|
|
Oldal: 1 / 1
|
[ 11 hozzászólás ] |
|
Szerző |
Üzenet |
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
Mondjuk a hálózat "átkonfigurálása" indokolt részükről, mert korábban ugye néhány nagy teljesítményű antenna volt, viszont mivel megsűrűsödtek a felhasználók, és főleg az egy pontban tartózkodó felhasználók (vonat, iskola, ilyesmik), ezért meg kellett növelni a bázisállomások számát, mert ugye az egy bázison tartózkodó mobilok száma erősen véges
Namármost, hogy ez ne okozzon gondot a hálózat topológiájában, ne találkozzanak frekvenciák, kicsit át kellett pofozni a hálózatot, és az állomások sűrítése miatt lejjebb kellett venni a teljesítményt.
Ez is lehet egy magyarázat.
Az MCN (városi) hálózatokban az antennák teljesítménye olyan kicsi, hogy alig párszáz méter a hatósugaruk - mivel rengeteg van belőlük.
Üdv!
|
vas. jún. 12, 2005 11:51 |
|
|
simico
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1975 Tartózkodási hely: "NEC ARTE NEC MARTE"
|
zsmadar írta: Ami még szerintem befolyásolhatja, az az hogy milyen vonattal mentél, az IC-k szerintem jóval nagyobb térerő-csillapítással rendelkeznek. A fémgőzölt üveg miatt lehet talán.
Én '99 óta rendszeresen utazom IC-vel Bp-Nyíregy között és egy két kültéri helytől eltekintve végig szinte tökéletes volt a tré, illetve voda térerő. 2002-ig rendszeresen végig neteztem is az úton gprs-en és az egy-két fehér foltot leszámítva nem volt probléma. Manapság viszont már gyengébb a tréerő ezen a vonalon.
Szerintem nem a vonattal van a gond, hanem a hálózattal. Elég sok helyen tapasztaltam már visszafejlődést a trénél és pannonnál (más irányba tájolt, csökkentett vagy leszerelt antennáknak, illetve "durvább" esetben teljesen megszüntetett bázisállomásnak köszönhetően).
|
vas. jún. 12, 2005 10:14 |
|
|
krimlin
arany tag
Csatlakozott: vas. jan. 02, 2005 13:01 Hozzászólások: 253
|
Macika írta: zsmadar írta: Ami még szerintem befolyásolhatja, az az hogy milyen vonattal mentél, az IC-k szerintem jóval nagyobb térerő-csillapítással rendelkeznek. A fémgőzölt üveg miatt lehet talán. Ez viszont igaz lehet!
Akkor az lesz, mert tényleg IC volt. De sajnos akkor is idegesítő...
|
szomb. jún. 11, 2005 21:28 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
zsmadar írta: Ami még szerintem befolyásolhatja, az az hogy milyen vonattal mentél, az IC-k szerintem jóval nagyobb térerő-csillapítással rendelkeznek. A fémgőzölt üveg miatt lehet talán. Ez viszont igaz lehet!
|
szomb. jún. 11, 2005 21:20 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Mivel kargagi születésű vagyok, én is sokat jártam egy időben (de még ma is megvan a 2-3 havonta 1x) nevezett Budapest-Deberecen viszonylaton. Jómagam is azt tapasztaltam, hogy a T-mobile szaggat. Én a készülékemnek (elég régi, kéz alól vett 6510) tudtam ezt be, nem cserélgettem a kártyákat.
A Pannonom a HP-ben van, azzal nem volt ilyen gond. És a Vodával sem, azon van ingyendumám, arról szoktam a szüleimet hívogatni Karcagon.
|
szomb. jún. 11, 2005 21:19 |
|
|
zsmadar
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 191 Tartózkodási hely: Debrecen, Budapest
|
pampika írta: Példa a másik két szolgáltatóra: Szolnok-Debrecen vonalon a T-nek alig volt térereje,max 2/7,a vonal szaggatott eszeveszettül.Ugyanitt vodás karival simán beszéltem,wapoztam. (azt is tegyük hozzá,hogy a vodás karival viszont az egyetem területén,szabadban szaggatott néha)
Ugyancsak T-s karival Szolnok-Pest úton hasonlóan jó volt a helyzet,Pest alatt 5-ből 6 hívás szakadt meg,vagy kellett letennem,mivel olyan "minőségű" volt a vonal.Itt vodával úgyszint nem volt gondom. Pannis karim régen volt már.
A pannon hálója Budapest-Debrecen viszonylatban maximum közepesnek mondható vételi minőséggel árhető el a vonatról. Szakadás nagyon ritkán fordul elő, netezéskor(GPRS-SNET) még egyszer sem volt kommunkiációs hiba.
Ami még szerintem befolyásolhatja, az az hogy milyen vonattal mentél, az IC-k szerintem jóval nagyobb térerő-csillapítással rendelkeznek. A fémgőzölt üveg miatt lehet talán.
|
szomb. jún. 11, 2005 21:17 |
|
|
krimlin
arany tag
Csatlakozott: vas. jan. 02, 2005 13:01 Hozzászólások: 253
|
Azt hiszem, a Vodafone alapból úgy építi hálózatát, ahol tudja, hogy fontos a jó lefedettség, és ahol sokan (turisták is) használják majd a szolgáltatásokat. Ezért a Vodának ilyen helyzetekben előnye van...
Kár, mer amúgy még soha nem volt bajom a pannonnal...
|
szomb. jún. 11, 2005 21:16 |
|
|
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
5-ből 6 hívás szakadt meg? Az szép
Lehet egyébként a telefon hibája is, mármint hogy nem igazán megy neki a gyors cellaváltás. Én a Miskolc-Budapest vonalon szoktam előfordulni, ott eddig még nem volt gondom a pannonnal, csak azt vettem észre, hogy a WAP lassabb lényegesen, illetve nehézkesebb, néha nem jönnek le oldalak elsőre, de hívással még nem volt bajom - hozzáteszem, hogy IC-n, ami ezen a vonalon általában úgy 95-105km/h sebességgel megy.
Üdv!
|
szomb. jún. 11, 2005 21:11 |
|
|
pampika
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4644 Tartózkodási hely: Szolnok/Szeged
|
Példa a másik két szolgáltatóra:
Szolnok-Debrecen vonalon a T-nek alig volt térereje,max 2/7,a vonal szaggatott eszeveszettül.Ugyanitt vodás karival simán beszéltem,wapoztam.
(azt is tegyük hozzá,hogy a vodás karival viszont az egyetem területén,szabadban szaggatott néha)
Ugyancsak T-s karival Szolnok-Pest úton hasonlóan jó volt a helyzet,Pest alatt 5-ből 6 hívás szakadt meg,vagy kellett letennem,mivel olyan "minőségű" volt a vonal.Itt vodával úgyszint nem volt gondom.
Pannis karim régen volt már.
|
szomb. jún. 11, 2005 20:57 |
|
|
Vendég
|
Re: Mobilozás a vonaton
krimlin írta: Sziasztok! Ma jöttem vonattal Hegyeshalom felől Budapestig, és 5 személlyel terveztem telefonálni. Pannonos vagyok, és sajnos azt tapasztaltam, hogy 3x meg is szakadt a vonal (nem voltak hosszúak a beszélgetések, talán 3-5 perc). Na most azt szeretném tudni, hogy ez azért történt, mert túl gyors a vonat, és a cellaváltás nem történik meg elég gyorsan, vagy ez csak a Pannon hibája? Valaki esetleg tud mesélni, hogy ez a másik két szolgáltatóval is így van-e? Előre is köszi!
Nem tudom mennyivel ment a vonat, de ha jól emlékszem, 900 Mhz-en a maximális sebesség olyan 190-200 körül van, 1800 MHz-en pedig 120 km/h körüli sebesség a határ. Nem hinném hogy 200-al repesztettél. Más lehet a probléma. Az is lehet, hogy nem volt szabad csatorna ahova a telefonodat be tudta volna engedni a rendszer. Mi a tanulság? A vonat elején kell helyet foglalni, így a hátul ülőknek nem jut.
|
szomb. jún. 11, 2005 20:53 |
|
|
krimlin
arany tag
Csatlakozott: vas. jan. 02, 2005 13:01 Hozzászólások: 253
|
Mobilozás a vonaton
Sziasztok!
Ma jöttem vonattal Hegyeshalom felől Budapestig, és 5 személlyel terveztem telefonálni. Pannonos vagyok, és sajnos azt tapasztaltam, hogy 3x meg is szakadt a vonal (nem voltak hosszúak a beszélgetések, talán 3-5 perc). Na most azt szeretném tudni, hogy ez azért történt, mert túl gyors a vonat, és a cellaváltás nem történik meg elég gyorsan, vagy ez csak a Pannon hibája? Valaki esetleg tud mesélni, hogy ez a másik két szolgáltatóval is így van-e?
Előre is köszi!
|
szomb. jún. 11, 2005 20:40 |
|
|
|
Oldal: 1 / 1
|
[ 11 hozzászólás ] |
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|