúgy a winyók effektíve nincsenek kiszedve a zacskójukból, csak a zacskó van "kivágva" egy kis részen, hogy rámejnen a cimke a HDD-re. Nyilván azért vágjuk fel (és nem bontjuk), hogy nelegyen az, hogy ez bontott...
Viszont ez felvet egy érdekes kérdést. Valaki vesz egy winyót, és kiderül hogy nem megy a gépében, vagy csak szimplán nagyobbat akar. Tehát a winyót kibontotta, berakta a gépbe. 3 napon belül van de a beszerelés nyoma nem látszik rajta. Nincs megkarcolva, nincsenek elhajolva a lábak stb. Csak a zacskó van felbontva ugye. Most akkor ne cseréljük ki neki ha ő aztszeretné? Mert akkor a köv. vásárló aztmondja hogy ez használt? Nem lehet mindenkinek megfelelni... Ezt kis gondolkodással bárki belátja!
|
csüt. feb. 19, 2004 21:44 |
|
|
Stephen
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 48
|
Scorp: altalaban a HDD-s "zacsko" tetejet kivagva kis resen at ragasztgatjak a cegek a cimkeket. (mar aki...)
udv,Istvan
|
csüt. feb. 19, 2004 21:42 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
zso:
Nincs értelme festékezni, abszolút felesleges szerintem. Én gyári szám alapján meg tudom mondani, hogy ki vette meg az adott cuccot, mikor vette, milyen eszközről van szó, stb. Egyszerűen csak nyilvántartást kell vezetni.
|
csüt. feb. 19, 2004 21:42 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Bocs a tripláért, de tetű lassú a terminal már megint... (Mint mindig!)
|
csüt. feb. 19, 2004 21:29 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Én legalábbis eddig akárhol vettem (akár kisker, akár nagyker), még nem találkoztam ilyen matricákkal, csak a gyáriakkal. (Használt alkatrészeknél már láttam ilyent.) Ez azért is érdekes, mert pl. egy HDD gyárilag le van zárva. Ezt én így kapom akár a nagykertől veszem, akár a kiskertől. Most akkor ezeken a helyeken föl vannak bontva a HDD-k? Mert máskülönben nem lehetne saját matricát ráragasztani. Nem valami korrekt dolog bontott vinyót eladni újként... (Vagy egyéb más alkatrészt is.)
Én legalábbis ilyen vinyót (amin nincs rajt a gyári csomagolás) nem vennék át, az biztos.
|
csüt. feb. 19, 2004 21:21 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Én legalábbis eddig akárhol vettem (akár kisker, akár nagyker), még nem találkoztam ilyen matricákal, csak a gyáriakkal. (Használt alkatrészeknél már láttam ilyent.) Ez azért is érdekes, mert pl. egy HDD gyárilag le van zárva. Ezt én így kapom akár a nagykertől veszem, akár a kiskertől. Most akkor ezeken a helyeken föl vannak bontva a HDD-k? Mert máskülönben nem lehetne saját matricát ráragasztani. Nem valami korrekt dolog bontott vinyót eladni újként... (Vagy egyéb más alkatrészt is.)
Én legalábbis ilyen vinyót (amin nincs rajt a gyári csomagolás) nem vennék át, az biztos.
|
csüt. feb. 19, 2004 21:18 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Én legalábbis eddig akárhol vettem (akár kisker, akár nagyker), még nem találkoztam ilyen matricákal, csak a gyáriakkal. (Használt alkatrészeknél már láttam ilyent.) Ez azért is érdekes, mert pl. egy HDD gyárilag le van zárva. Ezt én így kapom akár a nagykertől veszem, akár a kiskertől. Most akkor ezeken a helyeken föl vannak bontva a HDD-k? Mert máskülönben nem lehetne saját matricát ráragasztani. Nem valami korrekt dolog bontott vinyót eladni újként... (Vagy egyéb más alkatrészt is.)
|
csüt. feb. 19, 2004 21:17 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
gdea:
"Scorp: ragaszt.
A nagyker, hogy tudja mikor adta ki, mikor jött be stb, a
kisker pedig, hogy igazolja, hogy tőle való az árú. Voltak
nálunk is anno olyanok, akik más helyen vett alkatrészt
hoztak garis cserére. Nem jött be."
Nem tudom megérteni, hogy miért is kell a matrica. Én eddig akorhol jártam (akár a pult egyik felén, akár a másikon), mindenhol a gyáriszám alapján volt nyilvántartva az eszköz. Eladói oldalról létezett egy megfelelő számítógépes program, amiben szerepelt az áru neve, típusa, gyári száma, stb. Vevői oldalról pedig a számla mellé járt egy garancialap, amin szerepelt a garancia kezdete, garanciális feltételek, eszköz megnevezése, pontos típusa, gyáriszáma stb. Ezek szerint ez a nyilvántartósdi nem mindenhol van így?
Eleve ha valaki visszavisz egy garis cuccot, aminek a gyáriszáma nem egyezik a garancialapon, ill. a gépben rögzítettel, akkor mehet, ahova akar, hisz nem is ott vette a cuccot. Nem ez a rendszer a legkézenfekvőbb?
|
csüt. feb. 19, 2004 21:07 |
|
|
Stephen
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 48
|
zso: A bolt, oke, de MELYIK ??? Nagyker1, nagyker2, kisker1, kisker2, bolt1, bolt2 ???
Ja a sogoroknal nem igy jeloljuk... mint irtam, 2 modon: vagy sehogy (altalaban a dobozos termekek eseten) vagy csakis a GYARI SZAM alapjan kerul beazonositasra a cucc.
udv,Istvan
|
csüt. feb. 19, 2004 18:37 |
|
|
zso
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 14
|
Hali!
A bolt jelöljön a festékkel.Van olyan ami csak UV fényben látszik.Szabad szemmel nem normál fénynél.Nem lennék meglepődve ha a tesóknál is így jelölnék a cuccokat.
Zsöo
|
csüt. feb. 19, 2004 18:23 |
|
|
Stephen
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 48
|
Azert nem hiszem, hogy valaki az eladaskor felirja a BIOS verziokat csak azert hogy visszavitelkor leellenorizze, hogy passzolnak-e. Arrol nem beszelve hogy pld egy beszart alaplapnal hogyan fogja megnezni (oke, eprom "egeto" nelkul...) hogy az alaplapnak az eladaskori es a jelenlegi BIOS-a ugyanaz-e. Nem beszelve, hogy a boltok 90%-ban, vagy tobb azt sem tudjak mi a fene az az eprom programozo, ergo ilyen hibak 90%-ban "nagy"-nak vannak es "javithatatlannak" vannak titulalva, holott kb 10 perc "meloval" az esetek nagy reszeben az ilyen jellegu problemak orvosolhatok (lennenek).
