Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. nov. 16, 2024 6:39



Hozzászólás a témához  [ 34 hozzászólás ] 
üzemanyag szint mérö 
Szerző Üzenet
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11959
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás Re: üzemanyag szint mérö
Tender írta:
... Esetleg ha lenne valakinek valami ötlete, hogy rázós úton miért világít az összes LED és ennek kiküszöbölésére is lenne ihlete, azt nagyon megköszönném! ...

Lehet, hogy a jeladó nagyon lötyög a bezincsővel együtt. Próbáld meg egy bilinccsel valami fix ponthoz rögzíteni (motortér karosszéria). Szvsz csökkenni fog a hiba.
Lehet még kontakthiba a vezetékeknél, csatlakozóknál, esetleg a kijelző elektronikánál is. Ezek akkor is előjönnek, ha áll a kocsi, csak egy kicsit ütögetni, mozgatni kell szépen sorban.


pén. júl. 20, 2012 19:28
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 133
Hozzászólás Re: üzemanyag szint mérö
Sziaztok!

Látom, egy rég letünt topic-ra sikerült rátalálnom.
Én nem matekoltam ennyit (nekem a pontosság nem annyira számít), ma beszereltem egy Trabant 12 LED-es (1 orange, 4 zöld, 1 orange, 6 piros) átfolyásmérőt a Kadettembe.
Amit tudni illik:
Évjárat: 1985
Motor: 1.3S
Karbi: Pierburg 2E3
Az AC pumpa és a karbi közé építettem be a jeladót.

Tapasztalat:
-Még a rögzítése kicsit gány, de baromi jól néz ki, főleg működés közben
-Alapjáraton az 1.(narancs) LED vagy alszik, vagy villog, vagy folyamatosan világit
-Gázadásnál felmegy akár az utolsó piros LED-ig is szerintem kicsit lomhán reagál, de ez nem annyira zavar
-Gáz elvételénél szépen visszamegy, de itt is elég lomha, de ez sem annyira zavaró
-Rázós úton, az összes LED világít (na ez már nagyon nem tetszik), ennek kiküszöbölésére ötleteket várnék!
-Sima úton, egyenletes tempónál, 1.narancs és 2-3 zöld világít (szerintem így kellene ennek működni, baromi jól néz ki)

Esetleg ha lenne valakinek valami ötlete, hogy rázós úton miért világít az összes LED és ennek kiküszöbölésére is lenne ihlete, azt nagyon megköszönném!

További kellemes fórumozást!


szer. júl. 11, 2012 23:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Ez a 5-6 tankoláson keresztüli impulzus idő összegzés elég jónak tűnik 2-3 száz liter át pröcögtetésével azért már "tűrhető" pontosságot lehet elérni.
Kíváncsi vagyok azért az eredményre, ne felejtsd el publikálni.


kedd aug. 09, 2005 20:43
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 146
Hozzászólás 
aaa123 írta:
400 k -t elkölteni egy fogyasztásmérőre ? Ha ennyi pénze van valakinek ilyen ökörségekre, az nem öt litereket fog tankolni és minden meg van oldva... Ahogy ez eredetileg ki lett találva : Tank tele , és amikor a piros közelébe ér, megint tele. Becsületes helyeken így szoktak tankolni nem "ezerér", meg "kétezerér". Ettől semmivel sem fog kevesebbet fogyasztani a kocsi, az utolsó litereket meg kicentizgetni, meg elég nagy marhaságnak tartom...


