|
Szerző |
Üzenet |
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
Rendben, szerintem jó ötlet. Akkor békét köthetünk?
|
vas. aug. 08, 2004 2:54 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: A fogyasztóvédelem ebben az esetben azt vizsgálhatja, hogy a Pannon átver-e téged úgy, hogy direkt későn küldik a számlát. A vizsgálat szempontjából tehát mindegy, konkrétan melyik napon veszed ki a postaládából a levelet, hiszen azt kell megvizsgálni, mikor küldte el a Pannon.
Aha, értem. Akkor lehet, hogy bepróbálkozok egy ilyennel.
|
vas. aug. 08, 2004 2:29 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
A fogyasztóvédelem ebben az esetben azt vizsgálhatja, hogy a Pannon átver-e téged úgy, hogy direkt későn küldik a számlát. A vizsgálat szempontjából tehát mindegy, konkrétan melyik napon veszed ki a postaládából a levelet, hiszen azt kell megvizsgálni, mikor küldte el a Pannon.
|
vas. aug. 08, 2004 2:13 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: Pont azt magyarázom jó ideje Macika, hogy ha a Pannon adja fel késve a számlát, akkor jogos a panaszod. Ha viszont nem, akkor semmit nem lehet tenni. És mivel ezt kell megvizsgálnia a fogyasztóvédelemnek, így nem azt kell bizonyítani, hogy Te mikor kaptad kézhez, hanem azt, hogy pontosan mikor lett feladva. Ha tehát a fogyasztóvédelem úgy találja, hogy a Pannon hibázott, akkor igazad lesz, ha viszont mindent rendben találnak a Pannonnál, akkor nem tudok mit javasolni Talán egyet nem próbáltál még: a költözést de ez kissé drasztikus lenne ))
Akkor lehet tényleg nekem göcsörtös az agyam, de nem tudom, hogyan bizonyíthatnám azt a FV előtt, hogy nem kapom meg idejében a számlát. Vagy már ott tartunk, hogy nem kell semmit bizonyítanom, elég ha csak mondok egy állítást, mindenki hinni fog nekem? Furcsállnám...
|
vas. aug. 08, 2004 2:05 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
Pont azt magyarázom jó ideje Macika, hogy ha a Pannon adja fel késve a számlát, akkor jogos a panaszod. Ha viszont nem, akkor semmit nem lehet tenni. És mivel ezt kell megvizsgálnia a fogyasztóvédelemnek, így nem azt kell bizonyítani, hogy Te mikor kaptad kézhez, hanem azt, hogy pontosan mikor lett feladva. Ha tehát a fogyasztóvédelem úgy találja, hogy a Pannon hibázott, akkor igazad lesz, ha viszont mindent rendben találnak a Pannonnál, akkor nem tudok mit javasolni Talán egyet nem próbáltál még: a költözést de ez kissé drasztikus lenne ))
|
vas. aug. 08, 2004 1:56 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: Macika:
a direct debitnél viszont biztos lehetsz benne, hogy a fizetési határidő napján történik meg csak a terhelés. Egyébként nem értem félelmed okát, hiszen a számlareklamáció egyébként sincs halasztó hatállyal a befizetésre. Tehát vagy időben fizeted ki a reklamált számlát is, vagy késedelmi kamat... Az adatok kezelése pedig szerepel az üzletszabályzatban. Sajnos mást nem tudok mondani, a többi cég sem vállal felelősséget a számlák megérkezéséért, és ha megnézed, ott is 5 nap szerepel kézbesítésre.
Üdv, C.
Igen, igazad van. Csak más cégeknek valami fondorlatos csel következtében megérkeznek a számlái, míg a Tiétek meg nem.
Azon kívül más cégek korrektebbek kissé Nálatok, egyrészt mert 1,5 – 2,5 x annyi időt hagynak a befizetésre, másrészt pedig nem alkalmaznak 10 nap után késedelmi kamatot.
Tudom, hogy aláírtam ezt, tehát elfogadtam anno 1996 tavaszán a feltételeiteket, na de akkor is, van egy ún. konkurenciaharc, amiben a Pannonnak is nyitnia kellene, észre kéne vennie, hogy már nem ő diktál, hanem vannak jobb ajánlatokat adó cégek is a piacon.
Legalább azokkal az ügyfelekkel legyen kicsit lazább, akiket már 99 számlázási hónap óta ismernek, akikről tudják, hogy nem szaladnak el.
|
vas. aug. 08, 2004 1:46 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
Macika:
a direct debitnél viszont biztos lehetsz benne, hogy a fizetési határidő napján történik meg csak a terhelés. Egyébként nem értem félelmed okát, hiszen a számlareklamáció egyébként sincs halasztó hatállyal a befizetésre. Tehát vagy időben fizeted ki a reklamált számlát is, vagy késedelmi kamat... Az adatok kezelése pedig szerepel az üzletszabályzatban. Sajnos mást nem tudok mondani, a többi cég sem vállal felelősséget a számlák megérkezéséért, és ha megnézed, ott is 5 nap szerepel kézbesítésre.
Üdv,
C.
|
vas. aug. 08, 2004 1:39 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: És természetesen megkérdezheted, mikor került postára adásra. De ha erre azt mondják neked, hogy mondjuk 24-én, akkor amíg be nem bizonyítja valaki, hogy ez nem igaz, addig ezt kell elfogadni. Ezért mondtam, hogy lehet menni reklamálni a fogyasztóvédelemhez, aztán majd ők kiderítik, minden bizonnyal van nyoma, mikor ment ki a levél...
Igaz, a fogyasztóvédelemnél még nem voltam, mert hátulról megkerülésnek tartom.
Mondjuk az érdekelne, hogy egyáltalán hogyan tudnám bebizonyítani, hogy késve kapom kézhez? Mivel sem a feladás ideje, sem a kézbesítés ideje nincs feltüntetve a borítékon és nem is ajánlva jön. Ha ezt bejelenteném a FV-nél, akkor valaki odaköltözik hozzám, hogy lássa, ténylegesen mikor esik bele a postaládámba?
Mert mást nem tudok elképzelni. Annál többet nem tudok tenni, mint hogy megesküszöm arra, hogy 6-án vettem ki a postaládámból.
Szerinted szóba állnának velem ilyen problémával?
Mert nagyon jól írod, ameddig a Pannon azt mondja, hogy 24-én feladták, addig én az ellenkezőjét SEMMIVEL nem tudom bizonyítani.
|
vas. aug. 08, 2004 1:33 |
|
|
Mobilio
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 479
|
Crick, nagy tisztelettel azt kell írnom hogy a semmit magyarázod de nagyon. a postánál valóban nincs minden rendben. mégis, a t-mobile számlája meg tud érkezni 5-én és képesek 18-áig várni. sőt, mondok még jobbat. ha csúszik az ember vele, akkor sem számoltak fel késedelmi kamatot. no meg ahogy olvasom, Macika évek óta ezzel küzd és azért azt te is jól tudod, hogy a postánál az utóbbi fél évben voltak nagy gondok.
egy a lényeg. a pannon szerintem sz..l old meg valamit, amit mások jobban kezelnek. és ezért nem a postát, az előfizetőt meg a gonosz manókat kell hibáztatni hanem át kéne szervezi a számlázást. számomra nem érthető, hogy míg a pannonnál 2 hétig jön egy boríték, addig a többi cégnél ez kb 3 nap.
|
vas. aug. 08, 2004 1:22 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: Macika:
Mint írtam, a számlád legkésőbb a lezárást követő 3. napon kinyomtatva postázásra kerül. Az, hogy a posta nem nyom rá semmilyen bélyegzőt, nem a Te hibád, de nem is a Pannoné. És természetesen megkérdezheted, mikor került postára adásra. De ha erre azt mondják neked, hogy mondjuk 24-én, akkor amíg be nem bizonyítja valaki, hogy ez nem igaz, addig ezt kell elfogadni.
Az a baj, hogy eddig akárhányszor megtettem a kérdést, mindig azt kaptam, hogy ők (mint Te is mondtad) 2-3 nappal a számlazárás után kinyomtatják a számlát és ÁTADJÁK egy cégnek, amelyik a postázással foglalkozik. (Mondjuk gondolom, hogy ez jogszerű, bár engem nem nagyon kérdeztek meg, hogy hozzájárulok-e, hogy az adataim kikerüljenek egy a szerződésünk szempontjából idegen céghez.)
És a Pannon ÜFSZ-a szerint ott lehet a hiba. Azt nem mond(hat)ják meg, hogy kinek adják ki, de ők a felelősek. Érzed ezt a némi ellentmondást?
A direkt debitet nem tartom megfelelőnek, mivel (más cégekkel ellentétben!!!) a Pannontól nem érkezik meg az utalás időpontja előtt(!) a számla, így egy esetleges téves számlázás miatt kellemetlen helyzetbe kerülhetnék.
Ha a Pannon meg tudná ígérni, hogy azokat a számlákat, amiket átutalási megbízással egyenlítenek ki, soron kívül postázzák, akkor még lehet, hogy bepróbálkoznék. De pillanatnyilag (azt hiszem Te is megérted) nincs sok bizalmam ilyen téren a Pannonban.
|
vas. aug. 08, 2004 1:13 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
Macika:
Mint írtam, a számlád legkésőbb a lezárást követő 3. napon kinyomtatva postázásra kerül. Az, hogy a posta nem nyom rá semmilyen bélyegzőt, nem a Te hibád, de nem is a Pannoné. És természetesen megkérdezheted, mikor került postára adásra. De ha erre azt mondják neked, hogy mondjuk 24-én, akkor amíg be nem bizonyítja valaki, hogy ez nem igaz, addig ezt kell elfogadni. Ezért mondtam, hogy lehet menni reklamálni a fogyasztóvédelemhez, aztán majd ők kiderítik, minden bizonnyal van nyoma, mikor ment ki a levél...
Ami azt a részt illeti, hogy "Gondolom láttál már...": természetesen láttam ilyen számlát, és nagyon jól tudom, hogy nincsen rajta semmilyen jelölés. De ez a posta sara, hiszen ők dolgozzák fel a leveleket. Ugyanígy nincs jelölés az Elmű-s, gázműves, stb borítékokon... És azt senki egy szóval sem említette, hogy Te vagy a hülye, csak éppen ezzel a Pannon sem tud mit kezdeni. Egyébként ha olvasol újságot, nézel tv-t, akkor tapasztalhatod, hogy a postánál mostanában sincsenek rendben a dolgok.
A késedelmi kamatra pedig már írtam, hogy egyetlen megnyugtató megoldás van rá: a direct debit.
Üdv,
C.
|
vas. aug. 08, 2004 0:18 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: Lezárnám a vitát annyival, hogy a Pannon úgy teljesíti az előfizetővel való szerződésében foglaltakat, ahogyan a szerződés rendelkezik. Ezek pedig a következők: "A Szolgáltató minden számlázási időszak végén postai úton, az Előfizető által megadott levelezési címre megküldi az Előfizetőnek a számlázási időszakra vonatkozó számlát." Oh. És mennyi a vége??? (Nekem 18 centi, csak nagy a hasam és nem látszik annyinak ) Szóval pontosan mi a számlázási időszak vége? Mert ugye a számlázási időszak - hogy a példámnál maradjunk - július 21-én végződőtt. Akkor valamikor e körül feladják. Hozzám meg aug. 6-án érkezik meg. Kedves Crick! Szerinted túlságosan behatolnék a cég intimszférájába, ha megkérdezném, hogy merre járt a számlám 21-től 6-ig, azaz 16 napig????? Crick írta: "A Szolgáltató által az Előfizető által megadott levelezési címre kiküldött számlák és értesítések a postára adástól számított 5. napon kézbesítettnek tekintendők."
Gondolom láttál már Pannon számlát. Tudod, ami úgy néz ki, mint egy francia boríték, és egy Pannon logo van bal felül a budaörsi címmel a feladó helyén.
Na, ha valaki erről a küldeményről meg tudja állapítani, hogy mikor adták fel, annak én fényes nappal, bárhol, bármit....
(pedig rohadtul nincsenek ferde hajlamaim, sőt még csak vágyaim sem)
A többi levélküldeményen rajta van ez az új fajta UV-naranccsal nyomott kódsor, meg egy dátum, amikor a feldolgozás megtörtént. A Pannonos borítékon nincs ilyen. Vajon miért nincs?
Miért nincsen nekem jogom megtudni, hogy mikor kegyeskedtek feladni? Mert akkor esetleg rájönnék, hogy az ÁSZF-ben leírtakat ők sem tartják be?
Te elképzelhetőnek tartod, hogy ha valóban feladják mondjuk jún. 22-23. körül, akkor az csak augusztus 6-ra érjen hozzám? Budaörsről Budapest VII. kerületébe?
Szóval itt valami nekem nagyon nem tiszta. És tényleg nem dramatizálom túl a dolgot, mivel elég sokat járok külföldön, többször okozott már kellemetlenséget ez az állandóan csúszó számlaküldés. Többször jeleztem is, eddig 2x módosítottam számlazárási időt is, de semmi változás.
Miért kell velem elhitetni, hogy én vagyok a hülye?
Miért van az, hogy a Matáv számla, a Gázművek számlája, az Elektromos művek számlája, a Vodafone számlája, a T-mobile számlája, a UPC számlája mind-mind időben megérkezik???
Csak a Pannonnal akarok szórakozni és azt hazudni, hogy lassan 2,5 éve mindig az utolsó pillanatban kapom kézhez, és ha akkor véletlenül nem vagyok otthon, akkor azonnal jön a késedelmi kamat?
Na erre válaszolj nekem a vita lezárásául!!!
Már ha megkérhetlek tisztelettel!
|
szomb. aug. 07, 2004 23:58 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Crick írta: Lezárnám a vitát annyival, hogy a Pannon úgy teljesíti az elõfizetõvel való szerzõdésében foglaltakat, ahogyan a szerzõdés rendelkezik. Ezek pedig a következõk: "A Szolgáltató minden számlázási idõszak végén postai úton, az Elõfizetõ által megadott levelezési címre megküldi az Elõfizetõnek a számlázási idõszakra vonatkozó számlát.", valamint: "A Szolgáltató által az Elõfizetõ által megadott levelezési címre kiküldött számlák és értesítések a postára adástól számított 5. napon kézbesítettnek tekintendõk."
nézd, ezt beleírhatja a pannon, de
1. hogy beleírja a postai utat, az információ az elõfizetõ felé, hogy honnan várja a számlát, nem pedig kötelezettség hogy rúgdossa azt. (Sõt, nem is jogi felhatalmazás a reklamációra)
2. hogy mikor tekinti õ kézbesítettnek az ugye eléggé a magánügye, s nem függ azzal össze, hogy mikor tekinthetõ JOGILAG kézbesítettnek.
|
szomb. aug. 07, 2004 23:11 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
T68m írta: pontosan, ahogy a Macika írta, a pgsmnek a dolga a számlát eljuttatni hozzád (lásd ászf) és csak az alapján vagy köteles fizetni.
És az előfizetőt csak annyi kötelezettség terheli, ha nem kapja meg időben a számlát, akkor azt jelezze a szolgáltatója fele.
Tehát tök mindegy, hogy a pannon futárral, fénypostával vagy hogy kézbesít, az az ő dolga. Ha postai úton teszi meg, akkor ő reklamálhat a postán, hiszen ő került jogviszonyba vele.
T68m:
Lezárnám a vitát annyival, hogy a Pannon úgy teljesíti az előfizetővel való szerződésében foglaltakat, ahogyan a szerződés rendelkezik. Ezek pedig a következők: "A Szolgáltató minden számlázási időszak végén postai úton, az Előfizető által megadott levelezési címre megküldi az Előfizetőnek a számlázási időszakra vonatkozó számlát.", valamint: "A Szolgáltató által az Előfizető által megadott levelezési címre kiküldött számlák és értesítések a postára adástól számított 5. napon kézbesítettnek tekintendők."
Üdv,
C.
|
szomb. aug. 07, 2004 22:24 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
Mobilio írta: remélem nem haragszol, de amit levezettél az nem változtat semmin. okosnak tűnik, de elég ránézni a számlára és látszik, hogy Macikának igaza van. kit érdekel, hogy a számlát 21-én zárták, ha egy hét kellett ahhoz hogy ki is nyomtassák (mi a fene tart ennyi ideig?????). 28-án kiküldik a cuccot.
Kedves Mobilio,
ha újra elolvasod, amit írtam, akkor láthatod, hogy a számla kelte nem a postára adás napját jelöli, hanem azt a napot, amikor meg kellene érkeznie...
Üdv,
C.
|
szomb. aug. 07, 2004 22:06 |
|
|
Londelmor
gyémánt tag
Csatlakozott: szomb. júl. 03, 2004 11:10 Hozzászólások: 3635 Tartózkodási hely: Shanghai, Pudong negyed
|
club írta: "elvileg ugye" és "Tudtommal": Ebből arra következtetek, hogy ti is gyakran használjátok ezt a "szolgáltatást".
én egyáltalán nem ahsználom. ha valakit fel akarok hívni akkor felhívom, és kész. eszembe se jutna kukacoskodni azon, hogy 10 forinttal drágább ha véletlenül másik hálózaton van...
amúgy ha hihető a forrása, valamelyik topcban olvastam, hogy eddig összesen kb. 6000 ember hordozta a számát... a 8millió kártyából ez nem is olyan sok, ugye?
|
szomb. aug. 07, 2004 21:05 |
|
|
club
platina tag
Csatlakozott: pén. máj. 21, 2004 18:35 Hozzászólások: 584 Tartózkodási hely: Starigrad
|
Soma01 írta: club írta: .... Én nem akarok kicseszni a barátaimmal/üzletfeleimmel, hogy a 30-as számomat elhordozom máshová... Majd ha minden hálózatból minden hálózatba ugyanannyiért fog mindenki telefonálni, akkor már lehet ezzel játszani. De addig ez szemétség! (Legalábbis addig, amíg nem mondják be körzetszámon belüli hívás esetén, hogy a hívott fél hordozott számú.) KOCsival értek 1et! Engem SOHA nem érdekelt,h. engem mások mennyiért hívnak! Az annál inkább,hogy én mennyiért hívok! Mindenki intézze úgy magának,hogy neki jó legyen, válasszon olyan szolgáltatót ill. csomagot amivel NEKI spec. a legolcsóbb. Egy ismerős családban mindenki vitte a T-s számát a Vodához BYOP-ba. Ennyi! ...így lassan leesik majd 1,2 T-fan-nak,h. annyira nem is jó a szolgáltatójuk percdíja! Úgyhogy szerintem nem kicseszés egy 0630-as Pannonos v. Vodás.
Más erkölcsi síkon mozgunk, így nem tudok veled vitatkozni.
Amúgy a Westelnél (is) nem az olcsó percdíjak miatt vagyok, hanem a jó minőségű, szaggatásmentes hang-és adatszolgáltatásért, ha meg olcsón akarok telefonálni, előveszem a Pannon üzleti előfizetésemet, vagy a Vitagagyi kártyámat (szigorúan 18 h után) és azon beszélek (bár az utóbbival néha elég nehéz összehozni és megtartani a kapcsolatot).
|
szomb. aug. 07, 2004 19:30 |
|
|
Vizsla
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7091
|
club írta: Számhordozhatóság magyar módra... A korábbi üzenetemben arra céloztam, hogy jobb helyeken a hordozott szám eredeti díjkörzetből való hívásakor hangbemondás figyelmeztet. Na, az a megoldás korrekt, ez nem...
Valamelyik topicban olvastam egy jó ötletet: az lenne a legjobb, ha a hívott számoknál a kicsengés hangjából lehetne megállapítani, hogy melyik szolgáltató ügyfele. A hangbemondás iszonyat idegesítő lenne.
|
szomb. aug. 07, 2004 19:27 |
|
|
club
platina tag
Csatlakozott: pén. máj. 21, 2004 18:35 Hozzászólások: 584 Tartózkodási hely: Starigrad
|
TPinter írta: shadowleap írta: club írta: De addig ez szemétség! elvileg ugye van egy kód, amit ha begépelsz a telefonodba, akkor megtudod, hogy milyen hálózathoz tartozik az adott szám. ha jól tudom, akkor ez csak tmobil, és pgsm hálózatból működik Tudtommal működik Voda haloban is a dolog...
"elvileg ugye" és "Tudtommal": Ebből arra következtetek, hogy ti is gyakran használjátok ezt a "szolgáltatást".
Én ha valakit fel akarok hívni, akkor előtte nem sms-ezgetek, meg szórakozom hálózati üzenetekkel, hanem felhívom az illetőt. Ha meg hordozott a száma, akkor megszívom. Számhordozhatóság magyar módra... A korábbi üzenetemben arra céloztam, hogy jobb helyeken a hordozott szám eredeti díjkörzetből való hívásakor hangbemondás figyelmeztet. Na, az a megoldás korrekt, ez nem...
|
szomb. aug. 07, 2004 19:21 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
KOCsi írta: Érdekes az álláspontod! Éppen azért találták ki ezt az egészet, hogy ha vmiért (árak, szolg. minősége, stb.) nem vagy elégedett a jelenlegi szolgáltatóddal, akkor úgy válthass operátort, hogy ne kelljen minden ismerősödnek körbeSMS-ezni az új számodat. Gyk. azért, hogy megkönnyítsék a váltást. Most az előbb azt fejtetted ki, hogy másoknak legyen jó, te inkább fizetsz többet, nehogy nekik rosszabb legyen. Hmm, ez több, mint érdekes!
Egyébként a 1748-on az árérzékenyek lekérdezhetik, hogy a hívandó szám hova tartozik. Sőt, minden szolg.-nál egyre több olyan csomag van, ahol egységes tarivál hívható az összes hazai hálózat. Szóval a tendencia adott...
Fene tudja. Nekem azért fontos az is, hogy másokra is gondoljak. Hiszen ha drága vagyok nekik, akkor nem fognak hívni. Persze én vállalkozóként más fejjel gondolkozom, mert ha nem hívnak, akkor nincs munkám. Ezért is van a régi megoldásom, mindhárom szolgáltatónál minimális előfizetés.
|
szomb. aug. 07, 2004 19:17 |
|
|
Vizsla
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7091
|
shadowleap írta: TPinter írta: Tudtommal működik Voda haloban is a dolog... lehetséges, még nem próbáltam, csak olvastam vhol (talán éppen ezen a fórumon)
Nem működik az USSD kódos lekérdezés. A voda semmilyen USSD-s megoldást nem támogat. Helyette SMS-t lehet küldeni a 1748-ra, ingyen, és természetesen ingyen hívni a 1748-at.
|
szomb. aug. 07, 2004 15:54 |
|
|
Londelmor
gyémánt tag
Csatlakozott: szomb. júl. 03, 2004 11:10 Hozzászólások: 3635 Tartózkodási hely: Shanghai, Pudong negyed
|
TPinter írta: Tudtommal működik Voda haloban is a dolog...
lehetséges, még nem próbáltam, csak olvastam vhol (talán éppen ezen a fórumon)
|
szomb. aug. 07, 2004 15:50 |
|
|
Soma01
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 527 Tartózkodási hely: Debrecen
|
club írta: .... Én nem akarok kicseszni a barátaimmal/üzletfeleimmel, hogy a 30-as számomat elhordozom máshová... Majd ha minden hálózatból minden hálózatba ugyanannyiért fog mindenki telefonálni, akkor már lehet ezzel játszani. De addig ez szemétség! (Legalábbis addig, amíg nem mondják be körzetszámon belüli hívás esetén, hogy a hívott fél hordozott számú.)
KOCsival értek 1et! Engem SOHA nem érdekelt,h. engem mások mennyiért hívnak! Az annál inkább,hogy én mennyiért hívok!
Mindenki intézze úgy magának,hogy neki jó legyen, válasszon olyan szolgáltatót ill. csomagot amivel NEKI spec. a legolcsóbb.
Egy ismerős családban mindenki vitte a T-s számát a Vodához BYOP-ba. Ennyi!
...így lassan leesik majd 1,2 T-fan-nak,h. annyira nem is jó a szolgáltatójuk percdíja! Úgyhogy szerintem nem kicseszés egy 0630-as Pannonos v. Vodás.
|
szomb. aug. 07, 2004 14:51 |
|
|
KOCsi
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 133
|
club írta: Én nem akarok kicseszni a barátaimmal/üzletfeleimmel, hogy a 30-as számomat elhordozom máshová... Majd ha minden hálózatból minden hálózatba ugyanannyiért fog mindenki telefonálni, akkor már lehet ezzel játszani. De addig ez szemétség! (Legalábbis addig, amíg nem mondják be körzetszámon belüli hívás esetén, hogy a hívott fél hordozott számú.)
Érdekes az álláspontod! Éppen azért találták ki ezt az egészet, hogy ha vmiért (árak, szolg. minősége, stb.) nem vagy elégedett a jelenlegi szolgáltatóddal, akkor úgy válthass operátort, hogy ne kelljen minden ismerősödnek körbeSMS-ezni az új számodat. Gyk. azért, hogy megkönnyítsék a váltást.
Most az előbb azt fejtetted ki, hogy másoknak legyen jó, te inkább fizetsz többet, nehogy nekik rosszabb legyen. Hmm, ez több, mint érdekes!
Egyébként a 1748-on az árérzékenyek lekérdezhetik, hogy a hívandó szám hova tartozik.
Sőt, minden szolg.-nál egyre több olyan csomag van, ahol egységes tarivál hívható az összes hazai hálózat. Szóval a tendencia adott...
|
szomb. aug. 07, 2004 14:39 |
|
|
TPinter
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 212
|
shadowleap írta: club írta: De addig ez szemétség! elvileg ugye van egy kód, amit ha begépelsz a telefonodba, akkor megtudod, hogy milyen hálózathoz tartozik az adott szám. ha jól tudom, akkor ez csak tmobil, és pgsm hálózatból működik
Tudtommal működik Voda haloban is a dolog...
|
szomb. aug. 07, 2004 14:34 |
|
|
Londelmor
gyémánt tag
Csatlakozott: szomb. júl. 03, 2004 11:10 Hozzászólások: 3635 Tartózkodási hely: Shanghai, Pudong negyed
|
club írta: De addig ez szemétség!
elvileg ugye van egy kód, amit ha begépelsz a telefonodba, akkor megtudod, hogy milyen hálózathoz tartozik az adott szám. ha jól tudom, akkor ez csak tmobil, és pgsm hálózatból működik
|
szomb. aug. 07, 2004 14:26 |
|
|
club
platina tag
Csatlakozott: pén. máj. 21, 2004 18:35 Hozzászólások: 584 Tartózkodási hely: Starigrad
|
KOCsi írta: Macika írta: Trabi TM írta: Ezért mondtam le több mint 2 éve a pannonos előfizumat Egyébként a voda nem számít fel késedelmi kamatot, még 2 hónapos késés után sem. Igen, én is nagy dilemmában vagyok. A többi kettő szinte mindenben jobb nekem, de mivel évekig ez volt a vállalkozásban szerepeltetett fő számom, ezért okosabb, ha nem hagyom veszni. Egy Perfektre váltás viszont jót tenne neki. A legutolsó döfés a Mobil Posta fizetőssé tétele volt, azt hiszem, ha beindul az évad, döntésre is fogom vinni a dolgot. Számhordozás
Én nem akarok kicseszni a barátaimmal/üzletfeleimmel, hogy a 30-as számomat elhordozom máshová... Majd ha minden hálózatból minden hálózatba ugyanannyiért fog mindenki telefonálni, akkor már lehet ezzel játszani. De addig ez szemétség! (Legalábbis addig, amíg nem mondják be körzetszámon belüli hívás esetén, hogy a hívott fél hordozott számú.)
|
szomb. aug. 07, 2004 14:10 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
KOCsi írta: Számhordozás
Tudom, hogy mazochista vagyok, de szeretem, ha mindhárom szolgáltatónál van kártyám. Jó lesz az a Perfekt.
|
szomb. aug. 07, 2004 13:57 |
|
|
KOCsi
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 133
|
Macika írta: Trabi TM írta: Ezért mondtam le több mint 2 éve a pannonos előfizumat Egyébként a voda nem számít fel késedelmi kamatot, még 2 hónapos késés után sem. Igen, én is nagy dilemmában vagyok. A többi kettő szinte mindenben jobb nekem, de mivel évekig ez volt a vállalkozásban szerepeltetett fő számom, ezért okosabb, ha nem hagyom veszni. Egy Perfektre váltás viszont jót tenne neki. A legutolsó döfés a Mobil Posta fizetőssé tétele volt, azt hiszem, ha beindul az évad, döntésre is fogom vinni a dolgot.
Számhordozás
|
szomb. aug. 07, 2004 13:52 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
vizsla1 írta: Trabi TM írta: Egyébként a voda nem számít fel késedelmi kamatot, még 2 hónapos késés után sem. Nem, csak visszakapcsolási díjat .
Na, mert van olyan szolgáltató, amelyik ingyen visszakapcsol?
|
szomb. aug. 07, 2004 13:51 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Trabi TM írta: Ezért mondtam le több mint 2 éve a pannonos előfizumat Egyébként a voda nem számít fel késedelmi kamatot, még 2 hónapos késés után sem.
Igen, én is nagy dilemmában vagyok. A többi kettő szinte mindenben jobb nekem, de mivel évekig ez volt a vállalkozásban szerepeltetett fő számom, ezért okosabb, ha nem hagyom veszni. Egy Perfektre váltás viszont jót tenne neki. A legutolsó döfés a Mobil Posta fizetőssé tétele volt, azt hiszem, ha beindul az évad, döntésre is fogom vinni a dolgot.
|
szomb. aug. 07, 2004 13:49 |
|
|
Vizsla
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 7091
|
Trabi TM írta: Egyébként a voda nem számít fel késedelmi kamatot, még 2 hónapos késés után sem.
Nem, csak visszakapcsolási díjat .
|
szomb. aug. 07, 2004 13:17 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Macika írta: A múltkor a 173-on azt mondták, hogy õk (a Pannon) a számlazárás után azonnal kiadják a számlakészítõ cégnek a lezárt számlát, és a továbbiért nem tudnak felelõsséget vállalni.
ez mekkora hülyeség! az õ felelõségük a számla kézhezvételéig tart, hogy hogy oldják meg, belül vagy külsõ céggel az az õ dolguk.
Milyen szép is lenne a világ, ha mint fõvállalkozó, aláírok, felveszem a pénzt, az alvállalkozó nem teljesítése már nem az én felelõségem.....
hülyék ezek, mindig is mondtam!!!!
egyébként, mikor én vettem az elõfizetésemet a viszonteladójuknál, s késve kapcsolták be, akkor is ezzel jöttek, hogy de az nem az õ felelõségük, a viszonteladón kérjem számon!!!! ehehehehe, erre én meg válaszoltam, hogy akkor jó, a két év hûségtõl tekintsenek el, mert én meg nem velük kötöttem szerzõdést, hanem a viszonteladóval - tehát nyugodtan felejtsenek el örökre. Ez már valahogy nem tünt annyira logikusnak számukra. Vajon miért????
|
szomb. aug. 07, 2004 12:57 |
|
|
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
Ezért mondtam le több mint 2 éve a pannonos előfizumat
Egyébként a voda nem számít fel késedelmi kamatot, még 2 hónapos késés után sem.
|
szomb. aug. 07, 2004 12:54 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Crick írta: Bizonyos számlaösszeg alatt egyik cég sem kéri a pénzt, valószínûleg ennyi az oka, hogy ezt mondta a T-Mobile. A számlákkal kapcsolatban viszont azt kell mondanom, Te sem gondolhatod komolyan, hogy a szolgáltatót érdekli, miért nem fizetted be a számlát... Nem tudom, miért fogalmazódik meg elvárásként, hogy automatikusan elengedje a kamatot egy cég csak azért, mert egy másik cég hibázik... Persze kedves gesztus, ha valaki elengedi a kamatot, de nem a Pannon GSM a posta, lehet menni oda reklamálni, ha lassúak...
Üdv, C.
pontosan, ahogy a Macika írta, a pgsmnek a dolga a számlát eljuttatni hozzád (lásd ászf) és csak az alapján vagy köteles fizetni.
És az elõfizetõt csak annyi kötelezettség terheli, ha nem kapja meg idõben a számlát, akkor azt jelezze a szolgáltatója fele.
Tehát tök mindegy, hogy a pannon futárral, fénypostával vagy hogy kézbesít, az az õ dolga. Ha postai úton teszi meg, akkor õ reklamálhat a postán, hiszen õ került jogviszonyba vele.
Meg nem kapott számlát senki se köteles kifizetni, lásd még ptk.
A pannon nem tudom minek képzelni magát, de nagyon el van szállva. Remélem tovább csökkent az elõfizetõi tábora. Most is lebeszéltem egy embert róluk, aki még a másodperc alapú tévedésben élt.
|
szomb. aug. 07, 2004 12:50 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
KOCsi írta: Idézet: A Vodafonenál 14 nap a befizetési határidő (és nem tudom, számolnak-e fel valamit, mert még nem késtem sohasem a befizetéssel, de azt tudom, hogy a számla megérkezése után szokott lenni még legalább 10 napom a befizetésre. Kijavítanálak, ha megengeded: 16 nap a fizetési határidő a Vodánál. Sajnos most nem találom sehol sem a legutóbbi számlámat, de biztos, hogy ennyi. Nézd meg te is mégegyszer! Ja, és késedelmi kamatot sem számolnak fel, ha késel a befizetéssel. Ez meg tapasztalat.
Ebből a szempontból közömbös, hogy 14 vagy 16. A lényeg az, hogy sokkal több, mint amit a Pannon ad.
Crick, ha gondolod, költözz oda hozzám, és várjuk együtt a Pannon-számlát!
Nem tudom, mi az oka annak, hogy a Pannon által tervezett teljes postázási időt, meg a befizetési türelmi idő jelentős részét is valahol máshol tölti a számla, nem nálam.
A múltkor a 173-on azt mondták, hogy ők (a Pannon) a számlazárás után azonnal kiadják a számlakészítő cégnek a lezárt számlát, és a továbbiért nem tudnak felelősséget vállalni.
Ebből logikusan következik, hogy innentől nekem kell vállalni a felelősséget? Nem is tudom, ki az a számlakészítő cég, akkor hogyan vállalhatnám én a felelősséget? Miért nincs ilyen bajom a többi két céggel?
Miért nem tud a Pannon felelősséget vállalni azért, hogy idejében megkapjam a számlát?
Még egyszer mondom, tegnap, azaz augusztus 6-án kaptam kézhez!!!
|
szomb. aug. 07, 2004 12:17 |
|
|
Vendég
|
Nekem 25-én van a számlazárásom. A számla kelte álétalában 1-e, 2-a körül szokott lenni. A számlát a számla kelte napján, vagy előtte egy nappal kapom meg. Nekem is volt olyan hogy sokáig nem küldték, szóltam hogy mindjárt be kellene fizetnem. Azt mondta a hölgy, küld másik számlát, az esetleges későbbi befizetés miatt nem számolnak fel késedelmi kamatot. Közben jártam Pesten, a Pólus centerben a Pannonnál befizettem. Mikor hazajöttem, a két számla ugyanazon a napon jött meg.
Szóval létezik hogy késik a számla, de ha ez rendszeressé válik, az már több mint bosszantó. Ez ellen tenni kell valamit.
Csak az a baj, hogy a borítékon sohasincs rajta a postai bélyegző, hogy mikor adták fel. (legalábbis az enyémen sosincs) Pedig azt hiszem a postának törvényi előírás hogy a bélyegzőnak rajta kell lennie.
Mivel nincs meg a feladási dátum, egyik fél sem tudja igazolni hogy ténylegesen mikor lett postázva. Azért gondolom ha a bemutatótermben az ügyintéző orra alá dogná az ember a borítékot, hogy tegnap adták fel, ma kaptam meg és tegnapig kellett volna befizetni, biztos eltekintene a késedelmi kamattól.
Minden esetre a postának is nagy szerepe van az ilyen kavarásokban, főleg az új rendszer (káosz) bevezetésével.
Egy példa: Július 1-én adtak fel egy számlát Debrecenben. Július 7-én volt Soroksáron (rajta volt a bélyegző) és július 14-én ért Füzesgyarmatra. Ja, a számlát 12-ig kellett volna fizetni.
Mionden küldeményt közúton szállít mostmár a posta és minden küldemény bekerül Budaörsre, még akkor is ha csak a szomszéd településre van címezve. Hogy ebben mi a jó, nem tudom, de hogy nagy problémák vannak a kézbesítéssel annak ellenére is hogy azt mondják mostmár minden oké, az biztos.
|
szomb. aug. 07, 2004 12:09 |
|
|
KOCsi
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 133
|
Idézet: A Vodafonenál 14 nap a befizetési határidő (és nem tudom, számolnak-e fel valamit, mert még nem késtem sohasem a befizetéssel, de azt tudom, hogy a számla megérkezése után szokott lenni még legalább 10 napom a befizetésre.
Kijavítanálak, ha megengeded:
16 nap a fizetési határidő a Vodánál. Sajnos most nem találom sehol sem a legutóbbi számlámat, de biztos, hogy ennyi. Nézd meg te is mégegyszer!
Ja, és késedelmi kamatot sem számolnak fel, ha késel a befizetéssel. Ez meg tapasztalat.
|
szomb. aug. 07, 2004 10:21 |
|
|
Mobilio
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 479
|
Crick írta: Nem hinném, hogy tiszteletlen voltam, de ahogy gondolod... Mindenesetre én nem azt mondtam, hogy nem mondtál igazat, hanem azt, hogy valami nem stimmel. Az általam leírtakban az szerepelt, hogy egy 23-án lezárt számla fizetési határideje tizedike körüli időpontra esik. A számládon azt látom, hogy a számlazásárod 21-e (!). De Te is kiszámolhatod, hogy 21 + max 3 nap + 5 nap = 29 + 10 nap a befizetésre = augusztus 8. (A kép alapján nálad a max 3 nap számlakészítési idő 2 volt, ezért az egy nap eltérés). Tehát ugyanaz jön ki nagyjából. Tehát a 10 nap megvan arra, hogy befizesd, nálad sem kevesebb, mint másnál. Azt pedig, hogy miért 6-án kapod meg a számlát, nem fogja tudni megmondani neked a 173. És mint írtam, lehet vele fogyasztóvédelemhez menni, de ha a többi számlafizető időben megkapja a számlát, akkor nem a Pannon a hunyó... (Egyébként vannak olyan ügyfelek is, akik már a számlán szereplő várható megérkezési időpont előtt - Számla kelte ugye - befizetik a borítékban lévő csekket, emiatt sem valószínű, hogy késve kerülnek a postához a számlák...) Ha nem szereted a késedelmi kamatot, és bármit próbáltál, nem oldódott meg a probléma, akkor célszerűbb folyószámláról terheltetni az összeget. Sokkal kevesebb macera, és idegeskedés, mindenki jól jár Egyéb kérdés? Üdv, C.
remélem nem haragszol, de amit levezettél az nem változtat semmin. okosnak tűnik, de elég ránézni a számlára és látszik, hogy Macikának igaza van. kit érdekel, hogy a számlát 21-én zárták, ha egy hét kellett ahhoz hogy ki is nyomtassák (mi a fene tart ennyi ideig?????). 28-án kiküldik a cuccot. ideális esetben (amit nem hiszek) pénteken ott a számla, de maradjunk abban, hogy reálisan 2-án hétfőn esik be. 5 egész nap van fizetni. viccel a pannon????? nálunk a számla 5-e körül jön és 18 a fizetési határidő!!!! igaz, ez t-mobile. szóval kár volt kioktatnod Macikát, csak azt bizonyítottad, hogy a pannon valamit nagyon nem jól csinál...
|
szomb. aug. 07, 2004 9:57 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
Nem hinném, hogy tiszteletlen voltam, de ahogy gondolod...
Mindenesetre én nem azt mondtam, hogy nem mondtál igazat, hanem azt, hogy valami nem stimmel. Az általam leírtakban az szerepelt, hogy egy 23-án lezárt számla fizetési határideje tizedike körüli időpontra esik. A számládon azt látom, hogy a számlazásárod 21-e (!). De Te is kiszámolhatod, hogy 21 + max 3 nap + 5 nap = 29 + 10 nap a befizetésre = augusztus 8. (A kép alapján nálad a max 3 nap számlakészítési idő 2 volt, ezért az egy nap eltérés). Tehát ugyanaz jön ki nagyjából.
Tehát a 10 nap megvan arra, hogy befizesd, nálad sem kevesebb, mint másnál. Azt pedig, hogy miért 6-án kapod meg a számlát, nem fogja tudni megmondani neked a 173. És mint írtam, lehet vele fogyasztóvédelemhez menni, de ha a többi számlafizető időben megkapja a számlát, akkor nem a Pannon a hunyó... (Egyébként vannak olyan ügyfelek is, akik már a számlán szereplő várható megérkezési időpont előtt - Számla kelte ugye - befizetik a borítékban lévő csekket, emiatt sem valószínű, hogy késve kerülnek a postához a számlák...)
Ha nem szereted a késedelmi kamatot, és bármit próbáltál, nem oldódott meg a probléma, akkor célszerűbb folyószámláról terheltetni az összeget. Sokkal kevesebb macera, és idegeskedés, mindenki jól jár
Egyéb kérdés?
Üdv,
C.
|
szomb. aug. 07, 2004 3:25 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: Nem vagyok értetlen Macika, csak nem tudom, miért hőbörögsz. A példád nem jó, mert a 23án lezárt számlád határideje nem lehet 2a
A tények?
Khmmmm...
De nem szeretem, ha azt mondják, nem mondok igazat...
Álljon itt a ma, 2004. augusztus 6-án kézhez kapott számlám fejléce (mivel nincs most módom scannelni, ezért captureltem a PannOnline-ből.
Várom a mindenre kiterjedő részletes magyarázatodat!
És mint említettem volt, nem ezaz első eset, ÉVEK ÓTA van ez nálam. TUTI, hogy csak felettem esik az eső, de pont ez az, ami zavar.
Elég sok 173-as beszélgetésen vagyok túl, hogy vajon a 21-i számlázási időszak végétől a 6-i kézhez kapásig hol s merre jár a számlám, de nem tudott senki sem erre választ adni.
Írásaidból arra következtetek, hogy Te belső dolgozó lehetsz, remélhetőleg legalább magyarázatot kapok Tőled arra, mit csinál máshogy a Pannon, mint a többiek, ha változást nem is tudsz hozni benne.
Végére egy kérés.
Ha nem tudsz tiszteletet adni, akkor legalább tiszteletlen ne légy! Lehet, hogy a kortársaid szoktak hőbörögni, de én nem.
Köszönöm.
|
szomb. aug. 07, 2004 2:54 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
Nem vagyok értetlen Macika, csak nem tudom, miért hőbörögsz. A példád nem jó, mert a 23án lezárt számlád határideje nem lehet 2a
De akkor a tények:
Számlazárás után legkésőbb 72 órával elkészül a számlád, és postára adja a Pannon. A postára adási határidőre rászámol 5(!) napot, merthogy 5 nap alatt illene kivinnie a postának. Ezt az időpontot látod a számlán a "Számla kelte:" sorban. És erre a napra (tehát szlazárás + max3 nap + 5 nap) jön még rá 10 nap a befizetésre. Ez tehát azt jelenti, hogy egy 2-ai számlazárás esetén a befizetési határidő 19-20., 23-án zárt számla esetén pedig a következő hónap 10. napja körül van...
A számlák postázását pedig nem nagyon lehet elsumákolni, merthogy automatikusan megy. Tehát ha a postára adás késne, akkor mindenki később kapná. Ha viszont a sok postára adott számla nagy része időben megérkezik, és nem késik az összes kézbesítése, akkor a posta a hunyó, bárki bármit is mond.
Üdv,
C.
|
szomb. aug. 07, 2004 2:14 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: Most akkor ezek szerint azzal van a bajod, hogy 10 nap a fizetési határidő? Nevetséges...
Nem tudom, miért vagy ennyire értetlen.
Az a bajom, hogy nem mindig tudok nyitvatartási időben elmenni másnap a postára, mint ahogy a kézhez kapom a számlát. A másik 2 szolgáltatónál erre az időbeosztásra van LEGALÁBB 7-10 napom. A Pannonál vagy elmegyek holnap, vagy már fizetnem kell a jövő hónapban büntetést.
Ami ha 5 Ft, akkor is bosszant!
Írjam le hosszabban, vagy már így menni fog megérteni?
Egyébként meg akármennyire is nevetséges, az a bajom, hogy valaki hazudik.
Vagy nem akkor van a számlazárásom, vagy nem adják idejében Postára. De nekem ne akarja azt senki elhinteni, hogy az természetes, hogy a július 23-án lezárt számlám augusztus 2-án érkezik meg augusztus 3-i befizetési határidővel!!!
|
szomb. aug. 07, 2004 1:44 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
Most akkor ezek szerint azzal van a bajod, hogy 10 nap a fizetési határidő? Nevetséges...
|
szomb. aug. 07, 2004 1:40 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: Ha már a szerződő feleket említetted: a Magyar Posta üzletszabályzata szerint
"4) Nem felel továbbá a Posta a postai szolgáltatások körében keletkezett kárért, ha a) az a szolgáltató működési körén kívül álló elháríthatatlan okból keletkezett (pl. háborús cselekmények, szabotázs, lázadás, robbantásos merénylet vagy más szükséghelyzet, elemi csapás, tűzvész, munkabeszüntetés, robbantásos fenyegetés, valamint a honvédelmi törvény alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés esetében), b) a közönséges küldemények téves kézbesítéséből, elveszéséből, sérüléséből vagy megsemmisüléséből ered, c) az a szolgáltatás késedelmes teljesítéséből ered, kivéve az időgarantált postai szolgáltatásokat"
Mivel tehát a posta gyakorlatilag semmire nem vállal garanciát, és nem is lehet nála reklamálni. Persze lehetne időgarantált küldeményként küldeni a számlát, de azt úgyis Te fizetnéd meg valamilyen formában...
A másik két céggel kapcsolatban pedig: szerinted a Pannon pikkel Rád? Ugyan már...
Üdv, C.
Nem mondom, hogy a Pannon pikkel rám.
Csak azt mondom, amik a tények.
A Pannonnál 10 nap a befizetési határidő és a 11. naptól AZONNAL késedelmi kamatot számolnak fel.
A Vodafonenál 14 nap a befizetési határidő (és nem tudom, számolnak-e fel valamit, mert még nem késtem sohasem a befizetéssel, de azt tudom, hogy a számla megérkezése után szokott lenni még legalább 10 napom a befizetésre.
A T-mobile-nál 21 nap a befizetési határidő, és sose tudtam volna meg, hogy nem számítanak fel késedelmi kamatot, ha nincs ez a véletlen "számlaelbújás".
|
szomb. aug. 07, 2004 1:34 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: Macika, ha ez általános, hogyan lehet, hogy a többség mégis be tudja fizetni időben? Mellesleg lehet jelezni a Fogyasztóvédelemnek, aztán majd kiderül, ki cseszi el. Mindenesetre nem Marika néni érkezik későn a postára többszázezer levéllel... A hozzászólásom egyébként arra vonatkozott, hogy felháborítónak tartottad, hogy (az akkor bizonyíthatóan) a posta hibájából késve érkezett levélre a Pannon kamatot mer számolni... A kenyér sem olcsóbb a boltban, ha 20 percet várni kell a pékautóra... Ja, még valami: 2788Ft-ot ráérsz bármikor befizetni, a kamat ugyan számlázódni fog rá, de akkora összegre nem ugrik a Pannon. A T-mobile feltételeit nem ismerem, de gondolom 5000 alatti tartozásnál még ők sem verik a pultot...
Üdv, C.
Mint említettem, lassan 1 évtizede van előfizetésem a Pannonnál, 422-vel kezdödött a 6jegyű számom, hozzáértők tudják, mennyire korai ez.
Az elmúlt 2,5 évben eddig 2x kértem számlazárási idő módosítást (tehát nem újkeletű a probléma), hátha egy másik szegmensben hamarabb érkezik meg a számla, kevésbé leterhelt a Posta. De nem, ugyanúgy 1-2 nappal a bef. határidő előtt érkezik meg.
Engem nem érdekel, hogy mekkora összegre ugrik a Pannon, a következő számlán úgyis rajta lesz a késedelmi kamat, úgy látszik tehát, 15 Ft-ért is eladják a becsületüket.
Becsületesen akarok fizetni, és azt a lehetőséget akarom megkapni a Pannontól is, amit megkapok a másik 2 szolgáltatótól, nevezetesen, hogy nem vagyok rákényszerítve, hogy gülüszemekkel bújjam a postaládát, megjött-e a számla, és ha igen, akkor csapot-papot otthagyva rohanjak a postára befizetni a számlát, mert ha nem, akkor már büntit kapok (ami nem érdekel, hogy mennyi, maga a tény, az elbánás háborít fel!!!).
|
szomb. aug. 07, 2004 1:28 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
Ha már a szerződő feleket említetted: a Magyar Posta üzletszabályzata szerint
"4) Nem felel továbbá a Posta a postai szolgáltatások körében keletkezett kárért, ha
a) az a szolgáltató működési körén kívül álló elháríthatatlan okból keletkezett (pl.
háborús cselekmények, szabotázs, lázadás, robbantásos merénylet vagy más
szükséghelyzet, elemi csapás, tűzvész, munkabeszüntetés, robbantásos
fenyegetés, valamint a honvédelmi törvény alapján feljogosított szervek
rendelkezésére tett intézkedés esetében),
b) a közönséges küldemények téves kézbesítéséből, elveszéséből, sérüléséből
vagy megsemmisüléséből ered,
c) az a szolgáltatás késedelmes teljesítéséből ered, kivéve az időgarantált postai
szolgáltatásokat"
Mivel tehát a posta gyakorlatilag semmire nem vállal garanciát, és nem is lehet nála reklamálni. Persze lehetne időgarantált küldeményként küldeni a számlát, de azt úgyis Te fizetnéd meg valamilyen formában...
A másik két céggel kapcsolatban pedig: szerinted a Pannon pikkel Rád? Ugyan már...
Üdv,
C.
|
szomb. aug. 07, 2004 1:23 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
Macika, ha ez általános, hogyan lehet, hogy a többség mégis be tudja fizetni időben? Mellesleg lehet jelezni a Fogyasztóvédelemnek, aztán majd kiderül, ki cseszi el. Mindenesetre nem Marika néni érkezik későn a postára többszázezer levéllel... A hozzászólásom egyébként arra vonatkozott, hogy felháborítónak tartottad, hogy (az akkor bizonyíthatóan) a posta hibájából késve érkezett levélre a Pannon kamatot mer számolni... A kenyér sem olcsóbb a boltban, ha 20 percet várni kell a pékautóra...
Ja, még valami: 2788Ft-ot ráérsz bármikor befizetni, a kamat ugyan számlázódni fog rá, de akkora összegre nem ugrik a Pannon. A T-mobile feltételeit nem ismerem, de gondolom 5000 alatti tartozásnál még ők sem verik a pultot...
Üdv,
C.
|
szomb. aug. 07, 2004 1:14 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Crick írta: Nem tudom, miért fogalmazódik meg elvárásként, hogy automatikusan elengedje a kamatot egy cég csak azért, mert egy másik cég hibázik...
Azért, mert nekem semmi közöm ahhoz a céghez, amellyel ők megoldják a számlák levelezési címemre való eljuttatását. Alkalmazzanak futárokat, vagy küldjék saját kiszállítókkal, semmi közöm hozzá! Vagy adják másnap postára, mint ahogy lezárták a számlát!
A Magyar Postával ők kötöttek szerződést a küldemények továbbítására, és nem én. Innentől kezdve nekem semmi jogviszonyom nincs a kézbesítő céggel. Ha nem teljesítik azt, amit a szerződésben vállalták, akkor vonják ők felelősségre a Postát. Ha meg nem a Posta a hibás, hanem ők adták késve fel, akkor mit akarnak rám verni?
Te mivel magyarázod azt, hogy a másik 2 mobilszolgáltató számlái mindig időben, alig pár nappal a zárás után nálam vannak? A Posta pikkel a Pannon leveleire? Ugyan....
|
szomb. aug. 07, 2004 1:08 |
|
|
Crick
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148
|
McLaca:
nincs beállítva a telefonodon GPRS bontási idő? (Siemenseknél pl előfordul)
Üdv,
C.
|
szomb. aug. 07, 2004 1:03 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|