A cimkekrol: van olyan termek amin van kb 4-5 fele cimke. Egyik a masikra ragasztva, felig lejon, leszakad, stb. Na ezekbol egy laikus vegfelhasznalo mondja mar meg melyik AZ amelyikre NEKI figyelni, vigyzani kell... Ok, azt fogjak mondani a "nagykerek" hogy MINDRE. Na ja, kerem azt a ram modult, ami tele van ragasztva, ugy betenni a gepbe, hogy szinte meg sem fogom, mert alapban 2-3 cimke lejon/ramragad es akkor... a sajat szemmel lattam hogy volt ember aki azert NEM vette at a ram-ot, mert jopar cimke "lotyogott" rajta, ES megkerte az eladot ragassz O ra ujra. Az elado inkabb adott neki masik ramot, DE ketlem, hogy az a masik a kukaba kot ki, majd valaki mas kevessbe figyelmes vevore rasozzak, es akkor majd lehet "ugro garanciakrol" beszelni... Ej, vajon MIERT nincs Ausztriban, hogy meg a szamlara a GYARI szam sem kerul ra ?!?! Az a lenyeg a doboz es a termek gyari szamai passzoljanak... Kb ennyi az etika. Ja es meg termeket sem lattam osszekenve/ragasztgatva... A gyari szamot NEM veletelnul talaltak ki, - s hogy kis bolt vagy nagy bolt, minn valtoztat nem tudom, - miert egyszerubb egy GAGYI matriacat + annak a "sajat" szamait kezelgetni, mint egy 10 jegyu gyari szamot ?!?! Meg egyrohadt ramnal megertem, de mikor a HDD-n, CD-n van 5 cimke... Istenem, ez a kokorszak...
udv,Istvan
pS: megjegyzem egyes helyek eloszerettettel felhivjak a figyelmet, hogy "osszeirkalt, firkalt" cuccokat NEM vesznek vissza, ergo a festekes megoldas sem tuti modszer, persze csak mint irom ilyen korulmenyek kozt es ILYEN orszagban.
|
csüt. feb. 19, 2004 18:12 |
|
|
Bodzafa
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11 Tartózkodási hely: Csorvás
|
hella
nah gyerekek.. és csak annyit mondanék, hogy miért kell ezekhez a nagykerekhez járni? ha velem 1szer **** egy nagyker, onnan többet életben nem veszek semmit.. ha másikhoz az ország másik végére kell menni? és még alapból is drágább? nem baj! de ott legalább normálisan rendezik a dolgokat.. kül én is ezt mondom.. **** lesz, és lelkemben is toom, hogy nem tehetek róla, hogy az adott cucc meghibásodott?! akkor igenis vagy csere, vagy javítsák meg.. ha mi eladunk egy vevőnek valamit, ami pl romlott, vagy nem jó terméket valamiért is.. akkor vissza "kell" vennünk, mert tényleg romlott, vagy tényleg nem jó arra, amire kellene, hoyg jó legyen.. mi is vesszük a nagykertől.. ha nem jó, akkor mi nyeljük le.. ezért miért nem sajnál minket senki?? életben nem veszik tőlünk vissza a romlott kolbászt, vagy a romlott, esetleg valamiért, gariidőn belül is keserű camping tömbös sajtot.. megvettük.. nem jó.. kinek küldjem vissza? a gyárnak? naés? max egy bocsikalevelet kapok.. nagykernek? kiröhög.. és vissza sem viszik.. bevizsgáltassam? Minek? kijön majd, hogy semmi baja.. de szavidőn belül is volt.. fizessek bevizsgálási zsetont, merthát amúgy sincs semmi baja..
miért csak az élelmiszeriparban van ez így? miért nem lehet pl a számtechben is? mert egy procc 15ezer (és sok ember hónapokig spórol rá?), egy kenyér meg 150 huf (és mindennapi betevő falat?)?
nem értem.. és soha nem is fogom.. volt nekem is pl enyhén lesarkazott procim (olyan 6-8 éve).. nem toom, hogy úgy vettem-e (mert sokszor összevissza vettem a dolgaim, nem megbízható helyen is.. akkoriban mostannál is csóróbb voltam..), vagy lehet én voltam.. nem tudom, de nem is érdekes.. mondom egy cégnek, hogy beszámítjátok? (nem hiba, hanem nagyobbra csere).. megnézték.. aszondják ez le van kicsit sarkazva, meg fura színe van a magnak, de megnézik.. mondta, hogy 20 perc, és menjek vissza, megnézi, hogy mit is tud.. vissza 30 perc múlva.. aszondja, hogy az ég világon semmi baja a proccnak.. qrva yol megy.. és akkor a megbeszélt összegért megveszi, de amúgy is megvette volna, ha csak épped döcög.. pedig nem is tőlük vettem!!!!! és még le is volt sarkazva, mert én is láttam.. de azóta nem vagyok hajlandó sehol máshol gépet venni csak ott.. minden haveromnak, ismerősömnek, rokonomnak, és minden álltalam eladott gépet ott veszek.. rakatok/rakok össze.. és van már onnan származó gép, ami huhh.. vagy 5 éves, és még ha most akarnám vissza vinni, akkor is beszámítanák.. nekem jöhet ide az atya úr isten is, akkor sem megyek máshova.. még ha közelebb volna, akkor sem.. volt hibás maxtor hdd széria.. minden héten lehalt 1 120 gigás hdd-m.. nem az volt, hogy én tettem tönkre, hanem, hogy amit kell mentsek le róla, mert kevés az idejük rám.. de ha nincs rajta semmi akkor !AZONNAL!, vizsgálgatás nélkül csere.. hdd vissza.. megláttak.. hozták a hdd-t, és csere.. nem gyanusítgattak, nem akartak hülyébe venni, meg bevizsgálgatni.. sőt.. ők kértek rendszeresen elnézést.. pedig akár még én is lehettem volna.. mert ha földhözvágom.. vagy rugdosom.. vagy szétrázatom a kocsi műszerfalán, akkor is behal.. de nem.. csere.. és mondom.. amikor csóró voltam jól esett, hogy nem egyből elhurrogtak, hanem okxa.. le van rendezve.. és nem azt mondták, hogy te semmi vagy.. mert nem hagysz itt milliókat.. azóta mondom.. csak ott vásárolok, és évetne nem is egyszer hagyok ott 100-150-ezret.. ez sem sok, ez igaz.. mert nem hagyok ott millákat.. de érzem, hogy megbecsülnek.. és érzem, hogy amikor oda megyek, akkor nem úgy tekintenek rám mert bajom van, mint aki anyát ölt, vagy spíler.. mert nem vagyok, és nem is leszek.. minden hónapban 1-2 alkalommal kapok egy árlistát tőlük.. jól esik, mert tartanak annyira, hogy betesznek a levlistájukba.. nem nagy dolog?.. nekem az.. sajnos eddig a mistrálról csak rosszat hallottam.. és nagyon félek attól, hogy a haver gépe is pórul fog járni.. pedig ő aztán még kevésbé spílerkedik effélékkel mint akárki.. akár maga a mistral is..
bocsi a hosszú vacakért.. pááá
Bodzafa
|
csüt. feb. 19, 2004 16:29 |
|
|
..gdea
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Szolnok
|
energo: kis boltokban elmegy a 13 esetenként több jegyű
gyári számmal való nyilvántartás, de 4-5 boltnál már jóval
egyszerűbb egy matricát tenni rá.
