|
|
Oldal: 1 / 1
|
[ 31 hozzászólás ] |
|
Far Cry probléma - hardveres lehet a gond?
Szerző |
Üzenet |
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
mivel a gépen fent van a directx9 és a driver is támogatja, ezért amit tud a kártya azt szoftveresen számolja ki, de azok az effektek amelyek a directx 9-ben jelentek meg azok nem jelennek meg a játékban sem.
pl need for speed ungergrung. nitronál DX9-nél "star trek" effektus van, de nem dx9-es kártyánál nem jön be az effekt.
|
hétf. máj. 24, 2004 18:38 |
|
|
Scorp
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1086
|
Volt (van) ma nálam egy gép szoftveres rendberakásra, benne egy 2.6 GHz-es Celeronnal, 256 MB RAM-mal, Geforce 4 MX440-el, és a Far Cry fut rajta (alap grafika). Úgy tudtam, csak DX9-es kártyán megy a Far Cry, a Gef4MX meg DX7-es. Vagy valamit rosszul tudtam?
|
hétf. máj. 24, 2004 16:49 |
|
|
Shrek
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 74
|
Nekem egy 2 éves SOLTEk SL75DRV4-es alaplapom van, AMD Athlon XP 1,47 GHz PR 1600-al, ATI Radeon 9200-vel, és gond nélkül fut a Far Cry rajta 1024*768-ban!
|
hétf. máj. 03, 2004 7:31 |
|
|
sdfg
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 178
|
TheCreator21 írta: (Ok, sz*r napom volt, azért ugattam, 1ébként nem szokásom. Pont rosszkor jött és rosszul is jött ki az írásod. Mindegy, téma lezárva.) Mivel méred a frame-eket? (Haverom felrakta a "Fraps"-ot, de úgy már kicsit akadt a játék, mialatt futott a mérő. (Cel1.6, 512Sd, Sapphire 9600) Alapból nem egy erős vas, de gondolom leginkább a memória miatt adta meg magát.
En is frapssal, de semmi kulonbseg nem volt futasra. Pedig vagy 5-6 videokartyan lattam mar futni egy csomo programmal.
De ha megis lenne ilyen, akkor lehuzod a konzolt Far Cry-ban, nyomsz egy Tab-ot es beirod: r_displayinfo 1
|
szer. ápr. 14, 2004 16:25 |
|
|
TC
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1662 Tartózkodási hely: Newpole
|
(Ok, sz*r napom volt, azért ugattam, 1ébként nem szokásom. Pont rosszkor jött és rosszul is jött ki az írásod. Mindegy, téma lezárva.)
Mivel méred a frame-eket? (Haverom felrakta a "Fraps"-ot, de úgy már kicsit akadt a játék, mialatt futott a mérő. (Cel1.6, 512Sd, Sapphire 9600) Alapból nem egy erős vas, de gondolom leginkább a memória miatt adta meg magát.
|
szer. ápr. 14, 2004 14:25 |
|
|
sdfg
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 178
|
TheCreator21, Archon!
Bocs ha valakit megbantottam, nem volt celom!
Es szerintem nem is irtam semmi olyat.
1. Megkerdeztem hany fps, ez sztem korrekt alapja lehet az osszehasonlitasnak, nem ertem mi lehet a problema vele!?!?
2. Leirtam az en tapasztalatomat. Szinten nem erzem, hogy a forum olvasok (vagy TheCreator21) rovasara ment volna...
3. Irtam, hogy majd kiprobalom 768ramon is. Sztem ez is azt mutatja, hogy eleg konstruktivan alltam a problemahoz. Nem hulyeztem le senkit, nem mondtam, hogy valotlansagokat olvastam. Asszem ebbol a 3pontbol kivilaglik, hogy - ugyan nem tudom megerteni, hogy hogyan futhat nala jol - megis, racionalis alapon probalok magyaraztot keresni. Es a hangsuly a "probalokon" van, vagyis nem inteztem el egy "leszolassal" az egesz ugyet!
Egyebkent 768-on picit visszaveve a detailt (Shadow detailen) semmi baja. Sot kifejezetten jol fut, par helyen megy le 25fps korneyekere, de az meg elviselheto. A ram problemara tovabbra sem talalok esszeru magyarazatot. 512-on medium texture-ral kb 10 lepesenkent tot egy picit. Csak egy pillanatra akad meg, de megakad. Ha pl autoval mesz, akkor latvanyosabbak a gyakori megakadasok. Low detailen is meg-megakad, de kevesebbszer. 768-on high detailen egyszer se swappelt.
Lehet hogy a ram problemara a 256 video ramban keresendo a magyarazat (ezt is irtam korabban, sztem ez is mutat valamit...), de ezt csak ugy lehetne megallapitani, ha azonos konfigban lenne egy 128-as es egy 256-os kartya osszehasonlitva.
A tobbi "very high detail 9600-on" kijelentesre nem tudok mit mondani. nalam 768 ram mellett (ahol ugyebar mar nem volt swappeles) minden highon jopar helyen jatszhatatlan az erosebb kartyan is. Es meg1x mondom, nagyreszt nagyon jol megy, de jopar helyen lement 15-re is akar. Ennek fo oka a fent emlitett Shadow detail (ha mast vettem vissza nem gyorsult szinte semmit).
Osszefoglalva igy most minden very high-on, shadow custom-on (picit high ala allitva kezzel) es water ultra high-on, 4x AF (vagy lehet, hogy 16-ra allitottam?!?), jol ment a 768-on.
Ha a konstruktiv megbeszelesnek hive(i) vagy(tok), akkor tovabbra is varok esetleg fps adatokat. (Nem kell messzire menni: pl. amikor az elso training palyan kijossz eloszor a szabadba. Vagy a masodik palyan, a hajo legtetejen, ahol jopar embert ki kell nyirni...)
Es meg1x mondom, nem az a cel, hogy beszoljak. Egyszeruen erdekel!!! Hogy tenyleg ugy megy-e, es ha igen, akkor mitol-hogyan.
Van ilyen...
|
kedd ápr. 13, 2004 14:31 |
|
|
TC
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1662 Tartózkodási hely: Newpole
|
Archon:
Sorry, most egy kicsit elborult az agyam, legközelebb megprópálom moderálni magam, bár remélem nem lesz legközelebb.
|
kedd ápr. 13, 2004 9:19 |
|
|
Archon
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 14:10 Hozzászólások: 1689
|
Hali!
sdfg: megkérnélek, hogy egy kicsit azért jóindulatúbb hozzászólásokat írjál! Miért nem hiszel Creatornak? Nem látom át, hogy miért írna valótlant, hasonló konfigon én is láttam a gamét, és tényleg normálisan ment nagy felbontások mellett is.
TheCreator21: te meg ne vágd föl magad ilyen hülyeségen! Ha tényleg megy normálisan a cucc, örülj neki. Ha vki nem hisz el akkor MI VAN? Semmi. Ezért fölösleges szitkozódni a fórumon. Köszönöm
Üdv: Archon
|
kedd ápr. 13, 2004 7:39 |
|
|
TC
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1662 Tartózkodási hely: Newpole
|
sdfg írta: TheCreator21 írta: Hi sdfg! Nekem legmagasabb értékeken ( very high, ultra high) megy, kivéve az anisotropicot, az csak 2-őn van. NF7, 2400+ @ 2700+, 512/333, FSB 266, Sapphire 9600/256Mb @ 420/480.Ezek után lécci ne fikázzátok a 256 Mb-os karikat, hogy gyengébbek a 128-asoknál. ehh! sima 9600-on!!! Ugyan irjal mar vmi fps erteket is legyszi! kizart dolog, hogy folyamatos, vagy a masik eshetoseg, hogy te a 10fps-t is annak latod. es raadasul minden azt irod very high-on, azaz a texture detail is. na az meg videokartya-fuggetlenul kizart 512 ramon!!! vagy ennyit jelentene 256m video ram? nalam konkretan azt csinalja, hogy betoltom, majd semmihez nem nyulok es toltoget meg 2percig. akkor abbamarad. ahogy megmozditom az egeret maris tolti a tobbit... NF7-S, 420-as FSB, 2100MHz, 2x256, 9700/128MB @370/330 ps: most hetvegen megnezem 768rammal mit muvel...
Hát gratulálok, kicsit normálisabb embernek hittelek, egyáltalán mi a f**zt keresnek itt ilyen emberek, akik leginkább csak romboló kritikájú hozzászólásokat tudnak befirkantani. Nem értem miért kell kifikázni a másikat, mert jobban fut neki egy játék kicsit gyengébb vassal. T*k*m tudja, hogy hány fps! Szépen fut és kész! Csók!
|
hétf. ápr. 12, 2004 20:09 |
|
|
sdfg
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 178
|
TheCreator21 írta: Hi sdfg! Nekem legmagasabb értékeken ( very high, ultra high) megy, kivéve az anisotropicot, az csak 2-őn van. NF7, 2400+ @ 2700+, 512/333, FSB 266, Sapphire 9600/256Mb @ 420/480.Ezek után lécci ne fikázzátok a 256 Mb-os karikat, hogy gyengébbek a 128-asoknál.
ehh! sima 9600-on!!! Ugyan irjal mar vmi fps erteket is legyszi!
kizart dolog, hogy folyamatos, vagy a masik eshetoseg, hogy te a 10fps-t is annak latod.
es raadasul minden azt irod very high-on, azaz a texture detail is. na az meg videokartya-fuggetlenul kizart 512 ramon!!! vagy ennyit jelentene 256m video ram?
nalam konkretan azt csinalja, hogy betoltom, majd semmihez nem nyulok es toltoget meg 2percig. akkor abbamarad. ahogy megmozditom az egeret maris tolti a tobbit...
NF7-S, 420-as FSB, 2100MHz, 2x256, 9700/128MB @370/330
ps: most hetvegen megnezem 768rammal mit muvel...
|
pén. ápr. 09, 2004 11:51 |
|
|
Zsora
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 459 Tartózkodási hely: Tatabánya
|
Hi !
Konfigom: P4 2.4GHz (533), Asus P4S8X, 512MB (266) DDRRAM, Sapphire Atlantis 9600 Pro 128MB (400/600), Win Me
Minden megy HIGH-on, kivéve a Texture detail. MEDIUM fölé nem érdemes vinni, mert az halál. Egyébként tökéletesen fut, bár néha észrevehető enyhe szaggatás. Talán a 128MB videoRAM kevés? 256MB kellene neki a textúrákhoz?
|
pén. ápr. 09, 2004 0:01 |
|
|
Windoki
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 223 Tartózkodási hely: Várpalota
|
Hi!
Most jött ki az ATi Catalyst 4.4, ami ad valami gyógyírt a FarCry gamera.
Remélem bejön.
Üdv:Windoki
|
csüt. ápr. 08, 2004 12:41 |
|
|
TC
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1662 Tartózkodási hely: Newpole
|
Hi sdfg!
Nekem legmagasabb értékeken ( very high, ultra high) megy, kivéve az anisotropicot, az csak 2-őn van.
NF7, 2400+ @ 2700+, 512/333, FSB 266, Sapphire 9600/256Mb @ 420/480.
Ezek után lécci ne fikázzátok a 256 Mb-os karikat, hogy gyengébbek a 128-asoknál.
|
csüt. ápr. 08, 2004 9:10 |
|
|
sdfg
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 178
|
szi1 írta: Nekem 512M RAN az XP normalis futasahoz kell sima programokkal jatekhoz nyilvan 1GB is kellene..es akkor ,afolott ki lehet kapcsolni a virtualis mem kezelest ami 10 % ot is jelent itt irtak a videokarikkal kapcsolatban..Sajnos nincs az a hardver amit egy programozo ne tudna kihasznalni,mindenki hajlamos elterpeszkedni programozas kozben...meg jatektervezes kozben..mondvan mai gepek ugyis birjak..
512 ramot nem eszik meg az XP. mar csak ha azt tekintjuk, hogy az eddigi jatekok mind csont nelkul mentek vele. Ugy kb 350-400MB szabad ramot tud kihozni az XP, ha kiswappeli jatek inditasakor a tobbi progit.