Azért 70 litert nem tankolok mindig teli-:),de kicentizni tényleg kár hisz a legtöbb mocskot akkor szívja a porlasztó magába.Különben aki ezer ft ért tankolgat az ha egyszer telitankolja ,vagy félig utána ezresenként szinten tarthatja ott is .Persze nem fogja.
sztem a trabi átfolyásmérőt oda vissza fellehetne használni.


vas. aug. 07, 2005 7:33
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
arnd írta:
Az "egyszerűbb" gyári megoldásokban a befecskendezés idejéböl számolgatnak térfogatot több kevesebb hibával, az első évben még egész elfogadható később már nem annyira.
A profibb kivitelnél átfolyásmérővel (oda/vissza mér) oldják meg. Házilag ennek a kivitelezése eléggé felejtős, készen "érdemes" (?) (80K-300K HUF) megvenni. És persze a benzines/diesel is számít más-más probléma van velük.
Persze 400K-t rákölteni egy 1Mill-s autóra nem túl célszerű de hát kinek mi a fontos, anno én megvoltam a "tank" műszer nélkül is, trabantos életemben. Teletank = fix Km +/- 10%....
Egy napi Km számláló sokkal hasznosabb és kivitelezhetőbb is.

Mivel ez amúgy is tájékoztató jellegű adat így pár százalékos hiba bőven belefér. Engem pl nem érdekel, hogy az autó épp 6.51234 vagy 6.5299-et eszik százon, a 6.5 bőven elég adat :)
Sajnos a daihatsumban elfeledkeztek a figyelmeztető sárga lámpácskáról és az üzemanyagszint jelző se működik valami túl fényesen jó lenne, ha valami pontosabb adatot tudnék. Így most 400 és 600km között lehet menni az autóval. Azért elég sok az a 200km és ha nem muszáj nem megyek tankolni, mert kiesik az útból.

Szóval a következőt eszeltem ki:
mérem az egyik injektor nyitási idejét és ezt összegzem valahogy. Ezt folytatom mondjuk úgy 4-5 teletankolásig. Ekkor kapok egy mondjuk 10% pontosságú adatot, ami szerintem bőven elég. Innentől kezdve tudom mennyit nyom az injektor éppen mondjuk 10mp alatt. Ebből és a sebességből pedig lehet számolgatni a pillanatnyi fogyasztást és egy becsült még megtehető távolságot (fix fogyasztás mellett, ami az eddigi átlagfogyasztásom) Sajnos mivel a tankban lévő üzemanyag mennyiségét nem tudom pontosan, így minden tankolásnál tele kell rakni (ez nem gond, a kis tank miatt (40l) úgyis tele szoktam tankolni) valamint resetelni kell a cuccot, hogy tudjon a tele tankról


vas. aug. 07, 2005 1:08
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 266
Hozzászólás 
400 k -t elkölteni egy fogyasztásmérőre ? Ha ennyi pénze van valakinek ilyen ökörségekre, az nem öt litereket fog tankolni és minden meg van oldva... Ahogy ez eredetileg ki lett találva : Tank tele , és amikor a piros közelébe ér, megint tele. Becsületes helyeken így szoktak tankolni nem "ezerér", meg "kétezerér". Ettől semmivel sem fog kevesebbet fogyasztani a kocsi, az utolsó litereket meg kicentizgetni, meg elég nagy marhaságnak tartom...


vas. aug. 07, 2005 0:06
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Nem bonyolult csak drága a precíz mérő-jeladó :(
Próbáltunk anno mi is ( avolt cégem ahol dolgoztam) készíteni ilyen átfolyásmérőt (fogazot íves lapátos stb.) nem túl sok sikerrel. Persze az alapötlet az jó volt csak hát akik ezeket gyártják nem ma kezdték rutinosabbak már kissé...
a végeredmény az volt, hogy egy német műszergyártó cég sima (egykörös) átfolyás jeladóját sikerült beszerezni kb.: 80K HUF-ért, persze ebböl nekünk egyböl 2 kellet volna.... úgy rémlik, hogy volt valami nyomás szab + visszacsapó szelepekkel megsékelt verzió amivel egy adóval is működik a rendszer de már erre nem nagyon emlékszem...