és általában oda ragasztjuk mi is, ahol látszik, hogy meg
lett-e bontva. ugyanis ha meg lett bontva, a nagykerek sem
veszik tőlünk vissza..
tisztelettel: gdea
|
csüt. feb. 19, 2004 10:52 |
|
|
energoman
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2584 Tartózkodási hely: miskolc
|
Hogy min van garanciális matrica?
Pl.: CD-ROM/RW/.... pont a legélesebb helyén amit akaratlanul is leszed a 5.25"os keret.
Hogy hogy lehetne nyilvántartani?
Minden terméken van egy gyári azonositó szám, talán azzal.
Igy egy csomó probléma megoldódna.
üdv energo
|
csüt. feb. 19, 2004 10:19 |
|
|
..gdea
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Szolnok
|
Scorp: ragaszt.
A nagyker, hogy tudja mikor adta ki, mikor jött be stb, a
kisker pedig, hogy igazolja, hogy tőle való az árú. Voltak
nálunk is anno olyanok, akik más helyen vett alkatrészt
hoztak garis cserére. Nem jött be.
tisztelettel: gdea
|
csüt. feb. 19, 2004 6:32 |
|
|
InfiniteReality
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
KülöNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNböztetni:)
Amúgy a kis garázsnagyker és a "nagy hivatalos" nagyker garija között nincs különbség. A nagyobb nagykerek is ugyanúgy szívóznak, és ha valami éget ugyanúgy nem cserélik ki. Akkor nem tökmind1 honnan van a cucc? Engem sem érdekel se mint vásárlót, se mint szakmabelit.
Amúgy igen, mi ragasztunk cimkét a termékekre, ami a mi belső zárt rendszerünkben gyáriszámként szerepel! Több mint 900ezer darab ilyen gyáriszám ment ki az elmúlt évek alatt, és 1-2 elszigetelt esetet leszámítva nem volt gond a cimkékkel. Ha a cimke megsérül, ugrik a garancia és ez nemcsak itt van így, hanem a világon mindenhol.
Egy példa. Veszel egy pár százezer forintos Sony TV-t. Épp költözködsz, amikor megcsúszik a kezed és felszakítod a TV hátulján lévő garmatricát. Ha ezután visszaviszed a szervizbe, joggal vágnak ki, hiszen olyan szimptómákat produkálsz, mintha belenyúltál volna a készülékbe (garmatrica sérült).
A cimke állagának megóvása a vásárló feladata. Hogy ez hogyan történhet, azon a józan paraszti ész segithet. Igen, egy pendriveon kophat a matrica. De egy kis gondossággal meg lehet védeni a cimke állagát. Aki meg leszedi a gyáriszámot, mert neki nemtetszik, az magára vessen...
|
csüt. feb. 19, 2004 0:47 |
|
|
akki
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1323
|
ha lopott, vagy adómegkerült az ügylet, azt valahogy meg kell külömböztetni a normális árutól. többit gondold hozzá
|
szer. feb. 18, 2004 11:57 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Csaba_20:
Ez jó példa kivételnek, mert ilyen esetben tényleg rendeltetésszerűen volt használva minden, mégis külsérelmi nyom keletkez(het)ett. És ebből kifolyólag ugrik a garancia is.
energoman:
Te pontosan milyen ragasztgatásról is beszélsz? Tudtommal se a nagyker, se a kisker nem ragasztgat semmit egy új alkatrészre. Vagy mégis? Én még ilyent nem láttam.
Az alkatrészeket a gyári számmal azonosítják, az pedig gyárilag szerepel mindenen, tehát teljesen értelmetlen volna a boltnak egyéb matricákat ragasztgatni.
|
kedd feb. 17, 2004 22:35 |
|
|
energoman
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2584 Tartózkodási hely: miskolc
|
Én is igy gondoltam, DE.
Ezzel szerintem csak azt lehet elérni, hogy én v. mi jobban odafigyelük és nem veszünk igy leragasztott terméket.
Ez a levonós dolog lényegtelennek hangzik, de azért szinte mindenkit érinthet.
üdv energo
|
kedd feb. 17, 2004 10:53 |
|
|
Brummogo
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 103
|
Na miért van?
Csak nem azért ha "megfelelő" helyre ragasztják akkor
garantáltan megsérüljön a beszereléskor és máris el lehet
hajtani az esetleg garanciát érvényesíteni akaró lusert...??
???
|
kedd feb. 17, 2004 10:27 |
|
|
energoman
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2584 Tartózkodási hely: miskolc
|
Na és mi van a garis levonó (vlkinek: matrica) amit értelmetlenül, ész nélkül és mondkatni feleslegesen ragasztanak arra a szerencsétlen alkatrészre. (nem is beszélve a levonó strapabíróságáról.)
Még mindig nem nyilatkozott senki az érteléröl?
Üdv energo.
|
kedd feb. 17, 2004 10:10 |
|
|
Csaba_20
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1833
|
Scorp: A tápegység meghibásodása esetén külsérelmi nyom keletkezhet több egységen.(Felrobban egy IC) Rendeltetés szerűen használta a felhasználó, hiszen csak bekapcsolta a gépet. A tápegység leégett és vitt magával pár egységet.
|
kedd feb. 17, 2004 3:19 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
akki:
Igazad van. DE! Ezt a pereskedést tapasztalatból írtad, tehát volt benne már részed, és nyertél is, vagy csak egy lehetőségként említetted? Mert én vásárlóként (magánemberként) biztos nem fogok nekiállni pereskedni, inkább elbukok párezer Ft-ot, és soha többet nem megyek abba a boltba.
InfiniteReality:
Neked is igazad van, mert külsérelmi nyom nem keletkezik rendeltetésszerű használattól, ez tuti!
Az a szomorú, hogy ugyan valamilyen szinten mindenkinek igaza van, mégis valakinek el kell buknia a hibás cucc árát (hacsak a nagyker nem fogja kicserélni).
|
kedd feb. 17, 2004 2:17 |
|
|
InfiniteReality
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
"..." - Scorp
Hát igen. Erre mondom én azt, hogy a nagykerek a kiskerek fa**ával verik a csalánt. Miért? Mert a vevőnek cserélje ki a kisker, és bukja be a kisker... Pedig ő csak 1 "szerencsétlen" értékesítési pont a sok közül, akiket a nagyker szolgál ki. Miért pont a kisker "nyelje be"? Nyelje be a nagyker. Vagy a gyártó. Hát egyik sem fogja. És amelyik kisker nem akarja lehúzni a redőnyt pár év múlva, vagy nem akar évek múltán is 6nm-en szenvedni, az sem fogja.
Külsérelmi nyom - no gar. Sajnos! Ez ma magyarország...
|
kedd feb. 17, 2004 1:45 |
|
|
InfiniteReality
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
"..." - captain_crash
Köszönöm az észrevételeket. Lesz valami...
|
kedd feb. 17, 2004 1:42 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Csaba_20:
Én sem mondtam, hogy helyesnek tartom a dolgot, de sajnos (vagy nem sajnos), ez van.
És a boltok sem rosszindulatból szabnak ilyen feltételeket, egyszerűen nekik sem fogja kicserélni a nagyker.
|
kedd feb. 17, 2004 0:09 |
|
|
akki
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1323
|
Scorp
nem olvastad amit belinkeltél?
"Ha a hiba "---stb---"tulajdonítható okokból keletkezett."
"ha a meghibásodás oka "
tehát ha kötödik a hiba az okhoz, mely előidézte.
részlet a jogszabályból:
"A vásárló kérheti a termék KIJAVÍTÁSÁT, " a többi szöveg most mellékes. De megemlítem mégegyszer, hogy senkit nem érdekli, hogy a kereskedő álltal megjelőlt szerviz TEHETSÉGTELEN, képtelen. Nem minősül szakvéleménynek vitás esetben, csak az alperes kifogása, hogy miért nem teljesít.
Bármilyen pert elveszítenének a kereskedők, legyen már világos. De ez csak PER esetén derülne ki. Éppeszű kereskedő ez előtt megáll, illetve helytáll.
|
kedd feb. 17, 2004 0:00 |
|
|
Csaba_20
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1833
|
Scorp: Nem érdekel annyira a dolog. De azokban az üzletekben nem szabad vásárolni, ahol a BIOS frissítés kizár a garancia alól. Számtalan olyan eset van, amikor a BIOS frissítés segít csak. Ezt a témakört itt be is zárhatjuk. Ez a kikötés szakszerűtlen és helytelen.
117/1991. (IX. 10.) Korm. rendelet 9 §-ának c) és d) bekezdései alapján elõírtak szerint a garancialapon szerepelnie kell a jótállás alapján a vásárlót megillető megilletõ jogoknak és azokhoz tartozó határidõknek, a jótállási igény érvényesítésének kizáró feltételeinek, valamint a jótállással kapcsolatos jogorvoslat módjának megnevezésének. Továbbá a javítószolgálat nevének és címének. Minden olyan pont, ami a jótállásal kapcsolatos vásárlót megillető jogokat sérti, semmisnek tekintendő.
|
hétf. feb. 16, 2004 23:45 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Brummogo:
Igazad van a vevőnek nem kell a nagykerrel foglalkoznia, csak a kiskerrel. Ettől függetlenül külsérelmi nyom esetén nincs garancia, hiszen az csakis nem rendeltetésszerű használat következtében keletkezhetett bármely alkatrészen.
Csaba_20:
Igen, tudok mondani olyan helyet Győrben többet is. De csak magánban. Ha adsz egy mailcímet, akkor mondok ilyen helyet.
Egyébként vásárláskor minden vevőnek kapnia kéne a számlán kívül garancialapot is, amin szereplnie kellene a garanciális feltételeknek is.
Van nálam 2 db garancialap, 2 különböző helyről való. Az egyiken:
"A jótállási igény érvényesítésének kizáró feltételei:
Ha a hiba helytelen telepítésnek, rendeltetésellenes használatnak, a gyártó által nem jóváhagyott átalakításnak, idegen beavatkozásnak, szakszerűtlen kezelésnek, helytelen tárolásnak, iparszerű igénybevételnek, elemi kárnak, külső tényezőknek (mint például szennyeződés), folyadékoknak, áramingadozásoknak tulajdonítható okokból keletkezett."
Vagy egy másik cég garancialapján:
"Nem tartoznak a jótállás körébe:
- ha az alkatrész rongált, javított vagy a gyári címke sérült, hiányos vagy módosított, ill. ha nem egyezik a hátoldalon feltüntetett gyári számmal
- ha a meghibásodás oka helytelen szállítás, tárolás, erőszakos külső behatás, törés, elemi kár, pl. villámcsapás, áramingadozás, stb."
Most csak ettől a 2 cégtől van nálam garanciális termék, de majd ha lesz más helyről is, az ő garancialapjukról is másolhatok be idézeteket, hogy milyen esetekben nem érvényesíthető a garancia, bár nem látom sok értelmét, mert ebből a kettőből is látszik, hogy külsérelmi nyom esetén NINCS GARANCIA! Akár tetszik, akár nem, ezt én vásárlónak minden esetben korrektnek tartottam, mert voltam annyira gerinces mindig, hogy ha valamit tönkreteszek, akkor azt én magam károlom el, és nem hárítom át másra a felelősséget.
|
hétf. feb. 16, 2004 23:03 |
|
|
captain_crash
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3
|
InfiniteReality:
Gondoltam, hogy nem fogsz tudni választ adni sok kérdésemre. Ezt semmi esetre se bántásként mondtam. És azt is sejtettem, hogy nem tudsz utólag mit mondani, hiszen megtörtént, ez van. És köszi a baráti hangsúlyt. A probléma inkább abban van, ahogy sokszor reagáltok a szervizben.
Annak idején memóriákkal voltak hasonló eseteim, amikor már megvettem, és 2 nap után az op.rendszer újraindult. Ami tipikus hardver-hiba védelmi beállítás ugyebár egy Windows 2000-ben. A memteszt lefuttatása után kiírta, hogy a memória a hibás. Másnap visszavittem, hogy hibás a memória elszáll tőle az op.rendszer és a memteszt is hibát jelez.
Az első reakciótok az volt, hogy Én milyen tudatlan vagyok, és mekkora állat, hogy nem márkás RAM-ot vettem és ez inkompatibilitás miatt van, ****, noname RAM, az inkompatibilitásra nem vonatkozik a garancia...mondtam nektek, hogy a garanciális ügyeket nem így kell intézni, hogy lehülyézitek a vásárlót és mindenre rámondjátok, hogy incompatibilis. És hogy ha nem vagytok hajlandók foglalkozni vele, akkor megyünk a fogyasztóvédelemhez. Erre mondtátok, hogy természetesen kipróbáljátok, nem erről van szó, de ez inkompatibilis...
Az első próbára kifagyott a memtesztes gép, de a srác mondta, hogy ez lehet véletlen is, nézzük meg újra. Próba után ismételten kifagyott. Akkor kitalálta, hogy próbáljuk ki másik gépben, abban biztos megy, és lás csodát abban megtalálta a hibát.
RAM ki lett cserélve, új RAM szintén hibás volt. Természetesen megint azzal jöttetek, hogy ez már tuti inkompatilis, de megvizsgáljátok. RAM hibás volt, felajánlottátok, hogy akkor megint csere. Akkoriban volt egy olyan lehetőség, hogy 90%-os áron visszavásároljátok, és kapásból éltem ezzel a lehetőséggel, merthogy nem akartam napokig járni RAM-okkal vissza. Aznap elmentünk egy másik üzletbe, vettünk RAM-ot, és az hibátlanul működött, pedig ugyanúgy noname volt. Ha jól tudom, haver gépébe is az került, mikor jobb gépet vettünk és neki majdnem egy évig ment, amikor a polcra nem került.
