|
TV2 cikk Motorola (és Westel) hiba
Szerző |
Üzenet |
X-COM
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 112
|
én a problémát továbbra sem tartom olyan komolynak
ill. a hiba helyének eldöntése szerintem, nem egyszerű "ha,akkor,különben"
|
szer. dec. 17, 2003 7:50 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
{i}a motorola nem tartja olyan komolynak a dolgot (szerintem
sem az){/i}
Addig, ameddig szándékos rosszindulatú beavatkozásra ad
lehetőséget ez a hiba (ti. az illető nem lesz elérhető a
lefagyott telefon miatt), addig én nem tartanám komolytalannak.
Gondolj bele, ha Te nem akarod, hogy a szomszédod tudjon
hívást fogadni (mert pl. zavar a hangos csengőhangja), akkor
elég, ha küldesz neki egy 49 kB-os MMS-t és nyugtod van,
ameddig észre nem veszi a lefagyott telót.
Ez szerintem nem megengedhető.
|
szer. dec. 17, 2003 1:34 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
{i}ezt nem értem, hogy silabizáltad ki{/i}
A következőképpen.
Ugye az MMS elvileg egy szabványos dolog, csakúgy, mint az
SMS. Tehát a hálózat nem tesz különbséget készülék és
készülék között, amikor kiküldi az üzenetet (hiszen ha
szelektálna, akkor pl. nem lehetne Nokia oplogóval
eldugaszolni egy Pana telefon SMS-ládáját).
Ebből következik számomra, hogy semmi különleges paraméter
nem kell ahhoz, hogy én egy bekapcsolt MMS-képes telefon
esetén megkapjam az MMS-t. Meglátásom szerint a központ nem
alakítja át az elküldött üzenetet annak megfelelően, hogy
milyen készülék fogja fogadni (aztán legfeljebb tévedek).
Amennyiben eddig lefagyott a készülékem 49 kB-os MMS-től, én
meg közben ki nem adtam a kezemből, holnap reggel meg
megkapok egy 49kB-os MMS-t, akkor azt jelenti, hogy a
központban állítottak át valamit, amit ezt megelőzően
valamiért rosszul tettek meg.
|
szer. dec. 17, 2003 1:29 |
|
|
X-COM
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 112
|
ezt nem értem, hogy silabizáltad ki
én azt mondom, hogy ha motorola szoftver **** volt, simán elképzelhető, hogy a motorola nem tartja olyan komolynak a dolgot (szerintem sem az), hogy visszahívja a készülékeket
egyébként informatikában sem egyszer van olyan dolog, hogy elvileg a termékek megfelelnek mindenfél szabványoknak, de aztán mégsem működnek együtt...
csak reszelgetéssel... itt is lehetnek simán ilyen dolgok
persze az is lehet, hogy tényleg westel baltázott el valami, de akár a motorola is adhatott téves infokat hálózatbeállítással kapcsolatban, ha egyáltalán szükség van ilyesmire
|
kedd dec. 16, 2003 23:49 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Persze, hogy nem.
Ha viszont nem, akkor mégiscsak a Westelnél volt a hiba.
|
kedd dec. 16, 2003 23:41 |
|
|
X-COM
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 112
|
kötve hiszem, hogy emiatt visszahívnának egy telefont
|
kedd dec. 16, 2003 23:38 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Ezek szerint bebuktuk, hogy kiderüljön az igazság. :c(((
Lehet, hogy csak a (mindig) rossz májam mondatja velem, de szerintem nem véletlen, hogy addig nem lett tesztelve a dolog, ameddig a Motorola be nem jelentette, hogy kész a javítással.
Na de nem értem.
1. A telókat nem hívták vissza, tehát a szoftveres változtatás kizárható.
2. Ezek szerint - ha most jó tutira - mégiscsak a Westel hálózatában volt a hiba, és akkor ők hazudtak. NEM???
|
kedd dec. 16, 2003 23:21 |
|
|
ALCAPONE
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1
|
elkészült a teszt cikk verzóban is: http://free.srv.hu/g/s/gsm/index.php?al ... cikkid=279sőt itt az újabb hír ami kedd reggel érkezett a Motorolától: most már minden hálózatba hibátlanul működik az MMS szolgáltatás, nagyméretűeknél is ki fogjuk próbálni, ehhez keresünk olyan MMS képes mobillal és voda v. pannon SIM-el rendelkező embereket akik feláldoznának egy MMS-t a Mobil Magazin és igazság kiderítésének oltárán - akit érdekel egy iylen MMS tesztben való részvétel az hívjon a 0630-4804088 telszámon és lerendezzük a dolgot. a kacsa hír a V300-asok tömeges visszíhvására vonatkoziuk, az információnkat nem csak a korridor cikkből vettük, hanem más forrásokból is, a nagyméretű MMS problémát minden érintet telismerte.
|
pén. dec. 12, 2003 9:27 |
|
|
dredd63
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 162 Tartózkodási hely: Budapest
|
ALCAPONE:
Először is köszönjük a korrekt beszámolót a tesztetekről. Ezek szerint már ti is látjátok, hogy igazat írt a tv2 cikke és az én személyes tapasztalatom is helytálló volt (pontosan azt írtátok, ami én tapasztaltam). DE!!!!
Távol álljon tőlem bármi kötözködés, de {b}részetekről viszont abszolút nem volt korrekt a cikketekben és itt a terminálon rögtön kacsának minősíteni a jelenséget úgy, hogy csak az egyik felet hallgattátok meg!!!{/b}
Várom (várjuk az említett folytatást (és valamicske helyreigazítást számunkra)
Üdv
Dredd
|
kedd dec. 09, 2003 20:59 |
|
|
ALCAPONE
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1
|
Igen, ez a következő lépés, mindenképpen szeretnénk kipróbálni a másik két szolgáltató kártyáival is.
Szerintem pár nap és meg lesz a további 2 teszt is, itt a terminálon is publikáljuk, de már most látom, h ebből sorozat lesz a Mobil Magazin hasábjain.
|
kedd dec. 09, 2003 6:53 |
|
|
DuckHead
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 26 Tartózkodási hely: gépnél
|
Komoly
|
kedd dec. 09, 2003 0:23 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Na, most kéne kipróbálni nem Westel kártyával, jelentkezik-e
ugyanígy a lefagyás 49 kB-os MMS esetén.
Ha nem, akkor HAZUDOTT a Westel.
Ha igen, akkor a Motorola hibája.
Vagytok eléggé tökösök, hogy megtegyétek ezt a próbát is, és
leírjátok az igazat??? :c))))))
|
kedd dec. 09, 2003 0:19 |
|
|
ALCAPONE
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1
|
közhírré tétetik!
elvégeztük a tesztet, nagyon érdekes volt az első kör.
1.) a versenyzők: Motorola E365 + westel domino kártya (kártyafüggetlen a készülék) - nincs benne 777 software Nokia 3650 + westel domino kártya (kártyafüggetlen a készülék) - nincs benne 777 software (Ambrus Gyula tiszteletbeli munkatársunknak külön köszönet a Nokia 3650-ért)
- mindkét telefonon beálítottuk az mms-t a westelnek megfelelően - az 1777-en ellenőriztük h mindkét telefonnál aktív-e az mms szolgáltatás, az volt - nokia 3650-esre aktiváltuk az ingyen mms küldést-t (westel)
2.) küldtünk a nokiával egy 30 k alatti mms-t - volt benne hang, kép, (nem videó!) és szöveg megérkezett a motorolára csak nem tudta letölteni, fölmentünk a telefon életében először egy wap oldalra, működött a wap oldal, újra indítás sec perc alatt letöltötte az mms-t, működött a hang, a kép és a szöveg is, mondhatni tökéletes
3.) 30Knál nagyobb mms, egész pontosan 49 kbyte-os, hang, kép, (nem videó!) és szöveg van benne elküdlve. pár másodperc, elvileg meg kellet érkeznie - a motorola nem reagál. ekkor ért az első meglepetés - lefagyott, de úgy h kivettem az aksit, eltűnt a világítás, de az utolsó kép ott maradt mereven a kijelzőn. nem volt hálózatba se bedugva. a sim-et is kivettem de a merev kép még mindig ott volt a képernyőn - és nem írta ki h új üezenet jött
4.) akkut belerakom, merev kép eltűnik, a kijelző sötét mint amikor nincs bekapcsolva, SIMet is bele, majd indítás, minden tökéletes, új mms-nek nyoma sincs, küldünk még egy 30k nál nagyobbat, ugyan ez a folyamat játszódott le.
5.) 1230 westel ügyfélszolgálattot hívjuk, a válasz a következő a problémára: 60 kbytnos mms-t már bizonytalanul tud fogadni - de mi 49-est küldtünk. a konkluzió az h vigyük el egy hivatalos szervizbe, és ilyen nagy méretű mms-eknél már előfordulhatnak hasonló problémák
6.) felhívtunk az ügyfélszolgálaton még egy hölgyet, ő azt mondta: mindkét fél ismeri a problémát, dolgoznak a megoldáson - ezt a motorola egy hete is megerősítette közleményében.
30 K alatt hibátlanul működött, a 30nál nagyobbtól lefagyott. várjuk a fejleményeket.
lehet kérdezni ha valamit nem írtam le világosan.
hát ennyi történt, holnap a radiocafe 98.6-on 11 órától bemutatjuk a motorola e365-öt, szó lesz erről a témáról is.
|
hétf. dec. 08, 2003 23:00 |
|
|
dredd63
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 162 Tartózkodási hely: Budapest
|
Hali!
Tegnap kipróbáltam egy E365-öt, ami nem westeles volt, voda kártya ment benne. Küldtem rá westelről egy 41 KB-os MMS-t. A telefon ugyan nem tudta letölteni az üzit (letöltési hibát írt ki kb egy perc próbálkozás után) DE NEM FAGYOTT LE!!
Érdekes adalék, nem?
ALCAPONE: várjuk a ti telefonotok tesztjét MMS-t illetően, főleg így, hogy azt írtad: nem westeles a készülék!!!!
Üdv
Dredd
|
vas. dec. 07, 2003 21:59 |
|
|
ALCAPONE
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1
|
a csillagok is azt akarják, h végre a Mobil Magazin tesztelje az E365-t, és igéretünkhöz híven már ma sikerült egyet beszerezni, így a hétvégi programunk is garantálva. igaz nem erre az MMS dologra fogunk kizárólag koncentrálni, inkább a telefont mutajuk be. Westeles software-t nem, de Westeles SIM-et is szereztünk, eddig működik. Na majd az MMS
|
csüt. dec. 04, 2003 17:28 |
|
|
Apofisz
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Azért volt egy kis gúnyolódás és szemrehányás a cikkben. Viszont akkor sem több 100 telefonról van szó. Csak pár 10-ről. Amint már írták.
|
csüt. dec. 04, 2003 16:29 |
|
|
ALCAPONE
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1
|
Minden nagyobb multinak, ha esetleg valótlan állítás jelenik meg velük szemben szinte kötelessége egy nyilatkozatot megjelentetni, h ne merüljenek föl kommunikácós problémák, és hamar el lehessen oszlatni a kételyeket.
Valószínűleg a Westel is meg fog jelentetni egy hasonlót.
|
csüt. dec. 04, 2003 8:33 |
|
|
ALCAPONE
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1
|
Kedves Dredd!
A Tv2 (továbbiakban Korridor) cikk tartalma előrevetítette h hálózati problémákról is van szó, utána néztünk itt a fórumon is a hozzászólások alalpján, és megkerestünk számos felhasználót, akiről biztosan tudtuk h a közelmúltban vásárolt hasonló készüléket. A software hibával kapcsolatos információkat egyik külső munkatársunktól szereztük, aki magas is E365 felhasználó. A cikk elindítója mindenképpen a Korridor írás volt, ezután kerestük fel a felhasználói oldalt, majd a két multit.
Számso probléma és számso lehetőség merült fel: Motorola hibás, Westel a hibás, a Westel software nem jó, a Westel hálózat nem jó.... igazság szerint annyiféle verzió megjelent, h így kcisit nehéz objektívan megítélni a helyzetet. Nem bezsélve arról, h a valóság tartalma ezeknek az állításokna megkérdőjelezhető, mindaddig amíg pl a saját szemmel nem láttam.
De teszek egy ígéretet a Mobil Magazin nevében! Szerzünk a föld alól is egy E365-ös készüléket (Westeleset) és magunk járunk utána, ez lesz a 3. pont a felhasználók és a multik megszólalása után.
UI: Az már megint más kérdés h mi h olvastuk már hétfőn a Korridoros cikket.
|
csüt. dec. 04, 2003 8:31 |
|
|
ALCAPONE
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1
|
Kedves Macika és olvasók!
Amiket ezen a fórumon olvasunk azt egész egyszerűen nem használhatom fel cikkeimhez, mivel azok vélemények, nem tudom őket innen a távolból igazolni. A vélemények alapján megpróbáltunk utána járni a problémának, felvetettük a Magazin oladain h információkat szereztünk bizonyos gondokról: de ezek lehetnek csak puszta feltételezések, csipőből tüzelések illetve valós problémák is, de utána járás nélkül nehéz mit modnai. Ezzel lehetőséget biztosítottunk arra h egy ilyen helyzet publicitást nyerjen.
Jött a 2 lépés, megkérdeztünk mindenkit aki illetékes az ügyben, a másik oldalt. Ott természsetes h visszautasították a vádakat. Most itt tart az ügy, sztem már nem is lesz folytatása, komolyabb média publicitást nem is nyert a téma (egyelőre), így nem hiszem h bármiféle következménye lesz.
A Mobil Magazin fórumot nyújtott a felhasználók problémáinak, majd magát a gyártót-szolgáltatót is megszólaltatta, ezzel biztosítva mind a két oldalnak a lehetőséget a megszólalásra. Sztem ez így korrekt, saját véleményt nem adtunk hozzá érzésem szerint a cikkekhez, megpróbáltunk a tényekre hagyatkozni.
Más kérdés a személyes véleményem, a magazintól függetlenül. Ha valós az állítás, miért költ több 10 millió forintot mind a két multi a problémák alalpjait nyújtó újdonságaik reklámozására? Ha valóban van probléma, egyáltalán ki merné vállalni a felelőséget? Ha valóban van probléma el is ismerné azt bárki? Ezek csak kérdések, én mint magánszemély nem keresem a választ. Mint újságíró megpróbálunk minél jobban utána járni. De azt be kell látni, hogy nincs ma olyan mobilos fórum vagy újság, amelynek lenne joga, bátorsága és súlya a magyar telekommunikációs életben, h felszólítsa a két multit, miszerint igen is álljanak ki a nyilvánosság elé és öntsenek végre tiszta vizet a pohárba.
Macika: "{i}Kíváncsian várjuk a fejleményeket, főleg annak tudatában, hogy hamarosan megérkezik szerkesztőségünkbe az első tesztelendő Motorola telefon, a Motorola Magyarország Kft. jóvoltából.{/i}
Igazságosabbnak tartanám, ha egy Westeles lockos, Westel által átállítgatott készülékkel próbálkoznátok. Mivelhogy azzal volt a probléma, és nem a Motorola Magyarország Kft. gyári függetlenül forgalomba hozott készülékeivel."
Egy szóval nem állítottam h a Mobil Magazin egy gyári függ. Motorola telefonon fogja egyik vagy másik fél igazát bebizonyítnai, nekünk nincs igazságtevő szerepünk ebben a kérdésben, nem is tervezzük. Gondolva arra h Motorola iránt érdeklődök remélhetőleg elolvassák a cikket, felkelthetem az érdelődésüket h hamarosan tesztelünk egy új Motorolát, de a Westeles dolgoktól teljesen függetlenül.
|
csüt. dec. 04, 2003 8:20 |
|
|
dredd63
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 162 Tartózkodási hely: Budapest
|
Hoppp... még valami! Ha LEJÁRATÓ KAMPÁNYRÓL vagy KACSÁRÓL van szó, akkor miért fűzött hozzá a Motorola a tv2-s cikkhez egy közleményt?