szomb. aug. 06, 2005 21:36
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 146
Hozzászólás 
Azért nem olyan bonyolult oda vissza mérni


szomb. aug. 06, 2005 18:41
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Az "egyszerűbb" gyári megoldásokban a befecskendezés idejéböl számolgatnak térfogatot több kevesebb hibával, az első évben még egész elfogadható később már nem annyira.
A profibb kivitelnél átfolyásmérővel (oda/vissza mér) oldják meg. Házilag ennek a kivitelezése eléggé felejtős, készen "érdemes" (?) (80K-300K HUF) megvenni. És persze a benzines/diesel is számít más-más probléma van velük.
Persze 400K-t rákölteni egy 1Mill-s autóra nem túl célszerű de hát kinek mi a fontos, anno én megvoltam a "tank" műszer nélkül is, trabantos életemben. Teletank = fix Km +/- 10%....
Egy napi Km számláló sokkal hasznosabb és kivitelezhetőbb is.


szomb. aug. 06, 2005 18:34
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
van, a fene enné meg... most javítottam meg, mert a kipufogóra nyomta a tankba szánt benzint...


szomb. aug. 06, 2005 17:45
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 146
Hozzászólás 
Lehet hogy már írta( valaki nem láttam)csak annyit akartam mondani ,hogy a trabin kívül minden kocsinál van visszafolyás is.


szomb. aug. 06, 2005 6:53
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 18, 2005 21:00
Hozzászólások: 139
Tartózkodási hely: xxx
Hozzászólás 
Udv mindenkinek!

En is foglalkozom a fogyasztasmerovel, en nem kaptam trabant fogyasztasmerot ugyhogy sajatot fejlesztettem.Az volt az alapotlet, hogy a benzinkuti oraknal valtozik a nyomas, kerdeses, hogy tankolaskor ha nem egyenletesen tankol az ember jol ki***ik magaval mert nem megy annyi amennyit az ora mutat. Ezt azomban megcafolta az hogy egy 5i es atlatszo kannaba tankolva kb2deci benzin hianyzott.Ez mondhatni elhanyagolando 100km en.A lenyeg az impulzusok secundum alatti osztasa.Csak az a kerdes mivel, mert asztaskor nagyok az eredmenyek kozti kulombsegek, mert a pompa nem nyom egyenletesen kis fordulatnal!
Ha van otlet irjatok meg engem is erdekel!


pén. aug. 05, 2005 17:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 161
Tartózkodási hely: Szombathely
Hozzászólás 
Vgülis nem mondasz hülyeséget :) Vhogy bele kell számolnia a sebességet is, ezt összevetni a fogyasztással & úgy tudja 100Km - re kiszámolni..


szomb. jún. 18, 2005 22:53
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Isti_ írta:
Most nem tudom megmondani biztosra, de asszem csak mikor nagyon kicsi a fogyasztás, mármint a pillanatnyi, csak akkor méri időben, azután átvált /100Km-re..Holnap majd megmondom, most már lusta vok lemenni :)

Szerintem ez inkább sebesség függő :) Álló helyzetben lehetetlen távolságra számolni ;)


szomb. jún. 18, 2005 22:36
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 161
Tartózkodási hely: Szombathely
Hozzászólás 
Most nem tudom megmondani biztosra, de asszem csak mikor nagyon kicsi a fogyasztás, mármint a pillanatnyi, csak akkor méri időben, azután átvált /100Km-re..Holnap majd megmondom, most már lusta vok lemenni :)


szomb. jún. 18, 2005 22:35
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Azon gondolkodom elég-e a pillanatnyi fogyasztást időre vetíteni.


szomb. jún. 18, 2005 22:32
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 161
Tartózkodási hely: Szombathely
Hozzászólás 
Hát sztem a tankban lévő szintmérő pontosan van beállítva, legalábbis az újabb kocsiknál.
Fogyasztással kapcsolatban a Ford Galaxy két módon is méri... Van 1 olyan ahol (sztem vmiféle átlagot számol) az mindig 7 - 8L/100Km közt áll & van egy olyan ami a pillanatnyit méri, alapjáraton 0.6 L/h & ha egy pici gázt adsz már megy is fejjebb.


szomb. jún. 18, 2005 22:25
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Isti_ írta:
djsms írta:
Csak azt nem tudom honnan tudja az autó, hogy mennyit tankoltál?

