Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: kedd nov. 19, 2024 22:59



Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Gépjármű motordiagnosztika! 
Szerző Üzenet
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Virtual_Reality:Nemtudom mit értessz legújabb BMW-n.Az E39 utáni tipusokat érthető okokból még nem volt szerencsém berhelni,mivel sokmilliós autók(jóval 5felett).Az ezt megelőző generációnál viszont biztos,hogy nem úgy van ahogy írod.Csak az illetékes elektronika tárlolja a km óra állását.Ráadásul arra a kütyüre azt írják,hogy minden BMW-n működik,ahol digitális a km óra.Márpedig szervizcsati mindegyiken van..még a legújabbakon is:)Régebbi autóknál kevésbé szép megoldással(szétszedés,forrasztás) én is bele tudok a km-be (és még sokmindenbe)nyúlni.

Weller:nehéz dió,de mindent meg lehet javítani,amit alkatrészekből raktak össze.A "lehetetlenség" akkor áll elő,amikor a beégetett programot tartalmazó cél mikrovezérlő hal meg,amit a gyártó külön természetesen nem forgalmaz.De ilyenkor is lehet hasonló tipusból cserével kisérletezni(ha abban meg pl más rossz"kannibalizmus").
És persze a vezérlőelektronikák jó részében még külső eprom tárolja a programot,a mikrovezérlő közönséges bolti tipus,2000utáni autóknál azért már lehetnek meglepetések.A tesztelés kiszerelve nehéz,legegyszerűbb visszarakni,és megnézni,hogy tökéletesen működik-e.

tomash:Szervizcsati reset régi dolog,az OBDII viszont teljesen új.Vannak egyébként olyan autók,ahol együtt él az OBD1 és 2.Kiolvasható és állítgatható OBD2 teszterrel,de a hibakódokat kivillogtatni is lehetséges,méghozzá kis trükkel,minden szerelés nélkül.


kedd feb. 08, 2005 21:16
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. feb. 04, 2005 10:22
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Van annak realitása, hogy egy autóból kiszerelt fedélzeti egységet meg lehessen javítani, és letesztelni?


kedd feb. 08, 2005 15:14
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 97
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
... láttam a BMWhez "fullos" mindent tudó illesztőt,állítólag még a gyári jellegfelületeket is átprogramozza a motorvezérlésben valahogy(tunning!?!),sőt a km órát is átüti(!!!ezt nem kellene árulni,ha elég baj,hogy lehet ilyet)csak épp 60ezer forintot sajnálnék erre kiadni.Először is SZEREZNI vagy VENNI kellene ilyen ELM IC-ket,aztán ráérnénk gondolkodni azon,hogy a program mi benne.Vannak trükkös módszerek amivel a kódvédett mikrokontrollerekből kiszedhető a program.. :) :)


A legújabb BMW-ket még az sem vinné, itt már minden egyes vezérlő letárolja a km-állást, külön checksummal, ha kiszereled a több tucatnyi (!) vezérlőegységet és sikerül mindben jó checksummal átírni, akkor még a központi egység minden befutó egység checksumjának a checksumját is tudni kell. Ráadásul már áttértek a réz kábelről a teljes optikai (!) kábelezésre, szóval nehéz dió.


kedd feb. 08, 2005 13:09
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
tomash!
A drótos rövidrezárós trükkel azt tudod kiolvasni, milyen hibakódok jöttek be az elektronikába. Hibakereséshez, javításhoz ez elegendő, a kódok a szervízkönyvekből, vagy a netről megszerezhetőek.
Ami az OBDII-t illeti ott már rázósabb a helyzet, az injektor vezérlő elektronikába kis felkészültséggel belenyúlni "életveszély". Ha van tartalékban egy elektronika, akkor nyugodtan lehet kísérletezni. A neten elérhető szoftverek megbízhatósága megkérdőjelezhető, mi van, ha szándékosan rossz, ha elrontottad, vidd hozzájuk. Szvsz túl sokat nem lehet homorítani az elektronikában lévő program átírásával. Kérdés, mi a cél, több teljesítmény? A chiptuning nem egyszerű műfaj. Vagy kisebb fogyasztás kell? Az optimumot megtalálni (keveset fogyasszon, de gyorsuljon is) sokadik kísérletre lehet, persze kérdés kinek mi az optimális. Gondolni kell a lambda szondára is, az mindig be akarja állíttatni a CO mentes kipufogógázt a benzin adagolás szabályozásával.
Nem vagyok az elektronika lelkivilágának megismerése ellen, csak nem tudom mit tudnék jobban csinálni, mint a gyári beállítás. Van valakinek tapasztalata?


kedd feb. 08, 2005 8:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 467
Hozzászólás 
Hát igen!
Mindez szép és jó,csak konkrét dolgok nincsenek!
Melyik jobb.Az ELM Vagy az OBD II?Az ELM nem kivitelezhetö,akkor marad az OBD II.Csak abbol meg két kapcsrajzot láttam,1ikben Max 232 és Si 9243 csatolók voltak,a 2dikban Ok1 2501-3 csatoló,ami számomra ismeretlen(PSL2501)Melyik jobb,vagy működöképes?Azt meg már tényleg nemtudom,milyen szoftver lenne jó mindehez?
A BMW-hez már régebben is voltak jó kis megoldások,hisz csak a motortérben a csatlakozon zárni kellet valamit,azt leresetelt mindent!

Üdv tomash


kedd feb. 08, 2005 1:22
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
No látom kicsit feléledt a topic!Helyes,ezzel van értelme foglalkozni! A gyártók és néhányan akik tudják a "titkokat" vagyonokat keresnek a többiek tudatlanságán :( Az obd.fw.hu-n láttam a BMWhez "fullos" mindent tudó illesztőt,állítólag még a gyári jellegfelületeket is átprogramozza a motorvezérlésben valahogy(tunning!?!),sőt a km órát is átüti(!!!ezt nem kellene árulni,ha elég baj,hogy lehet ilyet)csak épp 60ezer forintot sajnálnék erre kiadni.Először is SZEREZNI vagy VENNI kellene ilyen ELM IC-ket,aztán ráérnénk gondolkodni azon,hogy a program mi benne.Vannak trükkös módszerek amivel a kódvédett mikrokontrollerekből kiszedhető a program.. :) :)


hétf. feb. 07, 2005 18:20
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
A témában egy link, ahol sok minden van:
http://alflash.narod.ru
Ezen belül OBDII: http://alflash.narod.ru/tools2.htm
Oroszul tudók előnyben :) , de fel a fejjel, van sok angol rész is benne, néha orosszal keverve.


hétf. feb. 07, 2005 14:17
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
taresz!
Opelnél GM és ALDL-re keress!
Nem buherálnám az enyémet, mert ha bedöglik, akkor járhatok biciklivel :) .


hétf. feb. 07, 2005 11:55
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
'96 hmm.. az még lehet hogy kivillogja a hibakódjait. Keress rá típus szerint.
Ehhez nincs progim. Tudod hogy milyen befecskendező rendszer van rajta?


vas. feb. 06, 2005 23:13
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 467
Hozzászólás 
Köszi Azoli!
Amúgy 96-os benzines.
És valami progid van?Mert VOL-FCR az csak demo!


vas. feb. 06, 2005 23:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13
Hozzászólások: 269
Hozzászólás 
Tomash mikori gyártású a S40-ed hogy nem jó hozzá az OBDII ? Netán diesel? :oops:

EOBD ami kompatibilis az OBDII-vel:
2000 01 01 -től minden új, Európai piacra szánt benzines modellre,
2001 01 01 -től minden Európai piacra szánt benzines modellre nézve kötelező.
Dieselnél: 2003 01 01 / 2004 01 01

Természetessen a szabvány csak a motorvezérlés környezetvédelmet is érintő részére vonatkozik.
Több gyártó már 2000 előtt is tartotta magát -az akkor még csak ajánláshoz-

http://www.scantool.net/products/index.htm

Ez nálam működik. Az ELM 323 az egy PIC16C505. Ha valaki ki tudja csalni belőle a progit, szóljon. :oops: A többi rém egyszerű... :)


vas. feb. 06, 2005 22:51
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 467
Hozzászólás 
Hát igen!
OBD2-öt meg is lehetne építeni,csak hatalmas gondban vagyok!
VOLVO s40-em van!!! :cry:
És amiket találtam,nem igazán jó erre a tipusra!

Van ELM tipusú csatlakozó stb.

De jöhet még pár jó ötlet!

Üdv tomash


vas. feb. 06, 2005 21:52
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Sziasztok!!
Én mostanság foglalkoztam ilyesmivel,2 féle rendszer van.A régi motordiagnosztika,ami Check Engine-t vagy valami diagnosztika csatlakozóba dugható led-et villogtat,és célműszer nélkül csak a motorvezérlés hibakódok kérdezhetőek le,azok is korlátozottan.Ez az OBD1.
Az újabb autók OBD2esek,ez már "szabvány",de ebből is többféle csatlakozó létezik,és 3féle protokol terjedt el,vagyis a gyártók továbbra is csak többé kevésbé tartják magukat a szabványhoz.
Linux alá láttam ingyenes OBDII progikat,de elég zavaros volt,melyik rendszerhez illeszkedik,ráadásul az illesztője sem volt valami komoly dolog.(3 vezeték két tranzisztor)Aki linux guru biztos le tud fordítani,be tud üzemelni egy ilyet,a "mezei ember" csak értetlenül áll,ha nem működik,hogy most mi lehet a baj...nem biztos,hogy egy több milliós autóban szivesen kisérleteznék ilyen bizonytalan dologgal.
Windows alá is vannak olcsó megoldások,pl pont az obd.fw.hu oldalon,de ezekért fizetni kell,ha nem is nagy összeget.Lehet kapni fillérekért olyan IC-t ami egy felprogramozott mikrokontroller,és a 3féle diag csatlakozót képes sima soros portra illeszteni,ehhez windowsos progi is van,ami tudja az összes elterjedt járműtipust,én valoszinű ezt a tokot próbálom majd megszerezni,ha lesz OBD2es autóm.
Mindehhez nem árt tudni,hogy a gyári rendszereket ezek a maszek lekérdezők nem váltják ki,a gyári sokmilliós célműszerrel szinte "beszélgetni" lehet az autóval a diag. csatlakozón keresztül,beállítani,letiltani,átírni funkciókat..ezek a kütyük pedig csak az alap hibakódlekérdezésre korlátozódnak.


vas. feb. 06, 2005 20:56
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: kedd okt. 19, 2004 18:51
Hozzászólások: 33
Hozzászólás 
Engem egy Opel Vectra vonatkozásában érdekelne a fenti téma.
A belinkelt magyar oldalt végignézve azonban ezt a típust nem találtam.
Ezek szerint az Opelnek külön lelkivilága van?

Üdv.


vas. feb. 06, 2005 19:38
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 467
Hozzászólás 
Köszönöm!
Megcsipázom őket!

Üdv tomash


vas. feb. 06, 2005 18:09
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 233
Hozzászólás 
Aztán itt vannak a szükséges elektronikák, okosságok, de sajnos szlovákul nem nagyon értek...
http://www.id2.cz/ :oops:


vas. feb. 06, 2005 10:26
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 233
Hozzászólás 
Te valami ilyesmit keresel: http://www.obd.fw.hu/
A program ingyenesen letölthető a honlapról, de a kábelek sajnos pénzbe kerülnek -hacsak nem szerezzük be hozzá a kapcsolási rajzokat! ;)


vas. feb. 06, 2005 10:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 467
Hozzászólás Gépjármű motordiagnosztika!
Hali!
Csinált már valaki autohoz összekötő kábelt?Laptop és fed.computer?
Éredkelne,hisz lenulázni illetve pár diagnosztikát megtudnák csinálni.És pénzbe se kerülne!Persze rontani is lehet vele.
Ha tud rá valaki megoldást és megosztaná velem,nagyon megköszönném!!Vagy honlapokat merre találok?Ill.programokat?

Üdv tomash


vas. feb. 06, 2005 1:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 68 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség