Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. jan. 10, 2025 0:41



Hozzászólás a témához  [ 193 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4
Elektromos kapu 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Elhúzódott meló akad nálam is bőven. Ha az idén jóidőben nem sikerül megcsinálni, akkor marada a jövő tavasz... :(
3 fő problémám van:
- Ha megcsinálnám a fordulatszámcsökkentőt, ki tudnám próbálni a deszkamodellen a Szamara motort, és ehhez igazíthatnám a végleges kialakítást.
- Ha le lenne esztergálva legalább 1 menetes szár, akkor összerakhatnék egy végleges motort komplettre.
- Ha kész lenne a kapu, akkor ki is tudnám próbálni...szóval szerintem az idén cinkes.

Üdv
Inhouse


kedd szept. 13, 2005 16:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
inhouse írta:
Csináltál már valami konkrétumot? Bármi érdekel, amin fennakadtál, vagy amire rájöttél, ne kímélj! :)

Üdv
Inhouse


Áh, még csak fejben van belőle valami :D

De mostranában annyi elhuzodott melóm van, hogy nincs időm rá, most meg még a suli is elkezdődött...


kedd szept. 13, 2005 16:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Csináltál már valami konkrétumot? Bármi érdekel, amin fennakadtál, vagy amire rájöttél, ne kímélj! :)

Üdv
Inhouse


kedd szept. 13, 2005 16:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
inhouse írta:
Jelentem a képek a helyükön:
http://www.inhouse.fw.hu/kapunyito.html

Üdv
Inhouse


Megnéztem őket. Én is valami hasonlóban gondolokodom.


kedd szept. 13, 2005 14:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Jelentem a képek a helyükön:
http://www.inhouse.fw.hu/kapunyito.html

Üdv
Inhouse


kedd szept. 13, 2005 13:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Na, ma reggel meg otthon hagytam a pendrivomat amire átmásoltam. Délben hozom, esküszöm! :oops:
Közben beszéltem az emberrel, aki a kapu vaskeretét fogja összeheggeszteni, októberben tud vele foglalkozni. Addigra kb. én is elkészülök egy motorral...

Üdv
Inhouse


kedd szept. 13, 2005 7:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
inhouse írta:
Csináltam képeket a deszkamodellről, de elfelejtettem elhozni, holnap felrakom.


Ok. Én várom.


hétf. szept. 12, 2005 16:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Idézet:
Én is pont ilyen M10-es csavaros megoldáson töröm a fejemet


Csak a deszkamodell volt 10-es, a késztermék 16-os lesz! 8) Most kunyizom az egyik kollégámat, hogy lenne egy kis esztergamunka...

Idézet:
Mi van akkor ha nincs áram, és te mégis ki akarod nyitni a kaput? Lesz egy csapszeg amit ki lehet ilyenkor húzni, és kézzel nyitható a kapu? Én valami ilyesmire gondoltam.


Egyre jár az agyunk! :wink: Pontosan. A kocsi (a menetes száron futó anyák) és a kapu között lesz egy tengely, ami egy 10-es anya lesz egy sasszeggel. Hiba, erős vihar (ilyen volt pár hete, egyébként szerencsére nem tornádós a vidék) esetén sasszeg ki, csavar ki, motor oldalra kihajt, kapu kézzel nyit, visszacsuk. Mondjuk a ráfeszítéses megoldásnál esetleg lehet probléma a csavar kihúzásánál... :roll:

Csináltam képeket a deszkamodellről, de elfelejtettem elhozni, holnap felrakom.

Üdv
Inhouse


hétf. szept. 12, 2005 15:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Én is pont ilyen M10-es csavaros megoldáson töröm a fejemet :D

Mi van akkor ha nincs áram, és te mégis ki akarod nyitni a kaput? Lesz egy csapszeg amit ki lehet ilyenkor húzni, és kézzel nyitható a kapu? Én valami ilyesmire gondoltam.


szomb. szept. 10, 2005 8:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
inhouse írta:
Hogy te micsoda kapukkal vagy körülvéve! :)
Érdekes megoldás...

