Szerző |
Üzenet |
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Idézet: Beraktam, de csak nagyon nagy áramfelvétel van. A lábkiosztása ugyanaz lehet? Azokat a tüskéket nem lehet csökkenteni?
Jól van bekötve a trafó? (kezdet-vég-kezdet-vég stb.) Az erősítők alapáramfelvétele nem túl nagy? Erősítők nélkül is sokat fogyaszt?
|
csüt. okt. 21, 2004 5:09 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
yozsee!
A tüskéket lehet csökkenteni párhuzamos RC tagokkal a trafó primer oldalán. A két szélső tekercset kösd össze egy 15nF + 27 ohm-al és ugyaninnen egyenként a +12 felé egy-egy 10nF + 27ohm taggal. A +12V-ra a tekercshez közel kis belső ellenállású SMPS kondit kell tenni kb. 10000uF/16V nagyságrendben. Nem kell nagyfesz kondi, csak kis belső ellenállású! Ha rossz a kondi, akkor a 100V-os is felrobban!!
|
csüt. okt. 21, 2004 5:06 |
|
|
yozsee
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 33
|
Lenne még 1 kérdésem. Nem lehet, hogy eddig azért szálltak el a fetjeim mert miután beindítottam a motort a megnőttek a tüskék és 55V-nál nagyobbak lettek? Majd lehet kipróbálom IRF540-el, az elbír 100V-ot meg 29A-t. Meg még egy: Feteknél ami meg van adva itt pl a 29A, az a táp áramfelvétele is lehet max?
|
szer. okt. 20, 2004 16:07 |
|
|
edl
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2573
|
nem véletlenül vannak az pc-tápokban 800V-os tranyók...
|
hétf. okt. 18, 2004 20:22 |
|
|
yozsee
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 33
|
Beraktam, de csak nagyon nagy áramfelvétel van. A lábkiosztása ugyanaz lehet? Azokat a tüskéket nem lehet csökkenteni?
|
hétf. okt. 18, 2004 18:27 |
|
|
_Danko_
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1832
|
hi!
csak tippem van: a kapcsolaskor keletkezo tuskek miatt?
|
hétf. okt. 18, 2004 18:17 |
|
|
yozsee
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 33
|
Az irlba3803-at nem lehet valahogy alkalmassá tenni, mert már van belőle 4db. Amúgy miért kell 50V-os fet amikor 12V-ról megy?
|
hétf. okt. 18, 2004 18:07 |
|
|
SPafi
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 6360 Tartózkodási hely: Budapest
|
Akkor már inkább IRF3205, nem? Olcsóbb, kisebb a mérete, a gate-töltése, a csatornaellenállása. A TO247-es tok csak akkor lenne előny, ha nagy disszipáció lenne a cél, de itt nyilván nem az.
|
szomb. okt. 16, 2004 15:56 |
|
|
edl
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2573
|
http://szrh.freeweb.hu/car-smps.htm
(ui: az sem árt azért, ha a fetek to247-es tokozásban vannak...)
|
szomb. okt. 16, 2004 14:17 |
|
|
edl
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2573
|
|
szomb. okt. 16, 2004 14:16 |
|
|
edl
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2573
|
Hello!
A gond az, hogy a IRLBA3803 csak 30V-os. Ide min 50V-os kell.
Ajánlanám ezt: IRFP064
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irfp064.pdf
http://www.hqvideo.hu itt 600Ft egy darab.
(nem olcsó, de 1-1darab elég belőle.)
szvsz sokszáz wattig elmehetsz. ha jó a fetek meghajtása, a hűtés, és maga a konstrukció.
a gond az, hogy egy idő után olyan nagy lesz az áramfelvétel (mondjuk 100A ), hogy kezelhetetlené válik a dolog.
pl. 500W az elérhető határ. akár 1-1 (inkbb 2-2, jobb a békesség) ilyen fettel is.
a tranyós rész egész pontosan a feteket hivatottak meghajtani.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára edl szomb. okt. 16, 2004 14:19-kor.
|
szomb. okt. 16, 2004 14:14 |
|
|
yozsee
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 33
|
A Töfi tápban a diódás-bc556-os rész konkrétan mit csinál?
http://tar.hu/yozsee/tofi.jpg
A baji elektronikába lehet kapni irlba3803-at 350Ft-ért, ami elméletileg 179A-t tud. Az jó lenne bele? 1párral kb hány wattos tápot lehetne csinálni?
http://tar.hu/yozsee/irlba3803.pdf
|
szomb. okt. 16, 2004 13:39 |
|
|
yozsee
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 33
|
Üdv!
Van egy nagy problémám: csináltam már Töfi-féle tápot, Vic-féle tápot, mindegyik tápról és álló motornál akksiról tökéletesen megy, de ha beindítom és bekapcsolom 1 fet elszáll. Gyári erősítővel tökéletesen megy. Primer oldalon soros L, párh. kül. értékű elkók, 100nF mindenhova stb, és mégis. A végfok álltalába megússza, de egy már abból is -. ???
|
pén. okt. 15, 2004 18:12 |
|
|
Freestyle
arany tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37 Hozzászólások: 273 Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
|
Akkor a boldogságomhoz már csak egy jó kapcsolási rajz hiányzik, aminek nem hátránya, ha már valakinél megépült NYÁK tervről meg álmodni sem merek
|
csüt. okt. 14, 2004 21:41 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Igen de olyan tápfesszel ami 8 ohm-ra való szimpla esetben! Ha a tápfeszt 4 ohm-ra választod (25-30V) akkor 8ohm-ra hidalható lesz.
|
csüt. okt. 14, 2004 13:01 |
|
|
Freestyle
arany tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37 Hozzászólások: 273 Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
|
Azt szeretném megtudni, hogy 1-1 LM hidalva elbírja-e. Mert ami hidalást linkeltek, ott 2-2 van hidalva 1 oldalra
|
csüt. okt. 14, 2004 12:26 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
És mi a gond? Hidalod az LM-eket és pont jó lesz. A tápfesz kb. +-25..30V ha stabil.
|
csüt. okt. 14, 2004 11:41 |
|
|
Freestyle
arany tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37 Hozzászólások: 273 Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
|
No akkor én leírnám mit is szeretnék.
Tehát van 2 db 30 centis mélynyomóm, ami 8 ohm-os, és 150W sinus-t bír.
Van egy Töfi féle tápom. És vannak a LM 3886-os IC-jeim. Ezekkel szeretném a jelenlegi hangrendszert kiegészíteni.
|
csüt. okt. 14, 2004 10:32 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Azért jó néha hidalni, mert ha egy tápegység van, akkor a mélyeknek könnyebb a 4*x mellé 4x mélyet csinálni anélkül, hogy még egy tápot kéne építeni külön.
A másik indok pedig pont az a 60-90V, amire az alkatrészek igen drágák és nagyobb az esély a hibára is. Egy +-45V-ot elviselő alkatrészekből felépített és hidalt végfok, stabil táp esetén 8ohm-ra 500W-nál többet tud kitolni. Ez több mint elég. Ugyanezt egy erősítővel +-90V-ról lehetne megoldani. Az árkülönbség a két erősítő esetén is(hidakban használt) töredék.
A hangerő szükségességéről meg felesleges vitát nyitni. Ezt eldönti mindenki maga. Ésszerűséget ne keressünk itt, mert nincs és nem is lesz! Épp ez a jó benne!
|
csüt. okt. 14, 2004 9:17 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Bocsánat az elnézésért, de egyáltalán minek hidalni?
Persze ha két hónapig 4X100W-osként később meg 2X200W-osként kell használni akkor érthető.
Ha megvan az igény pl.: 4X100W + 1X300W akkor egyszerűen ilyen erősítőt kell készíteni és kész, lehetőleg 8R-ra.
+/- 70-90V-ból azért már lehet teljesítményt kicsikarni.
Tehát előbb a "mit szeretnék elérnit" kell meghatározni és utána a képességeknek (zsé/méret/minőség/tehetség/stb) megfelelően kiválasztani a megfelelő módot.
De szerintem azért érdemes átgondolni, hogy mekkora teljesítmény az ami nem különösen nagy önszivatás egy autóban, (nem én vagyok a zenéért, hanem fordítva). PL ha nem vagyok különösebben süket és csak havonta 4X 2 percre használom 1000W-on az autó HIFIt akkor lehet, hogy nincs is olyan nagy szükség rá, és meg lehet spórolni a plusz akkut, erősebb generátort stb... mert lehet, hogy elég "csak" egy valóban széphangú és valóban 4X50W-os rendszer... (szerintem).
|
csüt. okt. 14, 2004 8:25 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Idézet: elbír 4ohmos hangszóróval? A gyáriaknál nem téma
A gyáriak hazudnak! Egy jó táp esetén, aminek a feszültsége nem csökken terhelésre, a rá kötött erősítők hidalása esetén, amikor az ohm nem változik, a teljesítmény négyszeresét kéne kapni!!
Tehát a 4*100W 4ohm-os gyári autó erősítő 2*400W-ossá kéne váljon 4 ohm hidalásnál. Ez azért nem történik meg, mert a tápfesz összeesik, és ezért az erősítők nem mennek tönkre, viszont a teljesítmény ugyanannyi lesz kb. mintha 8 ohm-al hidalnánk, sőt ha 8ohm os hangszórót használnánk, akkor annak a tekercs hossza miatt a hatásfok jobb és atáp sem terhelődik akkora árammal, ezért sok esetben még hangosabb is lesz az eredmény.
Másik kérdés, hogy minek 4ohm-ra hidalni, mikor lehet 8-ra is valós 500W-ot kinyomni hídban, és ide még kapni olyan hangszórót is(elérhető áron!), ami ezt valóban huzamos ideig el is bírja! 4 ohm-ra meg lehet sima erősítőt építeni ami már elég nagy ahhoz, hogy alig találj hozzá hangszórót. Minden a tápon és magán a tápfeszültség megválasztásán és annak stabilitásán múlik.
|
csüt. okt. 14, 2004 5:08 |
|
|
yozsee
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 33
|
Üdv!
Olyan vékfokot nem tudsz ami hídba elbír 4ohmos hangszóróval? A gyáriaknál nem téma, akkor pl LM3688 vagy TDA7294 mért nem megy 4ohmmal?
|
szer. okt. 13, 2004 16:22 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Bár ez inkább erősítős kérdés, de azért nézzd meg ezt:
http://elearning.algonquincollege.com/c ... -FINAL.pdf
|
szer. okt. 13, 2004 12:40 |
|
|
Freestyle
arany tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37 Hozzászólások: 273 Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
|
No újra előástam a jó öreg topic-ot
Miért tettem? Időszerű lenne saját részre is valami hangcuccot összedobni a kocsiba. Ami van, az 5 db LM3886 IC. Elképzelésem a következő: 2-2 IC-t hídba hajtani, és 8ohm-os hangszórókat kergetni velük.
Csak annyi a bökkenő, hogy sehol sem találtam ezt az IC-t hídkapcsolásban. Tehát megoldható ez? El fogják bírni a teljesítményt?
Vagy felejtsem el őket, és építsek másmilyen végfokot.
|
szer. okt. 13, 2004 12:13 |
|
|
siraly12
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 363
|
Szia Watt.
Kösz a segíttséget. Mostmár értem mi az a légrés.
|
csüt. júl. 15, 2004 9:06 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Szia!
Nem tudom hány wattos lehet.
Nem tudom melyik mag a kettő közül, ha nincs ráírva.
A légréses magok olyan áramkörökbe valók, amik a légrésben felhalmozódó energiát hasznosítják. A Push-Pull kapcsolásokhoz nem kell légréses. A légrés az E mag középső szárai között van. Mérete változó, de van mikor igen kicsi, ami szemre nem is tűnik fel, de pl. egy papírlap közé fér.
Nem baj, ha mozog a csévetest a magon, de azért jobb lenne lerögzíteni valami ékkel, mert minek lötyögjön.
Jobban jársz egy 12V->310V-os egyen átalakítóval és a gyári táppal!
[/i]
|
csüt. júl. 15, 2004 8:51 |
|
|
siraly12
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 363
|
Lenne még egy kérdésem.
Lehet láma kérdés és nektek nevetséges is, de nekem kemény dió.
A trafó amiről kérdeztem nem tudom az adatlapon, ha az adatlap hozzá való, akkor melyik? Mert kettő van a lapon.
N27 vagy N87 ?
És hogy még jobban leégessem magam, mi az a légréses izé?
Van valahol a neten leírás ezekről a dolgokról? Szívesen megtanulom, de nem tudom hol találom, vagy mit keressek.
És még állnak az előző kérdéseim is:
- Ez a trafó "mozog" a csévetesten, ez nem baj? (a táp még működőképes, és nem melegszik)
- Mennyit bír ez a mag? Vagyis hány wattot lehet áthajtani rajta? (én sehol sem találom az adatlapon, lehet én vagyok a vak?)
|
szer. júl. 14, 2004 13:51 |
|
|
siraly12
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 363
|
Sziasztok.
Végigolvastam az egész topikot és nagyon tetszik a téma. Van ithol egy pár pc tápom. Az egyikben találtam egy jó kis vasat amire ez volt írva: 1E42021. Keresgéltem egy kicsit és valahol ebben a topikban volt egy cím ahol a különböző trafók adatai voltak pdf-ben, na itt volt ez is. Csak itt E422120 -nak van írva. Jól gondolom hogy ez ugyanaz? Mert a méretei megeggyeznek.
Lenne egy két kérdésem is, ha szabad.
- Ez a trafó "mozog" a csévetesten, ez nem baj? (a táp még működőképes, és nem melegszik)
- Mennyit bír ez a mag? Vagyis hány wattot lehet áthajtani rajta? (én sehol sem találom az adatlapon, lehet én vagyok a vak?)
Érdemes vele foglalkoznom? Vagy vegyek egy új magot?
Nekem úgy 500W-ra lenne szükségem. Egy számítógépet szeretnék üzemeltetni a természet lágy ölén.
U.I.: a mag egy 230W-os tápban volt.
|
vas. júl. 11, 2004 13:59 |
|
|
szuvi
arany tag
Csatlakozott: kedd márc. 30, 2004 19:42 Hozzászólások: 189 Tartózkodási hely: Sistema Solar
|
Hali,
gondoltam nem nyitok uj topicot, hiszen itt is lenyegeben a taprol lesz szo
A ferrarimbol elloptak a magnot meg karacsonykor, aztan bedurcasodtam es eladtam az erositot meg a melynyomot. Nade, hogy megis zummogjon valami a hajend kocsimba
Kovetkezo felallas:
Elol:
Asus 52x drive
7805 stabilizator + borda
Hatul:
2*TDA2030 erolkodo + rajta a hangszoro
Na most eddig jo is, a problema ott kezdodik, hogy valami foldhurok lehet, vagy valami, mert ugy tunik, mintha a motor(cdrom) zaja athallatszodna. Vagyis at is hallatszodik, ami elvezhetetlenne teszi a zenehallgatast.
A tap ugy van megolda, hogy a CD tapja az a gyujtasrol jon, mig a hatul levo erolkodoe a regi erosito kabelen kozvetlen az akksirol. Az erositot egy rele kapcsolja, amikor a Cd-t bekapcsolom.
Ha valakinem van otlete, hogy lehetne megszuntetni a bugast, szivesen vennem.
PS: kulon taprol uzemeltetve(halozat+c64 trafo) nincs problema.
koszonettel es tisztelettel: szuvi
|
pén. júl. 09, 2004 18:46 |
|
|
Freestyle
arany tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37 Hozzászólások: 273 Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
|
Köszi a gyors választ! Akkor majd ebből fogom megépíteni.
Csak egy baja van ennek a FET-nek, már nem igazán tudok többet szerezne belőle ,
|
pén. júl. 09, 2004 11:54 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Ez a FET nagyon jó. 3,6V-tól teljesen kinyit és elég gyorsan. fesz, áram, maradék ellenállás is jó, szóval jobb mint az IRFZ44.
|
pén. júl. 09, 2004 9:12 |
|
|
Freestyle
arany tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 11:37 Hozzászólások: 273 Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
|
Sziasztok!
A Töfi féle tápot megépítettem már egyszer, az jól is ment, de most megint kellene építenem. No és azt szeretném kérdezni, szerintetek az IRFZ44 helyett 2N06L11 típusú FET-ek jók lesznek-e bele? Ugyanis ilyenek vannak kéznél.
http://www.infineon.com/cgi/ecrm.dll/ec ... _oid=26130 itt az adatlapja
|
pén. júl. 09, 2004 8:55 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
A FET-ek meghajtása elég gyenge. E miatt simán elszálhatnak. A lezárást csak az 1Kohm biztosítja, ami teljes terheléshez tartozó vezérlő jel esetén nem elég. Ilyenkor az egyik FET csoport még nem zár le, amikor a másik már rányit. Az akkuból meg simán kiszalad néhány 100A egy kicsi időre, ami egy tápból nem annyira jellemző..
Emellett az ilyen akció a FET-en feszültségtúllövést is okozhat, ami szintén halálos lehet. A gyors lezárás szinte fontosabb mint a gyors nyitás! Ha már meghajtó nélkül akarunk építeni ilyet, akkor inkább az SG3525-öt kellene használni, mert abban aktív mindkét logikai szint a kimeneten.
|
csüt. júl. 08, 2004 11:42 |
|
|
Kaninjo
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 848 Tartózkodási hely: Fejér megye
|
|
csüt. júl. 08, 2004 11:16 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Szerintem nem a túláramtól száll el! Simán lehet gerjedés, vagy egyéb impulzus, ami tápról és más környezetben nem jön elő. Ezért szinte biztos, hogy nem túláram okozza a halálát. A VIC féle tápról már volt itt link? Meg tudom nézni?
|
csüt. júl. 08, 2004 10:50 |
|
|
yozsee
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 33
|
Nem kellene nagy, a vic-féle 1-1 fettel is elég lenne, csak azért akartam mert előfordul, hogy a kocsiba beépítés után elszáll, előtte meg napokig ment szobába. És a kocsiba előtte a gyári több hétig gond nélkül ment. Na mind1, kössz.
|
csüt. júl. 08, 2004 6:21 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Gyáriakban? Semilyen! Még biztosíték sincs az erősítők előtt. A legtöbben úgy méretezik a tápot, hogy talán még a rövidzárlat esetén sem megy tönkre, csak ennek az a hátránya, hogy nem stabil a feszültségük. Másként hogyan lehetne egy erősítőt 4,2,1 stb. ohm-al terhelni úgy, hogy nem megy tönkre? Természetesen nem az erősítőket készítik fel az akár 4x-es teljesítményre, hanem a táp olyan gagyi, hogy leeseik a fesze és ezért nem tud többet kiadni, mint amit max tud. pl egy Pyle 1200W-os "csoda" 80W-os tranyókból épül fel!
Mekkora tápot építesz, hogy szükséges bele a védelem? Tegyél bele biztosítékot az erősítők elé és kész.
|
csüt. júl. 08, 2004 5:02 |
|
|
yozsee
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 33
|
A gyáriakban milyen van? Nem tudsz valami hasonló megoldást?
|
szer. júl. 07, 2004 16:32 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
A töfi féle teljesítménykorlát a PWM jel korlátozásával működik. Nem engedi a teljes szélességet a FET-ekre, de nem szabályzott a beavatkozás. Ez akkor hatásos, ha nincs rövidzár a tápoldalon. Ha van(pl. erősítő megnyekken, bizti nincs) akkor így is nagyon nagy áramok folyhatnak a primer körben. Korlátos a használhatósága ennek a megoldásnak, a legtöbben be sem építették.
|
kedd júl. 06, 2004 5:41 |
|
|
yozsee
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 33
|
Hi!
A VIC-féle tápnál meglehet a teljesítménykorlátot úgy oldani mint a töfi tápnál van? Esetleg nem tudjátok kb 200W-ra kb mekkora ellenállás kéne? Ha ez benne van akkor megfogja a tápot ha véletlen megszaladna?
|
hétf. júl. 05, 2004 20:04 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Szerintem nem érdemes PC tápokkal bajlódni, de egy próbát megérhet a dolog, mivel ingyen van(ha az idő is..). Az ETD49 nem drága, és tuti jó.
|
hétf. júl. 05, 2004 4:59 |
|
|
kolegergo
vas-tag
Csatlakozott: pén. júl. 02, 2004 9:20 Hozzászólások: 3
|
Sziasztok!! Tudna valaki ajánlani valami pöpec autó erősítőt? Ha lehet kapcsolási rajz kéne!! kb 100W vagy a felett!
|
pén. júl. 02, 2004 9:52 |
|
|
Rocketman
ezüst tag
Csatlakozott: vas. jún. 27, 2004 15:46 Hozzászólások: 52
|
Köszi WATT!
Megnéztem ez 12 dB tud.
A gyári végfokokba szerinted ,hogy oldják meg ?
Szép tiszta 20-100 Hz megfelelö meredekségü hang,jobb is a
hatásfoka a végfoknak töle.
Szereztem 230 W PC tápot.
Érdemes és ki lehet bontani belöle a "vassat"?
Köszi
Rocketman
|
csüt. júl. 01, 2004 17:39 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Egy 12dB/oktávos szűrő nem lépcsőszerűen választja le a keresztezési frekinél a hangokat, csak megfelelő meredekséggel halkítja őket. Lehet meredekebb szűrőt is építeni, de azok sem "vágnak", csak halkítanak. Egy 24dB/oktávos szűrő, már nagyon hatásos, csak akkor a többi sávot is hasonló meredekséggel kell illeszteni, különben nem lesz szép átmenet a keresztezési frekin. A meredekségbe a hangszórók átviteli képességei is beleszólhatnak, például egy bandpass eleve 18dB/oktávval vág, de hogy milyen a "keresztezési frekije"(hol fog letörni a frekimenete), azt csak méréssel lehet megtudni, vagy esetleg gyári adatokból, amire autó esetében nem nagyon lehet számítani. Jól illeszteni hangszórókat nem egyszerű....
|
szer. jún. 30, 2004 4:44 |
|
|
Rocketman
ezüst tag
Csatlakozott: vas. jún. 27, 2004 15:46 Hozzászólások: 52
|
A töfi tápját probáltam letölteni,a képeknek csak a felsö része jött le,
áttudja küldeni nekem valaki?
aszalaii@freestart.hu
Üdv
Rocketman
|
kedd jún. 29, 2004 19:25 |
|
|
Rocketman
ezüst tag
Csatlakozott: vas. jún. 27, 2004 15:46 Hozzászólások: 52
|
Vettem egy gyári hangolható subfiltert autós végfok élé,a gondom az ,hogy a "lépészaj "-t nem szüri ki,a beszédböl is marad a kimenetén,a hangszorót rángatja és benne maradt a "hüppögés" is,bárhogy állitgatom.
Változás tapasztalható az állitás során ,de az "eredménnyel" nem vagyok megelégedve.
Megépítettem több filter kapcsolást és sajna annál is tapasztaltam.
Mig a gyári végfokokban lévö szürö kizárolag a basszust engedi át.
Mi a megoldás?
Üdv
Rocketman
|
kedd jún. 29, 2004 19:22 |
|
|
tropis
vas-tag
Csatlakozott: csüt. jún. 10, 2004 11:09 Hozzászólások: 7
|
Watt!!
Köszönöm!
|
kedd jún. 22, 2004 12:07 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
ELnézést! Pótoltam....
|
kedd jún. 22, 2004 5:16 |
|
|
tropis
vas-tag
Csatlakozott: csüt. jún. 10, 2004 11:09 Hozzászólások: 7
|
Helló!
Watt! Én ott csak 2 rajzot találtam... Azért még keresgélek hátha én néztem valamit el!
A filtert megépítettem, de valalmi miatt nem akar szólni. Majd ezt is megnézetem valakival, aki jobban ért ezekhez.
THX mindent!!!
|
hétf. jún. 21, 2004 13:38 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
tropis!
A uPC-hez van nyákrajz ott, ahol a rajza is van. (www gomb alatt). Egy darab kb. 3-4eFt, hűtőborda nélkül.
A tápról nem tudok véleményt mondani, mert nem építettem meg.. (Egy biztos, hogy működik..)
|
hétf. jún. 21, 2004 5:01 |
|
|