Ezt megint csak azért írtam le, mert írtad, hogy vannak rossz termékek, amivel egyetértek. Felőlem lehetne 10 rossz is, nem zavar, tisztában vagyok vele, hogy a gyártástechnológiából következnek selejtek. Azonban a mód, ahogy a vásárlóban bántok, amikor a garanciát próbálja érvényesíteni megalázó.
Vásárláskor kedvesek vagytok, aranyosak az eladó hölygek is, de eddig bármilyen problémám volt, az első általában az volt, hogy Én vagyok a hibás mindenért. Sokszor erősen alpári módon kinyílvánítva, hogy ti vagytok a szerviz és mekkora szakértelmetek van.
Többekközött ezen kéne változtatni.
Nem a kínálat, ár, meg az eladás módja miatt nem megyek többet hozzátok. Hanem a garanciális ügyek ilyen módon történő intézése miatt. És itt a fórumon is sajnos azt láttam, hogy ha 4-edszerre vinném vissza egy félévben az adott eszközt, mert szerencsétlen vagyok és pont elromlik, akkor kapásból nem úgy állnátok hozzám, mint egy szerencsétlen vevőhöz, hanem mint egy "garananciaspieler"-hez.
Nem tartozom a gazdagok közé, de nem akarom kijátszani a törvényeket és még a feltételezés is felháborítana, hogy így tekintetek rám, hogyha pont egy ilyen terméket fogok ki. És az is bánt, hogy a fent említett esetben is az első hozzáállás ez volt. Én csak egy hibátlan terméket akarok venni, mint vásárló.
Elismerem, hogy hibázhattok Ti is, de nem akarom magam megalázó helyzetben érezni és újfent végighallgatni a sok hazugságot, hogy hol tart az ügyem intézése, merre jár a nekem szánt eszköz, és hogy mennyire le vagyok ejtve, ha telefonon akarok érdeklődni.
Ezúton kérlek, - ha már ilyen normális hangnemben sikerül beszélgetnünk, - hogy egy kicsit jobban próbáljátok emberszámba venni a vásárlót, amikor szerencsétlen szív az adott eszközzel! Ha ezt nekem megígéred itt, hogy legalább próbát tesztek, biztos lehetsz benne, hogy ezentúl is szívesen megyek hozzátok, mert a stílussal van elsősorban problémám.
Előre is köszi, tényleg örülnék neki és ilyen arcot láthatnál Tőlem -->
|
hétf. feb. 16, 2004 19:28 |
|
|
Csaba_20
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1833
|
Scorp: Mondasz olyan helyet ahol a BIOS frissítés esetén elveszted a garanciát? Én csak olyanról tudok, hogy a BIOS frissítésből eredő károkra nem terjed ki a garancia.
|
hétf. feb. 16, 2004 18:01 |
|
|
Brummogo
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 103
|
1. Ki az a nagyker? Semmi közöm hozzá mint vevőnek. Én a
kereskedővel állok jogi kapcsolatban és hogy a keeskedő mit
csinál a nagykerrel az az ő baja. A garancia pedig nem úri
kegy ami ha akarom akkor érvényes ha nem akkor nem! Persze a
parasztvakitásra kitalálnak mindent egyes kereskedők hogy
kibújjanak a garancia alól, de ez attól még hogy csinálják
nem lesz törvényes.
Egyébként a garanciaspielerekről meg annyit, hogy simán
bármilyen mikroelektronikai áramkört az ős-IC-k bevezetése
óta seccperc alatt külsérelmi nyom nélkül gallyra lehet
vágni. Viszont maguktól képesek sürü füstkarikát eregetve
elszállni. Na melyiket fogja a M....al és tsa-i visszavágni
|
hétf. feb. 16, 2004 16:52 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Gear:
"1 letört ramkiemelő pecek szerintem nem gari vesztés!"
Ha a nagyker kicseréli így is, akkor persze, hogy nem. Egyébként viszont igen. Sőt, sok helyen már a BIOS frissítése is garanciavesztéssel jár, függetlenül attól, hogy a meghibásodás nem ettől lett.
|
hétf. feb. 16, 2004 15:25 |
|
|
mitibi
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7 Tartózkodási hely: New Zealand
|
Hi!
A fizikai seruleshez csak annyit, hogy baratom megvette uj lapjat, tudjatok hol???? -szerintem igen .... haza megy bontana ki es lass csodat a proci ventillator foglalat le volt torve vissza a boltba, hogy csesszek meg ki sincs bontva es torott hat gondolodhatjatok... elhajtottak.
Velem masik eset mashol, osszepakolok egy gepet, inditom semmi...semmi...semmi na vissza a boltba, csavo alaplapot kiszedi nezi, erosen nezi 5 perc mulva mutat nekem egy kb 0.5cm atmeroju szabalyos kor alaku benyomodast. Nem azt monta, hogy huzzak innen bena ****, hanem elkuldi a forgalmazonak es meglatjuk mi lesz, masnap menjek vissza. Masnap vissza majd ujlappal haza. Igy is el lehet intezni.
Amugy a nyomas a deli hidtol kb 3 cm-re volt, ahol csavarhely se volt a kornyeken.
udv mitibi
|
hétf. feb. 16, 2004 7:34 |
|
|
InfiniteReality
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Fizikai sérülés - no gar:
Nem jókedvből hajtjuk el a vevőt, ha fizikai sérült cuccot hoz be. Bebukni nyilván nem akarjuk. De lehet tudni milyen mértékű sérülést melyik nagykerhez lehet esetleg "betolni". Volt olyan, aki várt ugyan 3 hónapot, de aztán ki lehetett cserélni a winyóját (vitt egy zsír újat), mert a nagyker is lerendezte (amúgy ő is feltételesen vette át tőlünk).
Nade ezt nemlehet minden terméknél, minden nagykerrel és mindenféle fizikai sérülésekkel megjátszani. A RAMtartó pecek meg olyan dolog, hogyha van valahol a raktárban bent egy olyan alaplapom, amin ugyanolyan pecek van, akkor leszarom, ráteszek egy másikat és cserélem a vevőnek. De ha nincs, peceknélkül nemtudom elküldeni a nagykerbe, mert kiröhögnek. Törött IDEcsatival pláne nem. De azzal énse tudok micsinálni. Ha valaki olyan béna, hogy egy szerencsétlen IDEkábelt nemtud normálisan kihúzni...
Persze volt már olyan nagyker, amelyik benézett törött IDEcsatis alaplapot. Persze ez is csak egyszeri és elszigetelt eset volt.
|
hétf. feb. 16, 2004 0:48 |
|
|
InfiniteReality
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
"..." - captain_crash
Amit írtál (a hibákat illetően) sajnos van sok igazság. Amin tudok változtatok.
A rengeteg kérdésedre sajnos nem tudok választ adni. Így utólag plána nem.
Az "eltűnt" alaplapról sem. Azért annak örülök, hogy végül egy (ugyan másikfajta) de jó alaplapot vittél el.