<<<Motorola állásfoglalás
Az elmúlt napokban internetes csatornákon megjelenő információval kapcsolatban - amely több más készüléktípus mellett a Motorola E365 készülékét is érinti - mely szerint a 30 kByte-nál nagyobb MMS üzenet fogadása esetén a mobiltelefon lefagy, a Motorola álláspontja a következő: A készülék bizonyos hálózatokon, a beérkező MMS fogadásánál produkálja ezt a hibát, amely feltehetően az MMS interkompatibilitás problémájára vezethető vissza. Bizonyos hálózatokon ez a hiba nem jelentkezik.
A mobiltelefóniában a folyamatosan változó műszaki paraméterek okozhatnak időleges, beállítástól függő problémákat, de ezek minden esetben javíthatóak, ezért a Motorola kéri azokat a felhasználókat, akik készülékükön észlelik a hibát, hogy elérhetőségeik, valamint a készülék IMEI számának megjelölésével küldjenek e-mailt az info@motorola.hu központi ügyfélszolgálati címre, vagy jelentkezzenek levélben (1036 Budapest, Lajos u. 48-66.) vagy telefonon a 06 40/200 800 telefonszámon. A Motorola mindent megtesz annak érdekében, hogy a problémát mihamarabb feltárja és orvosolja.>>>>>>
Kacsát vagy lejárató kampányt a Motorola hogyan tud szoftveresen orvosolni?? ))
Üdv
Dredd
|
csüt. dec. 04, 2003 8:19 |
|
|
dredd63
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 162 Tartózkodási hely: Budapest
|
Hali!
ALCAPONE: ez a ti írásotokban jelent meg (egy másik cikkben):
........>>> Gondok az új Motorola telefonok és Westel hálózatában?
Hétfőn egy internetes újság címoldalán olvastuk a hírt, miszerint a Westel szolgáltatásaival és az új Motorola készülékkel számos probléma merült fel (állítólag több készüléket visszaküldtek a gyártóhoz, sok a software hiba, és nem kompatibilisek a telefonok a Westel hálózatával). Megpróbáljuk kideríteni, hogy egy egyszerű lejáratásról vagy valós problémáról van-e szó. <<<
A témaindító tv2-s cikkben hol olvastatok SZÁMOS PROBLÉMÁRÓL A TELEFONNAL ÉS A WESTEL SZOLGÁLTATÁSAIVAL???
Az ÁLLÍTÓLAG SOK A SZOFTVERHIBA az honnét jött?? Mert a cikk kizárólag ezt az egyet említi!!!!
Hétfőn hol olvastatok erről a problémáról? A témaindító cikk legjobb tudomásom szerint kedden jelent meg (hétfőn még nyomát sem láttam). Másik cikk is volt erről valahol?
Várjuk válaszotokat!!
Üdv
Dredd
|
csüt. dec. 04, 2003 8:13 |
|
|
X-COM
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 112
|
dehonnem, 16os soft-tól felfelé
habár még nem próbáltam, pedig küldözgetek mms-eket, de
azok max. 20K-sak voltak
|
csüt. dec. 04, 2003 7:57 |
|
|
vocsok
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 615 Tartózkodási hely: Budapest
|
Egy ismerősöm vett előfizetéssel ilyen telót.
Most már értem, miért nem aktiválták neki helyből az MMS szolgáltatást
|
csüt. dec. 04, 2003 6:04 |
|
|
Apofisz
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Érdekes cikk! A lejáratásban meg lehet valami! Bár elképzelem az enternetesek arcát amikor a V300-ról kérdezték őket!
U.I: A T610-se volt 2 hétig mert elfogyott Sőt általában a kelendőbb telefonok a szállítás utáni 1-2nap alatt eltűnnek. Nekem is úgy kellet lefoglaltatnom egyet. (Mellesleg amíg az Enternetben voltam még 2 ember vett rajtam kívül T610-est. Ha a V300-at is így viszik nem csodálkozok.)
|
csüt. dec. 04, 2003 5:11 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Erre szokás mondani: Hát ha csak úgy nem... :c)))
|
csüt. dec. 04, 2003 3:15 |
|
|
ANTIpc
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 34
|
{i}>A Motorola szervizében már ismerték a fentebb
>említett E365 problémát, és állításuk szerint
>mind a Motorola, mind a Westel dolgozik a megoldáson.{/i}
{i}Na most nem értem. Épp az imént tudhattam meg én tudatlan, hogy nincs és nem is volt semmiféle probléma, erre meg most azt olvasom, hogy tudnak róla, és dolgoznak a megoldásán. Na de milyen megoldáson? A 20.000-hez képest az a <10 db hiba az elenyész?, nincs mit kijavítani rajta, hiszen más gyártó és szolgáltató is szeretne ilyen errataval dolgozni.{/i}
Bizonyara arrol van szo, hogy a motorola ennyire fontosnak tartja a {b}tokeletes telefon{/b} megvalositasat
|
csüt. dec. 04, 2003 3:11 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
{i}...többen például a Westel Enternetre hivatkozva állítottak vadabbnál vadabb dolgokat, ócsárolva főleg a szóban forgó szolgáltatót.{/i}
Szeretem ezeket a nagy szavakat. Elolvastam még egyszer a "lejárató" hírt, nem igazán találtam benne ócsároló szavakat.
{i}Tény, hogy a Motorola E365-ös készülékkel voltak gondok (30 Kbyte-nál nagyobb MMS fogadása esetén a telefon előfordulhat, hogy lefagy � ezt az Enternet és a felhasználók is megerősítették), de ezen esetek száma az Enternet információi alapján 10 alatt van. Ez az adat a 20.000 Magyarországra legyártott Motorola készülék esetében teljesen természetes, sőt számos gyártó szeretne ilyen alacsony **** dolgozni.{/i}
Na ugye. Szóval mégiscsak van valami, amiről hallottak, csak az nem az... :c)))
Csakhogy ezen 20.000 db készüléknek sacc/kb legalább a 60%-a még dobozban van, ameddig el nem adták az összeset, addig nem lehet a teljes tétellel számolni, ezt illene tudni a cikket írónak is. Sokkal inkább valós lehet az, hogy okt. 27. óta eladtak mondjuk (jó esetben) 5000 db-ot, és ennyiből a Westel tudomására jutott és DOKUMENTÁLT lefagyások száma 10 volt (persze csak azok közül, akik használják MMS küldés-fogadásra a készüléket). Nálam pl. simán kiderülhetne a 7650-esemről 13 hónap után, hogy lefagy az MMS-től, mert eddig talán ha 3x kaptam MMS-t rá, azok is kicsik voltak.
Tisztelettel megkérdezném a nálamnál jobban hozzáértőket, hogy ha egy telefontípusnál egy bizonyos, reprodukálható műveletsor következtében lefagynak készülékek, akkor az minek a következménye? Annak, hogy nem D-K-i irányba tartottam a készüléket, vagy pedig annak, hogy vagy szoftveres, vagy hardveres probléma van (akár a szolgáltatónál, akár a készülékben)?
Ha 5000 eladott telefonból 10-nél tetszés szerinti időpontban elő lehetett idézni a lefagyást, akkor ott igenis van valami gond.
{i}Az Enternetben megtudtuk, hogy a V300-ból egész egyszerűen erre a hétre kifogyott a készlet, és nem kellett a hírek nyomán 2 hete az összeset visszaküldeni a gyártóhoz. Az újabb szállítmány érkezésével újra meg lehet vásárolni a telefont.{/i}
Én ezt is egészen máshogyan hallottam Westeles berkekből, de mivel nem akarok senkinek rosszat, ezért nem mennék jobban bele.
{i}A Motorola szervizében már ismerték a fentebb említett E365 problémát, és állításuk szerint mind a Motorola, mind a Westel dolgozik a megoldáson.{/i}
Na most nem értem. Épp az imént tudhattam meg én tudatlan, hogy nincs és nem is volt semmiféle probléma, erre meg most azt olvasom, hogy tudnak róla, és dolgoznak a megoldásán. Na de milyen megoldáson? A 20.000-hez képest az a <10 db hiba az elenyésző, nincs mit kijavítani rajta, hiszen más gyártó és szolgáltató is szeretne ilyen errataval dolgozni.
Itt valaki erősen csúsztat, kéremszépen.
{i}Délelőtti kérdezősködésünknek az lett az eredménye, hogy december 2.-án a Westel Enternetben tartott mobil-kiállításon már a helység vezetője és Motorola képviselője társaságában vitattuk meg a kérdést, ahol egyértelművé vált számunkra, hogy egy egyszerű lejárató kampányról van szó, ami elsősorban a Westel ellen irányul. Túl azon, hogy a Motorola ebben az évben jelentősen növelte a térségben a piaci részesedését, és ez a tény a jelek szerint nem mindenkinek okoz egyformán örömet.{/i}
Kezdjük egy kis stilisztikával. Örömet szerezni szokás, nem okozni. Bocs.
Lejáratókampány? Na de már dolgoznak a javításon, nem?
{i}Kíváncsian várjuk a fejleményeket, főleg annak tudatában, hogy hamarosan megérkezik szerkesztőségünkbe az első tesztelendő Motorola telefon, a Motorola Magyarország Kft. jóvoltából.{/i}
Igazságosabbnak tartanám, ha egy Westeles lockos, Westel által átállítgatott készülékkel próbálkoznátok. Mivelhogy azzal volt a probléma, és nem a Motorola Magyarország Kft. gyári függetlenül forgalomba hozott készülékeivel.
|
csüt. dec. 04, 2003 2:03 |
|
|
Bogyo667
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 16
|
Amugy t610es őrült vagyok és majd egy -két hétmúlva szeretnék is egy ilyen telót venni.sokat olvastam és hallottam róla.gondolom ilyen problémanem lesz vele:))
na mostmár tényleg vége:)))
szasz!
|
csüt. dec. 04, 2003 1:26 |
|
|
Bogyo667
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 16
|
jah azt nem irtam hogy ez a haver azt mondta hogy ő bármikrmegmondja ha valami baja van valakivel
|
csüt. dec. 04, 2003 1:24 |
|
|
Bogyo667
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 16
|
Sziasztok!!
Ehhez az egész westelhez annyi a véleményem hogy soha nem tudjuk mi volt az igazság.mármint az olyan ember aki nincs olyan helyen ahol tudja hogy ami infot hirt kap az nem kamu hanem igazság tény.