Üdv
Inhouse

:)
fényképeztem neked egy újabb (házi) megoldást, de ez megint az oldalra csúszós technika.
Ha sikerül lecsalni a telefonomról akkor belinkelem


pén. szept. 09, 2005 19:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Hétvégén csinálok pár fotót a deszkamodellről, csak kell csináljak egy fordulatszámcsökentőt a Szamara fűtőmotor elé, mert nagyon pörög, de most ezzel akarom kipróbálni. Ha beválik ezzel lesz hajtva, ha nem, marad az akkus fúró.

Hátha ettől majd kedvet kaptok a hozzászóláshoz is, nem csak az olvasgatáshoz. :wink:

Üdv
Inhouse


pén. szept. 09, 2005 8:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Kezd a kényszerképzet kialakulni bennem, hogy az én kérdéseim elriasztják a hozzászólókat... :(

Üdv
Inhouse


szer. szept. 07, 2005 10:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Idézet:
pl. egy kő miatt szorul meg, vagy akármi más fizikai dolog miatt, akkor a kaput pl. lehet kezdeni visszamenetbe kapcsolni, esetleg újra rá, a másik szárnyat is leállítani


Nem akarom túlbonyolítani, a leállítás után nem fog magától se visszamenni, se újra rá, megvárom, amíg becsukódik, vagy kinyílik, addig nem hagyom ott, ennyit megér. Ha valami van, majd én teszek ellene valamit.
Az egyértelmű, hogyha valamelyik szárny megszorul, mindkettő tilt.

Üdv
Inhouse


kedd szept. 06, 2005 15:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Jogos a 2 pont, igazad van. Megbántani meg egyáltalán nem akartalak.

Ahha, te arra gondolsz, hogy a végállásnál amellett, hogy tudja, hogy itt a zárt végállás, nem áll meg, csak engedi a ráfeszítést. Ez így lehet jó. Kössz.

Egy gyárit elég jól megvizslattam. A motor vagy eleve úgy van kiképezve, hogy bírja a lefogást, vagy valamilyen kuplungos megoldással nem égeti le a motort, de azért feszít is közben, itt nincs zárási végállás. A bolond addig megy, amíg az adott időre beállított elektronika nyomja neki. Akkor is, ha épp csak ki lett nyitva egy picit, majd becsukva, akkor is a teljes menetidő alatt búg. A nyitás végállással áll meg. A menet közbeni lefogást nem próbáltam, de okulva a zárásból, ha elég erős lennék, hogy lefogjam, akkor addig búgna amíg le nem jár az ideje. A megállítás utáni újraindításoknál újra és újra csinálja a 2 kapuszárny között az időeltolást, akár azt is meg tudod csinálni, ha sokat megállítod és újraindítod, hogy az egyik kapu nyitva a másik meg csukva.
Ehhez képest én ezt is belevettem, tehát, ha végállásból nyitod, vagy zárod, akkor késlelteti a megfelelő szárnyat, ha köztes állásból akkor, nem.

Csak tudnám, hogy az automatika rajzát nézte-e már valaki? Tulajdonképpen, most ez lenne a kérdés. Nem akarom beszúrni (hogy szembetűnőbb legyen), mert szétnyújtaná a szöveget, kicsiben meg nem látható...

Üdv
Inhouse


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára inhouse kedd szept. 06, 2005 15:36-kor.



kedd szept. 06, 2005 15:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Idézet:
Ha meg áramfigyelés, akkor minek a végállás, a 2-t nem tudod egy pontra állítani, tehát az egyik hamarabb kapcsol, a másik felesleges.


Épp az a lényeg, hogy mindkettő kell, mert ha a kapu pl. egy kő miatt szorul meg, vagy akármi más fizikai dolog miatt, akkor a kaput pl. lehet kezdeni visszamenetbe kapcsolni, esetleg újra rá, a másik szárnyat is leállítani mert neki kéne később megérkeznie, vagy akármi, nem ez a lényeg, hanem az, hogy ha már kapcsolt a végállás szenzor akkor tuti hogy rá kell feszíteni, nem pedig akadály miatt nem tudni mi van...
Mindenesetre ha nem gondolsz át logikusan egy véleményt, akkor minek kéred??


kedd szept. 06, 2005 14:55
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Van ebből az orsós (persze a gyári trapézmenet) megoldásból is olyan, ami tökre úgy néz ki, mint egy pneumatikus. A kitolt csőben van az anya, és benne az orsó, jól ki van számolva a méret, elsőre csak nézi az ember, hogyan is fér ez bele?

Üdv
Inhouse


kedd szept. 06, 2005 13:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Hogy te micsoda kapukkal vagy körülvéve! :)
Érdekes megoldás...

Üdv
Inhouse


kedd szept. 06, 2005 13:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Az előző (faipari) cégnél csináltunk két szárnyas dög nehéz ;) kaput, amit pneumatika nyitott! Rugós munkahenger volt, a levegővel lehetett nyitni. Kiengedéskor csukódott a kapu és végállásban is a rugó szorította plusz egy elektromágneses retesz ment a betonba középen. (Nyugalmi állapotban a kiengedett vasrúd, addig volt behúzva amíg a kapu nyitott.
Mivel levegős volt a rendszer így volt némi tehetetlensége is, ha netán valaki az útjába állt. A védelmet elég primitíven oldották meg. Volt egy nyomásszelep, ami egy bizonyos nyomás felett kinyitott. Ez a kapu magától nem nyitott vissza ilyenkor, de kézzel könnyen visszanyomható volt. Egy pici csigás kompresszor biztosította a levegőnyomást. Csak akkor működött, ha nyitották a kaput.


kedd szept. 06, 2005 13:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Idézet:
Előbb hangzott el a lehetséges megoldás: motoráram figyelése. Ezt kombinálva a végállás érzékelővel szépen rá tudsz feszíteni...


Ez a probléma csak utólag és elméletben merült fel, nem ez a fő gondom.
Az áramfigyelés helyett lenne benne a forgásfigyelés.
A végállás ebben az esetben üti az áramfigyelést, mert ha végállás akkor ott áll meg (kis tehetetlenséggel), nem jut szerep a túláramfigyelőnek. Ha meg áramfigyelés, akkor minek a végállás, a 2-t nem tudod egy pontra állítani, tehát az egyik hamarabb kapcsol, a másik felesleges. Ez nálam is gond lehet, majd ráérek ezt is megrágni.
Azért kössz.

Üdv
Inhouse


kedd szept. 06, 2005 13:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Előbb hangzott el a lehetséges megoldás: motoráram figyelése. Ezt kombinálva a végállás érzékelővel szépen rá tudsz feszíteni...


kedd szept. 06, 2005 13:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Még valami. A zárási végálláson gondolkodom, mert lehet, hogy nem lesz jó. Amiket eddig láttam a zárásnál ráfeszítenek a kapura, hogy jól zárjon, ezt végálással nem lehet se elérni, se beállítani... :roll:

Üdv
Inhouse


kedd szept. 06, 2005 12:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Hopp, igazad van, elfelejtettem leírni, hogy 2 szárnyas, normál nyitású kapuról van szó. A tolós is jó, de nem olyat akarok. Köszi.

Mi a helyzet, még emésztitek?? :wink:

Üdv
Inhouse


kedd szept. 06, 2005 12:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
nem tudom mennyire aktuális még a téma. A (volt) cégem telephelyén úgy volt megoldva, hogy a kapu oldalra csúszott ki. A kapu alja fogaslécesre volt megcsinálva. A kapunak egy ék alakú pálya volt kialakítva megvezetésnek. Kb 2 centi magas tompaszögű, ami a gumit sem bántja még. A kapu két végén volt feltámasztva csapággyal, amibe a megvezető ékpályának megfelelő bemarás volt. Az egészed egy 24V DC motor tekerte. A két végállás kapcsolót a két támasztó kerék kapcsolta. A motor áramát figyelte az elektronika. A hirtelen nagy változásra iránytváltott. Az első 5mp-ben mindenképp erőlködött, így havas pályán is ki tudta nyitni, mivel a kezdeti 5mp áramához viszonyította a későbbi változásokat. Gondolom azért volt egy biztonsági határérték is, mivel lejegesedett pályánál nem erőlködött 5mp-ig sem! A kihajtásnál ékszíjat használtak az áttételezésre, így vész esetén az meg tudott volna csúszni. Csiga nem volt a rendszerben. Tudott még olyat is, hogy működés közben ha erősen megnyomtam visszirányba, akkor először irányt váltott és ha tovább toltam akkor kikapcsolta a motort és szabadonfutóban ki lehetett lökni végállásig.