Onnan hogy összehasonlitja a tankolás előtti & utáni szintet..Szerintem.. :)

és eztet hogy teszi meg lehetőleg pontosan? :)
Gondoltam olyasmire, hogy a beömlőnél valami átfolyásmérőt kellene tenni


szomb. jún. 18, 2005 22:17
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 161
Tartózkodási hely: Szombathely
Hozzászólás 
djsms írta:
Csak azt nem tudom honnan tudja az autó, hogy mennyit tankoltál?

Onnan hogy összehasonlitja a tankolás előtti & utáni szintet..Szerintem.. :)


szomb. jún. 18, 2005 22:13
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
majo írta:
<1, mennyit enged át az injektor 1s alatt
<2, mennyi anyag van a tankban?
djsms! Az injektorosnál azért jobb a helyzet, mert oda nem kell mérő, csak a nyitások idejét kell összeadni. A nyomás állandó, így nem tévedhetsz sokat. Két tankolás között gyűjteni kell ezt a nyitási időt, a tankolt litert ismerve, meg is van az időegységre jutó mennyiség. A megvalósításban a PIC-esek előnyben. A tankban lévő mennyiséget a nyitások idejéből ki lehet számolni, ehhez egyszer menet közben benzin kifogyásig kell hajtani a kocsit, utána ismert mennyiség rátölt+benzinkút.
A kiürítéssel vigyázni kell, mert a kocsi nem sokat köhhint, elmegy a nyomás aztán rögtön húzódhatsz is félre.

most leírod amit már leírtam? :)
Mellesleg teljesen felesleges csontra kifogyasztani. Sőt nem is tesz jót igazán az autónak. Mivel úgy sem lehet tökéletesen pontos mérést végezni így bőven elég csak jól elfogyasztani a tank benzint és úgy rátankolni teljesen tele! No meg egy mérés nem mérés :)
Amúgy a mostani autók is csak becsülik az üzemanyagszintet, legalábbis ami a computert illeti. SuperB-vel mentem már minuszba ;) szóval biztos ami biztos hagynak némi tartalékot így is! (vagy ennyire nem tudják jól mérni a fogyit)
Csak azt nem tudom honnan tudja az autó, hogy mennyit tankoltál?


szomb. jún. 18, 2005 21:46
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
>Az impulzusszélességgel nincs gond, azt lehet mérni, mivel elektronikai adat

Nem is arra gondolok, hogy nem mérhető, de nekem furcsa, hogy állandó a nyomás... ha kinyit az injektor, elvileg azonnal csökken a nyomás, lévén nincs nyomástartály...tudtommal...akkor elvileg elég kicsi idő az amíg nyitva van, tehát lehet lineárisnak tekinteni a nyitási időt és a befecskendezett mennyiséget, vagy min és max nyitásidő mellett már torzul? Érthető mit is akarok? :)


szomb. jún. 18, 2005 21:34
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
<1, mennyit enged át az injektor 1s alatt
<2, mennyi anyag van a tankban?
djsms! Az injektorosnál azért jobb a helyzet, mert oda nem kell mérő, csak a nyitások idejét kell összeadni. A nyomás állandó, így nem tévedhetsz sokat. Két tankolás között gyűjteni kell ezt a nyitási időt, a tankolt litert ismerve, meg is van az időegységre jutó mennyiség. A megvalósításban a PIC-esek előnyben. A tankban lévő mennyiséget a nyitások idejéből ki lehet számolni, ehhez egyszer menet közben benzin kifogyásig kell hajtani a kocsit, utána ismert mennyiség rátölt+benzinkút.
A kiürítéssel vigyázni kell, mert a kocsi nem sokat köhhint, elmegy a nyomás aztán rögtön húzódhatsz is félre.


szomb. jún. 18, 2005 20:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
snapscan írta:
És akkor még mindig gondod lesz az impulzusszélességgel, nem mindegy mekkora...
Meg a nyomásváltozással, ha nem túl jó az AC. Nekem folyamatosan változik.

Az impulzusszélességgel nincs gond, azt lehet mérni, mivel elektronikai adat :) Átlagszámításhoz meg csak összegezni kell és máris megvan az átfolyt anyagmennyiség, feltéve ha tudjuk az átfolyási mennyiséget adott időegységre vetítve.

Még egy dolgot figyeltem meg ismerősöm GSI opeljében, mégpedig azt, hogy álló helyzetben is mér fogyasztást! Mivel nem volt feltüntetve, hogy xl/km vagy xl/h ezért nem tudom mit akar ez így jelenteni.

Némi kompromisszum árán úgy is meg lehet csinálni a fogyimérőt, hogy azt feltételezzük mindig a legmagasabb fokozatban halad a gép (hosszú távon kb igaz is) Helyben mászkálásnál úgysincs sok értelme útvonalat becsülni, hisz a sok elindulás-megállás mindig keresztülhúzná a számítást!


szomb. jún. 18, 2005 14:02
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
És akkor még mindig gondod lesz az impulzusszélességgel, nem mindegy mekkora...
Meg a nyomásváltozással, ha nem túl jó az AC. Nekem folyamatosan változik.


pén. jún. 17, 2005 19:13
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Akkor ne mérleggel mérj, hanem szedj szét egy műanyag fecskendőt, az milliliterben van skálázva, ráadásul elég pontosan! A fecskendezés számának növelésével növelheted a pontosságot...


pén. jún. 17, 2005 11:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
a mérleges mérés nem túl kivitelezhető, legalábbis nálam otthon biztosan nem! :)
A sebességet meg kis trükkel mindenféle jeladó nélkül meg lehet úszni, ha legalább a fordulatszámmérő elektronikus. Nekem az :) Már csak az aktuális fokozatot kell tudni és az áttételből könnyedén ki lehet számolni a sebességet
Valójában a tényleges gond a fentebb írt 2 dolog.


pén. jún. 17, 2005 7:20
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Nem tudom hogy jó módszer-e, de mondjuk megvezérled az injektort üzemi nyomáson, és mondjuk fecskendezel 100-at, (vagy 1000-et) és a kijövő üzemanyagot mérleggel méred. Ezzel megvan, hogy egy spriccelésre hány mikrogramm jut be. Természetesen valós esetben nem csak a befecskendezések számát, hanem a hosszát is mérni kell. (ha úgy tetszik egy szűrővel integráld ki)

A tank méretének megállapítására egy-két teletankolás szerintem jó, csak rizikós nagyon kifogyasztani.

Az átlagfogyasztáshoz szükség van a sebesség adatra, ehhez valami jeladót be kell építeni ha nincs elektronikus kilométeróra. Legegyszerűbb megoldásként javaslom a kerékhez tett induktív jeladót. (kis tekercs+mágnes)


pén. jún. 17, 2005 3:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2696
Hozzászólás 
Épp ilyenen töröm én is a fejem a daihatsumhoz. Szerencsére ez már injektoros :)
2 dolgon akadtam el:
1, mennyit enged át az injektor 1s alatt
2, mennyi anyag van a tankban?

az 1-es pontot pár teletankolással (ugyanannál a kútnál) egész jól meg lehet saccolni, de a 2. pontra lövésem sincs...
Mondjuk az 1-es pont meghatározása sem az igazi


csüt. jún. 16, 2005 21:53
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
majo írta:
A Skodához még elmenne a Trabi áramlásmérő. A másik topikban van link róla. A kimenete impulzus. PIC-cel megoldható lenne, teletankol, a következő tankolásig impulzust számlál, tankolás, egy kis számolás és meg van az egy impulzusra eső benzin mennyiség. Ha az impulzusok sűrűségét(frekvenciát) mérsz, akkor meg van a pillanatnyi tömegáram, a km óráról kellene impulzus és meg lenne a pillanatnyi fogyasztás 100 km-re. Ha az áramlásmérő impulzusait számolod, akkor tudod mennyi van még a tankban. A pontosságról nem tudok nyilatkozni, de az OMH biztos nem hitelesítené :) .
Az injektoros kocsiknál az egész egyszerűbb.
Annyit még, hogy a Trabinál a benzin gravitációval folyik, a Skodánál nyomás alatt, a mérő réz csatlakozója elég gyengén van beszorítva a műanyag házba, könnyen szétjöhet. Nekem Daciánál nem volt gond.


Nekem nem is a mérés elvével és az elektronika részével lenne a gondom, hanem azzal hogy a trabi átfolyásmérőnek az átfolyás függvényében össze-vissza változik a pontossága. Igaz ezt lehet hogy PIC-el meg lehetne oldani valahogy, de azt meg bekalibrálgatni, sztem nem ér annyit.


csüt. jún. 16, 2005 21:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2273
Hozzászólás 
Csináld meg mehanikusan. Mint a wc tartálya.


csüt. jún. 16, 2005 21:11
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: vas. szept. 05, 2004 13:52
Hozzászólások: 47
Hozzászólás 
helo
nekem opel kadett-om van 86-os,tudsz valamit javasolni hogy akkor mivel lehetne mérni a benyat,vagy hogy mennyi van még,vagy fogyasztast
üdv


csüt. jún. 16, 2005 21:08
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 229
Hozzászólás 
A Skodához még elmenne a Trabi áramlásmérő. A másik topikban van link róla. A kimenete impulzus. PIC-cel megoldható lenne, teletankol, a következő tankolásig impulzust számlál, tankolás, egy kis számolás és meg van az egy impulzusra eső benzin mennyiség. Ha az impulzusok sűrűségét(frekvenciát) mérsz, akkor meg van a pillanatnyi tömegáram, a km óráról kellene impulzus és meg lenne a pillanatnyi fogyasztás 100 km-re. Ha az áramlásmérő impulzusait számolod, akkor tudod mennyi van még a tankban. A pontosságról nem tudok nyilatkozni, de az OMH biztos nem hitelesítené :) .
Az injektoros kocsiknál az egész egyszerűbb.
Annyit még, hogy a Trabinál a benzin gravitációval folyik, a Skodánál nyomás alatt, a mérő réz csatlakozója elég gyengén van beszorítva a műanyag házba, könnyen szétjöhet. Nekem Daciánál nem volt gond.


csüt. jún. 16, 2005 20:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Én is akartam olyat csinálni, ami literben mérné a fogyasztást. Egy Trabi átfolyásmérővel próbáltam, de siralmas volt a "pontossága". Vízzel próbálgattam, ha lassan folyattam, akkor kb. 3-ad részét mutatta, mint amikor gyorsabban.

Valakinek van ötlete, amivel pontosabban lehetne az átfolyást mérni?


csüt. jún. 16, 2005 20:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: vas. szept. 05, 2004 13:52
Hozzászólások: 47
Hozzászólás üzemanyag szint mérö
sziasztok
volna 1 kérdésem,lehet -e autoba valamilyen + szint méröt bekötni vagy valamilyen fogyasztas jelzöt ami mutatja hogy kb mennyi kilométert tudok még megtenni ,mert a mostani verdaban elég sokatmegy minuszba a mutato és igy nehéz megállapitani hogy mennyi van még benne
elöre is köszönöm
üdv


csüt. jún. 16, 2005 16:52
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 34 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség