|
Anti-Voda reklám a Westeltől. Kva jó!-:))
Szerző |
Üzenet |
Cs
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Kedves Macika!
Azt hittem, hogy itt lehet bárkinek írni, úgy tűnik, ezt
nem szereted. Az meg főleg furcsa, hogy már megint a
hűséggel meg megélhetéssel jössz elő egy olyan kérdésben,
ahol én egy szóval sem utaltam a Westelre vagy a
reklámfilm minőségére, humorosságára stb. Csupán arra
hívtam fel a figyelmedet, hogy tévedtél, amikor ízt írtad,
nem utal vissza a reklám a kártyadobálós filmre.
Visszautal?
Talán volt alkalmad észrevenni, hogy ezen kívül egyetlen
alkalommal sem szóltam hozzá a vitához és egyetlen szóval
sem érveltem a reklám mellett. Talán pont azért, mert én
sem szeretem az üzengetős reklámokat és ezt már máshol is
leírtam. Ez a véleményem azóta sem változott. Az okokon
lehet vitatkozni és ez a dolog nem is előzmény nélküli.
Mégis fontosabbnak tartom, hogy a cégek az ügyfeleknek
üzenjenek elsősorban és hagyják a másikat a filmjeikben
(bármelyik is legyen a három közül).
De örülnék, ha rá tudnál mutatni, hogy a hozzászólásom
amit Neked címeztem, hol volt valótlan és az sem lenne
hátrányos, ha azt is megírnád, ez milyen kifejeződése volt
a hűségnek. Ellenkező esetben csak úgy tudom értékelni,
hogy egyszerűbb lerázni a másikat ezzel "a hűséges vagy a
Westelhez ezért nem érdekel a véleményed" szöveggel.
|
hétf. nov. 10, 2003 0:06 |
|
|
alorinc
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 411 Tartózkodási hely: Budapest
|
"nem érezni annyira a más szolgáltatók fikázását"
minek neveznéd azt, hogy ez minket nem érdekel ilyennel menjen a Vodafonhoz...
|
vas. nov. 09, 2003 23:22 |
|
|
fisi
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 30
|
Sziasztok!!
Hát én már régebben írtam, hogy én sem tudtam röhögni a reklámon- bár vodás vagyok de nem ezért...
Nem tudom, hogy csak én élek "burokban", de nekem anno az unoval kezdődő voda reklámok nem tűntek ilyen aggresszívnek???
Inkább baromi jókat röhögtem azon ahogy Max a "feltaláló" kifigurázza magát (az ambulancián). A duos reklámban is van egy jó adag önkritika, nem érezni annyira a más szolgáltatók fikázását??!
Ezzel szemben a westel reklámja inkább egy kissé gyenge utánrezgése a voda vidámabbra fogott reklámjának, nulla eedetiséggel!
És ugyan már!
Nem értem mi a fene a nagy átverés, és drágaság abban hogy a 6 forint/perc néha 60??? Pár hónappal(!!!!!) ezelőtt még 1 perc díjában is igencsak örültünk volna ennek, nemhogy 1 percen felül az egyre kevesebbnek!!??? Vagy nem??
Fisi
|
vas. nov. 09, 2003 23:13 |
|
|
KaRFiol
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 717 Tartózkodási hely: Hemma igen!
|
Néhány részlet Carlton-Perloff: Modern piacelmélet című
könyvéből:
"A vállalatok minden piacon ösztönözve vannak arra, hogy
összehangolják termelési és árképzési tevékenységüket annak
érdekében, hogy a piaci output korlátozásával és a piaci ár
növelésével növeljék együttes és egyéni profitjukat.
(...)
Ha egy kartell a piac valamennyi vállalatát tartalmazza,
valójában monopóliumként működik, és tagjai a monopolista
profiton osztoznak."
"A kartellek alakítását megkönnyítő tényezők:
- a piaci ár felemelésének képessége,
- a szigorú büntetés kis valószínűsége,
- alacsony szervezési költségek."
"A csalás felfedezését négy tényező könnyítheti meg:
- kevés vállalat működik a piacon,
- az árak nem ingadoznak egymástól függetlenül,
- az árak széles körben ismertek,
- valamennyi kartelltag egyforma terméket értékesít, az
ellátási lánc azonos pontján."
KRF
|
vas. nov. 09, 2003 21:39 |
|
|
Seri01
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 725 Tartózkodási hely: Miskolc
|
most láttam a reklámot... várom a választ rá.. ))
|
vas. nov. 09, 2003 21:06 |
|
|
Pet
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
skynet!
3.5 millió ember nem tévedhet mondattal az összes mobilost akik nem westelesek lenéznek!! A WESTEL szerint én tévedek mert nem WESTELES vagyok!! Hát elhúzhat a jó büdös pics-ba ez a tolvaj banda.............................
Üdv.
|
vas. nov. 09, 2003 20:54 |
|
|
cLoNe
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4 Tartózkodási hely: azéndolgom
|
Én se
|
vas. nov. 09, 2003 20:42 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Csatlakozom az előttem szólókhoz, sajnos én sem igazán értem a közölni szándékozott mondanivalódat.
|
vas. nov. 09, 2003 19:39 |
|
|
Bournie
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 411
|
|
vas. nov. 09, 2003 19:33 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Apofisz:
mit szólnál egy magyarórához?
|
vas. nov. 09, 2003 19:05 |
|
|
Apofisz
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Dannyboy!
Azért mondtam hogy úgy istenigazából ugyanis a Vodafonnál csak amikor kedvük van akkor csinálnak a Westelnél viszont stabilan és az új telefonokra is ne csak 3-4db-ra.
|
vas. nov. 09, 2003 6:47 |
|
|
Apofisz
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Helló Macika! Én most mondok neked egy érdekeset! Szerintem ha én a Westelnél dolgoznék és ingyen telefonálgathatnék akkor én sem váltanék másra.
Másik az hogy a tegnep voltam az Enternetben és ott az egyik kiszolgáló csajnak Sharp GX20-asa volt. Pedig a Westelnél dolgozik. Én nem azt mondom hogy a Westel egy szent,de én már közel 2 éve 18Ft-ért SMS-ezek és ezzel én megvagyok elégedve, sőt nálam már két éve 3 napos a hétvége. 25FTért hálón belül és vezetékesbe. Az ügyfélszolgálat itt legjobb. Még mielőtt kijavítassz tudom hogy a Dominó nap Nem pont két éve indult. És hogy a Vodafonnak is ott a Jokere. Ahol 18 az SMS.
|
vas. nov. 09, 2003 6:39 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Cs!
Mégegy dolog eszembe jutott a lojalitásról.
Van egy barátom, aki a Westelnél dolgozott vagy 6-7 évig.
Most úgy érezte, hogy eljött az ideje a váltásnak.
Természetesen a céges készüléket, ingyenes előfizut vissza
kellett adnia, a számot megtarthatta. De nem ám arról
telefonál (mert mint cinkos mosollyal megjegyezte, már neki
is annyiba kerül a Westel, mint másoknak), hanem bizony,
vett egy Vodát.
Ő, aki a piros színt csak a saját cégének logójában tudta
elfogadni, még csak viccként sem tudta volna elképzelni,
hogy valaha Vodafone-os (is) lesz.
De megtörtént.
És érdekes módon el lehet most is érni, jó minőségben lehet
vele beszélni (csak halkan mondom, elég sokat beszélek vele
és szerintem jobb a hangminőség, mint a Westellel volt, de
lehet, hogy a készülékcsere miatt is van ez).
Úgy látszik, ha megszűnik a mindennapos agytréning a
Westelnél, akkor leszálltok a földre, és logikusan
gondolkoztok. :c)))
|
vas. nov. 09, 2003 4:24 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
OPi
Azért gondolj bele, amikor megjelent a Voda a City-vel, akkor (és még nemrégen is) 120-160 Ft volt egy perc hívásdíj pre-paidben a Pannonnál, és vastagon 100 Ft körüli a Westelnél is.
Ekkor jelent meg a Voda 48 Ft-tal bármely mobilhálózatba.
És innentől datálható az a folyamat, amire nem került volna sor a P/W önszántából SOHASEM, aminek a végén állnak az egy perces számlázású 30-40 Ft közötti percdíjas csomagok.
Igenis a Voda az, aki nem volt hajlandó árkartellre. Beleugrott a másik két szolgáltató kellemes kézmeleg pancsizásába eléggé neveletlen/tiszteletlen módon.
3 év kellett hozzá, hogy komolyan vegyék a kis harmadikat. Ha figyelted, az első két évben (látszólag) szinte tudomást sem vettek a jelenlétéről, majd az idén, hogy minden hónapba ők voltak a legeredményesebbek, már számolnak velük is, menetrendszerűen megjött a fúrás is.
Nem vagyok közgazdász, csak régi mobilos. Ha figyelemmel kísérted az eseményeket az elmúlt 9-10 évben, akkor Te sem láthatod máshogyan a dolgot.
|
vas. nov. 09, 2003 4:14 |
|
|
lala3
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
OPi nem akarok közgáz dumát de hidd el,hogy nálunk a Voda verte le a perc díjakat. A W és a P el lett volna a magas perdijakkal.ja és ahogy a Voda vezér mondta van még a tarsolyban!!!
|
szomb. nov. 08, 2003 23:49 |
|
|
OPi
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1075
|
{I}"Egyébként ha a Voda nem jőn Mo-ra még mindig 100
Ft/perc-ért beszélnénk!!! "{/I}
- Miértis ? Esetleg alá is tudnád támasztani érvekkel,
hogy egy kettőszereplős piac miért rugalmatlanabb és
hajlamosabb az árkartellre mint egy háromszereplős ? ( meg
tudnám tenni helyetted, de izzadj most Te! )
köszönöm, és várom tiszta közgazdasági érveken alapuló
lehengerlő válaszod;
üdv,
OPi,
|
szomb. nov. 08, 2003 23:28 |
|
|
lala3
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Ez a reklám már a jövő évi "számhordozhatóságról" szól.
Ebben az évben minden hónapban a Voda szerezte a legtöbb új előfizetőt.
Egyébként ha a Voda nem jőn Mo-ra még mindig 100 Ft/perc-ért beszélnénk!!!
|
szomb. nov. 08, 2003 23:22 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
{i}Persze a kötelező apróbetűs részből mindenre fény derül!
Csak tudni kell olvasni és értelmezni az elolvasottakat!{/i}
Kivéve, ha a Pannon a hirdető, mivel a 8 másodperces
hirdetései után eltűntek a másodperces számlázást
hangsúlyozó apróbetűk, helyette azonban nem jelent meg semmi.
|
szomb. nov. 08, 2003 22:32 |
|
|
pg_t
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Tegezés-magázás:
Bee Original: egyenleginfó felhívásakor:
Bee egyenleged.... (rövid szöveges üzenetben értesítünk.)
Váltottam Perfektre:
Rögötn más: Az Ön Praktikum egyenlegének.....
|
szomb. nov. 08, 2003 22:22 |
|
|
zsolti4
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Naja. Általános hogy a lényeg az apróbetűben meg a *-ban van. A képek egy áruról meg mindig túlzóak.
|
szomb. nov. 08, 2003 22:11 |
|
|
Steve_Hun
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 984 Tartózkodási hely: Helsinki, FI
|
Hétköznap nem tudok tévét nézni, ezért csak most láttam a reklámot! Röhögni nemigazán tudtam rajta, mert semmi új ötletet nem hozott fel (tudom, hogy ezt már 1000X leírták előttem, de nekem is ez a véleményem). A Voda mikor behozta ezeket a reklámokat akkor ezek teljesen újszerűnek hatottak, lehetett rajtuk nevetni, az alsó és középrétegeket szólították meg a teljesen hétköznapi stílusuk és nyelvezetük által! Ez a Westel reklám kit szólít meg? Senkit, ill. mindenkit. Közli, hogy a Voda HAZUDIK, legalábbis a reklámból ez jön le, pedig ha továbbgondoljuk, akkor rájöhetünk, hogy akit meglepetésként ér (vásárlás után!!!) a 6Ft/=60Ft/10 perc az csak magára vethet! Nem tudom, hogy feltűnt-e már valakinek az elmúlt évek során, hogy a reklámokban a cégek azt közlik velünk, mint foyasztókkal, hogy az ő termékük miért jó és nem pedig azt, hogy miért nem! Persze a kötelező apróbetűs részből mindenre fény derül! Csak tudni kell olvasni és értelmezni az elolvasottakat!
Steve
Ja, és bocs az esetleges hibákért!
|
szomb. nov. 08, 2003 21:56 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Westel? 2110-et?
Én nem így emlékszem. A Westel az Ericssonnal nyomult,
Nokiát jóformán csak a Pannon óriásplakátjain lehetett
látni. A Westel "arca" az Ericsson 337-es volt éveken
keresztül, a Pannoné pedig a 2110(i).
A Pannon 1 évvel ezelőtti 9210-részletfizetési akcióját már
akkor kiveséztük. Annak célja nem az volt, hogy új
előfizetőket szerezzenek új és jó minőségű készülékek
eladásával (olyan drágákkal, amit egyébként nem vennének meg
egyben a kevésbé tehetősek).
Hanem valószínűleg az, hogy az irreálisan magas árú
készüléket valahogyan tudják értékesíteni olyanoknak is,
akik nem a managerkategóriába tartoznak (azok ugyanis
megvették az első héten teljes összegért a 9210-est :c)) ).
|
szomb. nov. 08, 2003 20:15 |
|
|
westike
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
vannak reklámok, hol tegeznek, hol nem nem! Kártyásoknál inkább tegeznek, mert fiatalabb a korosztály!
Számlásnál inkább a vállalatokat nem!
csak a voda reklámjait alig lehet érteni, h mit dadognak pizsamában félmondatokat...
|
szomb. nov. 08, 2003 20:15 |
|
|
westike
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
nagyon ritkán hallottam arrol, h vodafonos hiv vodát, pláne 10percekre
|
szomb. nov. 08, 2003 20:12 |
|
|
mdozsa
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148 Tartózkodási hely: Szeged
|
Én rühellem, ha magáznak, mondjuk ez azért lehet, mert 17 vagyok. De amúgy is utálok magázódni, sokkal hosszabb, és nehéz (pont azért, mert viszonylag keveset használjuk). De ettől függetlenül bunkóságnak tartom ha egy 25 éves szőke műkörmös hölgy (hogy ne p*csát írjak) letegez egy 35-40+ éves férfit, de akár nőt is, bár azok sztem inkább örülnek, hogy fiatalnak nézik őket, persze 50+nál már szvsz ők sem örülnek neki.
Nyilván itt közvetlenséget akarják sugalmazni, ami fiataloknál, úgy 25-30 éves korig jó, utánna nem.
mdozsa
|
szomb. nov. 08, 2003 16:54 |
|
|
Avicularia
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 29
|
az ikea azért tegez le ,mert svédországban mindenki
mindenkit tegez,diák a tanárt,talán csak a királyt nem illik
letegezni.
Ezzel fejezik ki az emberek közti egyenlöséget
Az egy másik kérdés ,hogy ez Magyarországon hogy jön le,de
erre szokták mondani hogy magázva jobban is ellehet küldeni
valakit a p****ba mint tegezve
|
szomb. nov. 08, 2003 16:23 |
|
|
nord
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1770 Tartózkodási hely: Az ország egyetlen, diadalíves városa
|
{i}Az első részletfizetést a Voda alkalmazta a Sharp GX10-el.
A Westelnél csak ezután jöttek elég sok időre a mások
által is elérhető (értsd: nemcsak az arany és
platinakártyásoknak) a részletfizetés.{/i}
Dannyboy,
amiről nincs száz százelékos infód, abban nem kéne másokat megcáfolni...
Ugyanis az első részletfizetéses akciót a Westel csinálta, kábé {b}tíz évvel ezelőtt{/b}, Nokia 2110-re.
(A Voda mindenképpen csak utolsó volt a részletben, ugyanis kábé egy évvel ezelőtt a Pannon is csinált részletfizetési akciót a 9210-re.)
|
szomb. nov. 08, 2003 14:56 |
|
|
nutellamoly
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 387 Tartózkodási hely: Sopron
|
A Westel talán azért reagált így, mert torkán a kés.
A Voda mindent megtesz, hogy a hálón belüli forgalmát növelje, akár azon az áron is, hogy hálón kívüli forgalomban a többi szolgáltató hálón belüli árainak közelébe megy. Ha már elég sok ember vett Vodát azért, hogy olcsón beszéljen a más szolgáltatóknál levő ismerőseivel, akkor azok egy idő után átmennek hálón-belül-olcsóbb,_kívülre drágább csomagokba.
Ha elhisszük/nálunk tényleg úgy megy, hogy a hívások rövidebbek, mint fél perc, általában jobb a Voda 10 sec, mint a Westel kapcsidíj + másodperc (alapcsomagoknál).
Engem mindenki hülyének néz, hogy több telefonom van és esettől függ, melyikről hívom őket
A Westel másik aduja az adatforgalom volt, e-mail SMS értesítővel, stb. A Voda ezt is lemásolta, ráadásul "pofátlanul" csinált akkora adatforgalmat GPRS-en, amekkorát a többiek (megfelelő áron) a 3G-re terveztek.
A GPRS-ben a jelek szerint több kraft van, mint gondolták, ezért aztán csúszik a következő nagy árbevétel-hullám, a 3G bevezetése.
|
szomb. nov. 08, 2003 13:29 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
én is utálom azokat a cégeket akik letegeznek. az ikeától hányok.
A vodafon kezdte, de a westel és a pannon is hamar /értsd évekkel ezelött/ átvette a prepaidos reklámjaiban.
"Ezzel szemben a Westel reklámnak egyetlen célja van, a másik cég lejáratása és hiteltelenné tétele." - nem. A westel célja, hogy megmutassa a vodafone mennyire egyoldalúan tájékoztatja reklámjaiban az embereket. És nagyon örülük, hogy ezt teszi. Sõt, örültem volna annak is, ha néhány hónapja a westel/vodafone kijön egy "mennyi is a nyolc másodperc" alapú reklámmal.
Ezek fontos dolgok, mert az átlagember nem az ászfbõl tájékozódik, nincs ideje, se kedve hosszasan tanulmányozni a konstrukciókat, hanem a benyomások alapján dönt. Ez az alapja a pannon modellanyuka/apuka, villa alapú reklámjának. /ilyen emberek használják a mi szolgáltatásunkat, te is ilyen lehetsz, ha hozzánk tartozol./
más, ha dönteni kell egy termék/szolgáltatás felõl, amirõl nem tudunk/akarunk mélyebben tájékozodni, akkor célszerû a legelterjedtebbet választani. Ugyan biztos, hogy nem ez lesz a legolcsóbb, de várhatóan kevesebb buktatót is tartalmaz majd. UI. ha nekem egy telcsi kell, akkor olyat fogok venni mint amilyet a barátom használt, én is kipróbáltam, mert akkor az biztos hogy tudja azt amit kipróbáltam!!!! és ez nem csordaszellem, amivel a westelt/westeleseket szokás vádolni. És persze az így szerzett elõny hatványozottan jelentkezik új vásárlók esetén.
A másik pedig a hálón belüli/kivüli hívások megkülönböztetése, amit törvénybe kéne foglalni, hogy ne lehessen.
|
szomb. nov. 08, 2003 12:45 |
|
|
zsolti4
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Bizony. Semmi uj,a reklam arrol szol,hogy vigyazzatok vodasok,mert a Vodafone atver benneteket (aprobetu),es **** a terero.
|
szomb. nov. 08, 2003 12:40 |
|
|
Sparks
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 41
|
Én úgy tudom, a Westel eddig nem tegezte az ügyfeleit, ugye? Valaki írta is egy fórumban, hogy a Vodafone tegezõdõs stílusától hányingere van, és sértve érzi magát emiatt. "Szerinted miért dobog minden második mobilban...".
Igaz ennek a reklámnak a végén az "Ön szerint miért dobog..." elég bugyután hangzott volna.
Amúgy meg nekem is az a véleményem, hogy semmi baj nem lenne ezzel a reklámmal, hogyha nyújtott volna valami újat! De semmi lehengerlõ új ajánlat, nincs benne áru amit eladna, csak pocskondiázás, és "mi vagyunk a faxagyerekek" csatakiáltás. Ez így szánalmas. Kicsit olyan ez, mint az óvodában, az én apukám erõseb, mindezt bizonyíték és észérvek nélkül.
|
szomb. nov. 08, 2003 12:14 |
|
|
agoston
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 19
|
Én csak tegnap láttam a reklámot, de őszintén megdöbbentett. A Vodafone eddig kitalált valamilyen új konstrukciót, aztán ezt reklámozta a maga harsány, időnként izléstelen módszereivel. De a lányeg azon volt, hogy valami újat kitalált, és ezt próbálta eladni. Ezzel szemben a Westel reklámnak egyetlen célja van, a másik cég lejáratása és hiteltelenné tétele. Úgy gondolom, hogy ez - függetlenül a megvalósítás eszközeitől - tisztességtelen, etikátlan és tűrhetetlen. Remélem, hogy a Westel majd a Versenyhivatali eljárás eredményét is közzéteszi főműsoridőben a kereskedelmi tévékben. Amúgy pedig érdemes elgondolkozni azon is, hogy mitől ijedt meg annyire a Westel, hogy ilyen ezközök bevetését tartotta szükségesnek.
|
szomb. nov. 08, 2003 11:54 |
|
|
Dannyboy
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1538 Tartózkodási hely: A jelenben...
|
Az első részletfizetést a Voda alkalmazta a Sharp GX10-el.
A Westelnél csak ezután jöttek elég sok időre a mások
által is elérhető (értsd: nemcsak az arany és
platinakártyásoknak) a részletfizetés.
|
szomb. nov. 08, 2003 11:43 |
|
|
Attila
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 37
|
Az idő múlásával néhány dolgot kezdenek az emberek összekeverni:
az ország infrastruktúrája csapnivaló volt a rendszerváltás környékén. Tömegek vártak arra, hogy legalább vezetékes telefonjuk legyen. Óriási fejlesztések történtek néhány év alatt, míg sikerült leküzdeni a várakozók tömeget. Ebből a szempontból a Matávosok előnyben voltak, ugyanis az egyéb koncessziós szolgáltatók megcsúsztak 1-2 évvel, mert időbe telt mire megalakították a céget, és gyatyába rázták azt.
A mobiltelefon pedig azért terjedt el nagyon gyorsan, mert voltak emberek, akiknek mindenáron szükségük volt telefonra és másképp nem juthattak hozzá. (milyen hihetetlen, ez még 10 éve így volt)
Akkor még a mobil nagyon-nagyon drága és kompromisszumos (5 kilós készülékek, fél nap készenléttel) volt. A tömegessé válás 1994-ben kezdődött meg a 2 GSM szolgáltató megjelenésével, persze a komolyabb pörgés úgy 98 környékén indult be.
|
szomb. nov. 08, 2003 10:50 |
|
|
Apofisz
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Igazad van glad ugyanis a Westel most is a készülékkekkel trükközik (amit maximálisan támogatok ugynis én is így vettem) a részletfizetést úgy istenigazából a Westel vezette be nagyon sok csúcs ill. közép kategóriás telónál hogy a szerényebb keresetűek is megtudják venni!
|
szomb. nov. 08, 2003 6:00 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Nem írtam olyat, hogy bármely mobilszolgáltató a megbecsülését szeretné kifejezni számunkra. Még meg találna alázkodni előttünk, aminek beláthatalan következményei lennének, amennyiben nem lehetnének tovább a fentebbrendűek szervezetének szerepében.
Amit leírtam, az egyszerű fizikai tapasztalaton alapszik. Viszonylag sokat utazom külföldön, belföldön is nyitott szemmel teszem ezt, így vannak tapasztalataim. Egészen biztos, hogy vannak olyanok, akik az enyémtől eltérőt tapasztaltak, de az is hozzá tartozik az összképhez.
Skandináv országban (Dánia kivételével) nem voltam még, ott a nagyvárosokban kiváló, azokon kívül (ha nem autópálya mellett volt a város(ka)) csapnivaló volt a térerő. Információimat a Németroszág/Ausztria/Svájc/Franciaország csoportból merítettem.
{i}Egy idő után egyszerüen jobban megérte a kényelmesebb mobil és a fizetőképes igény serkenti a gazdaságot.{/i}
A matávot igazán nem rendítette meg ez a dolog, ő a mai napig sem veszi figyelembe, milyen árakon lehet mobiltelefonálni.
{i}Igen csak vékonyka lenne az a réteg aki mobilra kifizetné a 10x tarifát és ha kevés a pénz akkor nyista fejlesztés.{/i}
Azért azt nem kell elfelejteni, hogy a matáv anno egy teljes kész országos lefedettséget kapott ingyen és bémentve a Magyar Postától, amikor különvált tőle. Csak a fejlesztésekre kellett pénzt fordítania, ami a TÖREDÉKE annak, mintha teljesen az alapoktól kellett volna kiépítenie egy rendszert.
|
szomb. nov. 08, 2003 5:37 |
|
|
glad
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 445 Tartózkodási hely: néha itt, néha ott
|
.Macika.
Na azért tévedés ne essék nem azért ilyen jó a lefedetség mert mi Magyarok megbecsülve vagyunk.
Nem véletlen, hogy a Skandináv országokba is nagyon fejlet a hálózat; ugyanis az elhagyatott tundrára egyszerübb volt adó tornyot építeni, mint telefon kábelt húzni.
Magyarországon sokkal prózaibb a helyzet:
Egyszerüen a MATÁV elcseszte a nyugati viszonylatban példátlan magas percdíjjal. Egy idő után egyszerüen jobban megérte a kényelmesebb mobil és a fizetőképes igény serkenti a gazdaságot. Nem véletlenül olyan pocsék USA-ban a hálózat.
Gondoljatok bele, hogy mire ment volna magyarországon bármely társaság a ha a vezetékes telefon percdíjja 0,5Ft lenne.
Igen csak vékonyka lenne az a réteg aki mobilra kifizetné a 10x tarifát és ha kevés a pénz akkor nyista fejlesztés.
|
szomb. nov. 08, 2003 3:38 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Ja, és amit a Westelről írsz, az az utolsó szóig igaz. De azért azt is be kell látnod, hogy óriási hátszéllel indult a Pannonhoz képest, mivel volt egy rakás 450-es bázisállomása, amire csak rá kellett akasztani a 900-ast. Igaz, hogy a 900-as más karakterisztikájú, de akkor is igen sok településen kielégítő jelet tudtak már az első évben produkálni. Ennek ellenére tudok olyan falvakról (Tapolca környéke, 2003. augusztus), amelyeknél SEMMI, 0,0 lefedettség van, ha kiszállok az autóból, akkor feltartva jó magasra Vodát talál, a többi teló meg vigyorog üres képernyővel. Jó 25 km-en keresztül, kb 5-6 településen nincs jóformán semmi. És ez csak egyetlen abból a soktucat helyből, ahol még mindig nicnsen semmi. Szóval a térerőt azt hagynia kéne a reklámnak. Nem kell messzire menni.
Budapest kifelé Kistarcsa felé. Van egy pont még Pest határa előtt, ahol Westellel MINDIG megszakad a beszélgetés. 100-ból 100x!!!
Lyuk van, ennyi. Na ez az, amire azt lehet mondani, hogy hipp-hopp volt-nincs térerő. A Vodánál vagy van, vagy nincs, de nem vándorol.
A taxis hölgy a Voda reklámban nem szólalt meg, kifejezően nézett a szemeivel. A Westel reklám alkotói ezt nem érezték meg, triviálisabbat akartak alkotni, és elég furcsa hangon szólaltatták meg a nénit. Sokat gondolkoztam, milyen hangot képzeltem volna neki, hát nagyon nem ilyet.
A nagyítós srácok aranyosak, csakhát azt azért mindenkinek tudnia kell, hogy minden hirdetés szerves része az apróbetűs résznél, hogy a részletek az üzletekben. Ez nem csak a Vodánál, hanem a Pannonnál-Westelnél-mindencégnél így van.
A reklámból kihagyott információval (úgymond átveréssel) egyébként TORONYMAGASAN a Pannon vezet és nem a Voda.
Több éven keresztül másról sem szólt a Pannon, mint a full másodperc alapú számlázásról, aztán egyszercsak eltűntek a reklámokból ezek a mondatok.
No nem, nem a feledékenység miatt!!!
Még apróbetűsen is elfelejtették kiírni, hogy megváltozott a számlázás, másodpercből 30 másodperc lett.
A reklám vége, amikor az a robogós(?) illető elindul, az számomra értelmetlen, de az igazi még csak ezek után jön, amikor az idős hölgy a taxiból belekarol a szőke bungiejumpingolós westelszíves reklámcicába majd idétlen mosollyal az arcán összebújnak.
Mit ne mondjak, szórakoztató, tanulságos, és sok mondanivalójú a reklám.
Ráadásul az összes színészi előadás sokkal hiteltelenebb, mint a Vodás eredetinél.
ENNEK ELLENÉRE továbbra is a Westelt tekintem mobilszolgáltatóként az etalonnak, kizárólag a minőség és a szolgáltatások alapján.
Erre a (saját bevallásuk szerint) "paródiára" nem volt sok szükségük, de hát ők tudják.
|
szomb. nov. 08, 2003 3:11 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Maximálisan igazad van, ami a nemzetközi összehasonlítást
illeti. Németországban például egyetlen szolgáltatónak
sincsen még olyan lefedettsége sem, mint nálunk a Vodának.
Persze őrült nagy ország, de akkor is ki van nyalva a
fenekünk rendesen. Ezt azért jó tudni.
|
szomb. nov. 08, 2003 2:52 |
|
|
Gabo600
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 53 Tartózkodási hely: a monitor előtt, amúgy Somogy megye
|
A reklám nagyon jól sikerült, talán nem az a cég csinálta a westelnek, aki eddig. Azok olyan semmitmondóak voltak, a legundorítóbb legidegesítőbb a kirakatpucolós bólogatós volt.
A térerőről sok hozzászólás nagyon messze jár az igazságtól.
Nem Budapestet kell nézni, az ország területe elég nagy még azon kívül.
A voda jelenleg vidéken az egyszámjegyű és néhány kétszámjegyű utak mellett( a kulcsszó: mellett) nyújt szolgáltatást.
Valószínű ugyanaz az ember a cellatervezője most a vodának, mint anno amikor ugyanígy elcseszték vidéken a pannon hálóját, melyet most még az idén is ebből a szempontból átalakítgatnak,javítgatnak.
A lényeg: az út legyen lefedve, egy sugárzó egyik irányban, egy a másik irányban, csak azt nem nézték meg, hogy az útra merőlegesen erre és arra hány település marad ellátatlan, most rakosgatják fel az antennákat az ellátottsághoz.A westel itt aratott a kis települések lefedésével, kezdték körsugárzó antennával, majd a forgalom növekedésével cserélték iránysugárzó antennákra, legalább három irányban, de inkább négyben.
Majd ha a voda vagy a pannon hálója annyi forgalmat elvisz, mint a westelé vidéki nagyváros viszonylatában, akkor lehet összehasonlítani.
Csak viszonyításképpen vidéki nagyváros(megyeszékhely)
westel bázisállomás:18 db, ebből 14 db full kiépítésben,GSM+DCS, beltéri lefedettség 100,00%
pannon:6 db, ebből 2 full, a többi csak ilyen két irányba sugárzó két antennás beltéri lefedettség 90 %
voda: csak 1800MHz-es DCS 9 db, beltéri lefedettség kb 75 %
A visszhang meg nagyon telefon, hely és hívott fél telefon függő.Az biztos, hogy a westel hálója a legérzékenyebb a visszhang tekintetében.
A Norteles bázisállomások területén igen gyakran előfordul, ericssonosnál elég ritka.Ezért jelentkezik valahol, másutt ugyanazzal a készülékkel ezért nem.
Összességében a bázisállomások számát nézve magasan a westelnek van a legtöbb.
Sokat járom az országot és Európát is,évente 80-90 ezer km-t,westel lefedettsége világviszonylatban is megállja a helyét az első háromban, az biztos.
Meg hát az eddigi tíz év alatt 1 darab vezérigazgató.
Ezt nem tudja már egyik sem felülmúlni.
Ja és a westel hálóján még a matáv GSM-RLL (nem a lekapcsolt RLL, mielőtt valaki kijavítana) előfizetők is rajta vannak tisztességes forgalmat bonyolítva.
|
szomb. nov. 08, 2003 0:20 |
|
|
SirDaniel
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 29 Tartózkodási hely: Budapest
|
Seri01 nekem éppenséggel a visszhangzás nem Ericssonnal, hanem Nokiával fordul elő... Siemens+Westel párossal semmi visszhang.
Még a sznobsághoz visszatérve, mielőtt másfél éve westeles lettem (pannonosból), én is így gondolkoztam, el se tudtam volna képzelni magamról, hogy westeles legyek valaha is, irtóztam a gondolattól. De használom folyamatosan és egyszerűen tetszik, mert jó. Magamtól jelenleg biztosan nem mennék vissza a pannonhoz (ami pannonosat használok, az munkateló).
Amúgy ma végre én is láttam tévében az ominózus reklámot. Sokkal ütősebb, mint számítógépen látni, szinte el se hiszi az ember
|
pén. nov. 07, 2003 23:16 |
|
|
OPi
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1075
|
{I}Miért van több mint 3,5 millió Westeles? Mert az emberi
hülyeség határtalan,{/I}
- Gratulalok ! Ezzel **** megsertettel par millio
westelest, koztuk nehany szaz forumozot is . . .
|
pén. nov. 07, 2003 23:12 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Egyébként pgsm_new 2003-11-06 16:59:09 hozzászólását magam is így látom annyi különbséggel, hogy nekem nem fér bele a fejembe, hogy most csúnya dolog, ha egyértelműen utalva fikázzuk a konkurenciát, vagy pedig követendő példa.
Ezt nem ártana tisztázni a Westelnek magában.
|
pén. nov. 07, 2003 18:25 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Nézd Cs!
Szerintem hagyjuk egymást!
Majd ha Te is olyannyira Westelfüggetlen leszel mint én
vagyok az összes szolgáltatótól, akkor majd térjünk vissza a
témára.
Ameddig a Westel biztosítja számodra a megélhetést, azt
hiszem az a minimum, hogy ilyen fokú lojalitás elvárható
legyen Tőled.
Köszönöm, hogy elolvastál.
|
pén. nov. 07, 2003 18:14 |
|
|
nutellamoly
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 387 Tartózkodási hely: Sopron
|
"A visszhangzás nekem minden Ericssonnál előjött, legyen
az P,W,V hálón."
Nem értek egyet, T65@Voda messze-messze legjobb
hangminőség, igaz, városban használom T100@Pannon már
eleve gyengébb hangminőséggel indul, de itt sem hallottam
még visszhangot - szakadást néha igen.
Off: Leggyengébb a C55@Westel, különösen Sopron<-
>Sopronhorpács vonalon, nem szakad meg, csak éppen nem
hallják, mit mondok, de Sopronon belül is néha
olyan "térerőhiányosan" szaggat... De pl. Kisbér felé
hívva sosem volt problémám vele se Westelre, se
vezetékesre.
|
pén. nov. 07, 2003 17:52 |
|
|
tomcsi0007
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Láttam a reklámot tegnap:)) Nagyon durva
|
pén. nov. 07, 2003 14:18 |
|
|
Norb
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 15
|
Tegnapelőtt (szerdán) este tíz után én is láttam. Nagyon jó. Norb.
|
pén. nov. 07, 2003 9:30 |
|
|
Apofisz
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Nana! A sajnálkozás mellett ott van hogy a westel ezekre a reklámokra humorral válaszolt.
|
pén. nov. 07, 2003 5:01 |
|
|
MeOX
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Na végre én is láttam a reklámot, nekem nagyon megtetszett, sztem várható volt, h lesz válasz a Voda reklámaira! Nem akarok "melyikajobbszolgáltató" vitába belemenni, csak azt szeretném írni Macikának,h szerintem el lehetne felejteni azt,h a Westel a puccos managergyerekeknek és a sznob rétegnek a szolgáltatója! Nem mintha xmillió mobilos mellett számítana, de nekem az osztályomban az emberek 95%-ának westeles telefonja volt. Nem voltunk/vagyunk sznobok ettől még! Nekem is az van és az is lesz, mert tökéletesen meg vagyok elégedve velük (kipróbáltam a pannont és a vodát is, úgy mondom)!
Ja és a metróban teljesen jól tudok telefonálni (na nem úgy,mint otthon, de nem kell visszakérdezgetnem) Westel+7650 párossal.
üdv mindenkinek
|
pén. nov. 07, 2003 0:05 |
|
|
Seri01
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 725 Tartózkodási hely: Miskolc
|
A visszhangzás nekem minden Ericssonnál előjött, legyen az P,W,V hálón. Lehet ez az oka...
Amúgy érdekes, hogy pár hete / hónapja pont a Westel bírálta a Vodát a "bugyuta" reklámjai miatt, és síránkozott az árverseny miatt, nameg leszögezte, ő nem süllyed le a többi szolgáltató szintjére ilyen reklámok terén... {b}lol!{/b} )
|
csüt. nov. 06, 2003 23:43 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|