Rossz mindenből előfordul, nemcsak a Mistralban. Viszont mivel nálunk nem 15, hanem mondjuk 150db van egy tipusú alaplapból, ennyiből nagyobb az esély, hogy többször ráfuss egy hibás darabra.
Volt hibás széria is, szépen visszaküldtük a nagykernek, h kenje a hajára.
Nekem is volt hibás alaplapom (Abit IS7). 4db (!!!) hibás volt belőle. Pedig mind zsír új volt! Előferdül. Ettől sem az Abit, sem az IS7 nem ****.
|
hétf. feb. 16, 2004 0:42 |
|
|
Gear
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
"Ha a bizonyos fizikai sérülésnek -
vélhetőleg - nincs köze a hibás működéshez"
A durva - PL.:nyák sérülés - esetében 1értelmű hogy no
gar! Nem hiszek rólad semmit és nem sértegetni akartalak,
nem konkrétan rád gondoltam mikor az érdektelenségről
írtam csak a te hozzászólásod alapján reagáltam.
"A maximum, amit tehet ilyenkor a bolt, hogy közli a
vevővel, hogy
> valószínüleg vége a garanciának, de mégis megpróbálják a
lehetetlent"
Na pontosan erre gondoltam. Örülök hogy te is így teszel ,
csak a hozzászólásodból ez nem derült ki.
u.i.:1 letört ramkiemelő pecek szerintem nem gari vesztés!
(hacsak nem vitte magával a memfoglalat nagyrészét is )
Főként az ilyen sérülésekre gondoltam.
|
hétf. feb. 16, 2004 0:33 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Gear:
"Egy üzletbe mindig meg kell próbálni SEGÍTENI A VEVŐNEK !!! Ugyanis belőle él bolt."
Ezzel én is egyetértek. Mert elküldeni is el lehet valakit szépen, meg csúnyán is. És nagyon nem mindegy.
"Ha a bizonyos fizikai sérülésnek - vélhetőleg - nincs köze a hibás működéshez akor mért fáj megpróbálni segíteni?"
A maximum, amit tehet ilyenkor a bolt, hogy közli a vevővel, hogy valószínüleg vége a garanciának, de mégis megpróbálják a lehetetlent, és a fizikailag sérült alkatrészt visszaviszik a nagykerbe. Persze a nagyker meg vissza fogja dobni - teljes joggal.
"Sajnos az ilyen szintű érdektelenség manapság nagyon gyakori."
Szerintem ez egyáltalán nem érdektelenség. Ha valaki tönkretesz valamit, akkor baxxa meg. Márpedig számítástechnikai alkatrészen fizikai serülést rendeltetésszerű használat melett lehetetlen okozni. Ez tuti biztos. Ha veszel tőlem egy használt gépet, amire én adok 1 hónap garanciát, de te 2 hét után beleállítod a kisbaltát, hát akkor vállald is a következményeit.
Ui.: Én nem a Mistralban dolgozom, mielőtt bárki azt gondolná rólam.
|
hétf. feb. 16, 2004 0:11 |
|
|
Gear
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Scorp!
Egy üzletbe mindig meg kell próbálni SEGÍTENI A VEVŐNEK !!!
Ugyanis belőle él bolt.Ha a bizonyos fizikai sérülésnek -
vélhetőleg - nincs köze a hibás működéshez akor mért fáj
megpróbálni segíteni? Sajnos az ilyen szintű érdektelenség
manapság nagyon gyakori.
Én szintén üzletben dolgozom és még soha sem esett
nehezemre felemelni a telefont és beszélni bármely
szervízzel 1-1 ilyen esetben,mert 1 próba nem fáj senkinek
és az esetek nagy többségében mindig volt mindkét félnek
jó megoldás. Persze ha a szerviz kap 1 alkatrészt fizikai
sérüléssel megfelelő kommentár nélkül akkor simán
visszadobja , de ha beszélsz velük akkor mindjárt másképp
kezelik a dolgot mert ők is emberből vannak. Csak
nyugodtan próbáld meg , hidd el nem olyan nehéz dolog...
|
vas. feb. 15, 2004 23:46 |
|
|
Lossfer
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3127 Tartózkodási hely: A véka segge alatt.
|
En visszavinnem hogy tegyenek egy probat ok is. Ha a CPU huto kifogastalan, nyugodtan megprobalhatjak vagy nem? Nem, nem hiszem hogy naiv lennek.
|
vas. feb. 15, 2004 13:58 |
|
|
effpe
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Huh, ha egy Mustáros topikban Lenin is szóbakerül, ott már tényleg baj van, elvtársak.
|
vas. feb. 15, 2004 13:44 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
akki:
Sok sikert kívánok az esetleges garanciális ügyintézésedhez, de ha külsérelmi nyom van a cuccon (márpedig ahogy írtad van több is), akkor nem kötelesek garanciában cserélni, mert nem rendeltetésszerűen használtad. Szerinted ki fogja elbukni annak az alaplapnak az árát, amin te törtél le bármit is? Igazság szerint neked kéne, nem másnak. Ettől függetlenül lehetnek olyan helyek, ahol a vásárló az első, és szemet húnynak efölött. Ha találtál ilyen helyet, akkor kincsre leltél, és mindig ott vásárolj, mert a legtöbb helyen ez nem így működik.
|
vas. feb. 15, 2004 12:52 |
|
|
akki
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1323
|
Scorp
A jogszabályok lehetővé teszik, hogy kijavítassam mással a hibát, ha ott ahol vettem, erre képtelenek. Azt, hogy mindezt nehéz lenne behajtani a vásárlás helyén, azt nem vitatom, de elvileg nincs akadálya.
A konkrét esetnél a saját kábelével történt, erről ott meggyőződtek.
pl a SilentBreeze CPU hűtő csatija (bordo színű) letörte az Abit NF7-S foglalatát (megvezető müanyag sin)mindhárom fan csatinál, amiben próbáltam, és a mostani epoxomét is. Peddig csak
egyszerűen tövig rányomtam, s függölegessen ráadásul.
Ez nem fogja semmissé tenni egy ettől esetlegessen eltérő majdani kifogásomat.
volt egy ****, ugy hívták Lenin, és volt egy mondása, miszerint "az a nép, amelyik nem elég erős, hogy kivívja a saját szabadságát, az nem fogja tudni véghezvinni a maga forradalmát"
Nos, ez érvényes a garanciás "népekre" is. Erre mondta ugyanez a ****, "tanulni-tanulni-tanulni" vagy gondolkodni.
|
vas. feb. 15, 2004 12:37 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Brummogo:
"Ja persze meg az autód se garanciális többé ha egy felvágódó kő pl. összetörte a hűtőrácsot, na ne már...."
Most az autó hogy is jön ide? Egy autóval ha mész az úton, bármikor fölvágódhat egy kő. Ez NEM a te hibád. Ez teljesen más, hisz te rendeltetésszerűen használtad. Viszont ha bármit is letörsz egy alaplapról, az csak abban az esetben lehetséges, ha NEM RENDELTETÉSSZERŰEN HASZNÁLOD, az pedig garanciából kizáró ok! És -mint írtam- nem csak a számítástechnikai eszközökkel van ez így. Függetleníts ki egy mobiltelefont garanciális időn belül. Azonnali hatállyal megszűnik a garancia. Ha beázik, úgyszintén. Vagy cseréltesd ki a LED-eket más színűre. Utána ha esetleg a mikrofonja beszarik (aminek semmi köze a LED-ekhez), sajnos így jártál, nincs garancia. Garanciális TV-nek verd be kalapáccsal az üvegét, de úgy, hogy csak egy repedés legyen rajta. A TV működni fog továbbra is, de ha történetesen a hangszórója meghibásodik, ne számíts garanciális javításra, vagy cserére... És még sorolhatnám, mert a nem rendeltetésszerű használat garanciából kizáró ok mindenhol. Egyébként sem lehetne megkülönböztetni a szándékos károkozást a nem szándékostól, de szerencsére erre nincs is szükség a fentiek miatt. De örülök neki, hogy ez szóba került, mert ezek szerint sokan nincsenek ezzel tisztában.
"Ja és még annyi hogy ha letöröm a ramot tartó fület és visszaviszem a lapot akkor tudtommal a kereskedőnek mivel kötelessége x ideig alkatrész- és szervizellátást biztositani az eladott termékre és köteles kijavitani értsd kicserélni a ramtartót igaz fizetős javításként még a garanciaidő után is elég sokáig."
Ez CSAK elméletben van így. Törvényileg előírták, de szinte sehol sem tartják be (tisztelet a kivételnek), és ráadásul ami a nagyobb probléma, hogy nem is ellenőrzik ennek betartását. Ez Magyarország!
|
vas. feb. 15, 2004 12:15 |
|
|
Csaba_20
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1833
|
"szervízfőnök tényleg kedves volt, nem vitatom, elnézést is kért a kellemetlenségekért, talán aznapra már sok dolga volt, vagy ment volna már haza, de azt mondta, hogy 20 perc és ott a cserélt alaplapunk. Utólag is dícséretes viselkedés." - captain_crash
Na gyerekek, ez az, ami egy vevőnek azért jól esik!
|
vas. feb. 15, 2004 12:00 |
|
|
zso
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 14
|
Hali!
Ez durva!A kézicshókolomos Románoknál is ki lehet próbálni a piacon a kávédarálót mielőttt megveszem!Akkor egy ilyen cégnél miért nem ingyenes a kipróbálás? Na ezt is tudom most már,hogy lehet jobban csinálni!Kiviszem a lapot a boltból,kibontom a csomagból,és egy fél óra múlva visszaviszem próbálni.És már inygenes is a kipróbálás.
Amilyen az adjon Isten.........................
Üdv Zso
|
vas. feb. 15, 2004 11:23 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
szerintem nemsokára majd valamelyik válaszol hogy mit pampogsz,örülj hogy új lapot kaptál.
ennél többet nemvárok tőlük...de lehet ha épp ezt olvassák amit most írok azért sem ezt írják...ésmajd aztmondják hogy nemis írnák ezt vagy kisem térnek erre...esetleg rám mondanak v.mit vagy megmondják hogy negondoljak róluk rosszat mert nemmondanak rám semmit...
mindjárt kiderül..
|
vas. feb. 15, 2004 10:27 |
|
|
captain_crash
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3
|
InfiniteReality:
Arra mit mondasz, hogy egy alaplap, amit nálatok vettem hibásan ismerte fel a processzor hőmérsékletét, bevettétek cserére, azt mondtátok holnap lesz új, menjünk érte. Aztán azon a bizonyos "holnapon" hívtalak délelőtt, dél körül, délután többször is benneteket, zárás előtt is és alaplap nem érkezett meg?
Ja, merthogy azon a bizonyos "holnapon" az első telefonálásomat követően a telefonos srác azt mondta, hogy az alaplap még nem érkezett meg, de hozzák. Másodjára kitalálta, hogy vidékről hozzák merthogy csak ott van. Harmadjára Ő már csak azt tudja, hogy úton van, hozzák. Negyedjére tán már kicsit szkeptikus voltam, és zárás előtti híváskor már jogosan felment bennem a pumpa és megkérdeztem, hogy Kínából hozzák talán, merthogy Magyarország nem olyan nagy, hogy ha az egyik végéből a másikba kell is vinni, akkor ne érkezne meg. Erre a srác közölte, hogy Ő hisz benne, hogy úton van és bízik is ebben. Aztán mikor irónikusan mondtam, hogy 6 évesen én is hittem a mikulásban, agresszív módon lecsapta a telefont, mondván hogy nem kéne viccelődni.
Majd az úton lévő alaplapunk, amiért joggal aggódtunk, hogy a Mistral-os kocsi eltévedt vele, másnap se érkezett meg, szombaton.
Ezekután mondanom sem kell, bementünk a szervizbe, akkor már harmadszorra, hogy új alaplapot vegyünk,mert az alaplapunk - aggodalmunk és tájékoztatás szerint - elveszett az országban. És persze mindig egy kicsit drágábbat vegyünk és fizessünk rá, mert az biztos jobb lesz.
A kis szemüveges, az orra alatt motyogó szervízes munkatárs közölte, hogy hát ez nem így, meg nem úgy van, és hogy úton van...Mondanom sem kell, életbe nem várta még meg, hogy vásárló végigmondjon egy mondatot, mindig közbebeszél. (Kultúra és az illem persze nem garanciális ügy.)
Majd hogy, hogy nem, az alaplapunk megkerült, szervízfőnök tényleg kedves volt, nem vitatom, elnézést is kért a kellemetlenségekért, talán aznapra már sok dolga volt, vagy ment volna már haza, de azt mondta, hogy 20 perc és ott a cserélt alaplapunk. Utólag is dícséretes viselkedés.
Gondoltam akkor, hogy megkerült az este folyamán eltünt Mistrálos kocsi, és megjött az új, cserére szánt alaplapunk, de nem. Ez, egy a központból hozott alaplap volt, állítólag. Két kezem összetettem, hogy annak a másiknak, ami úton van nehogy baja essék.
Tanulva az esetből immár hozzá sem nyúltunk az elénk rakott, állítólag új alaplaphoz, hanem kértük, hogy akkor ezt most vizsgáljátok ki, hogy jó-e, mert ha nem, akkor veszünk egy jobbat, akkor már a negyediket.