kedd szept. 06, 2005 12:42
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Ja, a működés az én elképzelésem szerint:
Nyitni addig lehet, amíg egyik motor sincs nyitási végállásban és nem megy egyik motor sem.
Zárni addig lehet, amíg egyik motor sincs zárási végállásban és nem megy egyik motor sem.
Megállítani menet közben bármelyik gombbal.
Újraindítani abba az irányba lehet, ahol még egyik motor sincs végállásban.
Zárt végállásból nyitáskor az 1. kapuszárny 3s késleltetéssel nyílik, nyitott végállásból záráskor a 2. kapuszárny 3 s késleltetéssel indul a helyes záródáshoz, az átfedés miatt. (lásd rajz)
A végállások kapuszárnyanként (motoronként) külön vezérelnek, megállításkor, vagy tiltáskor mindkettő megáll.
A motorokon lesz egy kis jeladó, vagy optikai, vagy hall, vagy read megoldással, ha nem forog, miközben kapja a delejt, akkor tilt a kimenete, és mindkét motor megáll.
Nagyjából ennyi.

Üdv
Inhouse


kedd szept. 06, 2005 11:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Engem is megszállt valami, fejembe vettem, hogy házilag építek távirányítóval vezérelhető kaput. :roll:
A terv a következő:
A mechanikai elképzelés egy 16mm-es normál menetû menetes szár, rajta 2db 16-os anyából és laposvasból hegesztett kocsi. A menetes szár 50cm, a 2 vége leesztergálva 10-esre 2-2db 6201 csapágynak és az oszlop felőli résznél a motornak. Motorként szóba jöhet akkusfúró (12-14,4V), vagy Szamara fûtõmotor. Az egész egy 20*40-es (kb.65cm hosszú) zártszelvényre szerelve. A kocsi és a csuklórész 10mm vastag laposvassal egy 10-es csavaron (tengely) keresztül kapcsolódik az ugyanilyen anyagból készült álló konzolokhoz a kapun és az oszlopon. A deszkamodell (valóban az!) 10-es menetes szárral, egy db 10-es anyával, 20-as laposvassal már mûködött 9,6V-os B&D akkusfúróval és 1000Ft-os Pennys fúrógéppel is. Az automatika logikai felépítése a képen látható az én elgondolásom szerint. Tudom, hogy Pic-el komfortosabb és egyszerűbb lenne, de még sosem csináltam, nincs égetőm sem. Normál logikai kapukból lenne felépítve:
http://www.inhouse.fw.hu/kapunyito.html
Érdekelne, hogy mit csinálnátok másképp. :?:

Üdv
Inhouse


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára inhouse pén. szept. 09, 2005 8:14-kor.



kedd szept. 06, 2005 11:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 28, 2004 18:00
Hozzászólások: 86
Hozzászólás 
A kapu vezérléséröl lenne jo egy kapcsolási rajz .


vas. aug. 21, 2005 14:13
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
A Chipcades HCS modulok jó megoldás és van hozzá gyári adó ami előny, csak kell hozzá egy programozó (manufaktúra kód). Persze ezek a szuperreg vevők elég gagyik inkább valami szuperheteroidin kellene, a kellő szelektivitás miatt. A gyáriak is ilyenek. Ja és az adó is rezonátoros legyen.

Meghajtásra fúró motort ajánlanék, kellő teljesítményű és bírja a strapát is. Ja és olcsó...


csüt. aug. 18, 2005 19:29
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 28, 2004 18:00
Hozzászólások: 86
Hozzászólás 
sziasztok

Tudna valaki segiteni elektromos kapu épitési leirással?Föleg az elektromos része érdekelne kapcsolási rajz vagy ilyesmi.

köszi


Üdv : Tiva


csüt. aug. 18, 2005 17:04
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Vegyel chipcadnal hozza modult es annyi...

www.chipcad.hu


pén. ápr. 08, 2005 12:15
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: pén. ápr. 08, 2005 10:35
Hozzászólások: 1
Hozzászólás Kapunyitó távirányító
Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék kéni a kapunyitó távvezérlésével kapcsolatban. Már keresgéltem a neten, de nem igazán találtam sokat. Csak a rádiós távirányítási rész lenne igazán fontos mivel a motorok oda-vissza mozgatása megvan. A kódok előállítása nem gond csak RF átvitel.
Segítségetek előre is köszönöm.


pén. ápr. 08, 2005 10:52
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Ha elfér, akkor a kapu sinét ne a keréknyomra tegyétek, hanem a kerítés mellé. A kaput függesszétek fel a sínre egy alsó segéd görgővel. Ez azért jó, mert nem lesz koszos a sín, és mindig üzembiztos lesz a kapu. Ha a görgők elé valami kefe szerűséget is tesztek, akkor a havat is lesepri a görgők elől. Drótkefés, gumilapos, seprűs megoldás még a jeget is töri!
Ha a keréknyomon van a sín, akkor egy hóesés, vagy jégeső, esetleg egy jó kis sárfelhordás esetén a nyitást csak "csákányolással" lehet megoldani.