Bronz! osztom a nézeted.az a gerinces ha kiáll az ember és azt mondja: ****.már a napköziben is ez volt:)ha a tanito megkérdezte ki a bűnös csak 3 seggberugást kaptál nem 6-ot:))Na komolyra.nem hiszem hogy egy nagy cég felválna a hibáját ez magyarországon nem divat sajna.egyyébként ha már a kiállásról beszélünk.van egy jó span.egyszer társaságban azt mondja hogy a gerinces embereket szereti akik megmondják mi szúrja a csőrüket(mindenki eztszereti amugy sztem:))és ha valami baja van vkivel azt megmondja nyiltan a szenmébe.hát hiába mondta ezt sok fültanu hallatára.aki nem tetszett neki azt is kibeszélte meg az unokatesóját is:(és hamár a barátod ilyen akkormilyen legyen egy idegen akit a saját nyereségvágya vagy érdeke vezérel.
ennyi kicsit hosszú lett bocs:)
kukacwap leirod azt a viccet?mi is szeretnénk nevetni:) sziasztok skacok!
|
csüt. dec. 04, 2003 1:22 |
|
|
KaRFiol
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 717 Tartózkodási hely: Hemma igen!
|
S55 sem tud 50kb-nál nagyobb mms-t fogadni.
KRF
|
csüt. dec. 04, 2003 0:46 |
|
|
zsolti4
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
|
csüt. dec. 04, 2003 0:02 |
|
|
Vendég
|
Igen, többek között rád is gondoltam, de semmi rossz
szándékom nincs feléd. Isten ments hogy a pokolra kerülj!
Te vagy a színfoltja a fórumnak. Mindig tudsz olyat
mondani ami felvidít. Na hogy nehogy azt mond hogy csak a
rosszra emlékszem:
Tudom hogy ki magyarázta el az orvosos viccet a minap DD
Még mindig röhögök ha eszembe jut...
kukacwap
|
szer. dec. 03, 2003 23:44 |
|
|
zsolti4
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Magamra ismerek. Nem kérek elmézést. Inkább megyek a pokolba. A pokolba valók úgyis késöbb halnak meg mint a jók.
|
szer. dec. 03, 2003 23:26 |
|
|
zsolti4
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Magamra ismerek. Nem kérek elmézést. Inkább megyek a pokolba. A pokolba valók úgyis késöbb jalnak meg mint a jók.
|
szer. dec. 03, 2003 23:25 |
|
|
Vendég
|
Na, végre valaki ezen a fórumon aki terjeszti az európai
nézeteit. Most ez nem politikai kérdés. Egy hónapja amikor
a djuice-os topicban elkezdődött a zrika krumplee-val és
KAtti-val 4-5 ember közül én voltam az egyetlen
aki "kiállt" és mondta hogy hibáztam azzal hogy támadólag
léptem fel ellenük. Pedig én még a jó oldalon álltam. Ahoz
képest a két jómadarat azóta sem láttuk és a többi
fórumozó - velem hasonló oldalon állva - sem kért volna
elnézést amiért ilyen miatt majdnemhogy vér folyt. Most
direkt nem mondok neveket, aki tudja miről van szó, az
magára ismer. Szóval próbáljunk meg változni.
Egyébként hogy ON legyek: Én úgy tudom, hogy a westel
software hasonló alapokon működik mint a live! soft, annyi
különbséggel, hogy nincsenek radikális változások. De a
777 gombot {b}nem lehet cserélni{/b} ellenben a gyári soft-
tal ahol lehet...
kukacwap
|
szer. dec. 03, 2003 22:51 |
|
|
rage.
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 167
|
Nekem nem annyira furcsa ez a hálozat gond.Például:szombaton küldtem barátnőmnek egy mms-t samsung e700ról samsung v-200ra.tegnapig 8db érkezett mind ugyanaz.Az,hogy nem fogadja a nagy mms-t nem is volt akkora baj.
|
szer. dec. 03, 2003 22:44 |
|
|
X-COM
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 112
|
a cikk kicsit demagóg,
de megesnek az ilyen problámák, hol volt a hiba uccse tuggyuk meg
bronz!
azért ájrópában sem fenékig tejfel minden
|
szer. dec. 03, 2003 22:16 |
|
|
ALCAPONE
vas-tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1
|
sziasztok! egy kcsit ma megpróbáltunk utána járni, a motorola és a westel szerint is kacsa a dolog, és a látottak/hallottak alapján nem nagyon kell törni magukat h bizonyítsák itt olvashatjátok írásunkat: http://free.srv.hu/g/s/gsm/index.php?al ... cikkid=256
|
szer. dec. 03, 2003 22:14 |
|
|
.BrOnZ.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Bogyo wrote:
"...{i}Bronz!Azt te sem gondolod komolyan hogy a westel majd
ki fog állni hogy ezt elrontottuk ez rossz a rendszerben és
ezeket kell csinálni hogy működjön a telefon{/i}..."
De bizony én ezt komolyan gondolom. Nagyon várom már azt az
időt amikor végre eljön az: "{b}Add a neved a
munkádhoz!{/b}" elve. A tököm tele van azzal, hogy mindenki
hibás, vagy senki sem hibás, és a termék, vagy szolgáltatás
az USZAV szabvány szerinti. (USZAV=Ugy **** Ahogy Van) Igen!
Tessék kiállni, és elmondani, hogy hibáztam, elnézést,
megjavítom. Valaki írta itt, hogy még nőne is a szemében a
szolgáltató. Milyen igaza van! Miért ciki "magyar" módra
kushadni és nem elvinni a balhét amit csináltunk??? Legalább
ennek nem kellene a politikai életből begyűrűznie.
Emlékeztek? Régebben a merci "A" class kiadásakor volt egy
nagy balhé. Valamilyen tervezési hiba folytán, a
kanyarstabilitása nem volt jó az autónak, -két finn
tesztpilóta meg is borult a tesztpályán, úgy emlékszem
halott is volt,- és a merci kiállt a világ elé és elmondta
mi van, visszahívta az autóit, kicserélte/kijavította és
érdekes módon még mindig mercedes maradt...
Ha meg a westel attól fél, hogy egy ilyen után nem ő marad a
"legnagyobb", akkor kisebb arccal kell magára akasztani
ezeket a "szerény" jelzőket, esetleg jobban odafigyelni a
dolgaira. Nem a sumákolással kellene piacvezetőnek maradni.
Ezt kellene már végre magunkévá tenni.
Megyünk európa felé... Csak nehogy zárva legyen az ajtó (
------------------------------------------------[BrOnZ]-----
|
szer. dec. 03, 2003 16:34 |
|
|
guni.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4173 Tartózkodási hely: Budapest-Győr Telefon: Motorola Milestone
|
Ezt már annak idején egyszer eljátszották, amikor az S/ME45-höz kijött a 21-es fw és a westel hálózatán nem működött a vele a wap. Akkor a Siemens és a Westel nekiállt mutogatni egymásra, aztán már nem is emlékszem, hogy a westel bütykölt valamit, vagy csak a v23 megjelenése hozta helyre a dolgot.
Guni
|
szer. dec. 03, 2003 16:04 |
|
|
Apofisz
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Már bocs de ez nem üzleti telefon. Milyen Westeles szoftver? Azért mert kicseréltek két gombot. Nem vadonat új szoftvert írtak a telefonra csak kicserélték a hivatkozásokat. A szoftver a Motorolájé. Azért ez nem vodafone!!! Ha pedig kicsrélték akkor meg hogyhogy baja van a Westel hálózatával.
|
szer. dec. 03, 2003 14:16 |
|
|
dredd63
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 162 Tartózkodási hely: Budapest
|
Hali all!
Sajnos tényleg elrontotta a westel azzal, hogy a hálózatára hivatkozott... elmondom, hogy nekem mi a meggyőződésem:
A westel ezekre a telefonokra is rátett (igen, ők csinálták, nem a Motorola) egy saját képre átalakított softot. Mindezt egy hétvége alatt (péntek-hétfő) 30000 db telefonra!!!! A saját szoftjuk abból is látszik, hogy eredeti fotókon a két gyorsgomb a telefonkönyvet illetve az üzeneteket indítja, ellenben a jelenlegi állapottal, ahol a bal gomb a 777 wap, a jobb pedig a kamera (milyen érdekes, pont ami kell az MMS-hez!!). Szinte biztos vagyok benne, hogy a Motorola gyári szoftjával semmi gond nem lett volna. Abban is biztos vagyok, hogy a westeles szoft is kapkodva lett megírva (talán még azt is megkockáztatom, hogy az SMS írást is az lassítja le). Nos, ha a westel helyében lettem volna, én biztosan bevállalom, hogy elcsesztem a szoftot, mert az csak egy típust érint. Viszont az, hogy meggondolatlanul arra hivatkoztak, hogy a hálózat nem kompatibilis a telefonnal (vagy akár fordítva) ez már egy generálisabb problémát jelent annak, aki belegondol. Bogyo667 jól írta: ha teljesen antiműszaki ember lennék, én is meggondolnám westeles telefon vásárlását ezek után, hisz esetleg nem működik a hálózaton. Igaz, hogy nem értek a GSM technológiához, de műszaki logikám azt mondja, hogy ez csak egy ostoba kifogás volt (milyen inkompatibilitás az, hogy bizonyos méretű MMS-t nem fogad, de annál kisebbet problémamentesen?). GSM szakértő fórumtársak: légyszi írjatok, nektek mi a véleményetek: lehetséges ilyen? mert szerintem nem. Ez egy elkapkodott szoftver következménye.
Apofisz: olvass figyelmesen (pedig még be is copyztad) sehol nincs üzleti csevegésről szó... csvegésről, vagy üzleti célról van szó. Egyébként te is találkozhatsz meglepikkel.. én már láttam üzletember kezében SL55-öt is (egyébként borzasztó volt az összhatás, ebben igazad van), de az E365 minden további nélkül elképzelhető üzleti használatra. Azt is félreértetted, hogy a nagyfaternak minek MMS telefon. NEKED van MMS telefonod és lefagy az MMS-től, a nagyfater pedig akár A40-ről is hívhat, nem ér el!
Zolee: ahogy nézegettem a neten, a V300-nak viszont komoly SW hibái vannak (be-kikapcsolás, stb.)
Üdv
Dredd
|
szer. dec. 03, 2003 9:29 |
|
|
csab2
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1453
|
Bogyo!
Ezzel nem feltétlenül értek egyet. Azért, hogy egy cég beismeri, hogy hibázott, nekem lehet, hogy nő a szememben.
|
szer. dec. 03, 2003 9:04 |
|
|
Bogyo667
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 16
|
Sziasztok!!
Bronz!Azt te sem gondolod komolyan hogy a westel majd ki fog állni hogy ezt elrontottuk ez rossz a rendszerben és ezeket kell csinálni hogy működjön a telefon.Most gondolj bele.Valaki venni akar telót,és pont nézi a szolgáltatók ajánlatait,amik egymásétól nagyon nem tér el ,kivéve a voda szuper.na szal az hallotta ezt a westel bejelentést.tutti nem fog westeles telót venni hidd el.sztem
|
szer. dec. 03, 2003 9:00 |
|
|
zsolti4
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Tipikus esete annak, hogy nem elég hogy a teló jó legyen, a hálónak is le kell fogadnia a telót.
|
szer. dec. 03, 2003 8:31 |
|
|
K.Zolee
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1304 Tartózkodási hely: Buda-neha Gyorskocsis utca
|
varhato volt... pl a V300as motorolakat ket hete nem arusitja a westel hiaba van az arlistaban. az egesz szallitmanyt visszakuldtek mer vmi hiba volt a telefonnal. nekem ezt pl a westel enternetben mondtak amikor kerdeztem mert nincs.
|
szer. dec. 03, 2003 7:19 |
|
|
.BrOnZ.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
Apofisz wrote:
"...Üzleti csevegésre?!?! Ezt a borzalmat?! Egy üzletember
sose venne ilyet a kezébe! Ennél még az Én T610-em is 80szor
szebb. A nagyfaternek meg minek mms telefon.Az én
nagyszüleimnek egy Siemens A40-esük van és tökéletes, minek
nekik MMS telefon? Be se tudnák kapcsolni..."
Na ezt Te sem gondolod komolyan... Nem kell ez a "nagyarcú
szöveg" Te nem vennél ilyet. Mások -sokan- igen. Nem ez a
probléma megoldása. Ízlések és pofonok... Én a T610-esedet
ignorálnám... A Te nagyfaterod be sem tudná kapcsolni, másé
meg még kezelni is tudja. Egyéni "szoc. probléma"
"...Miért kell túldramatizálni a dolgot? Ha
szoftverfrissítéssel meg lehet oldani? Nem is kerül pénzbe!
Ez megint egy felfújt dolog..."
Egyáltalán nem dramatizálták túl. Teljesen korrekt a leírás.
Ha jól olvastam nem (csak) a telefon SW-ével van a hiba,
hanem a szolgáltatóéval. Valószínű egyszerű telefonos SW
csere nem fogja megoldani a problémát. Ne legyél ennyire
elfogult. Egyszerűen a kampány(ok) hevében a "legnagyobb"
rendesen elcseszte a dolgot...
Egyszerúen ki kellene állni és elmondani, hogy hibáztunk, ez
van. A megoldás ez és ez lesz, elnézést kérünk érte. A
továbbiakban meg előbb gondolkodni, körültekintően
vizsgálódni... Nem vakon minden **** lehúzni a
kuncsaftot. Aztán lesz ami lesz.
A legnagyobb bebukott egy picit. Hajrá fanatikusok...
Valahogy nem jöttek fel a "gyalázó" topicok )))
------------------------------------------------[BrOnZ]-----
|
szer. dec. 03, 2003 6:04 |
|
|
Apofisz
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0
|
"szolgáltató, illetve a gyártó, a hibához való, eddig tapasztalt, közömbös hozzáállásához képest a jelenség sokkal komolyabb következményekhez is vezethet. Mobiltelefont bárki vehet és nemcsak bájos csevegésre.. .. sok esetben üzleti céllal vásárolják, vagy - ami a súlyosabb végkifejlete lehet egy elérhetetlenné váló, ám működőképesnek hitt mobiltelefonnak - idős, beteg emberek elfoglalt gyermekei, felügyelői. Belegondolni is rossz, mi történik akkor, ha egy beteg ember, rosszulléte esetén megpróbálja felhívni a szóban forgó típus tulajdonosát - aki úgy hiszi elérhető - és nem sikerül, mert a hívottnak éppen fél órával ezelőtt küldött egy jó barát egy méretes MMS-t és a telefonja 90 gramm hasztalan súlyként lóg az övtokjában."
Üzleti csevegésre?!?! Ezt a borzalmat?! Egy üzletember sose venne ilyet a kezébe! Ennél még az Én T610-em is 80szor szebb. A nagyfaternek meg minek mms telefon.Az én nagyszüleimnek egy Siemens A40-esük van és tökéletes, minek nekik MMS telefon? Be se tudnák kapcsolni. Miért kell túldramatizálni a dolgot? Ha szoftverfrissítéssel meg lehet oldani? Nem is kerül pénzbe! Ez megint egy felfújt dolog.
|
szer. dec. 03, 2003 5:19 |
|
|
.Macika.
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 0 Tartózkodási hely: Itt ülök, szemben Veled!
|
Szóval a Mot E365 nem szereti a Westel hálózatát?
Ilyenre sem volt még példa.
Persze gondolom, ez meglehetősen fű alatt lesz megoldva, ezen információn túl egyetlen hang sem fog kiszivárogni, nehogy rombolja a Westel imídzsét...
|
szer. dec. 03, 2003 4:44 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|