|
Szerző |
Üzenet |
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Idézet: mivel látom megtetszett neked belőlem valami, igy ne szégyeld, vedd át tőlem nyugodtan. Lehet hogy nem érteni magyar? Nem birod ketté választani amit már kétszer leirtam? Ha azt irom, hogy 30-al mentem =70-es táblánál, és lekaptak traffival, készpénznek veszed? Nem kéne esetleg kiesned a szerepedből? Nem haragszom egyébbként, folytasd nyugodtan.
Ember, el vagy tévedve! Nemtetszésemnek adtam hangot, ne áltasd magad, hogy ezzel kapcsolatban átvennék tőled valamit. Én értem amit írtál, tudok olvasni. Ha nem ezt akartad írni, hát javítsd ki a csorbát.
Én sem haragszom egyébként, csak volt egy kis kapacitásom az általad leírtakra reagálni. Lassankezdemunni... (megnyugodhatsz...)
Nem vártam, hogy megváltozz, de legalább szót lehessen emelni az ellen, ha ilyen elképesztő dolgokat állít valaki.
Üdv
Inhouse
|
csüt. aug. 12, 2004 14:21 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Arnd!
Te most miről beszélsz? Én nem haragszom a gyorsabb/jobb kocsikra (vezetőikre), hanem nemtetszésemnek adtam hangot a gyorshajtás mindenekfelett terjedése miatt. Ennek a csúcspontja volt Akki irománya, ahol azt írta, mindenki hibás, csak a gyorshajtó nem.
Amiket írtál előfordulnak, csak itt nem erről volt szó.
1. A szülő nő dolog eléggé eseti, nem raktam volna első helyre. Igen kicsi az esélye, hogy valaki életében egyszer is bekövetkezzen ilyen. Más kérdés, hogy nem biztos, hogy ilyenkor a gyorshajtás megoldás.
2. Ezt kicsit irónikusnak érzem, te is tudod, hogy nem erről van szó.
3. Azt, hogy te mennyivel vagy jobb, mint amire a KRESZ alkotói szabályokat alkottak, nincs jogod felülbírálni. Szépen is lennénk, ha mindenki a saját kedve szerint közlekedne. Itt megintcsak az jut eszembe, hogy "mindenki egyenlő, de vannak akik egyenlőbbek..." A szabályok érted is vannak és a többségért is.
Nemegyszer jártam úgy, hogy beállt a fenekembe egy autó és mit sem adva a követési távolságra várta, hogy előzzön. Én betartottam a sebességhatárt, amennyire lehet lehúzódtam, mert láttam, hogy nincs cicó, de jöttek szembe rendesen. Aztán emberünk elunta és kivágódott, a szembejövő is fékez és lehúzódik, meg én is, emberünk egy autóval előrébb van. Aztán még látni, hogy apránként előrébb jut, az előzés szabályait ritkán betartva, dudálások és villogások kíséretében.
A másik állatfajta az a kamionos/teherautó/akármi, ami megya 70-el, találkozol vele lakott területen kívül. Megelőzöd, de nem sokra rá beérsz lakott területre, lassítasz 50-re. Pár perc múlva utolér emberünk, akinek digitális a lába, tartja a 70-et és nyom le az útról, amikor sikerül neki, megelőz. Kiérsz a lakott területről és gyorsítasz 90-re, amikor is újra találkozol emberünkkel 70-el...
Lassan az utolsó szegig kiveséztük a témát...
Üdv
Inhouse
|
csüt. aug. 12, 2004 13:02 |
|
|
akki
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1323
|
arnd írta: Azért nem kell haragudni arra aki gyorsabban esetleg még jobb autóval is megelőz! Egyáltalán nem biztos, hogy egy felelőtlen másokkal nem törődő "aranyifjú", lehet, hogy csak: 1. siet mert szül az asszony 2. ő észrevette a feloldó táblát/útkereszteződést/lakotterület vége táblát, esetleg a megengedett sebesség táblát... 3. sokkal stabilabb, jobb futóművel, gumikkal, fékekkel felszerelt autója van (nem biztos, hogy újabb, szebb vagy drágább) Engem ha utolér egy gyorsabb autó segítem az előzést és nem azon mérgelődöm, hogy miért is előz meg amikor a megengedett maximális sebességgel haladok (maximum csak azon ha a következő kanyarban feltart, mert csak az egyenesben megy az autója).
Nem egy esetben jártam már úgy, hogy 4-5 éves levetett céges autó (lestrapált gumikkal, szilentekkel, lengéscsillapítókkal) ami még nagyon dinamikusan gyorsul és kellően hamis biztonságérzetet ad a tapasztalatlan vezetőjének a vadkan efektus után következő kanyarban a kicsuszás határán vette csak észre magát, hogy nem véletlenül előztem meg, mert a relatív gyorshajtás a veszélyesebb nem a táblára írt határ túllépése...
vagycsak egyszerüen nem balfasz.
korrábbiakhoz:
inhouse
mivel látom megtetszett neked belőlem valami, igy ne szégyeld, vedd át tőlem nyugodtan. Lehet hogy nem érteni magyar? Nem birod ketté választani amit már kétszer leirtam? Ha azt irom, hogy 30-al mentem =70-es táblánál, és lekaptak traffival, készpénznek veszed? Nem kéne esetleg kiesned a szerepedből? Nem haragszom egyébbként, folytasd nyugodtan.
|
csüt. aug. 12, 2004 12:54 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Azért nem kell haragudni arra aki gyorsabban esetleg még jobb autóval is megelőz!
Egyáltalán nem biztos, hogy egy felelőtlen másokkal nem törődő "aranyifjú", lehet, hogy csak:
1. siet mert szül az asszony
2. ő észrevette a feloldó táblát/útkereszteződést/lakotterület vége táblát, esetleg a megengedett sebesség táblát...
3. sokkal stabilabb, jobb futóművel, gumikkal, fékekkel felszerelt autója van (nem biztos, hogy újabb, szebb vagy drágább)
Engem ha utolér egy gyorsabb autó segítem az előzést és nem azon mérgelődöm, hogy miért is előz meg amikor a megengedett maximális sebességgel haladok (maximum csak azon ha a következő kanyarban feltart, mert csak az egyenesben megy az autója).
Nem egy esetben jártam már úgy, hogy 4-5 éves levetett céges autó (lestrapált gumikkal, szilentekkel, lengéscsillapítókkal) ami még nagyon dinamikusan gyorsul és kellően hamis biztonságérzetet ad a tapasztalatlan vezetőjének a vadkan efektus után következő kanyarban a kicsuszás határán vette csak észre magát, hogy nem véletlenül előztem meg, mert a relatív gyorshajtás a veszélyesebb nem a táblára írt határ túllépése...
|
csüt. aug. 12, 2004 9:27 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Hát Akki, már ne is haragudj, akárhogy is szépíted, ezeket te írtad:
Idézet: 2004 Aug. 10 13:21 Hozzászólás témája:
-------------------------------------------------------------------------------- Én is nyomom a gázt rendessen, mindegy hogy város, vagy nem. Gondolom, ez felelne meg a dinamikus vezetésnek? Idézet: Azt viszont állítom, hogy a gyorshajtásból származó balesetek 98%-át a lassú, illetve az indokolatlanul belső sávban, a jobbratartásra fittyethányva cammogó balfasz polgártársak körülnem tekintései okozzák, melynek természetessen a "relatív" gyorshajtók az áldozatai. Ebben van igazság, vannak balfaszok, és vannak akik indokolatlanul haladnak (esetleg még lassan is) a belső sávban. A szépítő jelzős gyorshajtók, mint áldozatok???? A gyorshajtásból származó balesetek 98%-át a többek között a lassabb autók okozzák, valamint a többi balfasz, és a maradék 2%-on osztozkodnak maguk a gyorshajtók és esetleg még egyéb kategória??? Idézet: Illetve országúton az előzés okozta balesetek is kizárólag a megengedettnél jóval alacsonyabb (irritáló) sebességel közlekedő **** a valódi felelősei. Na ez itt igen durva! Idézet: Én egyébbként a lassú hajtást büntetném, mert nyilvánvaló a rutintalan bizonytalanság. Sajnos nem elég a mindennapi közlekedésben a szabályok betartása, ennél sokkal fontosabb a balfaszok mellett való elhaladás kiszámíthatatlanságának a felismerése, és reflexerű kivédése irányváltoztatás nélkül. Ez itt megint igen durva, és nem tudom, mennyire fedi le a legutóbbi irományod szerintit, hogy nem zavarnak... Itt épp azt írod, hogy a rutintalanokat büntetni kell, ez sem semmi! Idézet: Lehet hogy a BVSC-nél készült rólam fotó a multkor, de olyan gyorsan huztam el a traffipax mellett, hogy szerintem nem volt ideje lekapni. A villanást már a jobb szemem sarkával érzékeltem. Biztos elbambult a kezelő. Kéne egy gyári kütyü, ami tuti jelez. Hol kapható?, ki tudja?
Ez megint a dinamikus vezetési stílus lenne???
Szedd össze magad, te sem érted már saját magad sem.
Maradok a száguldozásellenes üldözendő kisebbség képviselője.
Üdv
Inhouse
|
csüt. aug. 12, 2004 7:29 |
|
|
tothricsi
arany tag
Csatlakozott: kedd jún. 29, 2004 15:50 Hozzászólások: 107 Tartózkodási hely: Esztergom
|
Igaz hogy rég OFF. Németországot ne hozd fel példának. Más a közlekedési kultúrájuk. (Pl magyarországon nem nagyon működik a zippzár-elv, a németeknél még táblát is láttam rá). Engem is bosszant, ha valaki 'lassan' megy, de előbb már leírtam, hogy ennek oka van. Ha tudom, megelőzöm. Kész.
|
csüt. aug. 12, 2004 6:13 |
|
|
aaa123
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 266
|
inhouse írta: Megint más a 150 a 130 helyett autópályán, megint más 50 helyett 110, főleg lakott területen. A menjünk lassan az autópályán alatt azt érted, hogy 130-140?
Csak annyi, hogy amíg Németországban büntetlenül mehetsz akár 200-al is, itt, és a többi EU országban nem. Ott valamiért mégis engedik, felmérve annak a kockázaztát is , hogy súlyosabbak lehetnek az esetleges balesetek. Az nem indok, hogy ott jobb az autópark , mert a kelet európaiak a lelakott kocsijaikkal ugyúgy jelen vannak ott is. Ez a tény kizárja az "ott rutinosabbak a vezetők" állítást is. Az utak se jobbak,
az autópályák itt is elég jónak mondhatóak.
Jópár éve 100 km/h volt a max. sebesség az autópályán. Akkor ugyanígy bólogattak rá , hogy milyen jó és biztonságos is az. Csak azt az egy dolgot felejtitek el, hogy a fáradt, álmos vezető 100x veszélyesebb, mint aki kipihent, de gyorsan megy. Nem tudom mennyit jártál Németországban , de ott autópályán többnyire a 170 az elfogadott átlagos sebesség. Van persze aki 200-al megy, de a TÖBBSÉG a teherautókat és egyéb kisautókat leszámítva, ennyivel szokott menni.
Erre írtam , hogy ha 1000 km-t kell menned egy nap alatt akor a 130 kevés. Ezt szerintem majdnem miden német tudja és ezért vesznek olyan autókat, amelyek tudnak ennél gyorsabban is menni. Lehet persze az út mellett megszállni, és két nap alatt odaérni, csak majdnem biztos, hogy ezt az utazók többsége nem teszi meg. Emiatt fáradtak lesznek és valóban veszélyezteik autóstársaik életét.
A lakott területen a 50-et meg 10x jobban betartják , csak ott jóval ritkábban kerülsz lakott területre, mert szinte bármelyik nagyvárosba eljutsz autópályán úgy, hogy nem kell falvakon átcammognod.
Nálunk is több autópályát kellene építeni, nem bírságolgatni, csak az pénzbe kerül. Ekkor nem kényszerülnének arra az autósok , hogy nemzetközi útnak nevezett utakon, amelyek kis falvak főutcáin haladnak át, veszélyeztessék az ott lakók életét.
|
csüt. aug. 12, 2004 2:06 |
|
|
akki
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1323
|
Látom, ha bárki félre akar érteni valamit, meg is teszi előbb utóbb.
1/nem szoktam indokolatlanul gyorsan hajtani,.(ma sem) Kizárolag a forgalom adta lehetőségeket szoktam aránylag jól kihasználni, inkább dinamikusnak nevezném stílusom, ami átlagosnak tekinthető.
2/véleményem a tökölökről nem egyenlő azzal, hogy ez engem zavarna, éntőlem ott, és annyival megy mindenki, ami neki jólesik. ha látom hogy balfasz valaki, még segíteni is szoktam, ha szükséges.
3/1,4 es motorral szerelt járgánnyal járok, s nem különösebben alkalmas virtuskodásra.
4/ 1x!!! vétkeztem mindössze talán, ami a gyorshajtást illeti,(qva régen)amikor az M7-esen balcsi irányába utolértem ........
|
szer. aug. 11, 2004 17:14 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Idézet: Még egy apróság, a KRESZ szerint tilos indokolatlanul lassan hajtani, fékezni, stb. A jobbratartás meg kötelező. Tehát ezen három szabály betartása ugrásszerű baleset kockázati tényező csökkenést, vagyis javulást okozna a statisztikákban.
Esetleg a lassabb haladást és váratlan fékezést jobban meg tudja akárki ésszerűen indokolni, mint a gyorshajtást, nem gondolod?
Nekem valahogy olyan érzésem van, hogy titeket az is zavar (mint ahogy írtátok is), ha valaki az 50-es táblánál 50-el, lakott területen kívül 90-el, vagy akár autópályán 130-al megy. Hol van itt az indokolatlan lassú haladás? Megindoklod a rendőrnek, hogy a tábla itt felesleges, nézze már milyen jól lehet itt menni, jóval gyorsabban is, mint ezek a mazsolák, akik indokolatlanul lassan mennek? Na, ne...
Üdv
Inhouse
|
szer. aug. 11, 2004 15:25 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Idézet: Ha a gyorshajtó, vagy akár megengedett sebeséggel közlekedő elé hirtelen kivágnak, akkor azért mégse ő a hunyó , nem??
Van egy enyhe kanyar és ellát az ember 100-150 méterre, nem jön semmi elnéz a másik irányba, ott is oké, ezért kifordul, közben eltelt 3!!!másodperc és egy 160-al jövő rutinos vezető beleszáll oldalról. Neked kinyílik a légzsák, a "mazsolának" meg pl. a feje és még rá is verik, hogy nem adott elsőbbséget. A családtagoknak meg esetleg a bicska nyílik a zsebükben.
Nem adta meg neki az elsőbbséget, igaz?! Hogy ezt elkerüljük, sohase akarjon senki ilyen és ehhez hasonló adottságokkal rendelkező helyekről kifordulni, mert a rutinos vezetőknek lett építve az út, ahol ők mehetnek 160-is... Ugyanezen a helyen 90-el hajtó autós esetén jelentősen javul a közeledő autó időben való érzékelésének esélye, ráadásul a közeledő autó is többet tud tenni a baleset elkerülése érdekében kisebb sebességnél.
Azt értsétek meg, hogy lehet, hogy érzitek, hogy biztonságos az autó nagy sebességnél is, és urai vagytok a helyzetnek. DE, mindig közbe jöhet valami, aminél ahol egy ilyen sebességű autó szinte kezelhetetlen, túl hosszú féktáv, borulás... Nincs mindenkinél radar, hogy tudja, épp most jön egy versenyző, jobb, ha félreállunk...
Nem csak ti hibázhattok, hanem a többi közlekedő is. Ha nem mész, mint az állat, mindkettőtöknek több esélyetek van. A közlekedés "tömegsport", de nem versenysport.
Látom nagyon elvittük a topicot, de azért Akki írását nem tudtam figyelmen kívül hagyni. Bocs Akki, de nálam mínuszba csúsztál...
Üdv
Inhouse
|
szer. aug. 11, 2004 15:19 |
|
|
akki
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1323
|
Még egy apróság, a KRESZ szerint tilos indokolatlanul lassan hajtani, fékezni, stb. A jobbratartás meg kötelező. Tehát ezen három szabály betartása ugrásszerű baleset kockázati tényező csökkenést, vagyis javulást okozna a statisztikákban.
fél órával ezelőtt jöttem haza , csak most az M3 innenső oldalán, megint villant valami a szemem jobbsarkában, aztán láttam a rendőr elképedt pillantását. nem tudom hány fokos szögben láthat a traffi, de szerintem megint csak lekésett. Olyan 70-75 közt egy balféket akartam előzni, s lehet hogy pont Őt kapták lencsevégre, mert szerintem nem tekergetik el a beállításból a kamerát.
reggel szintén a szemembe villant jobbról az Üllői úton egy tábla, a 407 szám előtt, miszerint RADARJELZŐ szaküzlet van ott. Balfasz módjára vészfékeztem, visszatolattam, és mivel nem volt nyitva, igy csak a kirakatban láttam a portékát. Ahogy le tudtam olvasni, a lézert 300 méterről, a traffit meg 70 méterről képes jelezni. Ára mintha 50 körül lenne. Ha ma pórul jártam, kénytelen leszek venni 1 ilyent előbb utóbb.
|
szer. aug. 11, 2004 15:10 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> Na meg még a jobbra indexelõ, aztán hirtelen balrakanyarodó
> szintén balfék polgártársak,
Hehe, ebben magamra ismertem )))))
Nekem szokott olyat csinalni a kocsim, hogy
hirtelen kanyarodas utan index visszavetel
helyett a masik iranyba teszi ki (neha beakad
valahogy a kapcsolo). Es azon veszem eszre
magam, hogy jobbra kanyarodtam es balra
van kint az index...
|
szer. aug. 11, 2004 15:07 |
|
|
akki
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1323
|
Kár, hogy félreértitek a lényegi mondanivalómat.
Igenis balfasz az, aki 70kmó megengedett sebességnél többsávos uton a belső sávban 50-el megy, mert nem nézi azt a
**** táblát az útszélén., továbbá a védett útvonalon minden sarkon blokkoló másik balfasz féle, aki azt sem tudja hogy most jobbkezes, vagy körforgalom ahol halad. Na meg még a jobbra indexelő, aztán hirtelen balrakanyarodó szintén balfék polgártársak, s az ehez hasonló ketrecbe való idiotákról beszéltem mint balesetet okozó kockázati tényezőről.
szerintem is be kell tartani a közlekedési szabályokat, hogy kevesebb legyen a baleset. Gyorshajtásból származó baleset pl a kanyarodó úton történő RELATÍV GYORSHAJTÁS, magyarul kanyarkiegyenesítés, ami csak , és kizárólag a gyorshajtónak róható fel. VILÁGOS?? nem. Ha a gyorshajtó, vagy akár megengedett sebeséggel közlekedő elé hirtelen kivágnak, akkor azért mégse ő a hunyó , nem??
|
szer. aug. 11, 2004 14:47 |
|
|
tothricsi
arany tag
Csatlakozott: kedd jún. 29, 2004 15:50 Hozzászólások: 107 Tartózkodási hely: Esztergom
|
Sajnos az is gond, hogy az ország autóparkja hogy úgy mondjam eléggé színes. Vannak 10-20 éves autók is. Ezek sem menettulsjdonságban, sem biztonságban nem vetekedhetnek az újakkal. Lehet, hogy egy újjal megúszold sérülés nélkül azt a balesetet, aminél egy régiben ottmaradsz. Erre akkor is gondolnod kell, ha új autóban ülsz. Valamin a 'lassan menés'-ről. Több oka van annak, hogy valaki nem úgy megy, ahogy te szeretnél. Kisteherautóval is lehet nehezet szállítani. Van akinek a jogsijába (én pl) bele van írva a max 80 km/h. Az ilyen ne is menjen autópályára????? Ez nincs az autón jelezve. Ugye lehet hogy ő nem is lassan megy, hanem a maximális megengedett sebességgel. (no jó, én sem tartom be mindig a 80-at). Az öregúr a 20 éves vartyuszban vagy a szerencsétlen megrakott IFA 50-60 km/h-s sebességgel lassú? Az ilyeneket vonjuk ki a forgalomból? (de mindig csak egy olyan szegmenst, amibe én és a közvetlen ismerettségi köröm nincs benne?) Nem csak a 2-3 literes motorú autóknak építenek utat! Van minden úttípusra egy minimális sebesség, amit tartani kell, ha rajta akarsz hajtani. Ha ennél gyorsabban megy már szabályosan használja az utat. Azért nem kell letolni az útról senkit, mert nem tudod miért 'lassú'!
|
szer. aug. 11, 2004 14:44 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Kövezzetek meg de én teljesen egyetértek akki-val.
Természetesen nem azt mondom, hogy a jelentős sebességhatár túllépés nem lehet veszélyes, de a balesetek döntő többségét az elbambulás, vacilálás, rutintalanság okozza. Ezek között nagyszámban az okozók nem vesznek részt "aktívan" a balesetben, csak okozóik. pl.: a 10%-al a megengedett sebesség alat való ok nélküli "szütymörgő" gondolom mindenki számára ismerős ezeket még azok is megelőzik akik az életben nem előztek még... Persze az ember meg van róla győződve, hogy ő aztán qrva biztonságosan vezet mert lassan megy
A sebességhatárok megállapításakor nem veszik figyelembe sem az autód műszaki állapotát sem a rutinodat stb. egy olyan határt szabnak ami a legtöbb autó/ember párosításnál biztonságos lehet...
|
szer. aug. 11, 2004 14:21 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Na ez a topic mar elegge OFF, ugyhogy itt van meg ra egy lapattal:
A román médiatanács államtitkári besorolású tagját felesége és lányai szeme láttára két kormányõr kirángatta az autójából, és agyba-fõbe verte, mert túl lassan hajtott. A férfi csak a kórházban tért magához.
A kormányõrség két tagja agyba-fõbe verte a román médiatanács egyik tagját, mert az csigalassúsággal vezette Trabantját a sztrádán, adta hírül tizenkét országos napilap Romániában. Serban Pretor, a CNA román audiovizuális tanács államtitkári rangú tagja vasárnap délelõtt családjával egy Fekete-tengeri plázsra igyekezett, amikor hirtelen lassan haladó gépkocsija elé vágott, és megállásra kényszerítette egy autó. A lapok szerint egy vadonatúj francia luxusautóból kipattanat két kormányõr, majd szó nélkül ütlegelni kezdték a férfit.
A család szeme láttára
A politikusok védelmére hivatott kormányõrség két - alacsony rendfokozatú - tagja minden bevezetõ nélkül agyba-fõbe verte a Trabantból kirángatott Pretort felesége és két leánygyermeke szeme láttára. A nagy példányszámú Evenimentul Zilei napilapban Pretor elpanaszolta, hogy a szokatlan eljárás közben magyarázat nem hangzott el.
Pretor neje szerint a kormányõrök még akkor is püfölték a férjét, amikor az már elvesztette az eszméletét. Csak a kórházban tért magához. Az eset nyomán Ralu Filip, a médiatanács elnöke azonnal "drákói büntetést" követelt a két elkövetõ számára. Mint kifejtette, ha ez nem történik meg, a jövõben elszaporodhatnak a hasonló atrocitások. A kormányõrség vezetõsége sietett bejelenteni, hogy a törvényes keretek közt fognak eljárni a vétkesek ellen. Mentségükre azt hozták fel, hogy a tettesek még csak "kiképzési szakaszban" vannak.
|
szer. aug. 11, 2004 13:51 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Megint más a 150 a 130 helyett autópályán, megint más 50 helyett 110, főleg lakott területen.
Ha valaki 160-180-al megy, simán kifordulhat elé bárki, mert olyan sebességgel jön, ami miatt nem észleli időben, vagy nem lehet megítélni, hogy jön mint az állat és korábban fog odaérni. Ha autópályán mész 200-al és valaki 500m-el előtted bejön a belsőbe 130-al, mert előz egy lassabbat, akkor vagy elég jó a féked és a szemed, vagy beledurransz, és akkor sokra mész azzal, hogy te sietsz, mert 1000km naponta, blabla...
A menjünk lassan az autópályán alatt azt érted, hogy 130-140? Akkor igen én úgy szoktam menni max.
A rutinos=száguldozó? Honnan veszed, hogy aki betartja a szabályokat az mazsola, és aki száguldozik az a király?
A friss jogsisok is egy kategória, te is voltál ilyen, én is. A rutinos vezető arról is felismerhető, hogy észleli a mazsolát és ha kell elkerüli a bajt. Te nem ilyen vagy, hanem aki keresi a bajt, magának és sajnos másoknak is...
A sebességkorlátozás nem csak arról szól, hogy cseszegessék a népet, hanem bele van kalkulálva a váratlan helyzet, és az eltérő reakcióidő is. Ha legjobb reflexekhez és a legjobb autók menettulajdonságaihoz kalkulálnának, akkor a többségnek ez sok lenne. Tudom, te meg tudod ítélni, hogy te a legjobb sofőr vagy és tied a legjobb autó. Nosza rajta, csak ha miattad hal meg valaki, remélem visszajár csesztetni egy életre...
Üdv
Inhouse
|
szer. aug. 11, 2004 13:46 |
|
|
Cortez
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. márc. 26, 2004 13:55 Hozzászólások: 3738
|
Azért sztem nem agyatlanul persze, de 10-20-30 kmh-val túl
lehet lépni a táblát a megfelelő helyeken.
Ez kb olyan, mint nem átmenni a piroson, amikor tisztán látszik, hogy
5km-re sehol senki, és síri csend van. Persze megint más "bátran" átslisszani,
amikor látni, hogy azért van forgalom.
|
szer. aug. 11, 2004 13:45 |
|
|
tothricsi
arany tag
Csatlakozott: kedd jún. 29, 2004 15:50 Hozzászólások: 107 Tartózkodási hely: Esztergom
|
Figyi Magyarországon is, mint máshol a KRESZ a szabály. Nem biztos hogy a legjobb, de ezért változtatnak rajta időnként. És ami a legfontosabb : A KRESZ-t nem bírálhatod felül!!!!!!!! Nem bírálhatja(ná) felül sem a kisköcsög hazafelé a diszkóból, sem az, aki 1000 Km-ert vezet naponta. A balesetek nagy része akkor is figyelmetlenségből a szabályok be nem tartásából ered! AKINEK EZ NEM TETSZIK, ADJA VISSZA A JOGSIJÁT!!!!! Azé mer valakinek király autója van nem kell sehol 210-zel vagy 160-nal száguldozni. Lehet hogy azzal okozol balesetet, hogy 'tolsz' magad előtt valakit, akinek nem új a jogsija és nem annyira tapasztalt. Meg a belső sávban az 50-es táblánál mondjuk 70-nel közlekedőt nem kell levillogni ledudálni, mert már ő is szabálytalan te meg még csak fokozod. Aki siet az induljon el előbb. Mert előbb-utóbb tényleg gyorsan fog menni A MENTŐVEL A BALESETIRE!!!!!
Maradok tisztelettel: tothricsi
|
szer. aug. 11, 2004 13:29 |
|
|
Cortez
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. márc. 26, 2004 13:55 Hozzászólások: 3738
|
Jó, én sem arra gondoltam, hogy vakon mindenhol be kell tartani a sebességkorlátozást,
csak annak nem látom értelmét, amikor mindenkit megelőzünk, és mindenhol 600-al megyünk csakazértiss..
|
szer. aug. 11, 2004 12:06 |
|
|
aaa123
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 266
|
Sok helyen van 50, ami tulajdonképpen még szinte autópálya, vagy 3 sávos védett út és 50-es tábla van, mert csak. Ott mindenki 70-100-al szokott menni (kivéve biztos Téged), és könnyű összeszedni egy ilyet.
Autópályán Németországabn meg nincs limit és működik. Nem tudom itt minek eröltetni ennyire a 130-at, 150-160-al jó autóval bármikor bizoságosan lehetne a magyar autópályákon is közlekedni. Az nem kifogás , hogy a németek rutinosabbak, meg jobbak az autóik. Gondolom ezeket a "menjünk lassan az autópályán" olyanok írják akiknek nem kell több 100 vagy akár 1000 km-t levezetni egy nap alatt.
Az autózás veszélyes üzem, a balesetek nem a rutinos vezetők által elkövetett gyorshajtások miatt következnek be többnyire, hanem a friss jogsis "majd megmutatom milyen jól megy apuci kocsija hazafelé a diszkóból" gyerekek miatt.
És teljesen igaz, hogy a belső sávba 80-nal eléd bevágó büszke autós, 130-nál is már nagyon veszélyes.
A piásokat meg ne keverjük ide, semmi köze a témához, szerintem abban mindenki egyetért, hogy részegen senki ne vezessen.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aaa123 szer. aug. 11, 2004 13:06-kor.
|
szer. aug. 11, 2004 11:59 |
|
|
Cortez
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. márc. 26, 2004 13:55 Hozzászólások: 3738
|
Egyetértek...
|
szer. aug. 11, 2004 8:12 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Lehet, hogy nem leszek népszerű...
Funk!
Fel voltatok háborodva, hogy 50 helyett 110-nél el akarták venni a sógorod jogsiját? Az eszem megáll...tudod, mindenki egyenlő, de vannak akik egyenlőbbek! A lehető leghosszabb időre vettem volna el tőle, ha tehetném...
Akki!
Amit te írtál azon már teljesen kész voltam! Ezt te sem gondoltad komolyan?!! Nem tudom honnan vetted ezeket a marhaságokat, de vérlázító amiket itt összehordtál! Méghogy mindenki hibás csak a gyorshajtók nem?! Pofám leszakad! Szedd össze magad, amíg bírod, nehogy késő legyen.
Egyértelmű, hogy aki bénázik, veszélyes. Annak, hogy valaki túlzottan lassan megy, igen sok oka lehet. Ha valaki pedig betartja asebességkorlátozásokat és a szabályokat azt ne ****, az út nem csak érted épült, és a hasonló gondolkodásúakért.
Mi jöhet még, hogy mindenki köcsög, aki nem ittasan ül a volánhoz? Komolyan mondom nem értem az embereket...
Üdv
Inhouse
|
szer. aug. 11, 2004 7:20 |
|
|
W-T
arany tag
Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53 Hozzászólások: 178
|
akki írta: Én is nyomom a gázt rendessen, mindegy hogy város, vagy nem. Azt viszont állítom, hogy a gyorshajtásból származó balesetek 98%-át a lassú, illetve az indokolatlanul belső sávban, a jobbratartásra fittyethányva cammogó balfasz polgártársak körülnem tekintései okozzák, melynek természetessen a "relatív" gyorshajtók az áldozatai. Illetve országúton az előzés okozta balesetek is kizárólag a megengedettnél jóval alacsonyabb (irritáló) sebességel közlekedő **** a valódi felelősei. Én egyébbként a lassú hajtást büntetném, mert nyilvánvaló a rutintalan bizonytalanság. Sajnos nem elég a mindennapi közlekedésben a szabályok betartása, ennél sokkal fontosabb a balfaszok mellett való elhaladás kiszámíthatatlanságának a felismerése, és reflexerű kivédése irányváltoztatás nélkül. Lehet hogy a BVSC-nél készült rólam fotó a multkor, de olyan gyorsan huztam el a traffipax mellett, hogy szerintem nem volt ideje lekapni. A villanást már a jobb szemem sarkával érzékeltem. Biztos elbambult a kezelő. Kéne egy gyári kütyü, ami tuti jelez. Hol kapható?, ki tudja?