Szoval mindennek eleg eddig az 512, csak a Far Crynak nem. Node ezzel nem is azt mondom, hogy ez gaz. Ez biza tenyleg olyan jatek, aminel nem csoda, hogy nem eleg neki. 1024kell
Virtual mem kikapcsolasnal nem hinnem, hogy meghatarozhato a gyorsulas.
|
szer. ápr. 07, 2004 16:36 |
|
|
szi1
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 98
|
Directx9 rol is kerdik mikor jon aa folytatas,a Microsoft is mondta hogy ez sincs kihasznalva..meg nem lesz. hw sw is
|
hétf. ápr. 05, 2004 18:57 |
|
|
szi1
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 98
|
Nekem 512M RAN az XP normalis futasahoz kell sima programokkal jatekhoz nyilvan 1GB is kellene..es akkor ,afolott ki lehet kapcsolni a virtualis mem kezelest ami 10 % ot is jelent itt irtak a videokarikkal kapcsolatban..Sajnos nincs az a hardver amit egy programozo ne tudna kihasznalni,mindenki hajlamos elterpeszkedni programozas kozben...meg jatektervezes kozben..mondvan mai gepek ugyis birjak..
|
hétf. ápr. 05, 2004 18:54 |
|
|
sdfg
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 178
|
9600-okon hogy jatszotok high-on? Es mennyi rammal?
Nalam: NF7, Tbred 1700+ @2100MHz, 400FSB, 2x256 DDR400, 9700Pro 325/310 @ 370/330 es tetu lassu.
Textura detailt nem lehet medium fole venni, mert akkor halalra daralja magat a vinyo a fel giga ram ellenere.
A tobbi cucc meg elmegy highon, sot talan very high-on is (40-60fps), de van jopar hely, ahol lemegy 15-20-ra. Azzal meg fejbeloni a golyoallo mellenyes emberkeket mar keptelenseg...
NFS UG-nal vmi programozasi hiba a be-be szaggatas.
Nalam azon a vsync off a driverben segitett....
|
hétf. ápr. 05, 2004 16:12 |
|
|
TC
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1662 Tartózkodási hely: Newpole
|
Na jah! Hány nanos ramok vannak a 8500-ön?
|
hétf. ápr. 05, 2004 15:07 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
TheCreator21 írta: Egyetértek a dx9 támogatásának hiányával, no meg azért a karik órajelei is elég mérvadóak.
nem beszálve a memoriáról annak sávszélességéről és pesze a pipeline-ok számáról!
|
csüt. ápr. 01, 2004 15:06 |
|
|
TC
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1662 Tartózkodási hely: Newpole
|
Egyetértek a dx9 támogatásának hiányával, no meg azért a karik órajelei is elég mérvadóak.
|
csüt. ápr. 01, 2004 14:50 |
|
|
betyarka
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 64
|
Hali!
Nekem is ugyanez a gondom volt ezzel a jatekkal. ECS K7S5A, 2400+, 512Mb 400MHz Samsung, Ati 8500LE. Tudom ez a konfig meg gyengebb, mint k. krissz-é, mert joval gyengebb az alaplapom.
Szerintem az a baj, hogy ez egy uj DX9-es jatek, es a videokartyaink nem tamogatjak azt.
Nekem a NFS Undergrounddal is voltak hasonlo gondjaim, de ott nem szaggatott ekkorakat.
Errol mi a velemenyetek?
Udv, Betyarka
|
csüt. ápr. 01, 2004 11:12 |
|
|
Thomas
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4154 Tartózkodási hely: Baranya
|
Hi Creator. Nálam is megy majdnem tökéletesen 1024 high-on. Néha egy nagyon picit akad meg, azt betudom a "lassú" procinak, meg a 266-os ramnak.
|
csüt. ápr. 01, 2004 10:55 |
|
|
TC
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1662 Tartózkodási hely: Newpole
|
Nekem is a 4.3-as Omega van fenn, és tökéletesen fut 1024/ very high detai-eken (Sapphire 9600/256Mb), dehát úgy látszik videókari válogatja a Catalysteket is.
|
csüt. ápr. 01, 2004 8:43 |
|
|
Thomas
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4154 Tartózkodási hely: Baranya
|
Na ja. A Far Cry-hoz kell az új Catalyst. Abban van már optimalizáció.
Olyan, mint a Halo. Az is betört akármilyen gépen, aztán kijött rá az újabb Catalyst, és láss csodát, ment rendesen.
|
szer. márc. 31, 2004 23:26 |
|
|
k.krisz
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 353
|
H@li!
Megoldódott a probléma. Előszöris letöröltem az Omegát, és felraktam a 3.10-es Catalystet. Csak azért ezt, mert eddig ezzel működött a legjobban a kártyám. Rossz hír viszont, hogy az FC ugyanazt csinálja. Na, jó. Talán codec (más játéknál az volt a gond). Letörlöm a Gordian Knotot, de akkor is sz*r. Hát felrakom a 4.2-es Catalystet, és láss csodát, tökéletesen megy a játék. Igaz csak lowban de azért így is elég jól néz ki. Jól meg van csinálva a játék. Király. Persze haver 9600 XT-jén highban meg még jobb. Nem is tudom miért?
Köszi mindenkinek a segítséget.
Üdv
Krisz
|
szer. márc. 31, 2004 21:03 |
|
|
man5on
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1340
|
2400+ abit kd7s radeon9800se
1024 minden full élsimítás full cépen megy:)
cool.. )
|
szer. márc. 31, 2004 19:51 |
|
|
k.krisz
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 353
|
H@li!
Épp, hogy csak töltöget a winyó. Alig-alig villog a LED-je.
Nem Catalystet használok, hanem Omegát. Abból is a 2.5.14-es verziót.
Lehet, pont az Omega a baj? Mindjárt ki is próbálom Catalysttel, ugyanis erre nem is gondoltam.
Üdv
Krisz
|
szer. márc. 31, 2004 19:30 |
|
|
Salvatore Salvataggio
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 8673 Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
|
melyik catalist van fent? mert a 4.3-asban van a far cry optimalizálva.
|
szer. márc. 31, 2004 19:12 |
|
|
mickasi
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 25
|
Hali!
Nekem MSI lapban Barton 2500+@3200+, Abit Gf4 Ti4200 64MB, 2x256MB 400Mhz-es Samsung és hasonló a problem. Bár nekem low beállításnál rendben, de ha high néha mediumnál is beszaggat.
Szerintem az FC grafikájához kell a sok RAM, rendszer és videó is.
Min 128Mb de 256Mb video és 1GB rendszer. Ha kilépek a játékból a vinyó is teker percekig ahogy a sok adat kikerűl a virt. memóból.
Üdv: mickasi
|
szer. márc. 31, 2004 19:06 |
|
|
kazso
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 489
|
Amikor a szaggatás van, akkor teker a winyó?
|
szer. márc. 31, 2004 18:36 |
|
|
k.krisz
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 353
|
Far Cry probléma - hardveres lehet a gond?
H@li!
Lehet, hogy jobban illene a Gamerbe, de itt hátha gyorsabban válaszoltok, mint ahogy ott tennék.
Na szóval adott az alábbi konfig:
Asus A7N8X, 2400+@166*12, Radeon 8500 LE@297/275 (bár többön is menne, de így használom), SB PCI 128, 2x256/400@333 (szinkronban a procival, dualban) Hynix DDR.
És a Far Cry-jal lenne egy kis gondom. Olyat csinál, hogy megy egy darabig rendesen, azán kegyetlenül elkezd szaggatni. Vagyis nem is olyan szaggatás ez, hanem olyan, hogy van egy kép, azán kb 10 mp múlva mégegy, stb. De aztán ez úgy 2 perc után megszűnik (legalábbis jobb esetben). Aztán úgy 5 percig megy rendesen a játék, majd megint az előbbi belassulás.
Próbáltam már még plusszba 256 RAMot, procit széthúztam, VGA-t széthúztam, de semmi változás. A virtuális memória is 500-700 Mb. Ja, egyébként minden LOW-on van a játékban, a VGA belállításai is teljesítményen vannak.
Akkor most mi van? A VGA lenne a kevés? De akkor meg nem egyfolytában szaggatna, nem? Mert szerintem igen.
Légyszi segítsetek rajtam.
Előre is köszi szépen.
Üdv
Krisz
|
szer. márc. 31, 2004 17:45 |
|
|
|
Oldal: 1 / 1
|
[ 31 hozzászólás ] |
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|