A szakszerű és méltón elismert szervízes kollégátok elkezdte üzembe helyezni az alaplapot, 1000 Ft szerviz díj ellenében, alkatrészbeépítés, installálással címszó alatt ezt ki is számláztátok. Nesze nektek 50 db 20 Ft-os. Ekkor a neves kolléga meglepve tapasztalta, hogy nem megy az alaplap, meg sem nyikkan. Méregette, vizsgálgatta, rakott rá ezt, meg azt. Kiderült, hogy **** processzort rakott bele. Istenem, Mistralban mi mást is találjon hírtelen az ember, tehát ez végülis érthető. Még csak feltételezés se merül fel bennem, hogy mi van, ha ingadozó tápfeszültségü, rossz tápot rak rá, akkor mi lesz. Aztán miután ennyire szakszerüen beüzemelte, láss csodát, ugyanúgy nem ismerte fel a processzor hőmérsékletét normálisan az alaplap. Eddigre a szervízes már orrba-szájba leszólta az alaplapot, ami egyébként többszörös díjnyertes alaplap és az akkori egyik legjobb középkategóriás alaplap volt, az üzletben talán a 4. legdrágább és az adott gyártónál csak egy jobb volt nála. Majd még azt is megkérdezte, hogy nem nyúltunk-e hozzá.
Megjegyzem, és ha hozzányúltunk? Biztos ránéztem és elromlott...szemmel vertem a dobozban, fóliában lévő alaplap garanciacimkéjét? Ha-ha...
A szakszerü alaplapinstallálást követően, ami egy szakszerű szervizben 30 percet vett igénybe, mondtuk, hogy akkor megvesszük az adott alaplapgyártó legjobb, az üzletben kapható alaplapját. De akkor azt már ugyan had próbáljuk ki mielőtt megvesszük, mert a francnak van kedve újra az egészet eljátszani. Lehoztak egy alaplapot, ekkor már 5 perc alatt ment az installálás és beépítés...működött. Mondtuk, hogy jó, akkor ezt megvesszük. (Azóta megy.)
Miért kell egy üzletben 4 alaplaplapot végigpróbálnom, hogy vegyek egyet, ami jó és megfelelően működik? Miért kell azt hazudni, hogy úton van, amikor nincs? Mondanátok, hogy nem, még nem foglalkoztunk vele, 15 napunk van rá, majd fogunk. Miért kell 5 telefonhíváson át hazudni, mint a vízfolyás és egyre nagyobb hazugságokat? Miért kell azt állítani, hogy csak vidéken van ilyen alaplap, amikor felhívtam, direkt ezért az összes a honlapon található telefonszámmal rendelkező Mistralt, és volt Budán is és a központban is. Valamint mindenki, akinek nem volt az országban, azt mondta, majd holnap hoznak a központból. Miért kell nekem ráfizetnem 1000 Ft-ot, hogy bevizsgálják, hogy valóban jó-e amit veszek, amikor jótállás pont arról szólna, hogy jó? Miért olyan fenemód szakszerű az a bevizsgálás? Miért szidnak engem egyfolytában, hogy így rossz, amit vettem, meg úgy rossz? Miért nem hisznek nekem, amikor azt mondom, hogy ez és ez a hibája és kezdenek el csámcsogni rajta órákat, hogy a garancia érvényes-e? Miért kell egyből bennem keresni a hibát, vagy feltételezni, hogy hazudok? Miért van az, hogy amikor kértem telefonon, hogy adja meg az ügyemmel foglalkozó kollégája nevét, vagy kapcsolja, vagy a saját nevét, akkor személyes adatok védelmére hivatkozva nem adta meg, nem tudta kapcsolni? Miért nem tudok olyan emberrel beszélni, aki az én ügyemmel foglalkozik, akitől valós információt kaphatok, csak egy telefonos emberkével, aki a kilétét se vállalja fel? Miért vág a mondanivalómba a szervízes és motyogja az orra alatt a magáét? Miért kell perceket várakoznom az előtérben, amikor mindegyik szervízes ott lézeng? Miért feltételezik, hogy mikor hozzá se nyúltam az új alkatrészhez, akkoris én vagyok a hibás?
Talán az sem mellékes, hogy egy szerencsétlen szőke csajt is "meghúrcoltatok" mindeközben, aki nem értett a számítógépekhez. A vásárlók könyvébe szegény majdnem sírva írt be. És az írás közben egyfolytában zavartátok, és megjegyzéseket tettetek rá, valamint azt az egy panaszost 5 kolléga állta körül. Egyetlen támasza a mobiltelefonján segítségül hívott barátja volt, aki feltehetően jobban ismerte a jogot és a számgépeket.
Sok kedvességet tapasztaltam már a Mistralban, szorul némelyikőtökbe némi empátia is, de a fentebb lévő kérdések is megfogalmazódtak bennem, eme rossz emlékek miatt. És rengetek rossz tapasztalatom van még, felsorolni is sok lenne. Tényeket írtam le, megtörtént dolgokat. A kérdésekre mindenki maga megfogalmazhatja a választ. Én ezen okok miatt határoztam el, hogy nem fogok menni legközelebb a Mistralba.
Utálom, ha valahol átvernek, megaláznak, megváratnak, hazudnak és utána még nekik áll feljebb. Az esetet azért írtam le, mert vissza lehet venni a nagyképűségből azoknak, akik nálatok azt hiszik, hogy tökéletesek. Koránt sem vagytok akkorák és olyan tökéletesek, mint ahogy állítjátok, és messze nem vagytok még attól, hogy csak toldozni-foldozni kelljen az ügyfelekkel való bánásmódot.
Mégegyszer elmondom. Alkalmazzátok a törvényben leírtakat, és ne önbíráskodva döntsétek el ki az, aki ki akarja játszani a garanciális feltételek nyújtotta lehetőségeket. Az önbíráskodás csak igazságtalanságokhoz vezet. És ne a vásárlóknak kelljen a fogyasztóvédelmisekhez fordulnia, vagy bírósághoz jogaik érvényesítése miatt, egy egyszerü garancia végett. Egy általatok garanciaspielernek titulált vásárló valószínüleg nem fog bírósághoz fordulni, mert tudja, hogy nincs igaza, erre már rég rá lehetett volna jönni és nem a normális vásárlókkal szívózni.
mcwbp:
Pont azokat szólod le, akikből megélsz. Nem kell ahhoz pénz, hogy valaki el tudja dönteni, kiben van emberség, erkölcs, és illem. És ahhoz se kell pénz, hogy valaki jobban tudjon nálad bármit is. És hidd el Nálad sokkal okosabb emberek vannak, akik tudják honnan jöttek, mit tettek le az asztalra és ezt emberként, önmérséklettel veszik tudomásul.
És a helyedben nem kérkednék azzal, hogy kiről hogyan nyúzod le az új autód, lakásod... árát, hanem tanulnék egy kis etikettet, valamint illemet. Ahogy a mondás is mondja: addig jár a korsó a kútra, míg el nem törik.
Mint egyszerü ember, megérdemlek annyi tiszteletet, amennyit Én tanusítottam irányodban. Nem hülyéztelek le, nem szidtam a felmenőid, nem beszéltem alpárian, nem voltam agresszív, kérlek, Te is Tedd ezt irányomban. Ahogy Én is, Te is igyekezz az asszertív viselekdés szerint hozzászólásaiddal gyarapítani, és nem rombolni a fórum témáját. Hálásan megköszönném.
|
vas. feb. 15, 2004 9:58 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|