üd
Szia!
Pl nálunk. www.radar-detektor.hu
videók is akadnak már a tesztek előzeteseként épp a BVSC uszoda előtt készültek.
Ha kérdésed van, tedd csak fel.
|
szer. aug. 11, 2004 1:57 |
|
|
akki
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1323
|
Én is nyomom a gázt rendessen, mindegy hogy város, vagy nem.
Azt viszont állítom, hogy a gyorshajtásból származó balesetek 98%-át a lassú, illetve az indokolatlanul belső sávban, a jobbratartásra fittyethányva cammogó balfasz polgártársak körülnem tekintései okozzák, melynek természetessen a "relatív" gyorshajtók az áldozatai.
Illetve országúton az előzés okozta balesetek is kizárólag a megengedettnél jóval alacsonyabb (irritáló) sebességel közlekedő **** a valódi felelősei. Én egyébbként a lassú hajtást büntetném, mert nyilvánvaló a rutintalan bizonytalanság. Sajnos nem elég a mindennapi közlekedésben a szabályok betartása, ennél sokkal fontosabb a balfaszok mellett való elhaladás kiszámíthatatlanságának a felismerése, és reflexerű kivédése irányváltoztatás nélkül.
Lehet hogy a BVSC-nél készült rólam fotó a multkor, de olyan gyorsan huztam el a traffipax mellett, hogy szerintem nem volt ideje lekapni. A villanást már a jobb szemem sarkával érzékeltem. Biztos elbambult a kezelő.
Kéne egy gyári kütyü, ami tuti jelez. Hol kapható?, ki tudja?
üd
|
kedd aug. 10, 2004 14:21 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Hát én nem is tudom, az M1/M7 bevezető szakaszán én a kis húszéves 1 literes motorú autómmal balrol a harmadik sávban vagyok kénytelen a belsőbb sávokban kocogó pár éves autók mellett elmenni (nem előzni) mert különben vagy megőszülök vagy sértett vadkanná változtatom a "legplüssálatosabb" buzuki tulajdonosát is...
Nem tudom melyik is a veszélyesebb...
|
hétf. aug. 09, 2004 9:39 |
|
|
Cortez
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. márc. 26, 2004 13:55 Hozzászólások: 3738
|
Pont tegnap jöttünk rajta haza az éjszaka !
Hát kb olyan volt mint egy autóverseny...
Össze vissza mindenki minden sávban hajtott.
Volt olyan is, hogy jobbról előztek meg minket.
Szerintem a balra lévő sávok a gyorsabbak, és jobb felé
pedig a lassabb járműveknek kellene haladniuk.
Előzni pedig csakis balról lehet.
Ez a 3 sáv nem párhuzamos közlekedésre való
vagy rosszul tudom ?
|
hétf. aug. 09, 2004 9:20 |
|
|
Funk
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1206 Tartózkodási hely: Bp
|
Szevasztok!
Nem akarok találgatni a lézeres trafi kijelzésének módjáról, de én úgy érzem, hogy működik a dolog lézernél is. Onnan veszem, hogy a drágábbik radar-jelzője van a sógoromnak, mostmár 1 éve. Nincs probléma az autópályás, napi 150-1000 km megtett utak miatt ,mert a kütyü szépen csipog 1-3 km-el a trafi elött. Sajna az összes benzinkút is gyanús neki és városban minden fűszálra(pesten már nincs sok ) csipog, de pályán lehet tartani a 180-200-at.
A régi trafi jelzője olyan volt, hogy majdnem(-50e Ft) elvették az engedélyét egy 50-es táblánál 110-es tempó miatt.
Sokan azt hiszik, hogy ha a maximális 130 km/h-s sebességgel megy pályán, akkor jogosult a beslő sáv használatára. Ez is balesetveszélyes, sőt az is, hogy a gyengébb autóval rendelkezők simán nekivágnak egy előzésnek 100-nál 5-ösben és várják, hogy gyorsuljon a gép. A követési táv probléma után ebből láttam a legtöbb balesetet pályán.
Kérdés:
Szerintetek hogyan kell használni a 3 sávos M7-est? Melyik sávnak mi a funkciója?
Üdv, Funkee
|
hétf. aug. 09, 2004 9:08 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Idézet: "A kamera érzékenysége 10 lux, 8x-os optikai és 2x-es digitális zoomra van lehetőség. A rendszámot maximum 80 méter távolságból lehet leolvasni (a kombinált, 16x-os zoom használatával)."
Így már azért nem olyan esélytelen a téma...
Maximum gyorsan meg kell fordulni
|
hétf. aug. 09, 2004 8:52 |
|
|
tothricsi
arany tag
Csatlakozott: kedd jún. 29, 2004 15:50 Hozzászólások: 107 Tartózkodási hely: Esztergom
|
....mérési tartománya 8-480 km/h (természetesen közeledő és távolodó autókat egyaránt képes mérni), pontossága ±2 km/h. Egy új jármű első mérési eredményére 0,6 másodpercet kell várni, ezután a mérési adat frissítések 0,3 másodpercenként történnek. A távolságot 5-1000 méterig tudja mérni ±0,3 méteres pontossággal, a lézersugár átmérője 1,2 méter 300 méteres távolságban.
Városban ritkán alkalmazzák, mert fő ereje, hogy a kezelő már rég leolvasta (a kamera pedig rögzítette) az autó sebességét mire a soför meglátja a készüléket, ....
Szóval, mihelyt rádlőttek, és jelez a detektorod ,6 mp-ed van lassítani a szabályos sebességre. A lassításod tényét ,3 mp-n ként detektálják és rögzítik. Ehhez érdemes-e dtetktort venni, ill gyártani? Akkor inkább a sebességhatárt tartom be, bár engem is bosszant néhány 'rossz' helyre rakott korlátozó tábla.
|
hétf. aug. 09, 2004 6:28 |
|
|
W-T
arany tag
Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53 Hozzászólások: 178
|
http://traffipax.info/tech.php?show=12
Igen ugyanúgy visszaverődéses alapon működik, mint a radaros.
Akkor nézd meg ezt pl. De tapasztalataim alapján mondom, hogy szóródik, ill. áthatol az előtted jövőről és ez már érzékelhető.
Amúgy a www.radar-detektor.hu weboldalon a teszteknél találsz egy jó videót, igaz, radaros mérésről.
|
pén. aug. 06, 2004 15:33 |
|
|
tothricsi
arany tag
Csatlakozott: kedd jún. 29, 2004 15:50 Hozzászólások: 107 Tartózkodási hely: Esztergom
|
Vettem a fáradtságot és végigolvastam a topicot
Tanulság:
- Lehet ilyen cuccot építeni (hiszen több cég is árulja)
- Hobbiból is lehet ilyet építeni, csak hogyan méred ki, hogy jól működik
- Felesleges ilyet építeni, mert ha nem balfék a radar/lézer kezelője, akkor mire jelez, már be is mértek
- Akkor meg minek????
|
pén. aug. 06, 2004 6:49 |
|
|
tothricsi
arany tag
Csatlakozott: kedd jún. 29, 2004 15:50 Hozzászólások: 107 Tartózkodási hely: Esztergom
|
W-T írta: Sziasztok!
Én úgy tudom, hogy a holdról visszaverődő lézersugár átmérője több km.
De a traffipax-lézer biztos hogy "ennyire" szór, valószínűleg szándékosan, hogy megfelelő visszaverődédi felületet érjen. Gondolom nem lenne könnyű többszáz méterről, akár egy km-ről mozgó célpntra egy pár négyzetcentis sugarat célozni. Pár méterről tíz cm, de 500 méter fölött egy méternél nagyobb az átmérője.
Üdv
Bocsi-bocsi. De akkor mire visszaverődik az érzékelőre, a teljesítménye is 'elszóródik'.
A működési elve mi a lézeres mérésnek? U.A mint a radarosnak? Vagy van valami trükk?
Mert ha az, akkor mikor 'rádlőnek' a fény terjedési sebességével számolva már késő lassítani (vagy nem?)
-Doktor úr! Mostanában olyan bizonytalan vagyok. Vagy nem?
|
pén. aug. 06, 2004 6:10 |
|
|
W-T
arany tag
Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53 Hozzászólások: 178
|
Sziasztok!
Én úgy tudom, hogy a holdról visszaverődő lézersugár átmérője több km.
De a traffipax-lézer biztos hogy "ennyire" szór, valószínűleg szándékosan, hogy megfelelő visszaverődédi felületet érjen. Gondolom nem lenne könnyű többszáz méterről, akár egy km-ről mozgó célpntra egy pár négyzetcentis sugarat célozni. Pár méterről tíz cm, de 500 méter fölött egy méternél nagyobb az átmérője.
Üdv
|
csüt. aug. 05, 2004 22:48 |
|
|
oshifis
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 721
|
Természetesen a lézert is lehet lencsével széttartóvá, kúp alakú nyalábbá sugározni. A koherencia nem ezt jelenti, hanem azt, hogy a a kibocsájtott hullámok fázisban vannak (aminek itt amúgy nincs jelentősége).
|
szer. aug. 04, 2004 14:11 |
|
|
tothricsi
arany tag
Csatlakozott: kedd jún. 29, 2004 15:50 Hozzászólások: 107 Tartózkodási hely: Esztergom
|
Izé... ez az oldal lehet, hogy csak nekem elég furi. Ugyanis a lézerről azt tanultam (de javitsatok ki ha tévedek ) hogy nagyon kevés a 'szórása' -koherens fény asszem-(pl: a Holdat megvilágitva -pedig az ölég mesze van) ott a nyaláb átmérője 1 m) itt viszont már 500 méterről annyi. Hogy is van ez?
|
szer. aug. 04, 2004 6:04 |
|
|
W-T
arany tag
Csatlakozott: kedd aug. 03, 2004 23:53 Hozzászólások: 178
|
[quote="Gafly"]Szerintem gyakorlatban nem hasznalhatok
ezek a kutyuk ugyogy kar bele energiat fektetni.[/quote]
Szia! Használhatóak. Ha valakinek kérdése van, írjon e-mailt, vagy nézze meg az alábbi oldalt: www.radar-detektor.hu
Üdv!
|
kedd aug. 03, 2004 23:56 |
|
|
sziszi1
ezüst tag
Csatlakozott: szomb. ápr. 03, 2004 20:45 Hozzászólások: 38
|
A Totalcar oldalán van egy nagyon jó cikk ebben a témában,érdemes megnézni.
|
hétf. júl. 26, 2004 17:21 |
|
|
Gabo600
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 53 Tartózkodási hely: a monitor előtt, amúgy Somogy megye
|
Aki lyen készüléket házilag nekiáll csinálni, annak vagy 50 millió forintnyi műszere van, vagy csak nagy önbizalma.
|
vas. júl. 25, 2004 22:27 |
|
|
aaa123
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 266
|
arnd írta: A váratlan hirtelen "felbukkanó" trafipaxok igen is balesetveszélyesek mert még a megengedett sebességel közlekedők is lassítanak/fékeznek ilyenkor.
Örülök, hogy nem csak én látom így a dolgot. Igaz valóban nem erről szólt az eredeti téma.
|
csüt. júl. 22, 2004 21:18 |
|
|
szuvi
arany tag
Csatlakozott: kedd márc. 30, 2004 19:42 Hozzászólások: 189 Tartózkodási hely: Sistema Solar
|
Igazabol, ha siet valaki nem a gazra kell jobban ralepni, hanem 10-20 perccel 1 oraval , akarmennyivel elobb elindulni, hogy idoben odaerjen.
Az meg hogy 50 es tablanal 70-el megyek a legkulso savba kozbe meg mogottem villog, az mar egyenesen sok.
|
csüt. júl. 22, 2004 20:06 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Húúú de off lett ez a téma.
Azt sem szabad elfelejteni (globális gondolkozás), hogy lehet, hogy pont azzal teremt valaki balesetveszélyes szitut, hogy azt a ki**szott 30-as korlátozást betartja és még a tapasztalatlan, vezetőt is előzésre "kényszeríti".
Egyébként a trafipaxok 99%- a lé begyüjtésre van felállítva nem a mi életünket védi.
PL.: tőlünk nyugatabbra létezik olyan autópálya sebesség ellenőrzés ami a felüljárók között megtett időt figyeli, vagyis nem egy előzési, esetleg lejtőn elért csúcs sebesség miatt büntetnek.
A váratlan hirtelen "felbukkanó" trafipaxok igen is balesetveszélyesek mert még a megengedett sebességel közlekedők is lassítanak/fékeznek ilyenkor.
|
csüt. júl. 22, 2004 16:37 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Na, pl. ezért sem laknék Pesten...
Van egy ismerősöm, aki szintén menni szokott mint állat, közben morog, hogy menjél már csigabiga, én meg mindig elmondom neki, hogy ez az ember betartja a szabályokat, aki vállalkja a kockázatot, az oldja meg, előzzön...
Üdv
Inhouse
|
csüt. júl. 22, 2004 16:12 |
|
|
CyberShot
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 44
|
Ja, és ha a mögöttem álló akkora barom, hogy belémjön, akkor megérdemli, hogy a malus irányba lépegessen a kötelezőjével....
|
csüt. júl. 22, 2004 14:22 |
|
|
CyberShot
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 44
|
Ha van trafi, akkor nem megy az egész sor 50-nel. És ha gyanús nekem egy hely, akkor igenis betartom a sebességet, mert sajnálom ilyen célra a lóvét. Kit érdekel, ha amiatt anyáznak, mert betartom a korlátozást? Persze ha mindenki megy 80-nal, akkor én se 50-nel tötyögök.
|
csüt. júl. 22, 2004 14:21 |
|
|
aaa123
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 266
|
Sajnos ha a mögötted álló nem tartja be a követési távolságot , nem sokat segít rajtad, ha Te be is tartod. És hidd el itt Pesten szinte lehetetlen rendszeresen betartani a 30-akat, ha nem akarod hogy naponta több 100-an leanyázzanak. Ha az egész sor ötvennel megy és csak Te fogsz lelassítani , midenki Téged kerülget majd. Ne hidd azt, hogy én az ész nélküli száguldozás híve vagyok, de az indokolatlanul lassú haladás sokkal veszélyesebb, mert az ideges vezetőket olyan előzésekre kényszeríti, ami sokkal kockázatosabb, mint ha 30 helyett 50-nel mennél.
|
csüt. júl. 22, 2004 14:02 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Ha betartod a sebességkorlátozást és a követési távolságot, akkor nem kell beletaposnod a fékbe és nem mész bele másik autóba.
Az utakon is érvényes úgy látszik a "Mindenki egyenlő, de vannak akik egyenlőbbek!"
Nálunk (nem Pest ) pl. van egy olyan kanyar, ahol 30-as tábla van, mert iskola van a kanyar közepén. Csak reggel, és ebéd után van forgalom a zebrákon, egyébként szinte egy gyalogos sincs napközben. Én mégis inkább 30-al megyek. Egyébként azt is bele kell kalkulálni, hogy más is hibázhat, pl. egy szomszéd kislányt ütöttek itt el, mert szeleburdi volt és nem nézett szét rendesen. Komában volt, de felépült. Inkább 30, mint esténként az ő halálával álmodjak.
Kiszámoltad már, hogy mennyivel érsz oda hamarabb, ha bizonyos helyeken nyomod a gázt, máshol meg nagyokat fékezel? Összességében elenyésző a nyert idő, viszont nagyobb veszély mindenkinek és ideg neked.
Engem soha nem hatottak meg a lőerők, az autóm elvisz ahova kell erre való, nem pörgetem feleslegesen.
Üdv
Inhouse
|
csüt. júl. 22, 2004 13:04 |
|
|
aaa123
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 266
|
Ok, szerinted még egy baleset sem keletkezett abból , hogy valaki indokolatlanul fékezett ? Mert a végeredmény szempontjából tejesen mindegy, hogy a hátsó bambult el és nem tartotta be a követési távolságot. A SAT 1-en egyszer régebben mutattak egy csodálatos tömegbalesetet, ami a kamerás traffipax miatt következett be. Biztos csak mese az egész. A lényeg, a NEM belátható helyeken, amúgy is veszélyes forgalmi szituációban traffipaxozó rendőrök egyértelműen konkrét veszélyhelyzetet teremtenek, még ha Te úgy is gondolod, hogy nem. Én saját szememmel láttam amikor beálltak a 30-as táblával jelzett beláthatalan kanyarba (ahova az autók 95%-a min 50-nel gurult be). Csoda, hogy nem lett belőle baleset. Ha te minden 30-as táblánál 33-al mész, szép dugókat okozhatsz... .
Még egyszer, nem támogatom hogy a városban bárki is száguldozzon, de úgy látom Te tényleg nem látod a lényeget. A száguldozókat úgy is el lehet kapni, hogy senki életét nem tesszük kockára, és úgy próbálnának mérni, hogy az minimális veszélyhelyzetet teremtsen. Egy szóval sem mondtam, hogy tiltsuk be, csak nem kellene olyan helyekre beállni, ahol komoly kockázatot jelent az emberek hirtelen fékezése. A 30-as 40-es táblánál történő mérés meg tényleg nem a száguldásról szól. Aki meg beláthatalan helyen előz, az tök mindegy, hogy lassan vagy gyorsan megy, veszélyes így is úgy is, nem sok köze van a gyorshajtához.
|
csüt. júl. 22, 2004 12:41 |
|
|
CyberShot
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 44
|
Gyerekek, azért ne már, hogy a korlátozás legyen veszélyes. Ha 30-as táblánál 33-mal mész, akkor nem kell beletaposni a fékbe és nem lő seggbe senki.
Engem is bosszant soxor a tábla, de ha indokolatlannak látszó helyen 40-es vagy akármilyen tábla van és én ennél jóval többel megyek, akkor ha lefotóznak, arról csak és kizárólag én tehetek.
Az meg, hogy a kocsim munkaeszköz, nem tudom nélkülözni, nem lehet kifogás.
Remélem, népszerű voltam
|
csüt. júl. 22, 2004 9:57 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Alapvetoen egyetertek Inhouse-val.
Viszont pl. a kornyekunkon tudok egy
olyan 30-as tablat, ami egy bazinagy
docceno miatt lett kiteve ugy kb. 10 eve.
Na idokozben szerencsere az utat
megjavitottak, de a tabla maradt...
Bevallom ott en is 60-90 kozott szoktam
menni...
A masik meg a 4-es ut. vegig van rakva
60-as sebessegkorlatozassal, mondvan
hogy nyomvaju. Nyomvajut viszont nem
annyira van. Viszont a sok hulye miatt
kesz eletveszely Pestrol lejutni Szolnokra...
Kellenek a rendorok, sajna amikor a leginkabb
szukseg lenne rajuk akkor nincsenek eppen ott,
illetve nem mindig azt figyelik/ellenorzik/buntetik
amit igazan kellene...
Amikor egy "autostars" elkezdett az utcan folytogatni,
akkor se a rendorok intezkedtek.
|
csüt. júl. 22, 2004 7:55 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|