A bicikli lánc jó ötlet. Nekem a bowdenes megoldás is bejön. Az én kapum 200kg körüli, de nagyon könnyen gurul. Elindítani kicsit nehéz, de kb. 15-20kg nyomaték elég.


csüt. feb. 03, 2005 6:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 2:11
Hozzászólások: 225
Hozzászólás 
Na,szoval a kapu sinen mozogna, kb100 kg, a bicikliláncos megoldást prefereálják a megrendelők, szoval sufnituning megoldásokat továbbra is érdeklődéssel fogadok :lol: :lol: :lol:
üdv
bandita


csüt. feb. 03, 2005 0:02
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
szóval fillérekből (is) lehet elektromos kaput építeni.

Szerintem is :)


szer. jan. 26, 2005 5:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 28, 2004 20:30
Hozzászólások: 28
Hozzászólás 
Üdv Mindenkinek!
Én a saját tapasztalatomat tudom írni:Hat éve üzemel az alábbi felállás:Egy kiszuperált autóriasztó,nyolc darab mágneskapcsoló,két végállás,egy vészstop gomb,egy kulcsos start-stop kapcsoló,kb 100kg-os kapu,biciklilánc,és egy Ford Transit ablaktörlő motor.Az utóbbi időben(kb másfél éve ezt a felállást kiegészíti egy nokia 7110-es teló,pusztán kényelmi okokból.:)Ja,és a12V-os motort 24V-al használom,mert ha a kapu le van (volt) fagyva,akkor erőlködve indult.
szóval fillérekből (is) lehet elektromos kaput építeni.
Bocs a szájmenésért. :)


kedd jan. 25, 2005 18:44
Profil Privát üzenet küldése ICQ
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 2:11
Hozzászólások: 225
Hozzászólás 
Nagyon sokat segítettetek :)
Vajk elhiheted nem állnék ilyen izénak önerőből neki de egyik barátom fejébe vette hogy milyen lenne hogyan lenne aztán végülis nem hülyeség.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bandita szer. jan. 26, 2005 16:32-kor.



kedd jan. 25, 2005 17:06
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 233
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Hello Bandita!

Szerintem nem is érdemes hozzáfogni, amennyiben a hajtóművet is neked kellene legyártani. A gyári szettek nem olcsók, de minden kiegészítőt tartalmaznak: hajtómű beépített vezérléssel távirányító vevővel (ugró kódos, mert ezt gyártják kínában olcsón), 2db távirányító adó (pluszban annyit veszel hozzá amennyi még kell), infra adó-vevő pár, fogas léc, búrázott sárga villogólámpa,, antenna a távvezérlő vevőhöz, kulcsos kapcsoló kézi vezérléshez. És ami a tulaj számára a legfontosabb van rá 2 év gari, ha te csinálod neked illik vállalni a garanciát.

Ha mégis a csináld magad megoldást választod, akkor néhány szempont a tervezéshez:

Hajtómű

24V DC 100-150W alacsony fordulatszámú kefés motor vagy
230V AC rövidrezárt forgórészű aszinkron motor segédfázis kondival
A gyári hajtóművek teljesítményeit a mozgatandó kapu súlya határozza meg.

A motort az öntött alu házba szorosan illesztve építik be, mert venti híján csak így lehet jól hűteni, mivel az üzem idő akár 1 perc is lehet. Csiga áttételt alkalmaznak. A hajtó tengelyre egy kézzel kioldható és kulcsos zárszerkezettel rögzíthető tengelykapcsoló kell, különben ha nincs áram vagy bedöglik valami a hajtóműben a kapu nem mozdítható. Az egészet célszerű vízmentes kivitelben elkészíteni a kábeleket tömszelencével kell bevezetni. Egy nyári felhőszakadás vagy egy téli hófúvás nem szabad hogy zavart okozzon a működésben. Az egészet masszív beton alapra kell rögzíteni, függőleges magasság állítási lehetőséggel, mert a fogasléchez célszerü pontosan illeszteni.

Vezérlés

Alternatív vezérlő bemeneteket kell alkalmazni nyomógomb, kulcsoskapcsoló, esetleg kaputelefon zárnyitó kimenete, távvezérlő vevő, fotocellák)
Tápfesz kimenet a fotocellák adó-vevő egységeinek
Villogó fény kimenet (sárga figyelmeztető jelzés, a kapu nyitási fáziisában aktív)
Koax kábel csatlakozási pont a külső antennához (hatótáv növelés)
Végállás kapcsolók csatlakoztatása (vízmentesen tokozott görgős mikrokapcsoló vagy reed ajánlott, Egy ötletes megoldás szerint a hajtóműre szerelt permanens mágnessel előfeszített morse érintkezős reed csővel vagy esetleg egy régi elfekvő Siemens polárral is megoldható a végállás érzékelése. Ekkor a mozgó kapura csak két permanens mágnest kell felszerelni.)

A motor ki-be kapcsolását és forgásirány váltást 2 relével oldják meg: ki-be 1záró, forgásirány 2 morse 250V 10-16A es érintkezőkkel. Mindkét motorhoz alkalmas. A ki-be kapcsolón célszerű szikra oltó RC tagot alkalmazni és a beépítés előtt a záró érintkezőt lehetőség szerint jusztírozni, mert egyes tipusoknál nagyon kicsi az érintkező rúgónyomás pld Omron, mini relék kizárva. (legalabb gyufásdoboz méret)

A motor áramkörben biztosítani kell a nyomaték szabályzást. Indítás teljes erővel majd 2 sec múlva vissza szabályoz és a kapu súlyától és gördülő képességétől függő széles tartományban állíthatónak kell lennie. A beállított maximális nyomaték a kapu elakadásakor ne legyen több 20-25 kilonál, mert mi van akkor ha egy kisgyerek vagy a vezérlés bedöglése esetén a kocsid kerül a kapu útjába véletlenül. Biztosítani kell a kapu elakadása esetén a megállást és azonnali irányváltással az automatikus újra indítást. Az elakadás érzékelését vagy áramérzékeléssel vagy a motor tengelyére erősített jeladóval oldják meg, ezt tiltani kell az indítás 2 másodpercére.

Célszerű a vezérlő panelre kontroll ledeket építeni, mert meghibásodás esetén könnyebb kideríteni hol akadt el a vezérlés. Nem árt kommersz IC-ket és tranyókat használni és minél "primitívebb" kapcsolás technikát alkalmazni a későbbi könnyebb javíthatóság érdekében. A PIC-es kapcsolásokról nem akarlak lebeszélni, ha értesz hozzá azzal biztosan egyszerűbb a vezérlés, de vajon néhány év múlva beszerezhetőek lesznek ugyan ezek a tipusok vagy a kiváltó fejlettebb tipusnak ez lesz-e a tokozása és lábkiosztása (tudod te állod a garit és életed végéig javítanod kell :-) )

Én egyébkent nem szereltem még motoros kaput, de néhány vezérlő panelt kénytelen voltam megjavítani, ekkor olvastam el a szerkezet dokumentációit , persze kapcsolási rajz a vezérlőről nem volt.

Bocs hogy ilyen hosszú lett!

További sok sikert a munkához!

Üdv: Vajk959


hétf. jan. 24, 2005 21:47
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 2:11
Hozzászólások: 225
Hozzászólás 
Na köszi mident, szerintem is veszélyes nagyfeszt kivinni többen mondták hogy egyenűáramú motor jobb lenne.
A távirányító mudulokból épül fel komplett adó-vevő, az adó készre szerelt kis riasztó távnyomójához hasonló kütyü, a vevő meg egy panel, eeprommal, ugrókódos de neked kell megcsinálni a tápellátását, kimeneteit erősíteni meert az egész smd és pici áramokkal dolgozik.
Ha van ötlet jöhet mgé az edigieket is kösz :twisted:


hétf. jan. 24, 2005 19:44
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 31
Hozzászólás 
A masco nál egy vezérlés kb 12 000 ft de talán még olcsóbb is van


hétf. jan. 24, 2005 12:59
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 389
Tartózkodási hely: Műhely
Hozzászólás 
Nem hiszem, hogy megéri kreálni egy vezérlést.
Itt nézzetek szét elég sokminden van.

http://www.delton.hu/


hétf. jan. 24, 2005 12:53
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. szept. 12, 2004 20:59
Hozzászólások: 449
Hozzászólás 
nagyobb ccm motor önindito motorja is sokat elbir!
12 - 14es kompreszio van ezekbe a sportcsodákba...
elég pici motorok viszont,és a kapu nyitás se több gondolom 10sec nél
10sec inditozást meg kibirnak.

ha egyedi a rendszer,nemtudják hogy mive probáálkozanak én igy dtmff
el probálkoznék és kvarc oszci keskeny sávu fm modulálcio alacsony frekin
pl. 30-40mhz közt(tv KF sáv,meg katonai sáv,de kutya sincs ott)
gondolom snekit nem zavar pár mW je naponta 2szer 2sec re.
Ha betörö jön találja már el ugyan a pontos frekit(keskenysávu vétel) és a kodot.
Ha meg annyira beakar törni valaki ugyis befog! erre volt már böven példa sajnos :(
kvarc 400ft vevö ic 200ft,kf szürö 500ft, pár rezgökör a bemenetre,ado
részen kvarc 400ft,1-2db bf199 50ft koder ic régi telefonbol
kibonthato,decoder ic gondolom pár száz ft

Viszont a kapu mechanikai kivitelére nincs olcso 5letem :(

Felesleges ide ugrokod meg pic


hétf. jan. 24, 2005 12:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Idézet:
Szerintem PIC-el csinald meg...

Szerintem is! :)
A motor lehet egyenáramú is. A kapuhoz nem illik nagyfeszt kivinni, aki még is meri annak lelke rajta! Én egy Lada ablaktörlő motorral gondoltam megoldani, de még nem tudtam kipróbálni. Ha a kapu jól gurul, akkor elvileg elbírja. Elég nagy nyomatéka van egy ilyen motornak, főleg áttételezve. A sebesség rovására lehet nyomatékot nyerni. A tápellátást meg lehet oldani a házban, pincében, padláson elhelyezett biztonsági tápról. Egy hátránya van a dolognak, hogy a vezetékeknek vastagnak kell lenni, mert a nagy áram miatt esik a fesz rajtuk. Ezt lehet kompenzálni a tápegység feljebb spanolásával(14-15V). Még egyszer mondom, hogy csak sejtem, hogy az ablaktörlő motor elbírja! Garit nem vállalok!


hétf. jan. 24, 2005 12:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Sima mezei 220 Vos motort tudomásom szerint
> nem lehet oda-vissza forgásra bekötni...

Azthiszem ide spec. motort hasznalnak.
Olyan mintha harom fazisu lenne deltaba kotve.
Ket fazisra adod a tapot, harmadik meg kondin
keresztul vagy ide, vagy oda kotve, es akkor
oda-vissza forog.

Szerintem PIC-el csinald meg...


hétf. jan. 24, 2005 11:03
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 2:11
Hozzászólások: 225
Hozzászólás Elektromos kapu
Egyik ismerősöm megkért, hogy kreáljak neki elektromos kapuhoz vezérlést.
Én egy két csatornás ugrókodos ado-vevő párosra gondoltam, aholis a vevő ilyen modul-rendszerű, csak panel, kivezetésekkel.
a kapu oldalirányba mozogna, tehát párhuzamosan a kerítéssel.
Milyen motorokat szoktak ide használni? Sima mezei 220 Vos motort tudomásom szerint nem lehet oda-vissza forgásra bekötni...
Érzékelőnek lenne két végálláskapcsoló, illetve egy fotocella a kapu tövében, biztonsági okból/ha valamit lát visszanyit/, illetve a kapu mögött hogy miután bement a kocsi automatikusan becsukja azt.
Ide szvsz bőven elég számlálókbol flipflopokból és kapukbol összerakott kapcsolás
Nem azt várom hogy tervezzétek meg helyettem, de sokat tudnátok segíteni :lol:
Előre is kösz.


hétf. jan. 24, 2005 0:09
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 193 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség